Vauva perätilassa rv40+2, kääntävätkö vai pääsenkö heti sektioon?

Vierailija

Onko kellään kokemusta? Vauva ollut tähän asti raivotarjonnassa, mutta tänään selvis että istuu masussa. Yrittävätköhän vielä kääntää sairaalassa, mitä luulette? Kenelläkään kokemuksia? Kuinkahan nopeasti sektio tehdään..jo viikonloppuna?

Kommentit (12)

Vierailija

Ei niitä enää noin pitkillä viikoilla käännetä. Sektio, jos et halua yrittää alatiesynnytystä. Sektio parin viikon kuluessa, ellei sitten meinaa lähteä syntymään ennen sitä.

Vierailija

Eikös tuossa kohdassa selvitetä lapsen koko ja sinun lantion rakenne. Jos lapsi mahtuu turvallisesti syntymään alateitse, niin eiköhän se ole ensimmäinen vaihtoehto.

Vierailija

Eihän siis mun tarvitse synnyttää tai edes yrittää synnyttää lasta alateitse, vaikka arvioisivat että pystyisin. Mutta kuinkahan nopeasti saan ajan sektioon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eihän siis mun tarvitse synnyttää tai edes yrittää synnyttää lasta alateitse, vaikka arvioisivat että pystyisin. Mutta kuinkahan nopeasti saan ajan sektioon?

Ei tarvitse, mutta yrittävät varmasti siihen suostutella, jos mitat antaa myöten. Pysyt vaan tiukasti kannassasi, että et uskalla etkä halua perätilasynnytystä yrittää, jos sitä mieltä siis olet. Eivät sinua pakota siihen.

Vierailija

Minulla käännettiin lasketun ajan tienoilla. Oli myöskin ollut siihen asti oikein päin mutta viime metreillä kääntyi perätilaan. Kääntyi sitten kyllä lääkärin kääntämänä helposti ja näppärästi takaisin oikein päinkin. Oli vielä nelikiloisena tilaa myllätä.

Vierailija

Minulle ei käännösyritystä kuulemma voida tehdä. Ärsyttää kun eivät ole vieläkään soittaneet äitiyspolilta, voinko soittaa sinne jo itse vai odotanko? Sinne on neuvolasta laitettu lähete. Illalla oli kovat vatsakivut. Leikataanko myös viikonloppuisin?

Johanna

Mulla ei alettu kääntämään napanuoran takia. Rv40+0 oli kun perätila huomattiin eikä edes puhuttu alatiesynnytyksestä. Olivat sitä mieltä, ettei ole aikaa röntgeniin ja sektio tehtiin perjantaina rv40+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat