Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen vanhempi EI silitä lastensa vaatteita?

Vierailija
03.11.2015 |

Edes niitä, joissa lapsi menee tarhaan, eskariin, kouluun, kyläilemään? Ovatko vanhemmat laiskoja vai uusavuttomia? Mikä on tekosyysi sille, ettei lapsesi ole siistin ja huolitellun näköinen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä silitän kaiken muun paitsi alusvaatteet ja sukat. Kotoa opittu tapa, koulutuksenikaan ei ole järin korkea,  ihan opistotasoa vain. Mutta en kyllä ole koskaan ymmärtänyt tiirailla, että onko lasteni kavereilla silitetyt vai silittämättömät vaatteet. Ei kutittele omaa pyllyäni yhtään! :)

Vierailija
22/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oma äitini pitää silittämisestä ja tekee sen, ennen kuin edes ehdmme ajatella. Tietää usein milloin pesemme pyykkiä, joten varsinkin kesällä kun kuivaamme enemmän ulkonaruilla, äiti kerää silityskuivat meille sisääntullessaan ja aloittaa työn. Mieheni ensin oudoksui tätä, nyt hänkin jo ymmärtää, että anoppinsa tosiaan pitää silittamisestä, tekee sitä oikein mielellään.

Mankelointi on toinen äitini juttu, oma mankeli kerrostalossakin (jossa on talomankeli) on ehdoton juttu ja tosiaan, (meidän) narulta kadonneet lakanat ja tyynytliinat eivät ole lähteneet varkaiden, vaan äitini mukaan ja palautuvat meille siisteiksi pinoiksi suoraan kaappiin - eikä tässä ole kyse siitä, että ehdottomasti tarvitsisimme apua (joka on toki tervetullutta), vaan yksinkertaisesti äiti nyt vaan pitää noista töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai millainen? Järkevä.

Vierailija
24/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vanhemmuuden mitta: silitetyt lasten vaatteet.

Seuraava mitta: maisteritasoa alemmat steriloitava.

LTO

Vierailija
25/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloittaja. Sinänsä hauska ajatus, että otat vauvapalstalla hysteerisen äidin roolin. Mut että nää sun provot onnistuu, niin sulla pitäis olla jotain todellista kosketuspintaa lapsiperheen elämään, ja nyt näkee ettei sulla ole.

Tee seuraava provo siitä mikä koskettaa sun omaa elämää, niin siinä on sitten edes joku juju.

Olen LTO ja työskentelen tarhassa 3-6v ryhmässä. Olemme työkavereiden kanssa kiinnittäneet huomiota siihen, että mitä matalampi vanhempien koulutus on tai sama juttu kotiäideillä ja työttömillä - sitä useammin on vaatteet silittämättä. Toisaalta jotkut vanhemmat näyttävät itsekin huolittelemattomilta. ap

No et tasan ole :D

Vierailija
26/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen LTO ja työskentelen tarhassa 3-6v ryhmässä. Olemme työkavereiden kanssa kiinnittäneet huomiota siihen, että mitä matalampi vanhempien koulutus on tai sama juttu kotiäideillä ja työttömillä - sitä useammin on vaatteet silittämättä. Toisaalta jotkut vanhemmat näyttävät itsekin huolittelemattomilta. ap

No et tasan ole :D

[/quote]

Taisi osua ja upota. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa siistiksi edes lasten takia. Ap

Vierailija
27/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitin lähes kaikki lasten vaatteet jopa niin pitkään, kunnes pääsivät ylioppilaiksi. Kaikki omat vaatteenikin silitin niin kauan, kun olin työssä. Eläkeläisenä olen laiskistunut ja silitän ainoastaan jotkin paremmat juhlavaatteet. Tykkään kuitenkin sileistä lakanoista ja ne mankeloin samoin kuin isot pellavaiset pöytäliinat, joita ei kunnolla saa sileiksi ilman mankelia.

Vierailija
28/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes niitä, joissa lapsi menee tarhaan, eskariin, kouluun, kyläilemään? Ovatko vanhemmat laiskoja vai uusavuttomia? Mikä on tekosyysi sille, ettei lapsesi ole siistin ja huolitellun näköinen?

Se että lapsista ei tule huolitellun näköisiä vaatteet silittämällä... ja vaikka eivät olisikaan huoliteltuja eivät he siihen kuole. Onko laiskuudessa tuolta asin jotakin vikaa?

Vierailija
29/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silitin lähes kaikki lasten vaatteet jopa niin pitkään, kunnes pääsivät ylioppilaiksi. Kaikki omat vaatteenikin silitin niin kauan, kun olin työssä. Eläkeläisenä olen laiskistunut ja silitän ainoastaan jotkin paremmat juhlavaatteet. Tykkään kuitenkin sileistä lakanoista ja ne mankeloin samoin kuin isot pellavaiset pöytäliinat, joita ei kunnolla saa sileiksi ilman mankelia.

Mankeli olisi minunkin haave, mutta en ole vielä keksinyt mihin sen sijoittaisin. Vanhassa okt:ssa ei ole erillistä kodinhoitohuonetta, eikä se kyllä tuossa olohuoneessakaan mikään joka kodin kaunistus olisi... :)

T. Se toinen silittäjä

Vierailija
30/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska eikä se ole edes tekosyy. En näe mitään mieltä silittää vaatetta, joka on päivän päällä rymyleikeissä. Omistan kuivausrummun, se riittää.

Silitän ainoastaan juhlavaatteet.

Mankeli löytyy ja lakanatkin hoidan niin, että ohimennessäni vaihdan uuden lakanan sinne sisään makaamaan tunneiksi.

Senkin ajan makaan mielummin sohvalla.

Vierailija
31/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy tunnustaa, että meillä käy kodinhoitaja 3 kertaa viikossa ja hänen työhönsä kuuluu erityisesti juuri silittäminen. Ja kevyt siivous ja tavaroiden kerääminen ym. Minusta hyvä järjestely perheelle jossa kolme kouluikäistä lasta, isällä kaksi työtä, äidillä työ ja osa-aikaiset opiskelut plus vielä maatila hoidettavana. Onneksi ansaitsemme niin hyvin, että tarvittaessa voisimme palkata vaikka kokopäiväisen kodinhoitajan.

Vierailija
32/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen silittänyt vain juhlavaatteet ja verhot jos on tarvinnut.  Ihan turhaa työtä, mulle riittää nämä pakolliset kotityöt.

Vierailija
33/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän aina lasten eskari- ja kerhovaatteet. Kotoa opittu asia, en voi kuvitellakaan ryppyisiä vaatteita...

Vierailija
34/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos naiset eivät pääse elämässään eteenpäin. Jossain kämäsessä LTO-toimessa eläkeikään asti. Viikkailee pyykkejään ja silittelee edellyttäen samankaltaisuutta muilta!!!

Mutta katsokaapas peruskoulun keskeyttänyt tulokunigas. Tekee, eikä meinaa:

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1446518345860.html

Vierailija
35/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin helevetin detaljeihin ämmät aikaansa kuluttavatkin. Kuka nyt on paras jne.

Vierailija
36/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestän pyykkiä joka päivä. Ihan riittää se ripustaminen ja kuivien kaappiin vienti. Silittäminen olisi sitten jostain muusta pois. Tykkään panostaa enemmän hyvään ruokaan, lasten kanssa touhuamiseen, harrastuksiin, ulkoiluun ym.

Vierailija
37/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, ei minun vaatteistani silitetty kuin juuri ne juhlatamineet. Hyvin pärjäsin.

Nyt aikuisenakaan en silitä juhlavaatteiden lisäksi kuin kauluspaidat harvakseltaan ja ehkä housujen polvenkohdat.

Vierailija
38/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin silittämisen kun hommattiin kuivsusrumpu. Ovat ihan siistekä silittämättäkin. Silitän vain paitapuserot ja pöytäliinat.