vauvalla ravistelun oireet mutta mitään ei löytynyt
Tiedän, olen tehnyt aikaisemminkin aloituksen aiheesta. Jäänyt vaan vaivaamaan asia ja olen ihan paniikissa. Vauvalta otettiin siis aivosähkökäyrä, magneettikuva ja röntgenit ja kaikki oli ok. Ravistelun oireita vaan on edelleen ja olen lähes varma että jotain vaurioita on. Miten on mahdollista että mitään ei löytynyt mistään?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Magneettikuvan luotettavuutta vaan tässä mietiskelen. Netissä lukee niin ristiriitaista tietoa asiasta että voiko luottaa vai ei.
Ap
Unohda nyt se jankkaaminen magneettikuvista! Olet kertonut, että vauva on haluton syömään ja vaisumpi tapahtuman jälkeen! Näethän seuraukset, kun katsot vauvaasi! Oletko nyt vain pelokas seuraamuksisista? Että lääketieteellistä faktaa ja näyttöä ei ole olemassa kun tutkimukset on puhtaat, pääset itse ilman sanktioita, vai mistä tämä jankuttaminen nyt johtuu??
Vauvan voinnista tämä jankkaamine johtuu. Olen niin huolissani.
Ap
Sitten viet vauvan lääkäriin uudestaan, etkä ulise täällä. Kerrot, että olet ravistellut, tutkimukset on tehty, mitään ei löytynyt. Kerrot, miten vauvan käyttäytyminen on muuttunut ravistelun jälkeen ja kerrot olevasi huolissasi. Eikös se jotenkin noin mennyt?
Lääkäri tiesi kyllä viimeksi että epäily ravistelusta on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi se oli epäily jos kerran ravistelit? Mitä sä sanoit sille lääkärille? Ne ottaa nuo oireet ihan eri tavalla vakavasti jos ravistelusta on tieto eikä epäily.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Papereissakin näyttää lukevan että vauva tutkittu kauttaaltaan, ravisteluun viittaavaa ei löytynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPapereissakin näyttää lukevan että vauva tutkittu kauttaaltaan, ravisteluun viittaavaa ei löytynyt.
Ap
Entä ne käytöksen muutokset, onko lääkärille kerrottu niistä? Sinä tukeudut nyt niihin kuvantamistutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPapereissakin näyttää lukevan että vauva tutkittu kauttaaltaan, ravisteluun viittaavaa ei löytynyt.
Ap
Entä ne käytöksen muutokset, onko lääkärille kerrottu niistä? Sinä tukeudut nyt niihin kuvantamistutkimuksiin.
Kerroin käytöksen muutoksista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerroin käytöksen muutoksista.
Ap
Miksi et mene uudestaan lääkäriin?
Oletko sä kertonut jonkun tarinan siellä että epäilet että vauvaa on ravistellut henkilö x sillä aikaa kun itse olit jossain muualla?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaihtoehto on varmaan ne uudet kuvat.
Ap
Ei se kuvaaminen niitä vaurioita poista.
Oireet voivat viitata myös kiintymyssuhteen puuttumiseen, vauvan traumaperäiseen stressiin, masennukseen jne. Nämäkin ovat hyvin vakavia asioita, jotka uhkaavat vauvan hyvinvointia ja kehitystä.
Voi huoh. Sun pitää kertoa, että vauvaa on ravisteltu! Ei pelkästään, että epäilet sitä, koska oireet. Siis pelkäätkö oikeasti mahdollista sanktiota niin paljon, että lapsen terveys on siihen nähden toissijainen seikka? Osoitat rakastavasi lastasi jos oikeasti myönnät mitä olet tehnyt, koska haluat parasta lapselle! Uskon, että asian myöntäminen myös syö pois tota sun ahdistusta ja syyllisyyttä.
No se otetaan minulta pois heti. En halua menettää pientä ja en kestä jos niin käy. Mutta se riski on varmaan otettava että saadaan pieni kuntoon.
Ap
En halua enää elää jos se viedään minulta.
Ap
Onko se varma huostaanotto jos vien sen lääkäriin? Vai voiko ne antaa minun pitää vauvan jos vannon että ei toistu ja otan kaiken avun vastaan? Minä lupaan ettei tämä toistu IKINÄ!
Ap
Se pois vieminen ei takuulla ole ensimmäinen asia, mitä tuossa tilanteessa tehdään. Lääkäri todennäköisesti tekee lasun ja teille tulee sosiaalityöntekijä kartoittamaan tilannetta ja yhdessä mietitte jatkoa. Varmasti he ensisijaisesti tarjoavat sinulle apua ja tukea, ethän kuitenkaan ole mikään päihdeäitu tai muu (kai?), vaan ihan tavallinen ihminen, joka yhden kerran teki väärin. Nyt kannattaa ottaa kaikki apu vastaan ja sun täytyy ajatella lapsen parasta ja kertoa rehellisesti mitä tapahtui!
Niin ja että et halunnut satuttaa vauvaa, vaan olit väsynyt koliikkivauvan kanssa ja ajauduit siihen tilanteeseen. Kerro myös että kadut todella ja ettet enää ikinä tee samaa. Samat siis mitä täälläkin olet kertonut. Nyt jäitä hattuun, niele pelkosi ja soita lääkäriin.
Päihdeäiti en ole. Ja tämä oli ainoa virhe mitä olen ikinä vauvan kanssa tehnyt.
Ap
Mutta jos jotain vammoja löytyy niin varmasti vievät pois sen kun en aikasemmin vienyt lääkäriin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos jotain vammoja löytyy niin varmasti vievät pois sen kun en aikasemmin vienyt lääkäriin.
Ap
No mitä vielä täällä jankkaat? Mitä kauemmin pitkität niin sitä vaikeampaa se on ja sitä enemmän ongelmia vauvalle ja sinulle. Nyt sun täytyy jo toimia ripeästi! Ei kukaan pysty 100% varmasti kertomaan täällä mitä tulee tapahtumaan, mutta todennäköisesti vauvaa ei sulta viedä pois. Paitsi jos ensin lietsot itsesi psykoosin partaalle niin siitä tulee kyl todennäköisempää. Mutta mulla on kavereita jotka olleet psykoosissa eikä heiltä ole vauvaa viety pois.
Sun täytyy ehdottomasti kertoa että olet ravistellut vauvaa, muuten ei osata tutkia oikeita asioita. Soita vaikka heti päivystykseen ja kerro samat asiat mitä täällä olet kertonut. Olet itsekin ihan huolesta sekaisin ja täällä jankkaaminen ei auta.