IL: Miehet istuvat väärin julkisilla matkustaessa
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015103020584133_iq.shtml
No höh. Minä ainakin tykkään istua noin. Se tuntuu mukavalta ja saa samalla esitellä haaroväliään muille. Miehenä minulla on oikeus tähän.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Istuinrengas olisi kohteliasta jättää niin, että siinä voivat asioida kaikki henkilöt anatomiasta riippuen, eli rengas alhaalla.
Siis riippumatta...
Toi on todella ärsyttävaä. Pitäkää nyt saatana ne haarat kiinni! Kukaan ei ihastele, kuinka leuhkapalli levittelee itseään! Mikä teitä miehiä vaivaa?!??!
Eilen I-junassa: juna on todella ruuhkainen ja myös käytävän seisomapaikat joissain kohdin junaa tukkeutuneet. Itse istun käytäväpaikalla, jossa penkkirivit vierekkäin seinän vieressä. Kaikki penkit täynnä ja ihmiset istuvat tiiviisti laukut sylissä. Vastapäätäni istuu kuitenkin mies kuulokkeet korvissa erittäin leveässä haara-asennossa valloittaen ei vain kaksi, vaan kolme penkkiä, siis yhden molemmilta puoliltaan. Edessään seisoo mm. muutama vanhemmanpuoleinen nainen. Kukaan ei viitsinyt ''häiritä'' miestä, joka varmasti tarkoituksella tuijotti puhelintaan ja esitti ettei tajunnut vievänsä kahden seisojan istumapaikan. Jos kyseessä olisi ollut nainen ja laukku niin a. suurin osa naisista tajuaa ottaa laukkunsa pois, kun ihmisiä seisoo edessä (toki idiootteja löytyy molemmista sukupuolista) tai b. jos ei tajua, niin on huomattavasti helpompi sanoa että siirrätkö laukkuasi kuin vaihdatko asentoasi. Tää on se ärsytyksen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tätä moneen kertaan jauhettua paskaa! Ettekö te ämmät tajua, ettei siinä mistään pullistelusta ja munien esittelystä ole kysymys! Miehen anatomialla ei vaan pysty istumaan nätisti polvet yhdessä kiristävissä housuissa ilman että munia puristaisi ikävästi!
Eikö miehen anatomialla pysty sivistyneeseen keskusteluun?
Jos maahanmuuttaja kiroilisi ketjussa, jossa heitä haukutaan, olisiko se ok?
Rasistiset, henkilön identiteettiä loukkaava solvaukset ovat vähän eri juttu kuin joidenkin miesten jalkojen levittelyn arvostelu. Vähän niinkuin vertaat nytten omenaa appelsiiniin. Oikeasti ihmettelen, miten hemmetissä onnistuit samaistumaan henkilöön, joka puolustaa itseään ja muuttumatonta piirrettään, jolle ei mahda mitään, kunnon vihapuheelta, kun itseäsi moititaan tavasta, joka on pitkät ajat ollut hyvien käytöstapojen vastaista?
No mut jos se arvostelu olis samantasoista. Eli esim. väitettäisiin burkhaa käyttävän pullistelevan uskonnollaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi on todella ärsyttävaä. Pitäkää nyt saatana ne haarat kiinni! Kukaan ei ihastele, kuinka leuhkapalli levittelee itseään! Mikä teitä miehiä vaivaa?!??!
Tarkoitus ei ole esitellä itseään, eikä ne kivekset yleensä housut jalassa näy. Useimmat eivät istu noin, jos se on muilta pois. Sitten on näitä pöllyissä olevia, jotka ei huomaa mitään eikä heille uskalla kukaan huomauttaakaan.
Juttu on kopioitu suoraan jenkeistä, ongelma on siinä, että kaikki jutut ei sovi kaikkiin maihin, johtuen kulttuurisillista eroista. Lisäksi tälläiset jutut harvoin saa vastakaikua muilta kuin umpihulluilta feministeiltä joita on verrattaen vähän Suomessa.
Joten seuraavalla kerralla, kun iltiskin tekee copy paste journalismia, niin kannattaa miettiä kuinka hyvin ne taipuu esim. Suomeen, ihan kaikkea ei kannata ulkomailta kopioida.
Vierailija kirjoitti:
Juttu on kopioitu suoraan jenkeistä, ongelma on siinä, että kaikki jutut ei sovi kaikkiin maihin, johtuen kulttuurisillista eroista. Lisäksi tälläiset jutut harvoin saa vastakaikua muilta kuin umpihulluilta feministeiltä joita on verrattaen vähän Suomessa.
Joten seuraavalla kerralla, kun iltiskin tekee copy paste journalismia, niin kannattaa miettiä kuinka hyvin ne taipuu esim. Suomeen, ihan kaikkea ei kannata ulkomailta kopioida.
Ihan samaa ajattelin. Amerikassa on kuitenkin enempi machokultttuuri ja siihen suureen populaatioon mahtuu paljon juntteja. Suomessa nämä ovat aika lailla yksittäistapauksia.
Jalat kiinni, miehet. Ette vaikuta kovilta jätkiltä vaan kusipäiltä, kun istua röhnötätte noin.
Vierailija kirjoitti:
Jalat kiinni, miehet. Ette vaikuta kovilta jätkiltä vaan kusipäiltä, kun istua röhnötätte noin.
Mitä jos sinäkin menet niile jenkkifeministi foorumeille öyhöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään feministi. Olen ihan tavallinen nainen, jota vituttaa törmätä päivittäin IHAN TÄÄLLÄ SUOMESSA tuohon miesten haarojen levittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin. Amerikassa on kuitenkin enempi machokultttuuri ja siihen suureen populaatioon mahtuu paljon juntteja. Suomessa nämä ovat aika lailla yksittäistapauksia.
Jenkeissä on suuri räyhäfemistien joukko jotka pitävät isoa melua, aika ajoin saamme Suomessakin lukea heidän horinoitaan, minusta heidän juttunsa voisi julkaista Hullu Maailma osiossa, sopisi sinne paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään feministi. Olen ihan tavallinen nainen, jota vituttaa törmätä päivittäin IHAN TÄÄLLÄ SUOMESSA tuohon miesten haarojen levittelyyn.
Jännä juttu, etten ole 41 vuoden aikana koskaan törmännyt täällä Suomessa kuin muuallakaan "haarojen levittelyyn". En edes täällä kotona, vaikka täysi-ikäinen poikani ja kaverinsa täällä toisinaan viettävät aikaansa. Ehkä sitten asia ei minua häiritse, koska ei ole koskaan tällainen käynyt edes mielessä. Yllätyin kovasti tänään, kun luin jutun Iltiksestä, koska aluksi en oikein käsittänyt mistä asiasta ollaan niin kovin närkästyneitä. Ihan sairasta tämmöset höyryymiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, etten ole 41 vuoden aikana koskaan törmännyt täällä Suomessa kuin muuallakaan "haarojen levittelyyn". En edes täällä kotona, vaikka täysi-ikäinen poikani ja kaverinsa täällä toisinaan viettävät aikaansa. Ehkä sitten asia ei minua häiritse, koska ei ole koskaan tällainen käynyt edes mielessä. Yllätyin kovasti tänään, kun luin jutun Iltiksestä, koska aluksi en oikein käsittänyt mistä asiasta ollaan niin kovin närkästyneitä. Ihan sairasta tämmöset höyryymiset...
Eikös tämä sovi hyvin nykyaikaan, höyrytään vain höyryymisen vuoksi, joka päivä joku uusi juttu, että pääsee päästelemään höyryjä.
Kyllä on taas sensuroitu urakalla. Harmi vaan, kun.Suomessa ollaan totuttu puhumaan asioista suoraan ja siten puhutaan asiat halki. Nykyinen linja vaan käännyttää ihmisiä rasisteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tätä moneen kertaan jauhettua paskaa! Ettekö te ämmät tajua, ettei siinä mistään pullistelusta ja munien esittelystä ole kysymys! Miehen anatomialla ei vaan pysty istumaan nätisti polvet yhdessä kiristävissä housuissa ilman että munia puristaisi ikävästi!
Rasistiset, henkilön identiteettiä loukkaava solvaukset ovat vähän eri juttu kuin joidenkin miesten jalkojen levittelyn arvostelu. Vähän niinkuin vertaat nytten omenaa appelsiiniin. Oikeasti ihmettelen, miten hemmetissä onnistuit samaistumaan henkilöön, joka puolustaa itseään ja muuttumatonta piirrettään, jolle ei mahda mitään, kunnon vihapuheelta, kun itseäsi moititaan tavasta, joka on pitkät ajat ollut hyvien käytöstapojen vastaista?
En istu jalat levällään julkisella paikalla. Ja aina kun olen jossain kulkuvälineessä ja tila alkaa loppua, näen muiden laittavan haarat kiinni ja antavan tilaa ja joutuvan kiveksistä, itsestä riippumattomasta (vaikka itsestähän ne kirjaimellisesti riippuvat) syystä kokemaan painetta ja kipua.
Mutta jotenkin ne muut miehet pystyvät istumaan jalat siinä asennossa, että tilaa eivät kauheasti vie? Ellet pysty osoittamaan minulle, että pallisi on normaalia sen verta kookkaammat tai kosketusherkemmät, että ainoastaan kollarit ei kiristä, niin en tuohon väittämääsi ota uskoaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En istu jalat levällään julkisella paikalla. Ja aina kun olen jossain kulkuvälineessä ja tila alkaa loppua, näen muiden laittavan haarat kiinni ja antavan tilaa ja joutuvan kiveksistä, itsestä riippumattomasta (vaikka itsestähän ne kirjaimellisesti riippuvat) syystä kokemaan painetta ja kipua.
Mutta jotenkin ne muut miehet pystyvät istumaan jalat siinä asennossa, että tilaa eivät kauheasti vie? Ellet pysty osoittamaan minulle, että pallisi on normaalia sen verta kookkaammat tai kosketusherkemmät, että ainoastaan kollarit ei kiristä, niin en tuohon väittämääsi ota uskoaksesi.
Juurihan sanoin, etten itse istu jalat levitettyinä. Minulla ei ole tuota ongelmaa, mutta uskon että joillain on, jos niin sanovat. Itseäni ärsytti keskustelussa lähinnä se, että kiveksettömät ihmiset huutelevat miten kiveksellisten pitäisi istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sanoin, etten itse istu jalat levitettyinä. Minulla ei ole tuota ongelmaa, mutta uskon että joillain on, jos niin sanovat. Itseäni ärsytti keskustelussa lähinnä se, että kiveksettömät ihmiset huutelevat miten kiveksellisten pitäisi istua.
Pahoitteluni, kun pikaiseen tuon edellisen viestisi luin. Ja voin myöntää, että tuo housujen kiristäminen voi joillekin olla ongelma, mutta se ei siltikään muuta jalat levällään istumisen kritisoimista rasismin kaltaiseksi vihapuheeksi. Vaikken tiedä, miltä kivesten kanssa istuminen tuntuu, niin sen verta tiedän, että ei se kuitenkaan niin hankalaa ole, että siitä pitää meuhkata kuin jalat levällään istuminen olisi joku ihmisoikeus miehelle.
Istukoot miehet minun puolesta millä koreografialla hyvänsä. Minä otan itselleni kuuluvan tilan joka tapauksessa. Useimmat ymmärtävätkin, että heille kuuluu vain puolet penkistä.
Vierailija kirjoitti:
Istukoot miehet minun puolesta millä koreografialla hyvänsä. Minä otan itselleni kuuluvan tilan joka tapauksessa. Useimmat ymmärtävätkin, että heille kuuluu vain puolet penkistä.
Elämähän on yhtä isoa performanssitaidetta, joten juuri näin tuleekin tämänkaltaisiin asioihin suhtautua :)
Istuinrengas olisi kohteliasta jättää niin, että siinä voivat asioida kaikki henkilöt anatomiasta riippuen, eli rengas alhaalla.