Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen vanhempi EI silitä lastensa vaatteita?

Vierailija
03.11.2015 |

Edes niitä, joissa lapsi menee tarhaan, eskariin, kouluun, kyläilemään? Ovatko vanhemmat laiskoja vai uusavuttomia? Mikä on tekosyysi sille, ettei lapsesi ole siistin ja huolitellun näköinen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voo hyvä elämä kun nää keksii nykyään huonoja provoja

Vierailija
2/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon liian lyhyt ottamaan silitysraudan ylähyllyltä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin lapselle vain silittämättä siistejä vaatteita ja kuivaan kaikki vaatteet henkareissa.

Vierailija
4/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö collarit, farkut, fleecet, t-paidat silittää?

Meillä silitetään kangaspaidat. Koska laiska.

Vierailija
5/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallinen ja hyvä isä, esimerkiksi.

Vierailija
6/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteet ovat ihan siistejä ilman silittämistäkin. Siksi näen silittämisen turhana. Ehkä olen sitten laiska.

Vierailija
7/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en silitä mitään vaatteita. En omianikaan. Suurin osa vaatteista on ihan silittämättä siistejä. Mulla on muutakin tekemistä, kuten vaikka töissä käyminen, lasten kanssa oleminen ja kaikki ne muut kotityöt.

Vierailija
8/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks silittäisin? Meillä en silitä kun juhlavaatteet ja jos joku vaate sattuu olemaan ryppynen. Harvemmin edes on. Miks sulla ap on ryppysiä vaatteita? Etkö kuivarista laskosta niitä heti?

Vierailija
9/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen joka käyttää aikansa johonkin muuhun. Silittääkö muut tosiaan? En silitä omianikaan, pitäisikö?

Vierailija
10/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloittaja. Sinänsä hauska ajatus, että otat vauvapalstalla hysteerisen äidin roolin. Mut että nää sun provot onnistuu, niin sulla pitäis olla jotain todellista kosketuspintaa lapsiperheen elämään, ja nyt näkee ettei sulla ole.

Tee seuraava provo siitä mikä koskettaa sun omaa elämää, niin siinä on sitten edes joku juju.

Vierailija
11/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei silitä lasten vaatteita.

Vierailija
12/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen lastensuojelussa enkä silitä lasteni vaatteita. Apua, työskentelen vielä kaikkein raadollisimpien tapausten kanssa, ja omat lapset kulkee silittämättömissä vaatteissa. Tehkää äkkiä ls-ilmo!

Vierailija
13/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lapsen äiti joka käy töissä. Missä ihmeen välissä silittäisin? Lähinnä kaivetaan kuivausrummusta suoraan vaatteet taas päälle 😄

Vierailija
14/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin ja huolitellun näköinen 3-vuotias... buahhahhahhahhaaa!!!

Vierailija
15/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen lastensuojelussa enkä silitä lasteni vaatteita. Apua, työskentelen vielä kaikkein raadollisimpien tapausten kanssa, ja omat lapset kulkee silittämättömissä vaatteissa. Tehkää äkkiä ls-ilmo!

Älä yllytä! Ex-mies uhkasi tehdä lastensuojeluilmoituksen, kun näki lapsensa mökillä likaisissa vaatteissa. Odottelen puhelua lastensuojelusta... Eikös ne nopeasti soittele, kun on näin vakava aihe?

Vierailija
16/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh.... sellainen, joka ei pidä sitä tärkeänä?

Ap, koeta nyt relata. Sinä ja sun prioriteetit eivät ole yleismaailmallisia. Joidenkin mielestä lasten vaatteiden rypyttömyys ei ole olennainen juttu. Heillä on varmaan lastenhoidossa jotkin ihan muut asiat olennaisia, vaikkapa se, että ruoka on tarkkaan mietittyä, luomua lähiruokaa tai että lapsella on paljon kehittäviä harrastuksia tai että lapsen kanssa leikitään mahdollisimman paljon, luetaan runsaasti jnejne.

Aika on rajallista. Jos panostaa paljon vaikkapa lapsen kanssa askarteluun, maalailuun ja laulamiseen, ei jää hirveästi aikaa huushollaamiseen ja vaatteiden silittämiseen.

Itse tykkäisin lähinnä tuosta jälkimmäisestä kasvattamistavasta. Vaikka itse henk.koht silitän kaikki lasten ja meidän aikuisten pyykit alusvaatteita lukuunottamatta.

Vierailija
17/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloittaja. Sinänsä hauska ajatus, että otat vauvapalstalla hysteerisen äidin roolin. Mut että nää sun provot onnistuu, niin sulla pitäis olla jotain todellista kosketuspintaa lapsiperheen elämään, ja nyt näkee ettei sulla ole.

Tee seuraava provo siitä mikä koskettaa sun omaa elämää, niin siinä on sitten edes joku juju.

Olen LTO ja työskentelen tarhassa 3-6v ryhmässä. Olemme työkavereiden kanssa kiinnittäneet huomiota siihen, että mitä matalampi vanhempien koulutus on tai sama juttu kotiäideillä ja työttömillä - sitä useammin on vaatteet silittämättä. Toisaalta jotkut vanhemmat näyttävät itsekin huolittelemattomilta. ap

Vierailija
18/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska olen. Yritän pesusta ripustaa vaatteet niin sileästi ettei tarvi silittää. Jotkut huonokuntoiset silitän, niin saa huijattua että ne näyttää hyvältä.

Vierailija
19/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppiko se siellä? Taas just kiillotteli sädekehäänsä kuinka HÄN silittää kaikki pyykkinsä, että kai minäkin silitän kaiken. Kaksi koneellista viikossa on vähän eri kuin kaksi koneellista päivässä, mutta sitähän ei anoppi tajua. En edes omista silitysrautaa, voi kamala.

Vierailija
20/38 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vertailetteko te oikeasti siellä, että minä työssäkäyvä insinööriäiti alemmasti koulutettuna en silitä vaatteita kun tohtoriäiti silittää aina. Koulussako sitä opetaan jos vaikka tohtoriksi väittelee.