Vaativatko ihmiset hyvännäköisiltä ihmisiltä parempaa käytöstä kuin tavallisilta ja rumilta?

Vierailija

Olen huomannut että monet vaativat.
Jos hyvännäköinen henkilö on tyly ja kylmä, mutta kuitenkin asiallinen, häntä voidaan kuitenkin helposti pitää ylimielisenä tai hänelle voidaan sanoa jotain "no hymyilepäs nyt vähän, mikä vetää mielen noin apeaksi?"jne. Ihan kuin oletettaisiin että jos ihminen on hyvännäköinen hänen pitäisi olla aina iloinen ihan vain siksi että hän näyttää hyvältä ja hänen pitäisi olla niin kiitollinen siitä eikä hänellä pitäisi olla mitään huolia, sillä hänhän on niin kaunis/komea! Typerä ajattelutapa.

Oletteko te huomanneet saman?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Niinhän se on. Monia haittaa jos hyvännäköinen ei flirttailekaan heidän kanssaan. Ei ihmisiä kiinnosta jos ruma on tyly, kun ei häneltä tarvitse itsetuntoa nostattavaa flirttiä.

Vierailija

Ainakin jos hyvännäköinen tarkoittaa siistiä ulkonäköä ja hyvää käytöstä ja pukeutumista, sillä senhän ajattelee usein kertovan älystä ja menestyksestä.

Vierailija

Varmaan sitä vaaditaan rumiltakin. Heitähän usein haukutaan katkeriksi ja ylpeiksi jos eivät ole hymyileviä ja iloisia. Koska ulkonäkö on huono niin luonteen pitäisi olla hyvä ollakseen jollain lailla kelpaava

Vierailija

MInusta se on päinvastoin. Kauniilta  ja komeilta ei edellytetä mitään tapoja, kun he ovat viehättäviä vain katsella. Se riittää.

Tuo on tullut  mieleen esimerkiksi omasta pojastani (22v) joka on kieltämättä hyvin komea, isänsä suvun piirteet. Hän kyllä osaa hyvinkin kohteliaat tavat ja etiketin, mutta osaa myös käyttäytyä aika nokkavasti ja röyhkeästi. Silti sitä sietävät omat kaverit, työkaverit ja esimiehet.

En kyllä osaa arvioida häntä kovin objektiivisesti, koska olen äiti. Voihan se olla, ettei olekaan niin röyhkeä kuin kriittisellä silmällä arvostelen. Omaa lastaan kun tekisi mieli ojentaa vielä aikuisenakin.

Olen myös itse ollut nuorempana kaunis ja siitä on ollut ehdottomasti hyötyä. Olen saanut haluamani töissä ja opiskelussa, rakkauselämässä. Ulkonäön ja hyvien käytöstapojen yhdistelmällä voi kompensoida jopa puutteita osaamisessa.

Vierailija

Ainakin pätee toisin päin. Yks tuttu, vaikka ihan siisti mies onkin, on vähän hampuusin näköinen ja pukeutumistyyli erittäin juntti. Siltä siedetään mukisematta sosiaalisten perustaitojen puute, kuten se, ettei tervehdi toisia tai ei aina vastaa edes kysymyksiin.

Vierailija

Ehkä se onniin, että ruman tai reppanan itsekäs/tyly/epähuomaavainen käytös painetaan villaisella ja helpommin katsotaan läpi sormien. Kun ajatellaan, että 'raukka on niin rumakin' tai muuten epäkelpo yhteiskunnan hylkiö.

Vierailija

Kyllä toisinkin päin on. Ainakin me miehet kyllä voidaan kestää hyvännäköisiltä naisilta paljon enemmän tylyä tai huonoa köytöstä, kuin tavallisennäköisiltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toisinkin päin on. Ainakin me miehet kyllä voidaan kestää hyvännäköisiltä naisilta paljon enemmän tylyä tai huonoa köytöstä, kuin tavallisennäköisiltä.

Juu, tuo on totta, ikävä kyllä. Mutta älä silti yleistä "me miehet", kun miehissä on ihan järkevästikin ajattelevia yksilöitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

MInusta se on päinvastoin. Kauniilta  ja komeilta ei edellytetä mitään tapoja, kun he ovat viehättäviä vain katsella. Se riittää.

Tuo on tullut  mieleen esimerkiksi omasta pojastani (22v) joka on kieltämättä hyvin komea, isänsä suvun piirteet. Hän kyllä osaa hyvinkin kohteliaat tavat ja etiketin, mutta osaa myös käyttäytyä aika nokkavasti ja röyhkeästi. Silti sitä sietävät omat kaverit, työkaverit ja esimiehet.

En kyllä osaa arvioida häntä kovin objektiivisesti, koska olen äiti. Voihan se olla, ettei olekaan niin röyhkeä kuin kriittisellä silmällä arvostelen. Omaa lastaan kun tekisi mieli ojentaa vielä aikuisenakin.

Olen myös itse ollut nuorempana kaunis ja siitä on ollut ehdottomasti hyötyä. Olen saanut haluamani töissä ja opiskelussa, rakkauselämässä. Ulkonäön ja hyvien käytöstapojen yhdistelmällä voi kompensoida jopa puutteita osaamisessa.

Täysin samaa mieltä. Kauniit ja komeat saavat ulkonäöllään paljon anteeksi. Olen itsekin sortunut hyväksymään poikaystävältä huonoa kohtelua sen perusteella, että onpahan kuitenkin hyvän näköinen poikkis.

Vierailija

Olen itse ainakin jossain määrin törmännyt tähän. Olen ujo, mutten tyly ja lisäksi perusilmeeni on sellainen, että suupielet ovat aavistuksen alaspäin. Minulle on huomauteltu, etten ole iloinen, lisäksi useampikin ihminen on tullut jälkeenpäin pahoittelemaan, miten pitivät minua ylimielisenä. Varsinaisesti en kuitenkaan ole käyttäytynyt huonosti. Sanomisiani on vaan tulkittu väärin, koska on oletettu, että olen ylimielinen. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat