Paras Kanariansaari? Aurinkovarmin/lämpimin kohde jouluk. puolivälissä?

Vierailija

Pakko päästä pois täältä pimeästä! Raskaus väsyttää ja olo on ankea. Joulukuun puolivälissä voisi karata viikoksi veronpalautuksilla.

Kanaria ei muuten kohteena kiinnosta _yhtään_, mutta aurinko, edullisuus ja lyhyt lento houkuttelevat. Normaalisti emme käy turistihelveteissä, joten tämä todellakin on kompromissi.

Itse olen ollut kerran Gran Canarialla, Playa del Inglesissä tammikuussa ja kylmä oli. Aurinko meni pilveen heti aamupäivällä. Tuolloin vierailin useita kertoja kuitenkin lounasrannikon minikohteessa Puerto de Moganissa, jossa taas paistoi aina aurinko ja oli lämmin.

Kaipaisin siis tällaista inside-tietoa: mikä kanariansaarista on lämmin, ja mitkä alueet milläkin saarella ovat lämpimiä? Esim. kanarialla tuon Puerto de Moganin vieressä on Puerto Rico, josta ainakin löysin artikkelin jossa sanottiin että sijainti on suojaisa ja siksi aurinkovarma.

Apuva!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Fuerteventuran eteläkärki Jandia on hyvässä maineessa säidenkin suhteen, mutta mikään ei ole varmaa keskitalvella. Sää kuin sää, niin Jandiassa on Euroopan upeimmat hiekkarannat.

Vierailija

Hmm en jaksa googlata, missä Puerto rico olikaan (teneriffa tai gran canaria), mutta kyseisessä kaupungissa on aina 3 astetta lämpimämpää kuin muualla (sijaitsee vuonossa vuorten keskellä) ja siellä oli jouluna todella todella lämmin :)

Vierailija

Itse olen käynyt puerto ricossa jatykkäsin paikasta. On  sen verran suojassa, joten yleensä sää on hyvä.. Kannattaa katsoa hotelli joka ei ole kamalan korkealla, niin ei tarvii kauheasti kiipeillä.

Vierailija

Ota hotelli kauniista ja idyllisestä puerto de moganista, ja vuokraa auto koko viikoksi. Pääset kiertelemään ja katselemaan saarta omin päin.

Vierailija

Kanarialle ei todellakaan ole lyhyt lento, siellä ei ole talvella erityisen lämmin ja paljon halvemmalla pääsee tasokkaampiin kohteisiin! Itse en siis missään nimessä lähtisi, tulet takuulla pettymään!

Itse olen käynyt kerran Teneriffalla (olen käynyt "aurinkolomalla" myös eripuolilla Italiaa, Espanjaa, Yhdysvaltoja ja Aasiassa siellä täällä) ja koskaan mikään lomani ei ole ollut pettymys, paitsi Teneriffa. En vaadi paljoa, raskaana ollessa olin Barcelonassa ja oli oikein mukavaa vaikkei mitenkään erityistä (lyhyt lento, hyvä ruoka, aurinko ja meri). Teneriffa oli epäsiisti, täynnä suomalaisia, kerjäläiset ja huumekauppiaat puhuivat suomea (tunnistavat suomalaiset ja huutavat suomeksi jotta saisivat huomion), suomalaiset puhuvat paikallisille suomea niin väkisinkin kai oppivat kun juntti-einarit tilaavat ravintolassa pokkana "pepperoni pizza ja yksi olut kiitos", joka päivä oli puolipilvistä, aurinko ei lämmittänyt (marraskuussa) vaikka välillä paistoi, rantahiekka oli kylmää samoiten kuin merivesi. Ruoka oli pahaa ja hotellit sekä niiden alueet kulahtaneita. En siis voi sanoin tarpeeksi kuvailla sitä, kuinka kurja paikka se on, jos vähänkään on matkustanut muualla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kanarialle ei todellakaan ole lyhyt lento, siellä ei ole talvella erityisen lämmin ja paljon halvemmalla pääsee tasokkaampiin kohteisiin! Itse en siis missään nimessä lähtisi, tulet takuulla pettymään!

Itse olen käynyt kerran Teneriffalla (olen käynyt "aurinkolomalla" myös eripuolilla Italiaa, Espanjaa, Yhdysvaltoja ja Aasiassa siellä täällä) ja koskaan mikään lomani ei ole ollut pettymys, paitsi Teneriffa. En vaadi paljoa, raskaana ollessa olin Barcelonassa ja oli oikein mukavaa vaikkei mitenkään erityistä (lyhyt lento, hyvä ruoka, aurinko ja meri). Teneriffa oli epäsiisti, täynnä suomalaisia, kerjäläiset ja huumekauppiaat puhuivat suomea (tunnistavat suomalaiset ja huutavat suomeksi jotta saisivat huomion), suomalaiset puhuvat paikallisille suomea niin väkisinkin kai oppivat kun juntti-einarit tilaavat ravintolassa pokkana "pepperoni pizza ja yksi olut kiitos", joka päivä oli puolipilvistä, aurinko ei lämmittänyt (marraskuussa) vaikka välillä paistoi, rantahiekka oli kylmää samoiten kuin merivesi. Ruoka oli pahaa ja hotellit sekä niiden alueet kulahtaneita. En siis voi sanoin tarpeeksi kuvailla sitä, kuinka kurja paikka se on, jos vähänkään on matkustanut muualla!

Satuit itse majoittumaan kurjaan rotankoloon, niin sitten koko Teneriffan saari on ihan perseestä? Ja lämpimiä vaatteita ei tietenkään voinut pukea eikä kenkiä jalkaan vaan siellä kylmällä hiekalla piti palella? Well excuse me princess... luulisi näillä leveyksillä oppineen pukeutumaan...

On se kumma kun sinne Kanarialle mennään palelemaan, pipot ja villasukat mukaan ja asenne kohdilleen, et ole aurinkolomalle menossa vaan tuuliselle saarelle. Niin ihan kivaa on. Ja pilvienkin läpi saa aurinkoa. Ja on varmasti parempi sää kuin Suomessa:)

Vierailija

No olisit nyt hyvä ihminen kertonut, mitä ne edullisemmat ja paremmat paikat lähellä on :) ?? Itse en tällä hintahaarukalla löytänyt kuin Dubain, Eilatin ja Kap Verden.

Dubai: en lähtisi täällä halpoihin hotelleihin, ja valitsisin alueen tarkasti. Näillä aluevalinnoilla hinoihin tulee jo nolla perään. Lisäksi en pidä maan harjoittamasta politiikasta, joten en haluaisi sitä kannattaa.

Eilat: poliittisen tilanteen takia en halua mennä.

Kap Verde: Tämän paikan tasosta kuullut paljon huonoa. Kehittymätöntä. Eikä muuta kuin hiekkaa.

HIntahaarukka olisi siis 500-750e/hlö/vko.

T. Ap

Vierailija

Aloitin samanlaisen keskustelun mutta siihen ei tullut montaakaan kommenttia. Ihmettelen, kun kerran suomalaiset matkustavat paljon Kanarialla. Minä taas en ole käynyt koskaan.

Madeira, Azorit on nähty, ja upeita olivat. Azoreilla aika vähän turisteja.

Eilatissa myös olen käynyt, suosittelen. 

Mutta Kanariansaarista haluaisin minäkin nyt vaihteeksi löytää jonkun lämpimän ja kauniin talvikohteen.

Vierailija

Me olemme olleet usean vuoden ajan viikon lomalla joulukuussa. Yleensä tokan viikon tienoilla. Monessa kohteessa ollaan oltu. Lämpimin on ollut Teneriffa. Ja ollaan oltu Playa de las Americas/Costa Adeje alueella.

Onhan se sää epävarmin joulu-helmikuu akselilla. Mut esim viime vuonna Teneriffalla sää kipusi jopa 31 asteeseen.

Koskaan ei voi tietää miten osuu. Ja tosiaan vusi sitten niin meidä edeltävä viikk oli ollut sateinen.

Ja taas mennään joulukuussa Teneriffalle. Ja ollaan muuten oltu Kanarialla myös tammikuussa ja maaliskuussa monet kerrat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No olisit nyt hyvä ihminen kertonut, mitä ne edullisemmat ja paremmat paikat lähellä on :) ?? Itse en tällä hintahaarukalla löytänyt kuin Dubain, Eilatin ja Kap Verden.

Dubai: en lähtisi täällä halpoihin hotelleihin, ja valitsisin alueen tarkasti. Näillä aluevalinnoilla hinoihin tulee jo nolla perään. Lisäksi en pidä maan harjoittamasta politiikasta, joten en haluaisi sitä kannattaa.

Eilat: poliittisen tilanteen takia en halua mennä.

Kap Verde: Tämän paikan tasosta kuullut paljon huonoa. Kehittymätöntä. Eikä muuta kuin hiekkaa.

HIntahaarukka olisi siis 500-750e/hlö/vko.

T. Ap

No ei ole Kanariallakaan muuta kuin hiekkaa. Lämmintä oli Fuerteventuralla käydessäni. Mutta ei siellä todellakaan ollut juuri mitään mielenkiintoista vaikka saari kierrettiin ja päivämatkoja tehtiin. Todella turistista. Kap Verde on varmasti paljon mielenkiintoisempi kohde ja itse lähtisin sinne noista vaihtoehdoista. Tai mieluummin edes manner Espanjaan vaikka siellä nyt ei ehkä lämpöä ole yhtä paljon kuin Kanarialla.

Vierailija

Oman ja tuttujen kokemuksen mukaan aurinkovarmimmat Kanariansaarten paikat ovat Teneriffan länsirannikko ja Gran canarian Puerto Rico.
Tämä perustuu sijaintiin vuorten länsipuolella. Pilvet tulevat idästä ja jäävät/satavat vuoriin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
. En siis voi sanoin tarpeeksi kuvailla sitä, kuinka kurja paikka se on, jos vähänkään on matkustanut muualla!

En todellakaan allekirjoita tätä väitettä - ja minä olen matkustanut PALJON. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat