Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain työpaikan, joka sisältääkin matkustelua, onnistuuko pienten lasten äidiltä?

Vierailija
03.11.2015 |

Onko kenelläkään kokemusta? Hain jo yli kk sitten työhön ja kävin haastattelussa, jossa tuli ilmi, että työ sisältäisi myös matkustamista 3-10 päivää kuukaudessa. Ei kuulostanut hyvältä, sillä minulla on 1,5- ja 5-vuotiaat lapset. Nyt sain uutisen, että minut on valittu työhön. Voisiko se onnistua? Mies ei ole koti-isä ja tekee välillä pitkiä päiviä töissä, mutta anoppi voisi välillä auttaa lasten hoidossa. Tuntuu kuitenkin paljolta, jos joutuu jopa 10 vuorokautta kuukaudessa olemaan reissussa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mies tehdä lyhennettyä päivää? Joku vakiohoitaja olisi varmasti myös hyvä olla remmissä, opiskelija tai tuore eläkeläinen.

Ei voi tehdä lyhennettyä päivää, mutta toki osittainen hoitovapaa on työnantajan järjestettävä, eli varmaan olisi poissa töistä päiviä ja sijainen tuuraamassa. En tiedä, paljonko siitä olisi hyötyä. Koska en ole päivääkään tehnyt tuota työtä, en tiedä, miten helposti minä voin vaikuttaa työmatkoihini. Anoppi on meidän "eläkeläinen", joka voinee auttaa hoidossa.

-ap

Vierailija
42/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan niitä päiväkoteja jotka ovat auki myöhempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan häiritsee tämä oletus että anoppi on ilman muuta valmis sitoutumaan näin paljoon hoitovastuussa olemiseen. Itse anoppina en ehkä kyllä olis halukas luopumaan harrastuksistani ja palaamaan lapsiperheen pyöritykseen tuossa vaiheessa. Mitä mies on mieltä asioista?

Vierailija
44/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta ja lasten ollessa pieniä mulla oli parhaimmillaan noin 120 matkapäivää vuodessa. Myös mies joutui matkustamaan. Selvisimme kuitenkin hyvin suunnittelemalla arjen hyvin. Niinä päivinä kun toinen reissasi, oli toinen kuljettamassa lapset hoitoon ja takaisin. Anoppia tarvitsimme ehkä pari kertaa kaiken kaikkiaan.

Kuulostaa kamalalta.

Arvokysymyshän tämä eniten on, haluatko nähdä lapsiasi enemmän vai vähemmän?

Vierailija
45/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla reissutyötä tekevillä miehilläkin kotivaimo?  

Vierailija
46/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mein perheessä aikanaan kumpikin teki ajoittain reissutyötä. Pakko oli vähä vuorotella ja onneksi se oli mahdollista. Isovanhempia ei haluttu liikaa meidän arjen järjestelyilä vaivata.

Vierailija
47/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taitaa olla. Olen päiväkodissa siis töissä. 

Vierailija
48/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä kuin työssä on 1 kk -3 kk irtisanoutumisaika. Eihän työssä ole pakko jatkaa jos ei halua. 

Vierailija
49/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä päiväkodissa, jossa voi saada extratunnin klo 17-18, jos niin sovitaan. Ikävä kyllä alueella on 8 päiväkotia, joista vain yhdessä on vuorohoitoa, eikä sinne saa paikkaa, jos silloin tällöin tarvitsee pari tuntia iltahoitoa. Etusijalla ovat vuorotyöläiset, kuten hoitajat

sekä yh:t, jotka tekevät yövuoroja sisältävää työtä. Vuorohoitopaikkaa voi joutua jonottamaan kauan. Monella on tuo luulo, että kunta järjestää vuorohoitoa, jos työajat hiukan muuttuu. Ei se niin mene.

Vierailija
50/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä aloittajan ongelmaa. Jos mieheltä onnistuu työssä matkustaminen ja pitkät poissaolot ja pitkät työpäivät, vaikka perheessä on pieniä lapsia, niin miten ihmeessä naiselta ei sama onnistuisi?

Se onnistuu, jos perheessä yksi matkustelee paljon tai vaihtoehtoisesti hyvät turvaverkot on lähellä. Turvaverkkoa ei kuitenkaan kannattaisi rakentaa yhden ihmisen varaan. Nimimerkillä äiti kuoli yllättäen aivoinfarktiin nuorimmaisen ollessa kaksi. Ei ollut tosin turvaverkkoina hän, koska itse oli yrittäjä pitkine päivineen. 

Vierailija
51/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki paljon reissutöitä ja ulkomaankomennuksia, kun lapset olivat pieniä. En ollut kotona, vaan valtiolla pätkätöissä ja siellä työajat sallivat sen.  "Onneksi" valtiolla nimenomaan ei rivityöntekijät juurikaan edes pääse edes vakituiset koulutuksiin tai reissuihin, vaan päinvastoin, ne on kiven takana. Ainakin siinä kunnassa oli. Lisäksi valtion työajat olivat joustavat, joten itselläni oli helppoa, vaikka äiti oli kuollut ja muutenkin sukulaiset kaukana. Anopilla lastenlapsia niin paljon, että olisi ollut liikaa kun muut jo hoidattivat niin paljon. 

Vierailija
52/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti työ onnistuu varmaan, mutta itse vaihdoin työtä lasten ollessa pieniä juuri sen takia, etten kestänyt matkustamista ja lapset ikävöi. Mies kyllä hanskasi tilanteen hyvin ja ei koskaan valittanut, mutta itse vihasin sitä. Muutenkin työmatkat on raskaita ja sitten istut jossain Kiinassa hotellihuoneessa itku silmässä kaivaten pieniä lapsiasi. Mulle se ei sopinut, mutta en todellakaan paheksu niitä äitejä, jotka siihen pystyy.

Vierailija
53/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä kokeilla vaikka 6 kk ja irtisanot itsesi jos ei ollenkaan toimi. Ota se duuni

Vierailija
54/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit? Koeaika saattaa olla liian lyhyt kunnon kokeiluun, mutta voithan sopia miehesi ja anoppisi kanssa, että kokeilette nyt 6 kk ja olet valmis irtisanoutumaan (vain kahden viikon irtisanomisaika, joten ei ole mitenkään mahdoton tilanne), jos joku teistä kolmesta kokee järjestelyn liian vaikeana.

Nykyään ei työpaikkoja tipahda syliin taivaasta ja puolen vuoden työkokemus on tärkeä meriitti. 6 kk on onneksi sen verran lyhyt aika, että lapset kestävät sen ja toisaalta kuitenkin sen verran pitkä aika, että saat selvän kuvan, mitä jaksat ja mitä et.

Vierailija
55/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuntuu moni kommentoija unohtavan että jos ap ottaa tämän työpaikan vastaan joutuu hän irtisanoutumaan vanhasta työpaikastaan. Mitäs sitten jos huomaakin 6 kk päästä että ei pysty tähän reissutyöhön ja irtisanoutuu niin jää tyhjän päälle?

Vierailija
56/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit sanoit haastattelussa että matkustaminen onnistuu? Ei sinua olisi valittu, jos olisit sanonut että matkustelu ei tule kysymykseen.

Vierailija
57/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuntuu moni kommentoija unohtavan että jos ap ottaa tämän työpaikan vastaan joutuu hän irtisanoutumaan vanhasta työpaikastaan. Mitäs sitten jos huomaakin 6 kk päästä että ei pysty tähän reissutyöhön ja irtisanoutuu niin jää tyhjän päälle?

ap taitaa nyt hakea vain vahvistusta sille että ei ota työtä vastaan. En ymmärrä miksi hän on edes hakenut tuollaista hommaa, jossa joutuu matkustelemaan, se ei takuulla ole tullut yllätyksenä, sillä näitä aisoita on varmasti käsitelty haastatteluissa. Jotku ihmiset eivät halua tai pysty matkustamaan, eikä tällaisia tietenkään haluta palkata työhön jossa pitää matkustaa.

Vierailija
58/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä päiväkodissa, jossa voi saada extratunnin klo 17-18, jos niin sovitaan. Ikävä kyllä alueella on 8 päiväkotia, joista vain yhdessä on vuorohoitoa, eikä sinne saa paikkaa, jos silloin tällöin tarvitsee pari tuntia iltahoitoa. Etusijalla ovat vuorotyöläiset, kuten hoitajat

sekä yh:t, jotka tekevät yövuoroja sisältävää työtä. Vuorohoitopaikkaa voi joutua jonottamaan kauan. Monella on tuo luulo, että kunta järjestää vuorohoitoa, jos työajat hiukan muuttuu. Ei se niin mene.

Kunnilla on VELVOLLISUUS järjestää hoitoa TARPEEN MUKAAN. Jos on enemmän tarvetta vuorohoitoon, NIIN SITÄ PITÄÄ JÄRJESTÄÄ.

Vierailija
59/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks kaikki luulee, että jos matkustaa työssä, saa automaattisesti ylimääräisiä vapaita? Ei kyllä meillä ainakaan saa. Työpäivä on työpäivän mittainen, vaikka joutuu jäämään yöksi. Työnantaja maksaa matkat ja yöpymiset, mut ei niistä iltatunneista palkka juokse.

Veroton päiväraha kuitenkin tulee.

Päiväraha ei ole tuloa vaan kulukorvaus. Kun käy syömässä kaikki ateriansa ulkona, niin joutuu jo vähän valikoimaan paikkoja hinnan perusteella, että se päiväraha edes riittäisi. Jos syö hotellin ravintolassa, niin todennäköisesti päiväraha ei riitä.

Vierailija
60/72 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssä kuin työssä on 1 kk -3 kk irtisanoutumisaika. Eihän työssä ole pakko jatkaa jos ei halua. 

Mistä te saatte työpaikkoja nykyaikana?!! Ei mistään. Hain vuoden sisällä 23 työpaikkaa, ja pääsin 7 tai 8 kertaa haastatteluun. Yhdellä kerralla tärppäsi. Työ ei aivan ole unelmatyötä, mutta mieluummin se kuin karenssi ja  taas uusi vuoden työnhaku.