Minkä asian olet luullut olevan kaikille itsestäänselvyys, mutta huomannut, ettei olekaan?
Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Että mitään ilmaista (ja ihmeitä tekevää) ei oikeasti ole.
Vaikkapa jotkut "Haluatko upeat hiukset ja voimakkaat kynnet? Haluatko voida kokonaisvaltaisesti paremmin? Haluatko, että elämäsi muuttuu?" Kokeile nyt Ihmepillereitä ihan ILMAISEKSI*
* paitsi maksat postikulut 7,89 ja sitoudut kolmen vuoden määräaikaisuuteen, kk-paketti 59,90Ihmettelin aina, että miten kukaan viitsii noita mainoksia maksaa lehtiin, kun eihän kukaan ole noin hölmö, että lähtisi mukaan tuollaiseen. Toki aavistin, että pakkohan tuon on kai kannattaa jollakin lailla. Selvisi sitten, että tunnen näitä ihmisiä itsekin. Eivät ne itsekään ihan täysillä usko, mutta ovat kuitenkin sitten pettyneitä jotenkin, kun ne pillerit ei toimineetkaan ja nyt heitä on huijattu kun tulee jotain kk-maksuja.
Itselle ihan itsestään selvää, ettei hiukset kasva metriä vuodessa millään pillereillä, kaikille ei selvästikään ole. Väittäähän nuo aina, että kokeilivat vaan, mutta pakkohan siihen on jollain tapaa uskoa, että edes lähtee mukaan.
Tämä! Nämä vanhemmat jotka ajattelevat että esim vuokralaisille leikkipaikat ovat ilmaisia ja kuka vaan voi käyttää.
Miten kukaan voi varttua aikuiseksi ja kuvitella näin?
Ja oikein loukkaannutaan jos joku ei haluakaan maksaa hänen lapsilleen jotain, ilman että itse ensin tarjoutuu maksamaan muiden lapsille vaikka 200 000-500 000 euroa maksavat leikkipaikat vaikka Helsingissä (tonttimaa ja välineet)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.
Lisätään tähän vielä sukkahousut. Niitä ei vedetä vessasta, kun niistä halutaan eroon. Tukkii kuulema hyvin jätevesipumppaamoja roskaväen lähiöissä.
Turun jätevesilaitos on joskus vastaanottanut hetekankin. Sukkahousut lienee pieni ilmiö.
Anteeksi, kun vedin vanhaksi menneen hetekani pöntöstä alas! =O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyyden, todella monelle on vaikeaa kun hymyilen ilman sen ihmeellisempää syytä heille.
Huoltoasemilla ihmiset eivät usein vaihda sitä tuulilasin pesuvettä. Putsataan oma-auto ja jätetään seuraavalle paskanen vesi. Jotkut jopa putsaavat sillä paskaisella vedellä. Olisi mielenkiintoista nähdä heidän kodit..Sinä varmaan vaihdat käsitiskeihin vedetkin joka lautasen jälkeen. Me siat pestään samalla vedellä monta astiaa.
Voisko joku kertoa, missäpäin on huoltoasemia, joissa asiakas voi itse vaihtaa sen veden? Täällä syrjäseudulla ei ainakaan ole yhtään. Vesi on valmiiksi laitettuna ämpäriin ja se sama vesi on siinä niin kauan kunnes henkilökunta sen käy vaihtamassa. Ei ole mitään asiakasvesipistettä, jossa sen veden vois vaihtaa...
Siinä Vesi & Ilma kopissa on melkein aina myös sellainen letku jolla sen ämpärin ja kaniaterit voi täyttää. Mistä muuten sitä vettä saisi tuulilasinpesunesteen sekaan siihen kanisteriin?
Näin ainakin Kuopiossa, Lahdessa, pk-seudulla, Tampereella, Oulussa.. Asemina abc, neste, st1, teboil ja shell
Missä se letku siis puuttuu?
Mutta minne kippaat ne likavedet? Puskan juureenko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätään tähän vielä sukkahousut. Niitä ei vedetä vessasta, kun niistä halutaan eroon. Tukkii kuulema hyvin jätevesipumppaamoja roskaväen lähiöissä.
Turun jätevesilaitos on joskus vastaanottanut hetekankin. Sukkahousut lienee pieni ilmiö.
Anteeksi, kun vedin vanhaksi menneen hetekani pöntöstä alas! =O
Miten kova työ oli sen pilkkomisessa, samalla vaivalla olis sen kuljetuttanut poiskin?
Vierailija kirjoitti:
Että perse pestään veskissä käydessä vähintään kakkoshädän jälkeen mutta ei tältä palstalta opin että siitä saa suunilleen kuolemansairauden jos sen alapäänsä vaivautuu huuhtasemaan useamman kerran päivässä vai olikohan se viikossa?Hyi helvata teidän kanssa!
suosittelen myös piipun rassia käyttämään, niin siältäkin puhdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Toinen mikä tuli mieleen on sähköpostiviesteihin vastaaminen. Minun mielestäni on outoa jos tulee vaikkapa duunista viestiä, että voisko joku vaihtaa vuoron ensi viikon sunnuntaina tai ottaa kyseisen vuoron. On kohteliasta vastata viestiin myös silloin kun vuoroa ei voi ottaa. Tämä ei ole vain nykyisen duunipaikan ongelma, vaan kaikissa työpaikoissa on ollut sama: mihinkään sähköposteihin ei koskaan vastata. Jos teet palveluksen ja kerrot vaikka jonkun vinkin sähköpostilla, kukaan ei vastaa että "kiitos". Kyselet vuoronvaihtoa, kukaan ei vastaa paitsi jos joku voi sen ottaa. Itse kyllä vastaan aina, että sori en voi ottaa tai muuta. Mun mielestä on kohteliasta vastata viesteihin. Tietenkään nyt ihan kaikkiin viesteihin ei tarvitse reagoida, mutta ymmärsitte varmaan pointin.
Riippuu vähän siitä kuinka monelle viesti on lähetetty ja miten aktiivista sähköpostiliikenne firmassa muuten on. Mulle tulee päivässä ihan liikaa mailia enkä meinaa millään ehtiä vastata edes niihin viesteihin, joihin olisi pakko vastata muutenkin kuin kohteliaisuussyistä. Minä siis jätän lähes aina vastaamatta, jos kysellään kuka voisi tehdä jotain tai keneltä löytyisi joku juttu, paitsi tietysti silloin jos vastaus on kyllä. Jos itse lähetän tällaisen kyselyn,en todellakaan kaipaa siihen vastaukseksi pahoitteluja ihmisiltä, jotka eivät voi auttaa. Jokaisen tällaisen viestin vilkaisu on pois työajastani, jota on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin luullut, että vanhusta, sairasta ym kohtaan sellainen peruskohteliaisuus kuten oven avaaminen ja auki pitäminen ois ihan jokaisella hallussa.
Sitten sairastuin itse, olen nyt invalidi ja jos meinaan käydä esim. lähikaupassa jonka ovet eivät ole itsestään avautuvat niin joudun pyytämään jonkun mukaan avaamaan ovia, koska kanssaihmiset eivät sitä tee.
Olen jopa pyytänyt, että "voisitko pitää sitä ovea auki" ja silti ovi on ns. heitetty naamalle.Minun on myös erittäin vaikeaa kantaa kauppapussia ja se näkyy (yleensä mulla onkin reppu) ja kerran arvioin sen hetkiset voimani väärin ja tullessani ulos kaupasta joku rouva huuteli "voi voi kun on hankalan näköistä, voi voi"
Sanoin sitten, että olisinkin tosi kiitollinen avusta.
Tämä rouva säpsähti ja söpötti hädissään et "enhän minä sillä".. Mutta ojensin tyynesti kassia hänelle niin otti hän sen sitten ja auttoi minut n. 5 askeleen päähän autolleni (näki siis jo alkujaan mihin olin menossa). Kiittelin tietysti vuolaasti avusta.
Ainakin itse autan invalideja vain siinä tapauksessa, että he itse pyytävät tai selvästi näkee että ovat vaikeuksissa (tyyliin ostokset vierivät pitkin katua tms.)
On muuten hirveän hankala tietää, miten pitäisi suhtautua invalideihin. Jos menet tarjoamaan apua, osa loukkaantuu sitä verisesti ja pian tehtaillaankin Ilta-Sanomiin juttua, kuinka vammaisia pitää kohdella normaalisti, auttakaa vain jos pyydämme apua jne. Sitten taas jos ei auta, niin osa loukkaantuu siitä verisesti ja pian tehtaillaankin Ilta-Sanomiin juttua, kuinka itsekeskeisiä ja töykeitä ihmiset ovatkaan kun eivät auta.
Koulutus, työllisyyspyrkimys, ylipäätään pyrkimys pitää itse huolta itsestään ja raha-taloudestaan.
Minä olen aina luullut, että on itsestäänselvää, että ihmisellä on katto päänsäpäällä, mikäli itse haluaa.
No eipä ole.
Raitis yh jonka luottotiedot ovat menneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina luullut, että on itsestäänselvää, että ihmisellä on katto päänsäpäällä, mikäli itse haluaa.
No eipä ole.
Raitis yh jonka luottotiedot ovat menneet.
Niin noh, sinä varmaan olet ainakin jollain tavalla ollut osallisena luottotietojen menetykseen...
Puhtauden.
Peseydytään päivittäin ja pestään hampaat pari kertaa.
Valitaan puhtaat, ihoa koskevat vaatteet joka päivä.
Pestään käytetyt, ts. likaiset vaatteet.
Siisteydestä huolehtimisen eli kodin puhdistuksen, tiskauksen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole.
Raitis yh jonka luottotiedot ovat menneet.Niin noh, sinä varmaan olet ainakin jollain tavalla ollut osallisena luottotietojen menetykseen...
Kyllä.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole.
Raitis yh jonka luottotiedot ovat menneet.Niin noh, sinä varmaan olet ainakin jollain tavalla ollut osallisena luottotietojen menetykseen...
Kyllä.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Siihen, että halutessaan saa pidettyä katon päänsäpäällä. Jokainen kun kuitenkin tietää, että luottotiedottoman on todella vaikeaa saada asuntoa.
Eli jos haluaa pitää katon päänsäpäällä, pitää myös luottotiedot kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Että laskut, vuokra jne pakolliset menot maksetaan ennen kuin lähdetään shoppailemaan jotakin turhaa.
Olen periaaatteessa samaa mieltä (enkö ole se yksi joka on alapeukuttanut) mutta näin pienituloisena pisti miettimään että joskus tilanne on sellainen että vuokranmaksupäivän tienoilla tai ennen sitä on pakko shoppialla jotain tärkeää ja välttämätöntä ja jo senkin takia voi jäädä vuokra tai laskuja maksamatta eli niitä ei ehdi maksaa ajallaan. Eri asia tosiaan shoppailla ylimääräisiä mutta jos tilillä on vain x summa ja ostettavana on juuri nyt ruokaa, pakolliset talvikengät tai takki lapsille koska odottaa ei voi enää ja lisäksi laskut ja vuokra niin minulla nuo ostot menee juuri tuossa järjestyksessä eli en voi maksaa vuokraa ja laskuja jos sen jälkeen tili on lähes tyhjä.
Köyhänä on vaikea tasapainoilla silloin kun kuluja voi olla joku kuukausi enemmmän.
Joskus on tilanne se että voisin maksaa osan vuokrasta eräpäivänä mutta en koko vuokraa koska tilille ei jäisi mitään sen jälkeen. Maksan sitten koko vuokran kerralla hieman myöhässä kun on riittävästi rahaa tilillä maksaa koko summa kerralla koska osassa maksaminen ei varmaan olisi kovin järkevää tai sekoittaisi vain minut ja vuokranantajan. Pikku myöhästymisistä maksan toki korkoja mutta ei siitä sen pahempaa ja korotkin ovat mielestäni tosi pienet. Enkä toki joka kuukausi maksa myöhässä, vain silloin on ollut vaikeuksia kun samalle kuukaudelle on kertynyt poikkeuksellisen paljon menoja tai pakollisia ostoja.
Vierailija kirjoitti:
Puhtauden.
Peseydytään päivittäin ja pestään hampaat pari kertaa.
Valitaan puhtaat, ihoa koskevat vaatteet joka päivä.
Pestään käytetyt, ts. likaiset vaatteet.
Siisteydestä huolehtimisen eli kodin puhdistuksen, tiskauksen jne.
Heh, voi kuule minutkin haukuttiin eräässä siivoukseen liittyvässä ketjussa neuroottiseksi kun sanoin, että meillä tiskataan vähintään jokatoinen päivä ja keittiössä tasot pyyhkäistään puhtaaksi päivittäin (kun siihen tosissaan se 2 min).
Ja että pyykit kerätään koriin tai heitetään samantein koneeseen, eikä heitetä mytyiksi lattioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole.
Kyllä.
Miten tämä liittyy mihinkään?Siihen, että halutessaan saa pidettyä katon päänsäpäällä. Jokainen kun kuitenkin tietää, että luottotiedottoman on todella vaikeaa saada asuntoa.
Eli jos haluaa pitää katon päänsäpäällä, pitää myös luottotiedot kunnossa.
Joo,o mutta kysymykseen: Minkä asian olet luullut olevan kaikille itsestäänselvyys ja huomannut ettei olekaan, vastaukseni oli aivan asiallinen.
Hittojako sinä tulet moralisoimaan mitään OHI aiheen.
Vihreiden propagandaa...jätteiden lajittelu. Tottakai ongelmajätteet erikseen.
Kyllä ainakin minä sain asunnon luottotiedottomana. Ei vuokravelkoja. Omistusasunnosta vuokralle, mutta välillä jo aiemmin vuokralla.
Sen, että kaikki ihmiset eivät halua lapsia ja siitäkin huolimatta he ovat ok ja useimmat jopa pitävät lapsista. Normi on hankkia lapsia, usein huomata vielä jälkikäteen, kuinka rankkaa elämä onkaan varsinkin, jos on työelämässä ja yrittää pitää parisuhdetta ja muuta elämää kasassa lasten kanssa.
Kun itse valitsin toisin, ja siis tiesin jo lapsena, että en tule hankkimaan jälkikasvua, sain aina hymäytyksiä. Mielesi muuttuu jne. Eräs viiskymppinen tosi valloittava työkaveri nainen sanoi mulle parikymppiselle tytölle aikanaan, että pidä pääsi, niin hänellekin aikanaan sanottiin ja hän on niin elämäänsä tyytyväinen, kuin vain voi olla.
En pelkää yksinäistä vanhuutta, lapset eivät ole tae siitä, että joku tulee luoksesi, heillähän on oma elämä. Omat raha-asiat pitää hoitaa siten, että on varaa hoitoon ja hoivaan vanhana, ja ei tarvitse turvautua omaisiin. Yksin tänne synnytään ja yksin täällä kuollaan. Kuten joku sanoi, että iloisia ovat vaan, kun muumiot lähtevät pois häiritsemästä elämää:-)
Moni ei tule ajatelleeksi mahdollisuutena vapaaehtoista lapsettomuutta, vaikka se on todellinen mahdollisuus monessa mielessä. Itselleni se tuo elämään rauhaa, aikaa ja vapautta. Erityisesti rauhaa, vaikka toisaalta olen toisissa asioissa tehnyt elämästäni liiankin kiireisen työn ja vuokra-asuntobisnesten keskellä. Joku kysyy, että mitä teet Vauva -palstalla. Törmäsin tänne silmänympärysvoide -asiassa.
Hyvää satiiria. Valitettavasti on paljonkin ihmisiä, jotka luulee niin.