Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitset tämän opettajan viestin koskien leirikoulua??

Vierailija
05.11.2015 |

"Luokkien huoltajat ovat sitoutuneet osallistumaan leirikoulun rahankeräykseen. Leirikouluun lähtemisen ehtona on tarvittavan rahoituksen kerääminen 3. luokan aikana. Tähän tarvitaan teidän kaikkien panosta.

"Leirikouluun lähtemisen ehtona"??

Eli jos jollain ei ole aikaa leipoa myyntiin niitä vitun mokkapaloja, lapsi ei pääse leirikouluun?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luuletko sitten, että ope maksaa omasta pussistaan sinun mukelosi leirikouluun, kun sinä et jaksa niitä vitun mokkapaloja leipoa?

Vierailija
2/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en ole sitounut yhtään mihnkään, en ole suullisesti, enkä kirjallisesti.

Eikö voi vaan maksaa sen hiton leirikoulun oman lapsen osuuden puhtaana rahana, joka on n. 200e, niin pääsisi tuosta saakelin jatkuvasta ränkyttämisestä, ettei niitä mokkapaloja nyt tule.......

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän me tiedetä miten teillä on tarkoitus kerätä. Meillä jokainen maksaa osuutensa itse/myy jotain vähentääkseen kyseistä summaa, tai ei lähde.

Vierailija
4/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vitun mokkapalat ainoa vaihtoehto? Arpajaiset, kynttilät, villasukkia... joulu tulossa, luulisi onnistuvan.

Vierailija
5/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en luule, että kukaan maksaa yhtään mitään minun lapseni puolesta, eikä tarvitsekkaan. Siksi maksaisin itse ihan rahalla enkä aikaa vievällä nyhräämisellä.

ap

Vierailija
6/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa todennäköisesti on ok, että maksat rahana. Sekin on rahankeräystä.

Vierailija
7/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa suoraan vaan, niin mäkin teen. mä en aikaani kuluta mihinkään leipoimisiin ja arpajaisiin sun muihin.

Vierailija
8/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap. tuo opettajalle. Ongelma ratkaistu, ole hyvä.

Vierailija
9/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita opettajalle, että lapsesi ei lähde leirikouluun eikä osallistu rahan keräämiseen.

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
10/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on päästävä luokkaretkelle jos se on kouluaikana vaikka ei olisi pennin jeniä kerännyt / kartuttaa kassaa.

Tästä on valitettu (oikeusasiamies? ) ja tällainen päätös on tullut.

Koululla ovat taatusti asiasta tietoisia, ota yhteyttä opettajaan tai rehtoriin

Vierailija
11/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että tämä tullaan käymään läpi ennen pitkää... Mutta eikös joka lapsella ole mahdollisuus sinne leirikouluun tulla, vaikka joku vanhempi olisikin jättänyt osallistumatta? Joku tietänee tästä asiasta himpun enemmän.

Vierailija
12/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomassin, että olisi tullut paljon halvemmaksi maksaa matka itse, kuin leipoa ja leipoa ja tuhlata omaa aikaa. :(

Vierailija
13/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

leirikoulu ei ole luokkaretki.

Vierailija
14/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se on niin, että vaikka vanhemmat ei tekisi tikkua ristiin kerätäkseen rahaa, maksaakseen itse oman lapsen osuutta leirikoulusta/ matkasta/ mistä tahansa kouluun kouluaikana liittyvästä, lapsi on lain mukaa otettava sinne kuitenkin.

Vierailija
15/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

leirikoulu ei ole luokkaretki.

Täysin verrattavissa oleva asia.

Vierailija
16/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin että mitää en tee ei ole aikaa ja maksoin rahana luokan tille matkan verran. Kaikille sopi oikein hyvin.

Vierailija
17/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus jonkun laskeneen, että kun maksoi ensin leivontatarvikkeet, bensat, ja laski jotain arvoa sille ajalle mikä meni sekä leipomiseen että myyntiin, niin itse asiassa rahan maksaminen suoraan leirikoulutilille olisi ollut tälle erittäin hyvä vaihtoehto.

Vierailija
18/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus.. Kauniita sanoja vain että tarvitaan kaikkien panosta, todellisuus on sitten se että ne samat muutamat vanhemmat taas hoitavat rahankeruun ja se mitä jää uupumaan niin jokainen maksaa oman lapsensa osuuden. 

Vierailija
19/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa suoraan vaan, niin mäkin teen. mä en aikaani kuluta mihinkään leipoimisiin ja arpajaisiin sun muihin.

Surullista. Siinä tulee huomaamatta vietettyä laatuaikaa lapsen kanssa. Mutta toiset mielummin vaan korvaavat senkin rahalla...

Vierailija
20/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä olla ties mitä höpölöpö-päätöksiä, vaihtoehdot nyt vaan ovat usein että a. Lapsi ei lähde

B. Nosta mekkala, saata itsesi ja lapsesi häpeään, eikä koko luokka lähde.

Mistä se raha muka taiottaisiin niille joiden vanhemmat eivät maksa?

t. Ei ollut varaa pistää lasta leirikouluihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan