Haluaisin matkustella yksin Euroopassa mutta en osaa D:
Kamala matkakuume! Olisi niiiin kivaa kun sais yksin mennä minne haluaa eikä tarvitsisi raahata muita perässä.
Kielten puolesta kyllä pärjäisin mutta en osaisi kuitenkaan liikkua siellä, hotelliin/hostelliin kirjautuminen, julkisilla kulkeminen jänskättää ja lentokentältä pois ja sinne takaisin lähtiessä D:
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eurooppaan2016@mail.com
Tekaisin tuollaisen sähköpostin,laita viestiä niin suunnitellaan ja katsotaan osuuko matkustushalut yhteen.
T: 27 viestin lähettäjäLaitoin viestiä.
Vastasin
Mä lähdin 19 vuotiaana yksin reppureissaan Eurooppaan, yksi parhaista kokemuksista! Kannattaa ehdottomasti lähteä, jos on kiinnostusta. Harvemmin matkustelureissuja kadutaan myöhemmin. Jos kielitaidolla pärjää, niin eihän sit oo mitään ongelmaa, kun voi kysyä. Mistä minäkään olisin ensiksi voinut tietää, kuinka ostetaan lippu Espanjan lähijunaan, mutta eiköhän se uuden tekeminen ja näkeminen oo se pointti yksinmatkustelussa.
Ja tänne ulkomaillehan sitä itsekin jäi :)
Eli eikun matkaan vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako päälle parikymppinen opiskelijamies matkaseuraksi? Ens vuoden puolella tekis mieli mennä jonnekin päin Eurooppaa.
Miksipäs ei! Tosin minun pitää ehkä säästää vielä vähän rahaa.. Paljonkohan tarvitsisi rahaa vaikkapa noin 1-2 viikon kaupunkilomalle? Jos majoittuisi esim hostellissa eikä muutenkaan olisi kovin tuhlaavainen? Ap
Itse en pysty olemaan viikkoa pidempää. Sesongin ulkopuolella majoituksessa voi päästä halvallakin, mutta majoitus se kallein osa on. Kyllähän se varmaan lähemmäs satasta päivää kohti menee kaikkinensa ja tuohon ei kovin paljon kärsi shoppailla.
100e/pvä?! Mun budjetti oli 30e—40e/pvä kaikkineen. Isoissakin kaupungeissa löytyy halpoja hostelleja, esim. Roomassa maksoin hostelliyöstä 10e, Barcelonassa 9e ja Marseillessa hotellihuoneesta 12e. Riippuu tietty mitä paikanpäällä sitten aikoo tehdä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako päälle parikymppinen opiskelijamies matkaseuraksi? Ens vuoden puolella tekis mieli mennä jonnekin päin Eurooppaa.
Miksipäs ei! Tosin minun pitää ehkä säästää vielä vähän rahaa.. Paljonkohan tarvitsisi rahaa vaikkapa noin 1-2 viikon kaupunkilomalle? Jos majoittuisi esim hostellissa eikä muutenkaan olisi kovin tuhlaavainen? Ap
Itse en pysty olemaan viikkoa pidempää. Sesongin ulkopuolella majoituksessa voi päästä halvallakin, mutta majoitus se kallein osa on. Kyllähän se varmaan lähemmäs satasta päivää kohti menee kaikkinensa ja tuohon ei kovin paljon kärsi shoppailla.
100e/pvä?! Mun budjetti oli 30e—40e/pvä kaikkineen. Isoissakin kaupungeissa löytyy halpoja hostelleja, esim. Roomassa maksoin hostelliyöstä 10e, Barcelonassa 9e ja Marseillessa hotellihuoneesta 12e. Riippuu tietty mitä paikanpäällä sitten aikoo tehdä :)
Joo, 100 euroa/päivä kuulostaa kyllä aika paljolta. Toki riippuu että mitä kaikkea tekee, shoppaileeko paljon, yms. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saksassa pärjää englannillakin, mutta alkeet saksasta helpottaa paljon esimerkiksi ruokaa tilatessa.
Saksassa ei todellakaan kaikissa paikoissa pärjää englannilla! Ällistykseni oli suuri, kun Frankfurtin lentokentän Mäkkärissä oleva tyttö (ikää yli 20, alle 30) ei osannut englantia. Onneksi itse osasin sen verran saksaa, että osasin tilata ateriat perheelle. :D
Ihan varmasti pärjäisit! Ihmiset on ihania ympäri maailmaa, auttavaisia ja mukavia. Kun pitää "järjen kädessä" eikä hortoile yöaikaan missään sivukaduilla.
Itse olin autoreissulla Piemontessa vuosi sitten viikon ja se oli yksi elämäni hienoimmista reissuista! Etsin etukäteen vierailukohteita (kuten toki muillakin reissuilla) ja ravintoloita ja hemmottelin itseäni:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, 100 euroa/päivä kuulostaa kyllä aika paljolta. Toki riippuu että mitä kaikkea tekee, shoppaileeko paljon, yms. Ap
Ajattelin tuohon sataseen/pvä matkatkin ja kaikki muutkin kulut. Itse haluan lomalla syödä kunnolla eli ei euron hampurilaisia, vaan ainakin kerran päivässä syönti ravintolassa ja aamupala majoituspaikassa, niin sillä pääse jo pitkälle iltapäivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa pärjää englannillakin, mutta alkeet saksasta helpottaa paljon esimerkiksi ruokaa tilatessa.
Saksassa ei todellakaan kaikissa paikoissa pärjää englannilla! Ällistykseni oli suuri, kun Frankfurtin lentokentän Mäkkärissä oleva tyttö (ikää yli 20, alle 30) ei osannut englantia. Onneksi itse osasin sen verran saksaa, että osasin tilata ateriat perheelle. :D
Itse osaan alkeet saksasta, mutta tiedän tutun joka ei osaa dankea ja bitteä enempää saksaa ja on tehnyt sinne jo monta matkaa. Englannilla varmasti pärjää, mutta saksan kieli helpottaa huomattavasti matkustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielitaito korreloi koulutuksen kanssa eli ns.hanttihommissa ei ole siellä penaalin terävin kärki. Suomessa on poikkeuksellisen paljon panostettu vieraiden kielten opiskeluun koulussa, tämä ei päde läheskään kaikissa Euroopan maissa. Itse osaan englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa, italiaa sen verran että saan hoidettua itselleni majoituksen, ruokailut ja liikkumisen. Vieraat kielet ovat olleet helppoja minulle. Ummikkona en yksin lähtisi eksoottisiin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulut kohteesta. Itä-Eurooppa halvempaa kuin länsipuoli.
Vierailija kirjoitti:
Kamala matkakuume! Olisi niiiin kivaa kun sais yksin mennä minne haluaa eikä tarvitsisi raahata muita perässä.
Kielten puolesta kyllä pärjäisin mutta en osaisi kuitenkaan liikkua siellä, hotelliin/hostelliin kirjautuminen, julkisilla kulkeminen jänskättää ja lentokentältä pois ja sinne takaisin lähtiessä D:
Olen itse ajanut kerran pikabussilla Ruotsista Hampuriin, se on ihan inhimillinen tapa reissata. Saksassa on edullisia matkakoteja, mutta nyt voi olla täyttä. Joku on reissanut Baltian maiden kautta express-busseilla, kirjoitti matkakertomuksen. Matkatoimistoista voit kysyä.
Netistä voi yrittää hakea matkaseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan pärjää vähäiselläkin englannilla. Kuten muuallakin Euroopassa ja Aasiassa. Jenkeissäkin kyllä, mutta jos matkustelee enemmän ja on ihmisten kanssa tekemisissä, niin fluent american englishillä pärjää paremmin. Mäkkärissä ei tarvi edes viitota missään kolkassa, riittää kuin tökkäsee mykkänä sormella listaa. Samoin Aasiassa.
Aikanaan oli interrail-oppaita joista sai perustietoa eri maista. Kannattaisiko vilkaista kirjaston matkaoppaiden puolelta.
Kun ei tiedä, minkä ikäinen olet, niin umpimähkään ideoita suunnitella lomareissua.
Tee haku:
"lukijamatkat Alpeille"
Matkan kohde voi olla mikä vaan.
Esim.
"Kodin pellervon lukijamatka Italiaan"
anna.fi/avainsana/itavalta
www.sagamatkat.fi/teemamatkailu/lukijamatkat
Itä-Euroopan maat ainakin kiinnostaa.. Toki melkeinpä kaikkin muutkin Euroopan maat :D