Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin feminismiä enään tarvitaan?

Vierailija
05.11.2015 |

Naisilla on samat oikeudet kun miehillä ja naiset voi suomessa paljon paremmin kun miehet. Mihin siis enää mitään feminismiä tarvitaan?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. siihen, että naiset saisivat kulkea ulkona iltaisin ilman, että tarvitsisi aina pelätä tulevansa raiskatuksi tai ryöstetyksi. Muutoin olen melko tyytyväinen tasa-arvoon Suomessa, mutta tuo asia ottaa paljon päähän.

Sinun henkilökohtainen pelkosi ei ole tasa-arvokysymys.

Vierailija
22/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen feministi, idealisti ja humanisti. Tykkään kotitöistä ja hemmottelen miestäni, pidän valtavasti seksistä rakkaani kanssa ja osaan käyttää sähkötyökaluja, moottorisahaa ja rengasrautaa. Ainoa näkyvä piirre asenteestani on se että kohtelen miehiä ja naisia, tyttöjä ja poikia kaikkia täsmälleen samanveroisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän palstan miesviha on vaan trollausta johon harvat mieskirjoittajat tarttuu:)

Vierailija
24/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. siihen, että naiset saisivat kulkea ulkona iltaisin ilman, että tarvitsisi aina pelätä tulevansa raiskatuksi tai ryöstetyksi. Muutoin olen melko tyytyväinen tasa-arvoon Suomessa, mutta tuo asia ottaa paljon päähän.

Tätä pelkää kyllä "muutama" muukin, kuten oikeastaan kaikki naispuoliset kaverini. En sanoisi niin henkilökohtaiseksi peloksi :D

Vierailija
25/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika selvää, että miesten mielestä feminismiä ei ole koskaan mihinkään tarvittukaan. Jos Yhdysvaltain etelävaltiolaiset puuvillaplantaasien omistajat olisivat saaneet päättää, ei orjiakaan olisi koskaan tarvinnut vapauttaa, niillähän oli kaikki hienosti....

Naisilla ei Suomessa todellakaan ole tasa-arvoa. Naiset tekevät yhä valtaosan kotitöistä, huonommalla palkalla töitä, ovat heikommin edustettuina esim. taloudellisen vallan käytössä, joutuvat koko ajan miettimään väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön uhkaa jne.

Niin kauan kuin vain naista voi haukkua huoraksi ja toisaalta huonoksi äidiksi, jos ei elä lapsentahtisesti - niin kauan feminismiä tarvitaan myös sukupuoliroolien ja naiseutta määrittävien kulttuuristen sääntöjen purkamisessa.

Voit vängätä ja inttää ihan loputtomiin, en jää lukemaan kommenttejasi, koska ne eivät pätkääkään minua kiinnosta. Palstalassukoiden lätinat on NIIN kuultu.

Lassukanhokija pitäisi ottaa vakavissaan?

Nuo mainitsemasi myytit on kumottu palstalla tuhanteen kertaan, mutta sinulle uhriutuminen tuntuu olevan elämäsi sisältö.

Vierailija
26/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun naisen euro on vain 80 % miehen eurosta niin ainakin tarvitaan. ja onhan vielä paljon "miesten" aloja, joille naisten on vaikeaa päästä. feminismi minulle tarkoittaa että naisena ajan tasa-arvoa kaikissa suhteissa.

Vierailija
27/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah haah, joku ei oo taas saanut p'mppaa ja purkaa täällä turhautumistaan!

Vierailija
28/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa esiintyvät kommentit kertovat, että feminismiä tarvitaan. Naisella on oikeus olla kiltti ja se voi olla ihan suotavaakin, mutta jos nainen "jyrää" muiden yli, miksi se on pahempi asia kuin samalla lailla käyttäytyvä mies? Miksi miehiltä hyväksytään itsekeskeisyys ja naisilta ei? En kannata miesvihaa, mutta miksi ihmeessä naisviha olisi sallittua? Sukupuolten tasa-arvoa ei valitettavasti näy vieläkään. Siitä kärsivät myös miehet - miksi miehen kiltteys tai herkkyys tekisi hänestä vähemmän miehen? Kyse on sukupuolinormien väljentämisestä. On ok olla "perinteinen" mies tai nainen, mutta on myös ok olla olematta. Sitä on mielestäni feminismi.

Vierailija
29/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähdetä tuohon naisen euro 80c ku kaikki tietää ettei se oo totta mut toi turhautuminen on totta. Myönnän:)

Vierailija
30/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin kauan kun naisen euro on vain 80 % miehen eurosta niin ainakin tarvitaan. ja onhan vielä paljon "miesten" aloja, joille naisten on vaikeaa päästä. feminismi minulle tarkoittaa että naisena ajan tasa-arvoa kaikissa suhteissa.

Naisen euro ei ole 80centtiä, miksi jankutat tätä valhetta, luuletko että joku tähän uskoo nykyään. 

Vierailija
31/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femistithän juuri kannattavat maahanmuuttoa!

Vierailija
32/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse pelkästään Suomesta. Niin kauan kuin naisia raiskataan jossain Intiassa kuin pipoo ja tyttöjen syntyvyyttä säännöstellään, feminismiä tarvitaan.

Entä oletko kuullut käsitteestä "all male panel"? Siis päättävissä elimissä ja kokouksissa on yleensä vain miehiä. Katsopa vaikka hallituksen kokoonpanoa.

Paitsi että Intian asiat EIVÄT kuulu kuin Intialaisille. 

Vierailija
33/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse pelkästään Suomesta. Niin kauan kuin naisia raiskataan jossain Intiassa kuin pipoo ja tyttöjen syntyvyyttä säännöstellään, feminismiä tarvitaan.

Entä oletko kuullut käsitteestä "all male panel"? Siis päättävissä elimissä ja kokouksissa on yleensä vain miehiä. Katsopa vaikka hallituksen kokoonpanoa.

Hallituksen kokoonpanoa? Siis sitä suomalaista, jonka Suomen kansa on sinne itse äänestänyt, myös naiset?  ; )

Milloin ne hallitusvaalit järjestettiin...?

Mikä hemmetin hallitusvaalit? 

Jos olet äänestänyt vaikka Kokoomusta niin olet täysin hyväksynyt Kokoomuksen päätökset. Myös sen että siellä suurin osa on miehiä. 

Jokainen voi myös liittyä Kokoomuksen/Keskustan/Perussuomalaisten puolueeseen ja vaikka pyrkiä puheenjohtajaksi.

Joten aivan turha valittaa asiasta. 

Vierailija
34/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähdetä tuohon naisen euro 80c ku kaikki tietää ettei se oo totta mut toi turhautuminen on totta. Myönnän:)

Arvasin! Mitäs jos seuraavan kerran kun saat pakit, et syytäkään siitä "feminismiä"? Vaan vaikka ihan sitä, ettei teidän välillä synkannut ja mitä näitä syitä nyt on. Tai menisit treffeille feministin kanssa ja kävisit ehkä elämäsi kiinnostavimmat keskustelut? Feministi on yleensä aika välkkyjä. Eivät odota sulta jotain "mieheyttä" tms.

Vierailija
35/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että tasa-arvolla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

Vierailija
36/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika selvää, että miesten mielestä feminismiä ei ole koskaan mihinkään tarvittukaan. Jos Yhdysvaltain etelävaltiolaiset puuvillaplantaasien omistajat olisivat saaneet päättää, ei orjiakaan olisi koskaan tarvinnut vapauttaa, niillähän oli kaikki hienosti....

Naisilla ei Suomessa todellakaan ole tasa-arvoa. Naiset tekevät yhä valtaosan kotitöistä, huonommalla palkalla töitä, ovat heikommin edustettuina esim. taloudellisen vallan käytössä, joutuvat koko ajan miettimään väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön uhkaa jne.

Niin kauan kuin vain naista voi haukkua huoraksi ja toisaalta huonoksi äidiksi, jos ei elä lapsentahtisesti - niin kauan feminismiä tarvitaan myös sukupuoliroolien ja naiseutta määrittävien kulttuuristen sääntöjen purkamisessa.

Voit vängätä ja inttää ihan loputtomiin, en jää lukemaan kommenttejasi, koska ne eivät pätkääkään minua kiinnosta. Palstalassukoiden lätinat on NIIN kuultu.

Taidat olla seksuaaisesti turhautunut, kun olet noin kiukkuinen. Kunntele vaikka jotain rauhoittavaa musiikkia, se auttaa.

Vierailija
37/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ällöttää esim. toi SSS-troikka, pelkät äijät säätämässä ja käymässä valtataisteluita ja pätemässä... "isojen poikien leikkiä" ja kovia arvoja.

Viime hallituksessa oli paljon naisia ja se oli Suomen historian surkein hallitus

Vierailija
38/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Intian asiat EIVÄT kuulu kuin Intialaisille. 

Kyllä selkeät ihmisoikeusrikkomukset kuuluvat muillekin kuin kyseisen maan kansalaisille. 

Vierailija
39/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mies tai ruma ämmä taas yrittää vähätellä ongelmaa, kun ei itse tarvitse pelätä raiskatuksi tulemista :DD

Vierailija
40/78 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen feministi, idealisti ja humanisti. Tykkään kotitöistä ja hemmottelen miestäni, pidän valtavasti seksistä rakkaani kanssa ja osaan käyttää sähkötyökaluja, moottorisahaa ja rengasrautaa. Ainoa näkyvä piirre asenteestani on se että kohtelen miehiä ja naisia, tyttöjä ja poikia kaikkia täsmälleen samanveroisena.

Puhut lööperiä. Et ole mikään femakko, vaan kiva mukava nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä