Miten joillakin on varaa useampaan merkkilaukkuun?
Ja en nyt puhu bloggareista vaan ihan tavallisista ihmisistä. Itse tykkäisin merkkilaukuista ja haaveilen joskus ostavani Chanelin, Pradan,Givenchyn jne....mutta monta tonnia laukkuun tuntuu järjettömältä ja en varmaan koskaan saa sellaista summaa säästettyä. Olen ihan tavallinen duunari, en mikään iso palkkainen. Miten te joilla on useampi merkkilaukku saatte siihen säästettyä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2. Toisen ostin Italiastaa outletista - 75% ja toisen Stokkalta puoleen hintaan - siitäkin vähensin vielä lahjaksi saadun lahjakortin joten itse maksoin 30%.
Tosin ne ei olleet tonnien laukkuja vaan alun perin n 400-450€ mikä mulle on ihan törkyhinta.
En koskaan maksaisi täyttä hintaa siitä että mainostan jotain tuotetta. Nuo mitä mulla on on todella hillitysti merkittyjä, logoa tuskin huomaa.
Tolla hinnalla ei saa merkkilaukkua.
Coccinelle ja Longchamp. Nekin on merkkibrändejä
Mikä on merkin ja brändin ero? Luulin että ne on sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni mittaan "säästänyt"* isoon asuntoon pääkaupungin keskustassa ja merenrantavapaa-ajanasuntoon reilun puolen tunnin ajomatkan päästä kotoa. Vielä on velkaa joistakin remonteista, mutta henkilökohtaisessa taseessa on aika paljon täytettä, omaisuuden arvo yli 2M€. Toki tienattukin on tullut keskimääräistä enemmän, sekä minä että mieheni, viimeaikoina vain minä. En raaskisi ostaa tonnien laukkua.
*siis, säästänyt alkupääomaan, maksanut velan pois
Itse ajattelen, että sulla on prioriteetit kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2. Toisen ostin Italiastaa outletista - 75% ja toisen Stokkalta puoleen hintaan - siitäkin vähensin vielä lahjaksi saadun lahjakortin joten itse maksoin 30%.
Tosin ne ei olleet tonnien laukkuja vaan alun perin n 400-450€ mikä mulle on ihan törkyhinta.
En koskaan maksaisi täyttä hintaa siitä että mainostan jotain tuotetta. Nuo mitä mulla on on todella hillitysti merkittyjä, logoa tuskin huomaa.
Tolla hinnalla ei saa merkkilaukkua.
Mikä on merkin ja brändin ero? Luulin että ne on sama asia.
Suo anteeksi, väärä sanamuoto: laatubrändejä. Ei ehkä kalleinta luksusbrändiä mutta kuitenkin arvostettuja
Jos olet "ihan tavallinen duunari" (omien sanojesi mukaan et isopalkkainen, mutta ilmeisesti et myöskään köyhä), niin saat varmaan laukkurahat kasaan. Sinun pitää vain tarkkaan miettiä mihin rahasi tällä hetkellä kulutat ja mistä pienistäkin asioista voit säästää. Kolme euroa säästöön per päivä on noin tuhat euroa vuodessa.
Miksei olisi, jos elämä ei ole täysin kädestä suuhun syömistä? Esimerkiksi minä, joka olen luonteeltani todella säästäväinen, haluan käyttää säästöni juuri siihen, mikä on mielestäni kaunista - en esimerkiksi tupakkaan, alkoholiin, irtokarkkeihin, sipsipusseihin, heräteostoksiin yms. Valitsen haaveilemani esineen ja säästän rahat siihen. Simple as that. Ostan vaatteita noin kuutisen kappaletta vuodessa, laukkuja yhdestä kahteen ja parit kengät. Lisäksi satunnaisia asusteita. Sillä rahalla, millä joku ostaa kymmenen erilaista kolmenkympin paitaa, minä ostan yhden laadukkaan paidan. Sen ei ole oltava kallis, mutta sen on oltava materiaaleiltaan täydellinen ja sovittava yhteen jo olemassa olevan vaatekaapin kanssa. Sillä rahalla, millä joku ostaa röökiaskin x 365, minä olen säästänyt jo puolet uusinta luksuslaukkuhankintaani varten.
Lisäksi minulla on käytössäni esimerkiksi useampi isoäitini Chanel - ikää osalla näistä laukuista on enemmän kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi, jos elämä ei ole täysin kädestä suuhun syömistä? Esimerkiksi minä, joka olen luonteeltani todella säästäväinen, haluan käyttää säästöni juuri siihen, mikä on mielestäni kaunista - en esimerkiksi tupakkaan, alkoholiin, irtokarkkeihin, sipsipusseihin, heräteostoksiin yms. Valitsen haaveilemani esineen ja säästän rahat siihen. Simple as that. Ostan vaatteita noin kuutisen kappaletta vuodessa, laukkuja yhdestä kahteen ja parit kengät. Lisäksi satunnaisia asusteita. Sillä rahalla, millä joku ostaa kymmenen erilaista kolmenkympin paitaa, minä ostan yhden laadukkaan paidan. Sen ei ole oltava kallis, mutta sen on oltava materiaaleiltaan täydellinen ja sovittava yhteen jo olemassa olevan vaatekaapin kanssa. Sillä rahalla, millä joku ostaa röökiaskin x 365, minä olen säästänyt jo puolet uusinta luksuslaukkuhankintaani varten.
Lisäksi minulla on käytössäni esimerkiksi useampi isoäitini Chanel - ikää osalla näistä laukuista on enemmän kuin minulla.
Mistä ostat laadukkaita paitoja?
No asun kaupungin asunnossa joten asumiskulut ovat pienet. Kolme noin 300€:n laukkua saa vaikka yhden pakettimatkan hinnalla ja sillä ettei polta tai käy baareissa.
Esimerkiksi niin, että ei ole autoa. Tai niin, että suostuu asumaan vähän ahtaammin. Esimerkiksi minulla ei ole asunnossa saunaa, ja johan sen neliöillä ostaa muutaman merkkilaukun.
Vierailija kirjoitti:
No asun kaupungin asunnossa joten asumiskulut ovat pienet. Kolme noin 300€:n laukkua saa vaikka yhden pakettimatkan hinnalla ja sillä ettei polta tai käy baareissa.
Niin ja nämäkään eivät ole luxus laukkuja vaan tyyliin dkny, mk tai furla.
Olen ihan perus myyntisihteeri, ikää 38v, ja ostin itse ja olen saanut muutaman laukkuni lahjaksi noin 10 vuotta sitten. Vuittonini maksoivat korkeintaan 450 euroa, Chanelini korkeintaan 990 euroa. Noiden hinnat ovat moninkertaistuneet vuosien varrella ja niitä alettu massatuottamaan, joten uskon että minulla on halvemman hinnan lisäksi huomattavasti laadukkaammat tuotteet :) Nyt kallein Chanelini maksaa 4500 euroa, ja kallein Vuittonini 2000 euroa. Enää en noita laukkuja tämän päivän hintaan missään tapauksessa ostaisi, sehän olisi silkkaa hulluutta pistää laukkuihin uuden pienen henkilöauton verran!
Jättää ostamatta iltapäivälehden monta kertaa viikossa ja naistenlehden kerran viikossa, ja lottoamisen. Vuodessa - parissa on merkkilaukun hinta koossa.
Suomessa on joku outo logomania-haalimiskekkerit menossa, saman tyylinen joka oli muualla päin maailmaa joskus 2000-luvun puolessa välissä silloin kun Paris Hilton oli vielä suosittu.
Ulkomailla porukka kyllästynyt luksusmerkkien MAINOSTAMISEEN ja ostelevat nykyään laukkuja joista ei heti näe niiden olevan hintavia ja metsästävät uusia merkkejä ja malleja pitkin maailmaa.
Siksi ulkomaan bloggaajat ja blogittomat ostaneet esim. Mansur Gavrielin 700e klassiset bucket bageja niin paljon että loppuneet joka paikasta. Toki tuo on nyt suosittu laukku tietyissä mailman suurkaupungeissa mutta sen logot ei hypi silmille ja siksi vaikutelma siistimpi ja hillitympi ja tuollaiset logottomat tuotteet sopivat yhteen niin paljon paremmin vaatetustenkin suhteen. Logottomaan tuotteeseen ei kyllästy niin helposti.
Hermesin tilalle halutuimmaksi laukuksi tullut Delvaux. Hermesillä meni mainetta kun tappavat julmalla rääkkäystavalla krokotiileja laukkujensa nahaksi ja jopa Jane Birkin vaati että Birkin nimi otetaan pois laukulta koska ei halua leimautua eläinrääkkääyksen kannattajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nämäkään eivät ole luxus laukkuja vaan tyyliin dkny, mk tai furla.
Olisiko tarjota lisää näitä fiksuja merkkejä?
^sori kirj.virheet, tämä uusi autocorrect säätelee vähän omiaan :-(
Pitääkö noita monen tonnin laukkuja saada vain sen takia kun "kaikilla muillakin on"?
Bloggaajat taitavat hakea niitä suht hyvin tehtyjä "viiden tonnin Kaneleita" Nykin Canal Streetiltä ja Dubain Karaman markkinoilta.......
En välitä merkkilaukuista, mutta saisin helposti säästettyä tonnin tai ylikin muutamassa kuukaudessa, vaikka tuloni eivät ole ihmeelliset. Samalla tavalla säästän esim. suunnilleen saman hintaiseen matkaan.
Jotkut instagrammaajat näyttävät ostavan/saavan 1000-5000 merkkilaukkuja ja muuta oheistuotetta joka viikko. Viestiikö se huonosta itsetunnosta vai tyhjästä elämän sisällöstä, turhautumisesta?? Koska ei kai kukaan ihminen hyvänen aika sentään tarvitse satoja käsilaukkuja. kenkiä, huiveja ja arvokoruja? Tulee kieltämättä mieleen että ostelevatko miehet laukkuja jonkun huonon omantuntonsa takia?
Kuka keksi sen että laukusta voi kiskoa tonnikaupalla rahaa?
Joku viisas (mies?) sen on täytynyt olla ;)
Vierailija kirjoitti:
Normiduunarin kannattaa miettiä onko vaatekaappisi taso ja oma olemus ollenkaan sitä tasoa, että tonnin laukusta on mitään hyötyä?
Haluatko näyttää edustavalta vai kantaa merkkiä?
Monilla suomalaisilla vaan valitettavasti näyttää siltä että se merkki suorastaan kantaa heitä :D Vaikka muu tyylitaju olisi kuin toiselta planeetalta.