Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virtsan vaahtoaminen ja munuaisten vajaatoiminta

Vierailija

Olen huomannut viime aikoina että virtsani joukossa esiintyy hiukan vaahtoa, etenkin öisin. Vaahtoa ei sinällään ole mielestäni paljon, yleensä sitä muodostuu pytyn reunoille ja joskus sinne tänne muuallekin. Luin virtsan vaahtoamisen olevan yhteydessä munuaisten vajaatoimintaan, ja säikähdin hiukan. Onko täällä kellään kokemusta asiasta? Onko tämmöinen vaahtoaminen normaalia, tai onko munuaissairaudessa tyypillisesti vaahdon määrä suurempaa (kuin kuvailemani)?

Kommentit (8)

Vierailija

Soita terkkariin ja kysy. Saat varmaan ainakin jollekin aikavälille lääkäriajan tai hoitaja voi tilata jotkin peruslabrat niin saat mielenrauhan tai hoitoa.

Vierailija

Vaahtoaminen ei ole normaalia ainakaan suuressa määrin. Se kertoo että virtsassa on proteiinia. Syötkö paljon lihaa tai muuta proteiinipitoista?

Vierailija

Minulla myös toisinaan vaahtoaa aika reilustikin, en ole tiennyt että pitäisi huolestua. Olen kolmekymppinen mies ja syön ihan normaalisti.

Vierailija

Mene verikokeisiin, jos et tiedä mitään järkevää syytä? Ei kannata keskittyä itsetarkkailuun liikaa vaan tehdä asioille jotain.

Vierailija

Jos olisi munuaisten vajaatoimintaa niin onko sulla pissaongelmia? Eikö tule pissaa tai onko siinä värimuutoksia tai tuleeko se heikosti?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat