Tauoton venäjän pölötys työpaikalla
Mitä tekisitte tilanteessani: työpaikalla samassa tilassa kanssani työskentelee 2 venäläistä naista ja he puhuvat keskenään pelkästään venäjää vaikka se on kielletty tuolla työpaikalla. Heti kun pomo on kuuloetäisyyden ulkopuolella, pölötys alkaa. Alkaa oikeasti ärsyttää jossain kohtaa päivää. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta ja millaisia käytäntöjä muilla työpaikoilla on?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Taisivat lähinnä loukkaantua pomolle joka heti alkuun ilmoitti että täällä täytyy puhua suomea. joo, mut tämän tason keskustelu ei tämän pitemmälle jaksa kiinnostaa. Kiitos muutamille fiksuille kommentoijille. Ap
No nytkö se suuttu...
No mulla on ollut joitakin niin ärsyttäviä työtovereita, joilla on ollut niiiiiiiin tyhmät jutut, et olis tehnyt mieli kieltää niitä puhumasta mitään kieltä. Brrrhhhh..
Mua ärsyttäis jos yrittäisivät puhua mullekin venäjää enkä sitä osaisi, mutta en oikein jaksa ymmärtää, miten joku voi vetää siitä herneet nenuun, että jotkut puhuu keskenään omaa kieltään.... Okei, voi olla huonoa käytöstä, mutta so what?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne ei halua tutustua sinuun. En yhtään ihmettele.
Tämä.
On tämä hauska paikka tämä aavee... tänne voi ensin aloittaa ketjun esittämällä jonkin täysin järjenvastaisen mielipiteen, ja sitten jos muut keskustelijat eivät satukaan tuota mielipidettä jakamaan, voi loukkaantuneena valittaa keskustelun tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Taisivat lähinnä loukkaantua pomolle joka heti alkuun ilmoitti että täällä täytyy puhua suomea. joo, mut tämän tason keskustelu ei tämän pitemmälle jaksa kiinnostaa. Kiitos muutamille fiksuille kommentoijille. Ap
Mitä, jos nuo muut "ei fiksut" onkin oikeassa ja sinä väärässä ja sä et vaan tajua sitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos nuo muut "ei fiksut" onkin oikeassa ja sinä väärässä ja sä et vaan tajua sitä..
Ap ei ehkä ymmärrä käyttämääsi kieltä.
Meillä pölötetään tauotta suomea. Olisi kätevämpää että pölötettäisiin venäjää. Kun en ymmärtäisi mitä puhutaan niin häiritsisi vähemmän omiin töihini keskittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä ulkomailla kansainvälisessä työpaikassa ja virallisena työkielenä on englanti, mutta eipä minua juuri häiritse jos paikalliset tai muut ei-englanninkieliset puhuvat keskenään omaa kieltään, kunhan kokouksissa ja muissa työhön liittyvissä keskusteluissa käytetään sellaista kieltä, jota kaikki osallistujat ymmärtävät.
Näin meilläkin. Olin töissä ihan Suomessa työpaikassa, jossa oli virallisena työkielenä englanti. Esim. kaikki dokumentit piti kirjoittaa englanniksi, ja yleiset kokoukset pidettiin englanniksi. Epävirallisissa yhteyksissä sai kuitenkin käyttää mitä kieltä halusi. Siellä sitten kuului venäjää, suomea, hollantia, saksaa, ruotsia...
Da da, sja sjaatanan russfjobi! Jalkaa kjieltako vjenajan kjieli zun jtyopjajkka. Mja jluojan hjerra Putin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on suomenkielinen työpaikka Suomessa.
Ap
"Emme ole rasisteja, mutta..."
Ne venäläiset on raasseja kun eivät puhu työpaikan kieltä. Ei ne ole vielä voittaneet sotaa vaikka jo käyttäytyy niin.
Oman määräni venäläisten kanssa työskennelleenä: siinäpä kansakunta, joka ei osaa olla hiljaa.
Ap:n työpaikalla ei ilmeisesti tehdä turvallisuusselvityksiä.
Olin työharjoittelussa hoiva-alalla. Taukohuoneessa 2 venäjänkielistä puhuivat innokkaasti keskenään venäjää. Eivät raukat tajunneet, että osaan venäjää. Kuuntelin aikani ja poistuessani toivotin hyvää päivänjatkoa ja kaikkea hyvää jatkossakin - siis venäjäksi, tietenkin. Jäivät suut auki tuijottamaan, miksiköhän?