Onko miehesi yrittäjä?

Vierailija

Miten teillä arki menee?
Meillä molemmat vähän väliä kiukkuisia. Teen kotityöt ja hoidan lapsen..lapsen kanssa aika rankkaa välillä ja oman opiskelun. Mies ei tarvitse kotia mitenkään hoitaa.
Tuntuu välillä niin yksinäiseltä tämä elämä.

Kommentit (8)

Vierailija

Ei, mutta olen nainen ja yrittäjä ja tiedän sen kamaluuden, kun voimat ja aika ei riitä kaikkialle tarpeeksi. Yrittäjyys voi kyllä ajoittain olla tosi rankkaa. 

Vierailija

Tiedän että miehellä on rankkaa. Yritän tehdä parhaani ja olla paras vaimo..mutta oma jaksaminenkin on välillä on mitä on. -ap

Vierailija

Voin uskoa. Se varmaan auttaisi, että mies ymmärtäisi ettei tee tuosta vuosia jatkuvaa tapaa vaan pyrkii saamaan muutoksen aikaan. Ehkä se ei ole mahdollista kuukaudessa, mutta vaikka pitkällä tähtäimellä viimeistään vuoden tai kahden sisällä?

Vierailija

On. Tiedän että mies paiskii vielä enemmän töitä, jaksan siivota ja kokata jotta hän saa edes sen tunnin istua ja rentoutua vuorokaudessa. Mulla on kuitenkin lyhyitä taukoja pitkin päivää, ja istun luennoilla, mies tekee fyysistä työtä koko päivän.

Vierailija

Mitäpä jos herra yrittäjä vaikkapa palkkaisi työntekijän? Oma työtaakka vähenee merkittävästi, ja samalla Suomessa on työttömiä yksi vähemmän. Kumma kun ei nuo yrittäjät millään älyä tätä itsestäänselvyyttä. Ai niin, työntekijällehän pitää maksaa palkkaa, niin sitten ei voisikaan tunkea jokaista asiakkaalta huijattua euroa omiin housuihin.

Vierailija

On yrittäjä, mutta tekee itse vain pari vuoroa viikossa. Mies on kiukkuinen kun en itse jaksa töitteni jälkeen arkea pyörittää. Sellaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos herra yrittäjä vaikkapa palkkaisi työntekijän? Oma työtaakka vähenee merkittävästi, ja samalla Suomessa on työttömiä yksi vähemmän. Kumma kun ei nuo yrittäjät millään älyä tätä itsestäänselvyyttä. Ai niin, työntekijällehän pitää maksaa palkkaa, niin sitten ei voisikaan tunkea jokaista asiakkaalta huijattua euroa omiin housuihin.

Sori, mutta minä, yrittäjä, ja eräs yritysjohdon konsultti keskusteltiin tästä dilemmasta juuri eilen. Kaikkein raskainta ja riskialtteinta yrittäjälle on se, että on 1-2 työntekijää. Se vain pahentaa asioita, koska riskit ja vastuut kasvavat huomattavasti ja pitää löytyä jaksamista tuonkin rumban pyörittämiseen ja tulovirran tuottamiseen. Sitten vasta, kun työntekijöitä on enemmän, alkaa niistä syntyä myös apua ja myös mahdollisuus rahalliseenkin hyötyyn tai edes siihen, että maksavat takaisin omat kulunsa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat