Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhauttaa noi talvinopeudet motareilla

Vierailija

Varsinkin täällä eteläsuomessa kun lämpötilat on yli kympissä ja kuiva ja selkeä keli. 

Itse suhaan edestakaisin tku-hki väliä ja siinä on sähköiset nopeustaulut joiden lukema voidaan muuttaa tyyliin nappia painamalla, niin miksi siinä ei voisi kelin mukaan olla rajoitukset? Ei varmaan yksikään ajellut tänään pelkkää satasta motarilla, kun oli kuiva tie ja valoisaa.

Ihan typerää tuollaiset. Eri asia on tietenkin pakkasilla ja lumisella/loskaisella kelillä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Talvinopeudet säästää kahdeksan ihmishenkeä joka vuosi. Ehkä joku kerta jonkun sinulle rakkaan ihmisen hengen.

Vierailija

En mäkään ymmärrä. Hitsin turhauttavaa ajaa 80 kuivilla ja lämpimillä teillä saati sitten motarilla, kun ei ole lumesta eikä pakkasesta tietoakaan. Hyvin voisivat pitää 120 tauluja ainakin päivisin, kun liukkautta ei ole missään Etelä-Suomen kolkassa. 

polliisi

Talvinopeuden syy on se että autoilijoita vit**taisi ja poliisi voi sakottaa enemmän. Ainakin noilla digitaulupaikoilla.

polliisi

Talvinopeuden syy on se että autoilijoita vit**taisi ja poliisi voi sakottaa enemmän. Ainakin noilla digitaulupaikoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne talvinopeudet on ihan aiheesta:)

No miksi ne ei sitten ole ympäri vuoden? Nyt on lämpimämpää kuin esim toukokuussa jolloin taas nopeudet 120km/h

Prototyyppi
Seuraa 
Liittynyt31.10.2015

Tuntuu noiden nopeusrajoitusten noudattaminen olevan monille yhdentekevää. Itse ajan talvinopeusrajoitusten mukaan 100 km/h (ja en todellakaan alinopeutta) mutta moni posottaa mun ohi 120 mittarissa. Mikä näitä ohittajia vaivaa? Välinpitämättömyys? Itsekkyys?

järki

Aijaa, mites olin lukevinani uutisista että siellä etelässä on pelti rytissyt mustan jään takia kiitettävästi tänä syksynä? Mietippäs sitä taas sellaisena aamuna kun yön on ollut pakkasen puolella ja illalla on satanut...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mites olin lukevinani uutisista että siellä etelässä on pelti rytissyt mustan jään takia kiitettävästi tänä syksynä? Mietippäs sitä taas sellaisena aamuna kun yön on ollut pakkasen puolella ja illalla on satanut...

Hyvin sä sisäistit ap:n tekstin. Kyse olikin noista digitolpista joissa pystyy nopeasti nopeusrajoituksia muuttamaan, eli päivällä kun on yli 10 astetta tuskin on mustaa jäätä yhtään missään, voisi nopeudet nostaa 120km/h.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne talvinopeudet on ihan aiheesta:)

Niin, talvella. Mitä järkeä niillä nyt on kun on samat länpötilat kuin juhannuksena?

Vierailija

nykyisellä autokalustolla talvinopeudella ei ole mitään muuta funktiota kuin poliisin sakkorysien lisääminen.

oikeastaan monin paikoin saisi korottaa kesän nopeuksia esimerkiksi 150 kilometrin tunnissa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat