vauvalla ravistelun oireet mutta mitään ei löytynyt
Tiedän, olen tehnyt aikaisemminkin aloituksen aiheesta. Jäänyt vaan vaivaamaan asia ja olen ihan paniikissa. Vauvalta otettiin siis aivosähkökäyrä, magneettikuva ja röntgenit ja kaikki oli ok. Ravistelun oireita vaan on edelleen ja olen lähes varma että jotain vaurioita on. Miten on mahdollista että mitään ei löytynyt mistään?
Kommentit (371)
Vai eikö niitä oikeasti tehtykään?
Vierailija kirjoitti:
Päihdeäiti en ole. Ja tämä oli ainoa virhe mitä olen ikinä vauvan kanssa tehnyt.
Ap
Ai yksi ainoa virhe? Sinähän kirjoitit ravistelleesi vauvaa kahdesti, mahdollisesti kolme kertaa. Kyllä tässä nyt olisi lastensuojelun paikka. Ihme jos ilmoitusta eivät sairaalasta tehneet.
Miten tähän voidaan suhtautua näin rauhallisesti ja ymmärtäväisesti?
Ap, ravistelu voi tappaa tai vahingoittaa ihmislapsen loppuelämäkseen.
On ihan sama asia, että olisit jättänyt tahalteen kuumaan autoon tms. Se, että menetät hermosi niin pahasti, että yrität tappaa kertoo sun olevan kykenemätön äidiksi. Miljoonien äitien vauvat ovat huutaneet kuin pistetty ja silti ei ole äideillä tullut mieleen listiä omaa lastaan.
Olen tosi järkyttynyt siitä rentouden määrästä, millä tähän asiaan suhtaudutaan. Ravistelu on ihan yhtä vaarallista kuin jos ap olisi vaikka pakkosyöttänyt myrkkyä taaperolle.
Ap on kykenemätön itsehillintään, ts. vaarallinen ihminen, eikä tarpeeksi aikuinen äidiksi.
Ihan yks vtun hailee kuinka ryvet itsesäälissä tai ruikutat marttyyriuttasi. Sä et OIKEASTI sovellu äidiksi. Sun PITÄÄ kertoa asiasta miehellesi, jotta hän voi tehdä omanlaisensa päätöksensä siitä, jättääkö lapsensa henkilön hoitoon, joka kykenee tappamaan lapsen.
Isälle yksinhuoltajuus tai adoptio.
Jos saisin tietää mieheni uhanneen lapseni henkeä, sekoaisin raivosta. Ero tulisi varmasti eikä ukko enää viettäisi aikaa lapsen kanssa. Haloo ihmiset, tässä on kyseessä puollustuskyvytön vauva jonka henki ln ollut vaarassa!! Suhtautuisitteko noin rennosti jos ap tekisi aloituksen "uhkailin aseella työkaveria, hehheh, voiko asian jotenkin ruikuttamalla korjata?"
Ap hyvä. Olet tehnyt ihan oikein muuten, paitsi et ole kertonut että itse olit ravistellut vauvaa. Tutkimuksissa ei näkynyt mitään, mutta vauvan käytös on muuttunut eikä ole vieläkään entisellään. Olisi todella tärkeää nyt viedä lapsi uudelleen lääkäriin ja tällä kertaa kertoa totuus. Puhu vaikka ensin miehellesi. Hän voi vaikka viedä vauvan lääkäriin ja kertoa jos itse et pysty. Luulin oikeastaan että olet yh.
Vierailija kirjoitti:
No käytin lääkärissä mutta en uskaltanut kertoa ravistelleeni itse. Olen nössö tiedän.
Ap
Nyt olen sanaton.
Jos tämö on totta eikä provo, olet sairas ihminen. Sai-ras.
Annappa arvaan, lykkäsit miehesi syyksi asian?
Ei saa sanoilla kerrottua, kuinka sinua halveksin. Sähä  oon itsekin kuin kolmevuotias. Täysin holtiton, tekee hengenvaarallista vauriota, sitten olet mielestäsi "nössö" kun laitat jonkun toisen syyksi?? NÖSSÖ??
Jos mä ammun jonkun, saanko laittaa sun syyks ku oon kato pikkusen nössö hih :(
Rukoilen, että tämä on provo. Jos olet oikea ihminen ja tarina on totta, laittanut vielä geenisi eteenpäin, niin voi hyvä luoja. Sinuna laittaisin heti adoptioon. Sä et yksinkertaisesti kykene normaaliin aikuisuuteen, saati sitten äidiksi. Voi hyvä jumala , miksi kuka tahansa voi lisääntyä?? Ajokorttiin tarvitaan pitkät luvat, mutta ihmiselämän voi aloittaa kuka tahansa vaarallinen psyko.
Eipä niitä vedetä noin vain pois. Ota selvää asioista ennen kuin provoat. Juttusi on silkkaa satua.
En laittanut miehen syyksi sentään.
Ap
Mikä tilanne? Kerroitko miehelle, käytitkö lääkärissä ?
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä vedetä noin vain pois. Ota selvää asioista ennen kuin provoat. Juttusi on silkkaa satua.
No näin minulle sairaalassa sanottiin. En tiedä sitten enempää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit että lasu tehtiin, samoin rikosilmoitus. Oletko jo ollut kuulusteluissa???
Rikosilmoitus vedettiin pois kun mitään ei tutkimuksissa löydetty.
Ap
Näin ei lain mukaan tapahdu, joten paskaa provoa suollat.
Mä olen aidosti shokissa siitä, miten monen mielestä apn pitäisi "hakea apua" ja sitten jatkaa elämää normaalisti.
Toistan: kannustatte pahoinpitelevää, tappamisen yritykseen kykenevää äitiä pitämään lapsensa.
Suhtauduttaisiinko asiaan näin rennosti, jos isö olisi yrittänyt listiä vauvan?
t.188
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama asia, että olisit jättänyt tahalteen kuumaan autoon tms. Se, että menetät hermosi niin pahasti, että yrität tappaa kertoo sun olevan kykenemätön äidiksi. Miljoonien äitien vauvat ovat huutaneet kuin pistetty ja silti ei ole äideillä tullut mieleen listiä omaa lastaan.Olen tosi järkyttynyt siitä rentouden määrästä, millä tähän asiaan suhtaudutaan. Ravistelu on ihan yhtä vaarallista kuin jos ap olisi vaikka pakkosyöttänyt myrkkyä taaperolle.
Ap on kykenemätön itsehillintään, ts. vaarallinen ihminen, eikä tarpeeksi aikuinen äidiksi.Ihan yks vtun hailee kuinka ryvet itsesäälissä tai ruikutat marttyyriuttasi. Sä et OIKEASTI sovellu äidiksi. Sun PITÄÄ kertoa asiasta miehellesi, jotta hän voi tehdä omanlaisensa päätöksensä siitä, jättääkö lapsensa henkilön hoitoon, joka kykenee tappamaan lapsen.
Isälle yksinhuoltajuus tai adoptio.Jos saisin tietää mieheni uhanneen lapseni henkeä, sekoaisin raivosta. Ero tulisi varmasti eikä ukko enää viettäisi aikaa lapsen kanssa. Haloo ihmiset, tässä on kyseessä puollustuskyvytön vauva jonka henki ln ollut vaarassa!! Suhtautuisitteko noin rennosti jos ap tekisi aloituksen "uhkailin aseella työkaveria, hehheh, voiko asian jotenkin ruikuttamalla korjata?"
No tuota itse sain sen käsityksen ettei ap olisi halunnut oikeasti satuttaa vauvaa, oli hermostunut huutoon ja ravistanut. Minulla ei ole lapsia, mutta ymmärrän että tuollaiseen tilanteeseen voi ajautua vaikka tarkoituksena ei ole ollut satuttaa. Esimerkiksi mun mies on joskus ottanut mua kiinni hartioista ja ravistanut (ei siis kovaa) kun olen ollut ihan hysteerisessä tilassa eikä muuteb ole saanut kontaktia. Huom en siis sano että se on oikein missään nimessä ja vauvalle jopa hengenvaarallista, mutta jos on ihan uupunut niin voi tehdä hetken mielijohteesta sellaista, enkä nyt todellakaan ihan rinnastaisi myrkyn syöttämiseen tms valoja päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käytin lääkärissä mutta en uskaltanut kertoa ravistelleeni itse. Olen nössö tiedän.
ApNyt olen sanaton.
Jos tämö on totta eikä provo, olet sairas ihminen. Sai-ras.
Annappa arvaan, lykkäsit miehesi syyksi asian?
Ei saa sanoilla kerrottua, kuinka sinua halveksin. Sähä oon itsekin kuin kolmevuotias. Täysin holtiton, tekee hengenvaarallista vauriota, sitten olet mielestäsi "nössö" kun laitat jonkun toisen syyksi?? NÖSSÖ??
Jos mä ammun jonkun, saanko laittaa sun syyks ku oon kato pikkusen nössö hih :(Rukoilen, että tämä on provo. Jos olet oikea ihminen ja tarina on totta, laittanut vielä geenisi eteenpäin, niin voi hyvä luoja. Sinuna laittaisin heti adoptioon. Sä et yksinkertaisesti kykene normaaliin aikuisuuteen, saati sitten äidiksi. Voi hyvä jumala , miksi kuka tahansa voi lisääntyä?? Ajokorttiin tarvitaan pitkät luvat, mutta ihmiselämän voi aloittaa kuka tahansa vaarallinen psyko.
Sinä se taidat sairas olla. SAI-RAS .
Nyt meni tunteisiin vissiin jollain. Vauvan ravistelusta on tärkeää puhua nimenomaan siksi etteivät kaikki välttämättä tajua miten vaarallista se voi olla. Kaikki kyllä tajuaa että jos hakkaa, lyö, puukottaa tai syöttää myrkkyä, niin ne kyllä tappaa tai ainakin vahingoittaa tosi pahasti.
Joo, ei tässä nyt auta hysteerinen olla. Hienoa, että vauvalta ei mitään löytynyt. Voi toki olla peloissaan tapahtuneesta ja siksi nukkua paljon ja välttää itkemistä.
Vie ihmeessä lääkäriin ja OLE REHELLINEN. Kerro myös miehellesi ja mielellään vielä vanhemmillesi. Katumus ja syyllisyys on varmasti kauhea ja sietää ollakin. Mutta. Se on erittäin hyvä ja terve merkki ja uskon että vain kertomalla totuuden voit joskus vielä antaa itsellesi anteeksi ja luulen että tämä oli niin kauhea herätys ettei varmasti ikinä enää toistu ja voit olla vauvallesi jopa parempi äiti kuin ennen tätä kamalaa tapahtumaa.
Mutta kerro totuus ja kanna vastuu. Vain siten voit joskus saada rauhan ja vauva saa asianmukaista hoitoa ja sinä henkistä apua ja tukea.
Voi hyvä luoja. Ravistamisella ei ollut tarkoitus satuttaa? Vihjaat apn olevan nii  jälkeenjäänyt idiootti, että hänelle tulisi yllätyksenä vauvan ravistelun voivan johtaa kuolemaan? Ap nimenomaan yritti tappaa. Mulle on aivan vitun hailee, mikä on syy tai tilanne miksi hän koki sillä hetkellä voivansa riskeerata vauvansa hengen ja terveyden. Ravistelu EI OLE NORMAALIA eikä normaalit äidit sitä tee . Ja noi sun naurettavat rinnastukset sun wt-ukkos tapoihin rauhottaa sua on vauvan ravisteluun oli niin paha pohjanoteeraus, että on oikeasti parempi jos emme keskustele enää.
Ap yritti TAPPAA lapsensa. Se on 100% rinnastettavissa minkö tahansa muun ikäisen ihmisen listimiseen millä tahansa tavalla. Jos et sitä ymmärrä, niin tuki suusi. Mulla on kyllä kutina, että sä oot ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan sama asia, että olisit jättänyt tahalteen kuumaan autoon tms. Se, että menetät hermosi niin pahasti, että yrität tappaa kertoo sun olevan kykenemätön äidiksi. Miljoonien äitien vauvat ovat huutaneet kuin pistetty ja silti ei ole äideillä tullut mieleen listiä omaa lastaan.Olen tosi järkyttynyt siitä rentouden määrästä, millä tähän asiaan suhtaudutaan. Ravistelu on ihan yhtä vaarallista kuin jos ap olisi vaikka pakkosyöttänyt myrkkyä taaperolle.
