Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillakin on varaa useampaan merkkilaukkuun?

Vierailija
03.11.2015 |

Ja en nyt puhu bloggareista vaan ihan tavallisista ihmisistä. Itse tykkäisin merkkilaukuista ja haaveilen joskus ostavani Chanelin, Pradan,Givenchyn jne....mutta monta tonnia laukkuun tuntuu järjettömältä ja en varmaan koskaan saa sellaista summaa säästettyä. Olen ihan tavallinen duunari, en mikään iso palkkainen. Miten te joilla on useampi merkkilaukku saatte siihen säästettyä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asun kaupungin asunnossa joten asumiskulut ovat pienet. Kolme noin 300€:n laukkua saa vaikka yhden pakettimatkan hinnalla ja sillä ettei polta tai käy baareissa.

Niin ja nämäkään eivät ole luxus laukkuja vaan tyyliin dkny, mk tai furla.

Olisiko tarjota lisää näitä fiksuja merkkejä? 

Hei oliko tämä sarkasmia? En ole niin snobi että vain chanel kelpaisi. Jos maksaa päiväkotimaksut, opintolainan ja kaiken muun, niin todellakin olen iloinen näistäkin merkeistä. Yhtäkään laukkua ei ole minulle kukaan mies ostanut.

Vierailija
42/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2. Toisen ostin Italiastaa outletista - 75% ja toisen Stokkalta puoleen hintaan - siitäkin vähensin vielä lahjaksi saadun lahjakortin joten itse maksoin 30%.

Tosin ne ei olleet tonnien laukkuja vaan alun perin n 400-450€ mikä mulle on ihan törkyhinta.

En koskaan maksaisi täyttä hintaa siitä että mainostan jotain tuotetta. Nuo mitä mulla on on todella hillitysti merkittyjä, logoa tuskin huomaa.

Tolla hinnalla ei saa merkkilaukkua. 

Coccinelle ja Longchamp. Nekin on merkkibrändejä

Mikä on merkin ja brändin ero? Luulin että ne on sama asia.

Suo anteeksi, väärä sanamuoto: laatubrändejä. Ei ehkä kalleinta luksusbrändiä mutta kuitenkin arvostettuja

:~~~~~~~~~~~~~~D

Ei tosiaan ole merkkilaukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asun kaupungin asunnossa joten asumiskulut ovat pienet. Kolme noin 300€:n laukkua saa vaikka yhden pakettimatkan hinnalla ja sillä ettei polta tai käy baareissa.

Hei oliko tämä sarkasmia? En ole niin snobi että vain chanel kelpaisi. Jos maksaa päiväkotimaksut, opintolainan ja kaiken muun, niin todellakin olen iloinen näistäkin merkeistä. Yhtäkään laukkua ei ole minulle kukaan mies ostanut.

Esitin mielestäni ihan selkeän kysymyksen. Tunnut tietävän näitä järkevän hintaisia laukkumerkkejä, olisiko kertoa niitä lisää?

Vierailija
44/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuokaan ei ole niin arvostettuja, että niitä voisi merkkilaukuiksi kutsua.

Vierailija
45/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on joku outo logomania-haalimiskekkerit menossa, saman tyylinen joka oli muualla päin maailmaa joskus 2000-luvun puolessa välissä silloin kun Paris Hilton oli vielä suosittu.

Ulkomailla porukka kyllästynyt luksusmerkkien MAINOSTAMISEEN ja ostelevat nykyään laukkuja joista ei heti näe niiden olevan hintavia ja metsästävät uusia merkkejä ja malleja pitkin maailmaa. 

Siksi ulkomaan bloggaajat ja blogittomat ostaneet esim. Mansur Gavrielin 700e klassiset bucket bageja niin paljon että loppuneet joka paikasta. Toki tuo on nyt suosittu laukku tietyissä mailman suurkaupungeissa mutta sen logot ei hypi silmille ja siksi vaikutelma siistimpi ja hillitympi ja tuollaiset logottomat tuotteet sopivat yhteen niin paljon paremmin vaatetustenkin suhteen. Logottomaan tuotteeseen ei kyllästy niin helposti.

Hermesin tilalle halutuimmaksi laukuksi tullut Delvaux. Hermesillä meni mainetta kun tappavat julmalla rääkkäystavalla krokotiileja laukkujensa nahaksi ja jopa Jane Birkin vaati että Birkin nimi otetaan pois laukulta koska ei halua leimautua eläinrääkkääyksen kannattajaksi.

Nii-in, mutta siis nuo merkittömätkin laukut ovat laadukkaita ja hintavia.

Säästäminen on helppoa kun muuttaa vähän tottumuksiaan. Meilläkään ei ostella enää iltapäivälehtiä eikä tilata turhia lehtiä, ei polteta tupakkia...

Vierailija
46/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaalliset hehkutetut tyyli-ikonit kuten Hollannin  Maxima ja Brittien Kate käyttävät Longchampin basiceja nailonisia merkkilaukkuja, niitä samoja joita te mollaatte täällä AV:llä! :D Jos ne kelpaa näille niin kelpaavat kyllä minullekin! :)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/52/d7/6952d77cf46a617dc472…

http://kungligamodebloggen.svenskdam.se/wp-content/uploads/sites/11/201…

Ei kaikkien tarvitse ostella Vuiskaa, Celineä, Chloea, Guccia Chanelia ja Hermestä vain sen vuoksi että jotkut wt-tyyliset kouluttamattomat ja sivistymättömät Kardashianit poseeraa niiden kanssa.

Vierailija
47/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuokaan ei ole niin arvostettuja, että niitä voisi merkkilaukuiksi kutsua.

Kaikki laukut jotka on jonkun tietyn merkin tai muotitalon tai suunnittelijan valmistamia, ovat kylläkin merkkilaukkuja :D

Merkkilaukut voidaan sitten laittaa eri kategorioihin eli perusmerkit, keskihintainen luksus, varsinainen luksus ja überluksus (sisältää itse suunnitellut ja teetetyt uniikit laukut joita ei tule kellään muulla vastaan eli tuossa tarvitaan jo sitä oikeaa rahaa ja suhteita jotta sellaisen saa).

Vierailija
48/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on naurettavaa ostaa monen tonnin laukku. Jos ihminen asuisi metsässä yksin hän tuskin ostaisi sellaista. Eli sellainen ostetaan vain näyttääkseen muille, että on varaa siihen. Eikö? Lisäksi kaiken muun pitää olla yhteneväistä laukun hinnan kanssa. Ne ovat luksusta (eli ilmaa hinnassa on 95%). Jos on varaa luksuslaukkuun, niin pitää olla varaa luksuselämään. Se tarkoittaa luksusautoa, asuntoa ja yleisestikin vaatteita ja kenkiä, jotka maksavat myös täysin liikaa todelliseen tuotantokustannukseen nähden.

Minusta se kertoo näyttämisen halusta, huonosta itsetunnosta jne. jos on pakko köyhänä ostaa monen tonnin laukkuja.

Tuntisitkohan ihan oikeasti kallista merkkilaukkua, jos ne kävelsi jonkun käsivarrella kadulla vastaan? Suurimmassa osassa niistä ihan oikeista todella kalliista laukuista se logo on niin huomaamaton, että sen perustella ei voi päätellä laukun hintaa.

mä en kulje merkkivaatteissa, eikä noi käsilaukutkaan mitään tonnin laukkuja ole, mutta silti mä ymmärrän, että sen kalliin laukun voi ostaa vaan sen takia, että on siihen varaa ja tykkää sen ulkonäöstä. Toisille tää näyttää olevan liian vaikeaa ymmärtää 

Vierailija
49/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuninkaalliset hehkutetut tyyli-ikonit kuten Hollannin  Maxima ja Brittien Kate käyttävät Longchampin basiceja nailonisia merkkilaukkuja, niitä samoja joita te mollaatte täällä AV:llä! :D Jos ne kelpaa näille niin kelpaavat kyllä minullekin! :)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/52/d7/6952d77cf46a617dc472c...

http://kungligamodebloggen.svenskdam.se/wp-content/uploads/sites/11/2013...

Ei kaikkien tarvitse ostella Vuiskaa, Celineä, Chloea, Guccia Chanelia ja Hermestä vain sen vuoksi että jotkut wt-tyyliset kouluttamattomat ja sivistymättömät Kardashianit poseeraa niiden kanssa.

näillä henkilöillä on varmaan oma kaappi ihan käsilaukuille, joukossa varmasti niitä kalliimpiakin :)

Vierailija
50/50 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/52/d7/6952d77cf46a617dc472c...

http://kungligamodebloggen.svenskdam.se/wp-content/uploads/sites/11/2013...

No tuo on sitä pahinta merkkipalvontaa kun aattelee että kaikkien pitäisi tykätä niistä siksi kun joku julkimo niitä käyttää.

Mun silmään nuo on vaan rumia, ei voi mitään, siihen ei auta monta nollaa hintalapussa. Tuo pussittava muovikangas ei mun silmää hivele. Käytännöllisiä varmasti joo, mutta mä vaadin enemmän. Eli pitää olla käytännöllinen ja mun mielestä kaunis.