Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain työpaikan, joka sisältääkin matkustelua, onnistuuko pienten lasten äidiltä?

Vierailija
03.11.2015 |

Onko kenelläkään kokemusta? Hain jo yli kk sitten työhön ja kävin haastattelussa, jossa tuli ilmi, että työ sisältäisi myös matkustamista 3-10 päivää kuukaudessa. Ei kuulostanut hyvältä, sillä minulla on 1,5- ja 5-vuotiaat lapset. Nyt sain uutisen, että minut on valittu työhön. Voisiko se onnistua? Mies ei ole koti-isä ja tekee välillä pitkiä päiviä töissä, mutta anoppi voisi välillä auttaa lasten hoidossa. Tuntuu kuitenkin paljolta, jos joutuu jopa 10 vuorokautta kuukaudessa olemaan reissussa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä aloittajan ongelmaa. Jos mieheltä onnistuu työssä matkustaminen ja pitkät poissaolot ja pitkät työpäivät, vaikka perheessä on pieniä lapsia, niin miten ihmeessä naiselta ei sama onnistuisi?

Minä näen ongelman lasten silmin katsottuna. Molempien vanhempien työn pitää joustaa, jos molempien vanhempien työ sisältää matkustamista. Eli ap pitäisi käydä keskustelu miehen kanssa, olisiko nyt hänen aika ottaa vastuuta enemmän perheestä.

Toki nykyään on haluttu unohtaa äitiyden olevan sen verran eritysominaisuus, että naisena sitä joutuu tekemään toisenlaisia ratkaisuja kuin miehet.

Vierailija
22/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin onnistuu.

Lapsiparat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa sinä haluat?! Onnellisuuden perheestä vai perheen pikahuoltamisen uupumisen äärirajoilla. Enevät rahavarat, pitkät poissaolotko sen onnellisuuden tuo?!

Reissaaminen on äärestä raskasta ja siitä toipuminen voi viedä aikaa. Varsinkin alussa on shokki kuinka nyt pitää tehdä parissa tunnissa se mihin ennen oli aikaa koko päivä.

Miehen rooli perheessä korostuu entisestään, jos se on ollut vähäistä tähän asti niin ei hän yhdessä yössä opi ottamaan sinun roolia perheessä.

Vierailija
24/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä aloittajan ongelmaa. Jos mieheltä onnistuu työssä matkustaminen ja pitkät poissaolot ja pitkät työpäivät, vaikka perheessä on pieniä lapsia, niin miten ihmeessä naiselta ei sama onnistuisi?

Minä näen ongelman lasten silmin katsottuna. Molempien vanhempien työn pitää joustaa, jos molempien vanhempien työ sisältää matkustamista. Eli ap pitäisi käydä keskustelu miehen kanssa, olisiko nyt hänen aika ottaa vastuuta enemmän perheestä.

Toki nykyään on haluttu unohtaa äitiyden olevan sen verran eritysominaisuus, että naisena sitä joutuu tekemään toisenlaisia ratkaisuja kuin miehet.

Miehen voi olla vaikea saada muutettua tuövuorojaan minun reissujeni mukaan, koska hänellä on kiertävä työvuorolista. Varmasti hän pärjäisi kotona lasten kanssa, mutta jos työt päättyy klo 19, mies on kotona klo 19.30 ja päiväkotikin menee kiinni klo 17, niin anoppini apua varmasti tarvittaisiin. En ole päättänyt, otanko työn vastaan. Lupasin ilmoittaa tämän viikon perjantaina. 

-ap

Vierailija
25/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä työpaikkoja ilmaannu tuosta noin vaan. Sinulla on ollut syy haluta pois entisestä työstä, ja varmasti työstressin väheneminen koituisi lopulta myös lasten hyväksi!!! Mutta onko lapset vähäb liian pieniä? Muutama pv kuukaudessa reissussa ei ole mitään, mutta lähemmäs puolet työpäivistä matkoilla on paljon! Ystäväni on lentoemäntä, ja pitkät poissaolot kotoa on tuota luokkaa.

Vierailija
26/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kaikki luulee, että jos matkustaa työssä, saa automaattisesti ylimääräisiä vapaita? Ei kyllä meillä ainakaan saa. Työpäivä on työpäivän mittainen, vaikka joutuu jäämään yöksi. Työnantaja maksaa matkat ja yöpymiset, mut ei niistä iltatunneista palkka juokse.

Vierailija
27/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen voi olla vaikea saada muutettua tuövuorojaan minun reissujeni mukaan, koska hänellä on kiertävä työvuorolista. Varmasti hän pärjäisi kotona lasten kanssa, mutta jos työt päättyy klo 19, mies on kotona klo 19.30 ja päiväkotikin menee kiinni klo 17, niin anoppini apua varmasti tarvittaisiin. En ole päättänyt, otanko työn vastaan. Lupasin ilmoittaa tämän viikon perjantaina. 

-ap

Mä en palkkaisi ketään, joka perustaa oman työhönhalukkuuteensa tämän palstan "asiantuntijoiden" mielipiteeseen.

Vierailija
28/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä työpaikkoja ilmaannu tuosta noin vaan. Sinulla on ollut syy haluta pois entisestä työstä, ja varmasti työstressin väheneminen koituisi lopulta myös lasten hyväksi!!! Mutta onko lapset vähäb liian pieniä? Muutama pv kuukaudessa reissussa ei ole mitään, mutta lähemmäs puolet työpäivistä matkoilla on paljon! Ystäväni on lentoemäntä, ja pitkät poissaolot kotoa on tuota luokkaa.

Komppaan tästä tuota alkua eli sinulla olisi nyt todella hyvä tilaisuus työpaikan vaihtoon.

Minä ehdottaisin, että isä ottaisi vastuun jäämällä hoitovapaalle ainakin puoleksi vuodeksi, että lapset vielä vähän kasvaisivat. Siinä olisi isällekin hyvä tilaisuus luoda suhdetta lapsiin ja pitää taukoa töistä. Isä ilmeisesti kuitenkin tienaa duunariammatissaan vähemmän ja säästäisitte päivähoitomaksut tuolta ajalta eli uskoisin taloudellisestikin onnistuvan?

Vierailija
29/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mä en palkkaisi ketään, joka perustaa oman työhönhalukkuuteensa tämän palstan "asiantuntijoiden" mielipiteeseen.

Jaa, no minä en taas palkkaisi sinua, koska kuvittelet olevasi muita parempi. Olen itsekin kysellyt täällä muiden kokemuksia työhön liittyvästä asiasta. Kokemus on eri asia kuin arvelu. Harva meistä on niin itseriittoinen, että tietää kokeilemattakin, mitä asioita jostain päätöksestä voi seurata.

Vierailija
30/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille saanee ostettua yksityisen hoitajan illoiksi? Ilman sellaista teidän taitaa olla vaikea pärjätä, jos miehellä on työvuoroja iltaisin. Kuinkahan paljon pystyt vaikuttamaan noiden matkapäiviesi ajankohtiin eli suunnittelemaan matkat sellaisille päiville, kun miehesi ehtii hakea lapset päiväkodista?

Jos et saisi matkapäivistä kompensaationa vapaita, joutuisit olemaan tosi paljon erossa lapsistasi. Mutta jos saat vapaata niin tilanne on ilmeisesti plusmiinus nolla verrattuna päivätyöhön(kö)? En ole kuullut aiemmin että matkapäiviä kompensoitaisiin. Minä saan ihan tavallisen palkan työpäivästäni, vaikka olisin ulkomailla ja illat sekä lennot (usein paluu on myöhään yöllä) ovat palkattomia, omalla ajallani. Enkä saa ylimääräisiä vapaita. Jos minulla olisi matkoja 3-10pv kuukaudessa etsisin ahkerasti toista työpaikkaa itselleni. Nykyisellään ulkomaanyöpymisiä tulee ehkä 10pv puolessa vuodessa (jaettuna noin neljään matkaan) ja sekin tuntuu liialta.

Vierailija
31/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks kaikki luulee, että jos matkustaa työssä, saa automaattisesti ylimääräisiä vapaita? Ei kyllä meillä ainakaan saa. Työpäivä on työpäivän mittainen, vaikka joutuu jäämään yöksi. Työnantaja maksaa matkat ja yöpymiset, mut ei niistä iltatunneista palkka juokse.

Veroton päiväraha kuitenkin tulee.

Vierailija
32/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille saanee ostettua yksityisen hoitajan illoiksi? Ilman sellaista teidän taitaa olla vaikea pärjätä, jos miehellä on työvuoroja iltaisin. Kuinkahan paljon pystyt vaikuttamaan noiden matkapäiviesi ajankohtiin eli suunnittelemaan matkat sellaisille päiville, kun miehesi ehtii hakea lapset päiväkodista?

Jos et saisi matkapäivistä kompensaationa vapaita, joutuisit olemaan tosi paljon erossa lapsistasi. Mutta jos saat vapaata niin tilanne on ilmeisesti plusmiinus nolla verrattuna päivätyöhön(kö)? En ole kuullut aiemmin että matkapäiviä kompensoitaisiin. Minä saan ihan tavallisen palkan työpäivästäni, vaikka olisin ulkomailla ja illat sekä lennot (usein paluu on myöhään yöllä) ovat palkattomia, omalla ajallani. Enkä saa ylimääräisiä vapaita. Jos minulla olisi matkoja 3-10pv kuukaudessa etsisin ahkerasti toista työpaikkaa itselleni. Nykyisellään ulkomaanyöpymisiä tulee ehkä 10pv puolessa vuodessa (jaettuna noin neljään matkaan) ja sekin tuntuu liialta.

Ymmärsin haastattelussa niin, että jos olen vaikka messuilla pitämässä messuosastoa pystyssä niin sanotusti, niin koko messuaika on työaikaa. Monestihan messut voi olla klo 10-19 ja tavaroiden esille laitto ja pois korjaaminen lisäksi. Eli karkeasti yhdestä messupäivästä tulee työtunteja jopa 12. Sen sijaan jos minulla on vaikka Vaasassa tai Jyväskylässä töitä klo 9-15.30, siitä lasketaan yksi normaalipituinen työpäivä. Valmisteluun menee aikaa nimittäin myös. Ymmärsin, että jos matkalla työpäivät on ma 9-15.30, ti 9-15.30 ja ke klo 9-12 plus kotimatka, jokaisesta kolmesta päivästä saa yhden työpäivän tunnit. En ole ollut päivääkään matkatyössä aiemmin, eikä ole matkaväsymyksestä kokemusta. Palkka on normaali asiantuntijapalkka, en siis tienaa varmasti juuri enempää kuin esimiehenäkään. Kyse ei ole alasta, jossa olisi kova palkkataso.

-ap

Vierailija
33/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä päivärahoilla todella rikastu, jos on Suomessa töissä. Melkein saa laskea sen summan ruokailuihin. Jos päivällä syö lounaan ja illalla ravintolassa, helposti menee 25-35€ päivässä. Mies oli aikoinaan myyntiedustajana ja haki iltaisin pitsan hotellille, koska se tuli edullisimmaksi. Nykyisin on joissain hotelleissa mikrokin, niin voi lämmittää valmisruuan ja säästää sillä tavalla.

Vierailija
34/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se onnistuu. Itse olisin kokenut liian stressaavaksi enkä olisi moiseen lähtenyt. 

Vierailija
35/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja lasten ollessa pieniä mulla oli parhaimmillaan noin 120 matkapäivää vuodessa. Myös mies joutui matkustamaan. Selvisimme kuitenkin hyvin suunnittelemalla arjen hyvin. Niinä päivinä kun toinen reissasi, oli toinen kuljettamassa lapset hoitoon ja takaisin. Anoppia tarvitsimme ehkä pari kertaa kaiken kaikkiaan.

Vierailija
36/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi itse teen vähän samanmoista - olen pystynyt yhdistelemään matkoja eli olen kerralla poissa esim. 2 päivää ja tietty näkyy kivasti palkassa + matkakorvaus yms. Suosittelen - itse olen ainakin nauttinut.

Vierailija
37/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi itse teen vähän samanmoista - olen pystynyt yhdistelemään matkoja eli olen kerralla poissa esim. 2 päivää ja tietty näkyy kivasti palkassa + matkakorvaus yms. Suosittelen - itse olen ainakin nauttinut.

Miten se palkassa näkyy, jos tulee 28 euroa extraa matkakorvauksena? Siis jos olet 5 päivää kuussa reissussa, saat ylimääräistä alle 200€. Joista pitää maksaa omat ruokailut.

Vierailija
38/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se palkassa näkyy, jos tulee 28 euroa extraa matkakorvauksena? Siis jos olet 5 päivää kuussa reissussa, saat ylimääräistä alle 200€. Joista pitää maksaa omat ruokailut.

Mulla on 3 päivän reissuja kerran, pari kuussa ja menee työaika 3 päivästä, ei mitään extraa. Lounasseteleitä on käytössä ja päivärahoja tulla napsahtaa satasen luokkaa kuukaudessa. Ei todella päätä huimaa, kun normaalipalkka hiukan alle 4000€. Enpä matkustaisi, jos ei olisi pakko.

Vierailija
39/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo ken tahtoo. Tuskin olet tehnyt.

Vierailija
40/72 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies tehdä lyhennettyä päivää? Joku vakiohoitaja olisi varmasti myös hyvä olla remmissä, opiskelija tai tuore eläkeläinen.