Ap on kykenemätön itsehillintään, ts. vaarallinen ihminen, eikä tarpeeksi aikuinen äidiksi.Ihan yks vtun hailee kuinka ryvet itsesäälissä tai ruikutat marttyyriuttasi. Sä et OIKEASTI sovellu äidiksi. Sun PITÄÄ kertoa asiasta miehellesi, jotta hän voi tehdä omanlaisensa päätöksensä siitä, jättääkö lapsensa henkilön hoitoon, joka kykenee tappamaan lapsen.
Isälle yksinhuoltajuus tai adoptio.Jos saisin tietää mieheni uhanneen lapseni henkeä, sekoaisin raivosta. Ero tulisi varmasti eikä ukko enää viettäisi aikaa lapsen kanssa. Haloo ihmiset, tässä on kyseessä puollustuskyvytön vauva jonka henki ln ollut vaarassa!! Suhtautuisitteko noin rennosti jos ap tekisi aloituksen "uhkailin aseella työkaveria, hehheh, voiko asian jotenkin ruikuttamalla korjata?"
No tuota itse sain sen käsityksen ettei ap olisi halunnut oikeasti satuttaa vauvaa, oli hermostunut huutoon ja ravistanut. Minulla ei ole lapsia, mutta ymmärrän että tuollaiseen tilanteeseen voi ajautua vaikka tarkoituksena ei ole ollut satuttaa. Esimerkiksi mun mies on joskus ottanut mua kiinni hartioista ja ravistanut (ei siis kovaa) kun olen ollut ihan hysteerisessä tilassa eikä muuteb ole saanut kontaktia. Huom en siis sano että se on oikein missään nimessä ja vauvalle jopa hengenvaarallista, mutta jos on ihan uupunut niin voi tehdä hetken mielijohteesta sellaista, enkä nyt todellakaan ihan rinnastaisi myrkyn syöttämiseen tms valoja päälle...
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni tunteisiin vissiin jollain. Vauvan ravistelusta on tärkeää puhua nimenomaan siksi etteivät kaikki välttämättä tajua miten vaarallista se voi olla. Kaikki kyllä tajuaa että jos hakkaa, lyö, puukottaa tai syöttää myrkkyä, niin ne kyllä tappaa tai ainakin vahingoittaa tosi pahasti.[/quoteD
Sä siis nyt aidosti sanot, ettei jokaikinen suomalainen äiti tiedä ravistelun olevan hengenvaarallista? Meni tunteisiin? Vauvaan kohdistunut sairas väkivalta menee tunteisiin ja sinä yllätyt asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Ravistamisella ei ollut tarkoitus satuttaa? Vihjaat apn olevan nii jälkeenjäänyt idiootti, että hänelle tulisi yllätyksenä vauvan ravistelun voivan johtaa kuolemaan? Ap nimenomaan yritti tappaa. Mulle on aivan vitun hailee, mikä on syy tai tilanne miksi hän koki sillä hetkellä voivansa riskeerata vauvansa hengen ja terveyden. Ravistelu EI OLE NORMAALIA eikä normaalit äidit sitä tee . Ja noi sun naurettavat rinnastukset sun wt-ukkos tapoihin rauhottaa sua on vauvan ravisteluun oli niin paha pohjanoteeraus, että on oikeasti parempi jos emme keskustele enää.
Ap yritti TAPPAA lapsensa. Se on 100% rinnastettavissa minkö tahansa muun ikäisen ihmisen listimiseen millä tahansa tavalla. Jos et sitä ymmärrä, niin tuki suusi. Mulla on kyllä kutina, että sä oot ap.Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ymmärrän että sulla meni tunteisiin mutta ehkä riehuminen ei kauheasti kannusta ap:tä nyt heti kertomaan miehelle ja viemään lapsen lääkäriin ja se olisi nyt ensiarvoisen tärkeää. Sen lapsen vointi on tärkein tällä hetkellä ja jos ap ei sen takia uskalla kertoa kun pelkää että hänet leimataan hulluksi murhaajaksi niin tällaiset viestit ei ainakaan kovin paljon rohkaise.
Rikosilmoitus vedettiin pois kun mitään ei tutkimuksissa löydetty.
Ap