Kristityt, uskotteko ette vain kristityt...
...pelastuvat? Uskooko kukaan kristitty, että muiden uskontojen edustajat voivat päästä taivaaseen?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jumala voi vaan antaa kaiken olla niinkuin se on nyt, kuten on tehnytkin viimeiset 2000 vuotta. Täällä on ihan hyvät oltavat, miksi pitää tappaa taas kaikki paitsi ne harvat valitut?
Tästä olisi monet maailman olennot eri mieltä, että onko täällä hyvät oltavat. Etuoikeutetuilla on, mutta paljon on sairautta, vääryydenmukaisuutta, ennenaikaista kuolemaa, kaikenlaista sisäistä ja ulkoista kärsimystä. Minä ainakin ymmärrän hyvin, miksi ihmiset kaipaavat tavalla tai toisella taivasta tai nirvanaa tai mitä milloinkin.
Jeesuksen kautta ja Häneen uskomalla voi pelastua. Kristuksen sovitustyön kautta voi pahat tekonsa saada anteeksi, muuten se olisi mahdotonta tai elettäisiin edelleen Vanhan Testamentin aikaa, jolloin uhri oli syntien korvaus. Tosin silloin, ja silloinkin Jumala näki sydämen joka oli ja on myös tärkeää, vilpittömästi hylätä pahat tekonsa Jumalan edessä.
Mutta vastaus ap:n kysymykseen: niiden joukossa, jotka tällä Raamatun ilmoittamalla tavalla uskovat on käsittääkseni erilaisia näkemyksiä siitä, mikä voisi olla niiden kohtalo, jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia. Joka tapauksessa lopullinen tuomio jää Jumalan käsiin ja siksi kukaan harvemmin ottaa tällaiseen suoraan kantaa.
Olen vapaakirkollisista taustoista itse, ns. vapaat suunnat.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jumala voi vaan antaa kaiken olla niinkuin se on nyt, kuten on tehnytkin viimeiset 2000 vuotta. Täällä on ihan hyvät oltavat, miksi pitää tappaa taas kaikki paitsi ne harvat valitut?
Kaikki kuolevat joka tapauksessa kerran, ketään ei tarvitse tappaa. Me tässä keskustellaan tuonpuoleisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tie, totuus ja elämä. Muuta tietä meille ei ole pelastukseen annettu.
MINÄ OLEN tie, totuus ja elämä. Niin Jeesuksen minä, kuin sinun minäsi tai minun. Jeesusta olisi vähän vaikea löytää, koska hän poistui tästä todellisuuden tason kokemuksesta jo parituhatta vuotta sitten. Toki voi luoda mielessään uskomus- ja mielikuvan Jeesuksesta ja uskoa tähän, mutta onko oma mielen luomus sitten tie, totuus ja elämä? Minusta se on enemmänkin epäjumala, joka on itse luotu. Sen sijaan MINÄ OLEN on jokaisessa joka on jotain, ja se on löydettävissä nyt ja tänään.
Se on totta, että Jeesus kantoi ihmisten synnit. Ihminen ei voi itse itseään pelastaa. Jeesus oli raamatun mukaan uhrikaritsa, eli ihmiselämän täysin synnittömänä sekä avasi suoran tien Isän luo taivaaseen. Jokainen joka haluaa synnit anteeksi, saa anteeksi Jeesuksen veressä. Jeesusta nöyryytettiin kaikin mahdollisin tavoin ja kiusattiin ja pilkattiin, täysin syyttömänä, että meillä olisi elämä. On todella vaarallista sanoa, että vain meidän kirkossa pelastut! Jumala tietää ihmisen sydämen ja ne jotka eivät pelastu, he ovat hyvin selvästi tehneet ratkaisun kieltäytyä. Jumala vetää jokaista ihmistä puoleensa monta kertaa, mutta ketään ei voi pakottaa pelastukseen. Ihmisen täytyy ottaa pieni ensimmäinen askel Jumalan puoleen ja antaa Jumalalle tulla lupa sydämeen. Silloin ihminen on matkalla taivaaseen ja hän sen itse myös tietää.
Taivaaseen joutuminenhan on vähän kuin itsari. Pelkkää jatkuvaa kirkasta valoa ja onnea. Ei ihmissuhteita, ei mitään. Pelkkää ekstaasia. Iänkaikkisesti. Niiden kuolleiden sukulaisten ja koirien tapaamista on turha odottaa, jeesus on sen jo sanonut, ettei siellä mitään sellaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Katolilaisten mielestä kristityistäkin suuri osa jää vaille taivasosuutta, sillä Vatikaanin mukaan kirkon (=katolisen kirkon) ulkopuolella ei ole pelastusta. Sinne menevät Suomenkin luterilaiset samaan kadotukseen hindujen, muslimien ja muiden mukana.
Eivät katolilaiset niin usko. Olet erehtynyt kirkkokunnasta, tarkoitat Jehovan todistajia? Juuri äskettäin nimittäin juttelin Katolisen Kirkon edustajan kanssa ja heillä ei virallisesti ainakaan uskota noin. Jehovan todistajat uskovat niin.
Sori ohis, oli pakko vain informoida, kun satuin tietämään.
Olen pohdiskellut, että ehkä Jeesus tarkoittikin taivasten valtakunnalla aivan maallista yhteiskuntaa, tällaista eurooppalaista hyvinvointivaltiota, jossa esivalta ja kansa ovat samalla puolella, "keisarille" maksetaan mikä keisarin on ja sitä vastaan saadaan apua ja suojelua, tavallista kansaa, "maan hiljaisia" arvostetaan, uskonnollisilla yhteisöillä ja säännöillä ei ole suhteetonta ylivaltaa, jne.
