Minkä asian olet luullut olevan kaikille itsestäänselvyys, mutta huomannut, ettei olekaan?
Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.
Kommentit (303)
Tervehtiminen, kiittäminen. Oven auki pitäminen esim. huonosti liikkuvalle. Työpaikalla omien sotkujen siivoaminen. Järkyttävää, että ihan aikuinen ihminen jättää siivoamatta, kun kahvit kaatuu. Rohmuaminen kaikille tarjottavista, vedetään kaksin käsin.
Museossa, teatterissa ja taidemuseossa käyminen. Minulle nämä asiat ovat hyvin luontevia ja käyn katsomassa kaikki näytelmät ja vuosittain vaihtuvat näyttelyt ja vien lapsenkin niihin. Helsingissä, Tampereella ja Turussa käymme sen mukaan, millaisia taidenäyttelyitä niissä on, ja kun matkailemme Suomessa ja maailmalla, tsekkaamme kohdealueen taidemuseot, museot, patsaspuistot jne. Sitten törmään omassa asuinpaikassani ihmisiin, joille kulttuuri merkitsee lätkäottelussa huutamista (jopa naisia) ja jotka eivät ole ikinä käyneet yhdessäkään kotikaupunkinsa tai muunkaan paikan museossa, teatterissa tai minkään sortin näyttelyssä. Se saa minut aina sanattomaksi.
Luulin yli 20 vuoden ajan, että ainakin 95 % miehistä ja pojista pissaa aina seisaaltaan (myös kotona) ja että miespuolisten kuuluu tehdä niin. Noin 25-vuotiaana luin jonkin anonyymin kyselyn tulokset netistä minä yllätyin, kun jopa kolmannes miehistä pissaa yleensä istuen.