IL: Miehet istuvat väärin julkisilla matkustaessa
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015103020584133_iq.shtml
No höh. Minä ainakin tykkään istua noin. Se tuntuu mukavalta ja saa samalla esitellä haaroväliään muille. Miehenä minulla on oikeus tähän.
Kommentit (65)
Minä kun istahan niin istahan pyllylleni ja pyllyni vie sen tilan mitä koon 38 pylly yleensä vie, ja hartiat sen tilan mitä koon 38 hartiat vie. Olen siis keskikokoinen, en suuri ihminen. Jos viereeni sattuu levittäytyviä henkilöitä, ja hengitystilani uhkaa loppua, laitan kädet sen verran koukkuun että kyynärpääni (jotka on tosi terävät) tunkee ikävästi vieressäistujan kylkiin. Vähän se vaatii voimia, että pystyy näin istumaan näyttäen samalla ihan rennolta ja siltä että istun tässä just sen kokoisena kuin olen enkä tästä ollenkaan mene lytympään, mutta otan tilanteen vähän niinko käsi-hartiatreeninä samalla.
Miesten istuminen perustuu lantion erilaiseen muotoon; miehellä jalat haraavat luonnostaan auki ja naisella kiinni. Naiset seisovat usein jalat solmussa bussipysäkillä kuin olisi jotain tulossa housuun. Miehestä se tuntuisi luonnottomalta. Miehelle jalat yhdessä istuminen tuntuu epämukavalta, koska silloin jalkoja joutuu koko ajan jännittämään ja puristamaan aktiivisesti yhteen. Naisilla ne ilmeisesti puristautuvat kiinni luonnostaan ilman lihastyötä.
Asialla ei ole juurikaan tekemistä sukuelinten kanssa, vaikka joskus myös kives voi jäädä kivuliaasti reisien väliin ja silloin jalkoja on pakko avata.
Omassa elämässä lähinnä naisten istumisesta on ollut haittaa; tänäänkin yksi ihan fiksulta näyttävä tyttö tukki käytävän koulussa istumalla keskellä käytävää ja toinen makasi pitkittäin penkillä niin että muut eivät mahtuneet istumaan. Kävelin ohi kaksi kertaa ja toisella kerralla teki jo mieli tuupata jalalla kun tyttö ei näyttänyt tiedostavan virhettään.
-Mies 29v + 1v-
Vierailija kirjoitti:
Minä kun istahan niin istahan pyllylleni ja pyllyni vie sen tilan mitä koon 38 pylly yleensä vie, ja hartiat sen tilan mitä koon 38 hartiat vie. Olen siis keskikokoinen, en suuri ihminen. Jos viereeni sattuu levittäytyviä henkilöitä, ja hengitystilani uhkaa loppua, laitan kädet sen verran koukkuun että kyynärpääni (jotka on tosi terävät) tunkee ikävästi vieressäistujan kylkiin. Vähän se vaatii voimia, että pystyy näin istumaan näyttäen samalla ihan rennolta ja siltä että istun tässä just sen kokoisena kuin olen enkä tästä ollenkaan mene lytympään, mutta otan tilanteen vähän niinko käsi-hartiatreeninä samalla.
Sanon viel, että jos vieressä on mies joka levittelee jalkojaan, niin kyllä minä saan jaloillenikin tilani, on meinaan loitontajissakin bodia sen verran. Ja korothan kyllä on aika vaaralliset, tai sitte vaihtoehtoisesti maastokengät kuraiset, joten kyllä tilaa tulee jaloillekin.
No mä olen saanut naisena kummastuneita katseita seuraavasta,vaikka se ei vie keltään tilaa.Jos satun istumaan bussin etuosaan,siihen,missä edessä on se harmaa korotus.Siihen voi laittaa isot matkakassit.Jos ei siinä ole mitään,nostan yleensä jalkani siihen.Lepuutan niitä,kun ovat jo väsyneet tässä iässä.Olen huomannut kanssasisarilta outoja katseita,en ole huomannut vastaavia,jos joku mies pitää jalkojaan siinä.
Alfauros osoittaa paikkansa ryhmän sosiaalisessa hierarkiassa ottamalla itselleen tilaa. Naiset eivät ymmärrä näitä juttuja, koska ovat alistuvia luonnostaan.