Ajanlaskun alun ihmiselle nyky-Suomi olisi myyttien paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että Jeesus kantoi ihmisten synnit. Ihminen ei voi itse itseään pelastaa. Jeesus oli raamatun mukaan uhrikaritsa, eli ihmiselämän täysin synnittömänä sekä avasi suoran tien Isän luo taivaaseen. Jokainen joka haluaa synnit anteeksi, saa anteeksi Jeesuksen veressä. Jeesusta nöyryytettiin kaikin mahdollisin tavoin ja kiusattiin ja pilkattiin, täysin syyttömänä, että meillä olisi elämä. On todella vaarallista sanoa, että vain meidän kirkossa pelastut! Jumala tietää ihmisen sydämen ja ne jotka eivät pelastu, he ovat hyvin selvästi tehneet ratkaisun kieltäytyä. Jumala vetää jokaista ihmistä puoleensa monta kertaa, mutta ketään ei voi pakottaa pelastukseen. Ihmisen täytyy ottaa pieni ensimmäinen askel Jumalan puoleen ja antaa Jumalalle tulla lupa sydämeen. Silloin ihminen on matkalla taivaaseen ja hän sen itse myös tietää.
Juuri näin. Raamatun mukaan sydämen usko ja suun tunnustus vanhurskauttaa ja pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pohdiskellut, että ehkä Jeesus tarkoittikin taivasten valtakunnalla aivan maallista yhteiskuntaa, tällaista eurooppalaista hyvinvointivaltiota, jossa esivalta ja kansa ovat samalla puolella, "keisarille" maksetaan mikä keisarin on ja sitä vastaan saadaan apua ja suojelua, tavallista kansaa, "maan hiljaisia" arvostetaan, uskonnollisilla yhteisöillä ja säännöillä ei ole suhteetonta ylivaltaa, jne.
Tuskinpa tarkoitti, sillä taivasten valtakunnan sanotaan olevan sisäisesti meissä, ja sanotaan että siellä ei mennä miehelle (naimisiin) vaan ollaan kuin enkelit taivaassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Katolilaisten mielestä kristityistäkin suuri osa jää vaille taivasosuutta, sillä Vatikaanin mukaan kirkon (=katolisen kirkon) ulkopuolella ei ole pelastusta. Sinne menevät Suomenkin luterilaiset samaan kadotukseen hindujen, muslimien ja muiden mukana.
Katolisethan eivät edes usko iankaikkiseen rangaistukseen, vaan vain kiirastuleen jossa ihminen puhdistetaan synnistään. Sen jälkeen kaikki pelastuvat, kun heistä on kuona kiirastulessa poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tarkoitti, sillä taivasten valtakunnan sanotaan olevan sisäisesti meissä, ja sanotaan että siellä ei mennä miehelle (naimisiin) vaan ollaan kuin enkelit taivaassa jne.
Sivuseikkoja isossa kuvassa. Toisaalta ihmisten sisäisen tahdon mukaisestihan nykyinen yhteiskunta on rakennettu, ja kuolemaan saakka kestävä avioliitto ei enää ole ainoa parisuhdemalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolisethan eivät edes usko iankaikkiseen rangaistukseen, vaan vain kiirastuleen jossa ihminen puhdistetaan synnistään. Sen jälkeen kaikki pelastuvat, kun heistä on kuona kiirastulessa poistettu.
Ja suomennos hämää, purgatorio ei välttämättä ole mikään tulinen pätsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuseikkoja isossa kuvassa. Toisaalta ihmisten sisäisen tahdon mukaisestihan nykyinen yhteiskunta on rakennettu, ja kuolemaan saakka kestävä avioliitto ei enää ole ainoa parisuhdemalli.
Minusta se on kaikkea muuta kuin sivuseikka, että onko taivasten valtakunta hengellinen, aivan toisen todellisuuden tason valtakunta kuin tämä materiaalisessa maailmassa kokemamme, vaan vain materiaalinen valtakunta paranneltuna. Minusta Jeesus julisti hengellistä valtakuntaa. Ja sitä, että jos ihmiset sen löytävät, niin se kyllä heijastuu siihen millaisia he aineen tasolla ovat ja millaista yhteiskuntaa rakentavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei sitä liian kirjaimellisesti pidä ymmärtää. Eikä sitä voi edes uskovaisuudella välttää, että liha ja veri eivät peri Jumalan valtakuntaa, vaan ihminen on puhdistettava siitä mikä on lihallista ennen kuin hän voi kokea taivaan.
Nämä luterilaiset vaan uskovat menevänsä taivaaseen sellaisenaan. Eipä se kovin kauaa taivaallinen paikka olisi, jos sinne otettaisiin sisään ihmisiä kaikkine kateuksineen ja haluineen ja muine negatiivisine piirteineen. Äkkiä ihmiset sen tärvelisivät samanlaiseksi kuin maankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jeesus raamatussa sanoo että kaikki väärintekijät lähtee ikuiseen tuleen grillautumaan saatanan ja enkeliensä kera.
Koska ne muut ihmiset ovat niin rumia, tyhmiä ja vituttavia ja kaikki mikä heissä ja mielipiteissään ärsyttää,kostetaan siten.