LA Heinäkuu 2016
Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡
Kommentit (302)
Huomenta! Olen ehkä maailman väsynein ihminen. Mulla on keuhkoputkentulehdus ja lisäksi tämä raskaus. Silmät ei pysy auki! Onneks olen saikulla,ettei tarvitse töissä nuokkua. Mun on ehkä pakko kertoa viikonloppuna yhdelle ystävälle raskaudesta. Tulevat meille koko viikonlopuksi ja tapana on ollu iltasin pelailla ja juoda hyvää viiniä. Eipä mulla mitään hyvää tekosyytäkään ole :D Muuten aion olla aika hissukseen asian suhteen,km vielä hyvässä muistissa.
Fb-ryhmään voisin jossain vaiheessa liittyä ehkä. Aiemmasta vähän huonoja kokemuksia,joten mietitään.
Lykke, Voi ei! Kovasti jaksamisia sinne ja onneksi saat olla sairaslomalla niin ei tarvitse töissä yrittää pysyä pystyssä :)
En itse huomannut vastata tuohon fb-asiaan. Voin harkita liittymistä jossain vaiheessa mutta en ihan vielä :)
Heippa!
Täällä myös yksi plussannut!
LA olisi 12.7 mutta uskoisin, siirtyy kyllä myöhäisemmäksi.
Mulla on keskenmenoja taustalla, nyt käskettiin aloittaa primaspan-lääkitys ja toivotaan parasta!
Kotitestit ollu aika haaleita, mutta digitestit on onneks näyttäny ihan selkeesti että raskaana ollaan! ❤️
Norpppa ihana toi sun tarina ku kävitte äitisi kanssa kävelyllä, tiedän niin sen tunteen kun haluisi vaan hihkua että nyt se vauva on tulossa! :D
Miehen puolen vanhemmille kerrotaan vasta jouluna, heillä yksi puolivuotias lapsenlapsi jo. Omille vanhemmille suunnittelin kertoa isän synttäri-illallisella joulukuun eka vkloppu. Varasin Femedasta varhaisultran 2.12 niin tietää sitten että uskaltaa onnitella tuoretta isoisää :)
Käyn nyt hakemassa foolihappoa tai jotakin raskausvitamiineja, oletteko muut hommanneet?
Varasinpa minäkin neuvolan,se olis sitten 25.11. Ihan omituinen olo,kun soitin sinne. Ihan kun olisi soittanut jonkun muun puolesta. Ihan en ole tätä sisäistänyt vielä. Mahtakohan ultraan keretä ennen joulua. Joku varmuus olis kiva saada jouluksi.
Vitamiineja en ole hankkinut,pitäis sekin tehdä.
Aiemmista lapsista ollaan käyty varhaisultrassa viikolla 9. Varmaan tämänkin kanssa mennään.
Lauraiidavi, Onnea plussasta! Toivotaan että pysyy matkassa ja keskenmenot ovat historiaa :)
Merenneito, Hassulta se tuntui olla kertomatta ja miten sattuikin, että äitini juuri sinä päivänä otti asian esille :) Kuulostaa ihanalta tuo teidän suunnitelma, että kertoisitte isäsi synttäreillä. On varmaan mieluinen synttärilahja :)
Minä olen syönyt foolihappoa jo kesästä saakka. Jostain silloin luin, että se olisi hyvä aloittaa jo 3kk ennen yrittämistä. No minähän aloitin innoissani :D
Norppa, sykkeet näkyy 6 viikon puolesta välistä lähtien, ja ultraus tehdään sisäkautta. Ilmeisesti riippuu vähän ultralaitteista miten ne sykkeet saa näkymään. Oon käsittänyt et yleensä neuvolassa ei ultrata, vaan ultra-ajan saa erikseen, mut kivahan se on jos pääsee enemmän kuin kaksi kertaa ultraan ja vielä ilmaiseksi 😊 noin aikaisessa ultrauksessa on musta vaan se "vaara" et jos sykkeet ei vielä näykään (vaikka olis ihan normaalia) niin siitä saa itselleen turhan stressin.
Mä kerroin uutiset äidille heti toiseks miehen jälkeen 😂 ihan kaikilta läheisiltä en lähde salaamaan, koska ne saa joka tapauksessa tietää jos jotain sattuisi.
Saas nähdä huomaako meidän äiti tyttärestään jotain erityistä😊 jos kysyy niin en kyllä valehtele☺️ Ei tässä kolmannen kanssa viitsi asiaa enää salailla. Ekasta kerrottiin varhaisultran jälkeen vko9 ja edellisestä vasta niska ultran jälkeen. Siinä vaiheessa on varmasti jo masuakin joten eipä tuota pysty peittelee, enkä peitteliskään😊 tiukinta paitaa vaan päälle😍
Hei! Onnea kaikille plussanneille! Itse sain tietää raskaudesta eilen hieman erikoisemmalla tavalla. Olimme mieheni kanssa lapsettomuuspolin ensikäynnillä, jossa ultrattiin munasarjat ja kohtu. Munasarjojen kohdalla lääkäri totesi, että ne ovat monirakkulaiset, mitä epäilinkin. Sitten siirtyi ultraamaan kohtua ja tuli hiljaista. Ajattelin että apua siellä on jotain pahasti vialla...no pitkän hiljaisuuden jälkeen sanoi, että kohdussa näkyy jotain...joku pieni musta möykky ja että näyttää aivan hyvin varhaiselta raskaudelta! Meinasin pudota hoitopöydältä ja toistelin ettei ole mahdollista, kun tein vastikään negatiivisen testin...no lääkäri kehotti tekemään heti kotona uuden ja sen tein ja eilen se tosiaan näytti kahta punaista viivaa. Eli raskaana tässä ollaan ja ensi viikolla on vielä erikseen varhaisultra...raskausviikoista ei ole tietoa, enkä siellä polilla tajunnut siinä epäuskoisessa mielentilassa kysyä.
Liityn keskusteluun minäkin. Tein haalean plussan eilisiltana ja selvät kaksi viivaa tänä aamuna. Vaikka kokemuksia raskauksista ei ole, osasin aavistella tätä. Yllätys oli iloinen, sillä yritimme miehen kanssa "tosissaan" ensimmäistä kertaa ja tarkisimme otolliset päivätkin testillä. Ikää minulla on "jo" 36 vuotta, joten sekin vähän jännittää -kymmenen vuotta sitten tämä kaikki olisi voinut olla paljon helpompaa :)
Alavatsaa on turvottanut kauheasti reilun viikon ajan ja saman ajan myös jatkuvaa nippailua ja tuntemuksia vasemmalla alavatsassa ja nivusessa. Laskettu aika olisi laskurin mukaan 20.7. Soitin jo äidille ja kerroin. Ajattelin kertoa niille ihmisille, joiden kanssa haluaisin jakaa myös mahdollisen keskenmenon.
Jännittävää aikaa. Joko tässä vaiheessa pitäisi siis soittaa neuvolaan?! Tuntuu, että kaikki tapahtui sitten kuitenkin lopulta niin äkkiä eikä mieli tahdo pysyä perässä!
Heippa!
Minäkin liittyisin joukkoonne! Tein ekan haamun testiin vajaa 2vko ssitten, nyt jo tumma. Laskettu aika arviolta laskurin mukaan 9-12.7.
Olen 24v ja mies 25, ensimmäineen lapsi kyseessä ja toissesta yrityskierrosta tärppäsi. En olis uskkonut, nyt toivon sydämestäni että pieni pysyy matkassa ja kaikki menis hyvin! <3
Alicia, kiitos vastauksestasi. Niin kuin sanoin, ihmettelen itsekin että th tarjosi ultausmahdollisuutta, mutta kai hän tiesi mitä lupasi :) Yritän varautua siihen, ettei siellä vielä välttämättä näy mitään todisteita elämästä...
Kiva kun tänne on tullut uusia plussanneita. Onnea kaikille! :)
Itselläni on nyt alkanut rintoja hieman särkemään, ovat siis kosketusarat. Etenkin vasen tissi. Tänään on ollut lievähköä pahoinvointia. Aamulla tuntui, että oksennus tulee muttei kuitenkaan tullut. Kun ajelin töihin, meinasin pysähtyä tien varteen. Salmiakki sitten onneki pelasti tilanteen.
Kaikki tämä tuntuu oudolta. Minäkö raskaana :') Ikää on 27.
Onnea uusille plussaajille!
Mulla oli eilen myös pahoinvointia tosi paljon. Ihan heikotti. Tänään ei taas mitään. Jotenkin oireettomuus pelottaa,koska viimeksi,kun sain keskenmenon,oireetkin loppuivat ja parin viikon päästä tuli km. Kestän siis mielelläni pahoinvoinnin,koska tiedän,että kaikki on silloin ok.
En osaa oikein iloitakaan tästä vielä,kun pelottaa se keskenmeno.
Ikäkysymykseen:muutaman päivän vielä 35 :D
Kiva et on tullut näin paljon uusia :) ite oon 23v, oonkohan nuorin täällä? :D
Mua kans pelottaa keskenmeno ja tuntuu että ei pysty vielä oikein nauttiin tästä raskaudesta kun koko ajan kyttää oireita tai oireettomuutta. :( mutta kai tää tästä sitten kun piinaviikot eli eka raskauskolmannes on ohi..
Hei ihanaa että tänne on tullut taas paljon uusia odottajia :) onnea ! ♡ minä täytän parin päivän päästä 23 ja mies on 28. Meillä on ennestään 3-vuotias tyttö. Toista lasta odotettu siitä asti kun esikoinen oli alle vuoden. 4 keskenmenoa takana ja nyt toivotaan että päästäisiin loppuun asti :) neuvolan sain ensin 1.12 ja tänään malttamattomana soitin että pääsisikö aiemmin ja viikolla aikaisti aikaa eli 24.11 menen kurkkimaan onko masussa ketään :) ♡ jännittää. Silloin viikkoja reilu 7 :) meillä ultrataan jokaisella käynnillä :) onneksi! ♡ esikoisen odotuksessa minulla oli raskauysmyrkytys jonka takia käynnitys 37+3 ja mini vauveli synty :) 2300g/46cm mitat. Toivon että se ei nyt uusiudu. :)
mä kerroin melkeen heti siskoille ja parille ystävälle :)
Hyviä vointeja kaikille. ! Nyt oli vähä kiire ja oma napainen postaus.
Millski rv 5+4
Hei vaan kaikille taas!
LYKKE, mulla sama pelottaa oireettomuus..tai siis kun eilen ja toissapäivänä oli vielä sellainen raskautunut olo: Painon tunne alavatsassa, rinnat turvonneet ja valkovuotoa paljon yms. Nyt sitten aamulla kun heräsi niin tuntu ettei mitään. Eli en kanssa osaa iloita vielä, kun km pelottaa liikaa. Tätä raskautta yritetty lähes 2 vuotta, niin paskalta tuntuis km tässä vaiheessa..
MILLSKI kurja kuulla että teillä on ollut monta keskenmenoa takana. Onko niihin löytynyt jokin syy tms? Olivatko kaikki spontaaneja vai keskeytyneitä? Millä viikoilla tapahtuivat? Ja oliko mitään ns. Ennakoivia oireita? Anteeksi, kun kyselen, mutta itseänikin tuo keskenmeno pelottaa...toivon teille nyt kovasti tarrasukkia mtkaan ja varmasti tämä vauva on teille nyt tarkoitettu rankkojen kokemusten jälkeen <3
Minäkin olen kovasti pahoillani kaikkien keskenmenon kokeneiden vuoksi ♡ tämä tarrasukkien toivottelu on ihan uusi termi minulle, mutta niitä nyt jokaiselle roppakaupalla!
MILLSKI, minuakin kiinnostaisi kuulla, onko keskenmenoille löytynyt mitään syytä? Ymmärrän kuitenkin, jos et halua niistä täällä puhua.
Niin kuin varmaan jokainen täällä, minäkin pelkään kovasti keskenmenoa. Puhumme miehen kanssa edelleen jossitellen "jos meillä kesällä on vauva" "jos jouluna kerromme tästä kavereille" ym. Eli jänniä ja jotenkin raastavia aikoja tässä eletään. Suuria odotuksia ja toiveita, toisaalta hirmuisesti jo onnen tunnetta mutta silti pelko takaraivossa.
Jostain, olisiko ollut jokin toinen vauvakeskustelu joskus, luin, että positiivisesta raskaustestistä ne huolet ja pelot vasta alkaakin. Ensin pelkää tuulimunaa, sitten keskenmenoa, sitten syntyykö se vauva elävänä ja meneekö synnytys hyvin, sitten kätkykuolemaa, sitten loppuelämä ettei sille lapselle satu mitään.
Että onnea vaan meille :D
Norpppa rv 5+5
ALIASH ja NORPPPA keskenmenoihin ei ole syytä koskaan löytynyt. Mahdollisesti olleet kemiallisia eikä mitään erityisiä oireita oo ollu. Tutkittiin ja ultrattiin mut aina kaikki olleet hyvin. Nyt tämä raskaus tuntuu niin paljon erilaiselta. Oireet on välillä todella vahvat. Aamulla meinaa oksentaa, ruokahalu huono, tissit olleet turvonneet ja kipeät viikko ennen plussausta. Jännällä ootan onko matkass . Mahd. useampi 😶😚 esikoisesta oireet alkoivat vasta viikolla 7-9 . Esikoinen muutenkin todella innoissaan tulevasta vauvasta, käy silitteleen ja suukotteleeen masua aika ajoin :) sanoo aina että hei sisko ja veli ja puhuu aina vauvoist . Vaikka hänelle aina puhuttu vain yhdestä. Molemmissa suvuissa minun ja miehen puolella on kaksosia vaikkakin olishan se aika hassua ja epätodellista. Hih. Aika näyttää :)
Ei niitä keskenmenoja kannata pelätä. Niille ei mahda mitään jos niin käy. Tottakai olisi kamalaa mut yritetään nauttia näistäki hetkistä :)
NORPPPA toi on kyllä hyvin sanottu ja totta että huolehtiminen ja pelko ei lopu kyllä koskaan kun on lapsesta kyse..
MILLSKI toivotaan että tää pikkuinen pysyi matkassa <3 ikäviä kokemuksia sulla ja tietenkin muillakin keskenmenon saaneilla..
Huomenta!
Onpa mukava lukea vastauksianne :) Täällä edelleen jännitetään onko mahassa ketään matkassa mukana vaiko eikö. Mutta niin näköjään jännittää moni muukin :-)
Kyselisin teiltä varhaisultrasta. Menen jo ensi viikolla neuvolaan (silloin rv 6+2) ja puhelimessa sain vastauksen, että silloin voidaan jo ultrata. Niin onko ihan tavallista, että noin varhain näkyisi sykkeet? Tai mitä siellä kuuluu näkyä? Ja tehdäänkö ultraus sisäkautta vai vatsan päältä? Olin hieman yllättynyt (positiivisesti kylläkin), että neuvolan th varasi minulle ajan jo noin varhain. Olin varautunut neuvolakäyntiin ehkä viikolla 10. Mitään sairauksia ym. minulla ei ole, joka selittäisi tämän. Ensimmäinen raskaus tosin kyseessä. No, ehkä täällä meidän pikkukunnassa ollaan vaan varhaisia :)
Oireista: pientä "nippailua" edelleen alavatsassa. Ne eivät satu, mutta tuntuvat. Tällä viikolla ollut myös pientä huimausta, mielenkiinnolla odotan millainen verenpaineeni on. Kaksi viikkoa sitten se oli oikein hyvä. Pahoinvointia ei ole ollut. Viime yönä rintoja hieman jomotti ja nännit olivat herkät. Saa nähdä, saanko rinnat vielä kipeiksi. Toivottavasti en :-) Tuntuu, että väsyttää kovasti, mutta toisaalta nyt on myös pimein vuodenaika eli se voi selittyä silläkin. Töiden jälkeen haluaisin vain käpertyä sohvalle syömään mandariineja.
Ja sitten viimeinen ja niin mukava "vaiva": alavatsan turvotus. Siis käsittämätöntä, että näin alussa voi jo vatsa turvota. Nimenomaan alavatsa. En saa enää vedettyä vatsaa sisään sillä tavalla littanaksi (no, niin littanaksi kun tällä vatsamakkaralla voi saada ;) vaan pömpötys on nähtävissä heti aamusta.
Nyt tulee näköjään pitkä viesti, mutta tässä töiden lomassa on hyvä kirjoitella :) Missä vaiheessa olette ajatelleet kertoa raskaudesta? Olemme mieheni kanssa puhuneet, että kerrotaan vasta sitten joulun tienoilla, eli noin viikolla 12. Kova halu olisi tietenkin jo kertoa muutamalle ihmiselle, lähinnä vanhemmille ja sisaruksille. Aloin sitten miettimään ääneen miehelle, että toisaalta jos kerrottaisiin molempien vanhemmille jo aikaisemmin. Totesin, että jos saisin keskenmenon, kertoisin siitä joka tapauksessa äidilleni. Nyt siis odottelen, että tulisi varmistus normaaliin raskauteen (ei tuulimunaa) ja sen jälkeen kertonemme perheillemme. Toki keskenmenon riski on aina olemassa, mutta sen ymmärtävät myös läheisemme. Meidän molempien vanhemmat odottavat lastenlasta kuin kuuta nousevaa, olisi ihana jo kertoa. Itse asiassa oli lähellä, etten äidilleni kertonut heti plussan saatuani: olin käymässä vanhemmillani ja kävimme äitini kanssa kävelyllä. Hän siinä kysyi sitten perheenlisäyssuunnitelmistamme (on tietoinen vauvakuumeestani). Olin juuri samana aamuna tehnyt positiivisen raskaustestin, ja olisi tehnyt mieli hihkua asiasta hänelle :')
Kovasti lähettelen edelleen kaikille pelkkiä positiivisia tuntemuksia ja uutisia! Kevävauvoja toivoen,
norpppa 5+3