Miten joillakin on varaa useampaan merkkilaukkuun?

Vierailija

Ja en nyt puhu bloggareista vaan ihan tavallisista ihmisistä. Itse tykkäisin merkkilaukuista ja haaveilen joskus ostavani Chanelin, Pradan,Givenchyn jne....mutta monta tonnia laukkuun tuntuu järjettömältä ja en varmaan koskaan saa sellaista summaa säästettyä. Olen ihan tavallinen duunari, en mikään iso palkkainen. Miten te joilla on useampi merkkilaukku saatte siihen säästettyä?

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Varaa olisi, mutta en todellakaan raaski maksaa tonneja laukusta.  Ja semmosta kallista laukkua ei ole vielä tullut vastaan, että haluisin sitä niin kipeästi maksaakseni tonneja. tavallisesta käsilaukusta esim 50-60€ on maksimi.

Laitan rahani mielummin muuhun,

Vierailija

Mulla on 2. Toisen ostin Italiastaa outletista - 75% ja toisen Stokkalta puoleen hintaan - siitäkin vähensin vielä lahjaksi saadun lahjakortin joten itse maksoin 30%.

Tosin ne ei olleet tonnien laukkuja vaan alun perin n 400-450€ mikä mulle on ihan törkyhinta.

En koskaan maksaisi täyttä hintaa siitä että mainostan jotain tuotetta. Nuo mitä mulla on on todella hillitysti merkittyjä, logoa tuskin huomaa.

Dadaaaa

Ihan juuri sillä minkä sinä koet esteeksi eli säästämällä vähän kerrallaan pienistä tuloista. Olen säästänyt ja käynyt myös silmien femto lasik leikkauksessa, joka maksoi yli 3000 euroa.. säästin siihen lähes 4 vuotta. Pienillä valinnoilla voi tehdä isoja säästöjä. :)

Tsemppiä.. sitä paitsi säästäminen ei ole pahaksi. Jos vaikka tavoitteesi on 1500 euron laukku ja säästät siihen pari vuotta... Jos mielesi muuttuu tässä välillä etkä haluakaan laukkua niin sinulla on 1500 euroa ylimääräistä rahaa. :) Aika kiva tilanne.. eikö?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2. Toisen ostin Italiastaa outletista - 75% ja toisen Stokkalta puoleen hintaan - siitäkin vähensin vielä lahjaksi saadun lahjakortin joten itse maksoin 30%.

Tosin ne ei olleet tonnien laukkuja vaan alun perin n 400-450€ mikä mulle on ihan törkyhinta.

En koskaan maksaisi täyttä hintaa siitä että mainostan jotain tuotetta. Nuo mitä mulla on on todella hillitysti merkittyjä, logoa tuskin huomaa.

Tolla hinnalla ei saa merkkilaukkua. 

Vierailija

Normiduunarin kannattaa miettiä onko vaatekaappisi taso ja oma olemus ollenkaan sitä tasoa, että tonnin laukusta on mitään hyötyä?

Haluatko näyttää edustavalta vai kantaa merkkiä?

Vierailija

Mulla on yksi kallis merkkilaukku, lisäksi 2 halvempaa, laadukasta ei ns. luksusmerkkilaukkua. Itse olen molemmat ostanut. Ai niin, en käy töissä ollenkaan.

Vierailija

En edes tiedä, mitä sellaiset "merkkilaukut" maksavat, mutta varmaan minulla olisi muutamaan varaa, kun sain parisataatuhatta perintönä. Merkkilaukun ostaminen olisi minusta äärimmäisen typeryyden osoitus. Sillä merkillä ei ole mitään käyttöarvoa, ei sitä voi syödä, ei se lämmitä pakkasella eikä sillä voi sytyttää nuotiota. Arkielämässä käytän yleensä reppua, jonka ostin kirpparilta neljällä eurolla.

Aino

Olen elämäni mittaan "säästänyt"* isoon asuntoon pääkaupungin keskustassa ja merenrantavapaa-ajanasuntoon reilun puolen tunnin ajomatkan päästä kotoa. Vielä on velkaa joistakin remonteista, mutta henkilökohtaisessa taseessa on aika paljon täytettä, omaisuuden arvo yli 2M€. Toki tienattukin on tullut keskimääräistä enemmän, sekä minä että mieheni, viimeaikoina vain minä. En raaskisi ostaa tonnien laukkua.

*siis, säästänyt alkupääomaan, maksanut velan pois

Vierailija

Minusta on naurettavaa ostaa monen tonnin laukku. Jos ihminen asuisi metsässä yksin hän tuskin ostaisi sellaista. Eli sellainen ostetaan vain näyttääkseen muille, että on varaa siihen. Eikö? Lisäksi kaiken muun pitää olla yhteneväistä laukun hinnan kanssa. Ne ovat luksusta (eli ilmaa hinnassa on 95%). Jos on varaa luksuslaukkuun, niin pitää olla varaa luksuselämään. Se tarkoittaa luksusautoa, asuntoa ja yleisestikin vaatteita ja kenkiä, jotka maksavat myös täysin liikaa todelliseen tuotantokustannukseen nähden.

Minusta se kertoo näyttämisen halusta, huonosta itsetunnosta jne. jos on pakko köyhänä ostaa monen tonnin laukkuja.

Vierailija

Ei ole varmasti tarvinnut säästää erikseen, jos on pino merkkilaukkuja kaapissa. Toisilla on vain enemmän rahaa käytössä. Pienempituloisillakin on varaa, jos ei ole lapsia. Ainakin itse muistan, että rahaa oli monenlaiseen ylimääräisen (harrastusvälineisiin, lomamatkoihin ym.) paljon enemmän käytössä ennen kuin vaihdoimme asunnon isompaan ja aloimme käyttää rahaa perhe-etuliitteillä varustettuihin toimintoihin.

Ja vielä lisäksi on ne, jotka tavoitteellisesti säästävät vaikka kympin kuussa, kun on joku tietty tavara, joka on pakko saada.

Vierailija

Varaa olisi, mutta en koskaan laittaisi rahaa merkkilaukkuun, joka maksaa tonneja. Ehkä minulla siksi onkin sitä rahaa kun en maksa typerän paljon pelkästä merkistä. Palkasta jää kuussa nykyään 5000 käteen, mutta siitä menee tiukasti säästöön kolme tuhatta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat