Sydän hakkaa kovasti levossa. Kuinka päästä eroon siitä tykytyksestä?
Liiallinen alkoholi vissiin syynä. Nyt alko tipaton
Kommentit (11)
Mene lääkäriin. Älä rehki. Jos otit noita K - rokotteita, vältä kaikkea rasitusta. Ei juoksemista, ei muutakaan rasittavaa kuntoilua/ urheilua
Tsemppiä!
Minulla hakkaa aika helposti, jos stressaan. Esim. hakemusta täyttäessäni, kun kysyttiin kaikenlaista yllättävää. Mieli vaikuttaa myös sykkeeseen, ei ainoastaan se, liikkuuko.
Jos olet nainen, mittauta rauta-arvosi. Mulla tykytteli raudanpuutteessa. Mieti onko muitakin oireita, niihin tottuu niin niitä ei edes lopulta älyä. Esim ainainen väsymys.
Alkoholi pois, suola minimiiin ja aloitat varovaisen liikunnan harrastamisen, vähän kerrallaan.
Voi johtua matalasta ferritiinitasosta
Jotkut ruoat voi kans aiheuttaa, esim. kunnon hiilarimätöt :D
Niin, jos ei alkoholi, niin kilpirauhasen liikatoiminta voi olla syynä.
Mittauta pikaisesti kilpirauhasarvot (verikoe). Jos se on syynä, niin sopivat lääkkeet löytyy.
Menet lääkäriin ja lopetat tuon alkoholin kittaamisen ensalkuun.
Jos kyseessä on lisälyönnit, syy voi olla alkoholi, liiallinen kofeiini (kahvi, tee, cola- tai energiajuomat jne.), stressi, huono nukkuminen tai yhdistelmä näistä. Itselläni kofeiini ja huono nukkuminen varsinkin yhdistettynä stressiin saa näitä aikaan. Jos kyseessä on muu rytmihäiriö, lääkärikäynti voi olla paikallaan. Alkoholia kannattaa joka tapauksessa vähentää, sen haitat ovat lukuisia ja itsehän niistä saa sitten kärsiä.
Lyö ittees nyrkillä naamaan niin kipu siirtyy.
Hanki Propralia, saat ihan yleislääkäriltä kun sanot että haluaisit kokeilla ahdistustykytyksiin. Toinen ja parempi vaihtoehto on koittaa saada alkoholismiisi apua.
Ala harrastaa aerobista kuntoilua, vaikkapa juoksua tai hiihtoa. Leposyke on mulla tippunut 90 -> 65 yli vuodessa.