Vierailija

Ei vissiin edes kovin harvinainen kuvio. Isästä kun aika jättää niin olen joutunut tekemään ero- ja surutyön jo ennakkoon, mutta isääni kiinniripustautunelle vaimolle isän kuolema tulee olemaan karmea asia. Sen verran läheltä olen kuitenkin suhdettaan seurannut. No, ei voi sanoa, että olisin kauhean myötätuntoinen. 

Niin että jos täällä on joku sinisilmäinen uusioperhekuvion äiti, niin älä kuvittelekaan, etteikö se isoihinkin lapsiin sattuisi, kun mies ei enää ole läsnä lapsilleen kuten aiemmin tai teidän kiuktteluidenne takia pahimmillaan enää ollenkaan. Mutta jos tiedät, ettei tämä koske sinua, niin älä provosoidu, en silloin tarkoita sinua.

• ylös 69
  • alas 16

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Aseella uhaten ja käsiraudoissako? Miten ihmeessä niitä miehiä noin vain viedään? Eikö niillä ole omaa tahtoa? Kyllä isäihmisen pitäisi olla sen verran aikuinen, että tekee ihan itse päätöksensä, tapaako lapsiaan vai ei.

• ylös 82
  • alas 10
Vierailija

Sitä vain miettii, että miten joku nainen voikin olla niin törkeä, että tulee isän ja lapsen väliin. Mutta kun ihmisiä seuraa, niin huomaa, että helpostikin. Kun ei ole omakohtaista kokemusta siitä, niin ei tajuta miltä se voi siitä lapsesta tuntua. Tälläkään tapauksella ei ole edes isää, niin miten se voisi tajuta varastaneensa isän? Sama varmaan heikoilla isäsuhteilla varustetuilla naisilla, joiden empatiakyvyssä aukko tällä kohtaa.

Ap

• ylös 38
  • alas 30
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä taas en ole halunnut tavata isääni joka jätti meidät äitini kanssa uuden naisen takia. Itse teki valintansa.

• ylös 45
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aseella uhaten ja käsiraudoissako? Miten ihmeessä niitä miehiä noin vain viedään? Eikö niillä ole omaa tahtoa? Kyllä isäihmisen pitäisi olla sen verran aikuinen, että tekee ihan itse päätöksensä, tapaako lapsiaan vai ei.

Ai, ajatteletko, että isän ja lapsen suhde on huono, jos siihen väliin mahtuu joku muu? Että parasta erota vain? Jss?

Ap

• ylös 15
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole halunnut tavata isääni joka jätti meidät äitini kanssa uuden naisen takia. Itse teki valintansa.

Minun vanhempani olivat eronneet jo kauan enne tätä. 

Ap

Vierailija

OK, hae sinä kuitenkin hoitoa ja apua itsellesi. Se voi olla hyväksi sinulle. Isäsi on vapaa ihminen tekemään mitä huvittaa. 

• ylös 42
  • alas 28
Vierailija

Omistatko isäsi? Kauhea skenaario, että kakara saisi päättää kenen kanssa isukki tai äityli haluaa elämänsä viettää.

• ylös 39
  • alas 29
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

OK, hae sinä kuitenkin hoitoa ja apua itsellesi. Se voi olla hyväksi sinulle. Isäsi on vapaa ihminen tekemään mitä huvittaa. 

Voi kun aloituksen pointti meni sinultakin ohi korkealta ja kovaa... Avainsana on se isän uusi nainen. Että millainen hän on. Tasapainoinen nainen jos olisi ollut, olisin saanut pitää isäni. Mutta mielenvikaisen kanssa isän oli liian hankalaa tasapainoilla naisen mielihalujen mukaan, joten tässä kävi nyt sitten näin. 

Ap

• ylös 25
  • alas 33
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Omistatko isäsi? Kauhea skenaario, että kakara saisi päättää kenen kanssa isukki tai äityli haluaa elämänsä viettää.

En omista, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että isä viettää aikaansa tuon naisen kanssa, mutta se mistä puhun on se, etten minä enää saanut isää. Uusi nainen halusi vähitellen omistaa hänet. Hän todella luulee omistavansa isänsä. 

Ap

• ylös 23
  • alas 17
Vierailija

Entä äitisi, miksi valitsi SINUN isäksesi moisen häntäheikin? Huoh. Oletko todellakin aikuinen ihminen tai ihan vaan pihalla? Ei kukaan voi määrätä toisten ihmissuhteita.

• ylös 15
  • alas 22
Vierailija

Olet seurannut heidän suhdettaan läheltä mutta kuitenkin menettänyt isäsi tälle naiselle. Yhtälö ei oikein toimi ellet tarkoita isäsi menettämisellä esim sitä ettet enää saa määräillä ja päättää mitä ja miten tehdään vaan isä kuunteleekin uuden puolisonsa neuvoja ennemmin kuin sinun. 

• ylös 18
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omista, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että isä viettää aikaansa tuon naisen kanssa, mutta se mistä puhun on se, etten minä enää saanut isää. Uusi nainen halusi vähitellen omistaa hänet. Hän todella luulee omistavansa isänsä. 

Ap

Tuo pikku lipsahdus paljastaa kaiken, eli kyllä sinä ilmeisesti luulet omistaneesi isäsi ja nyt järkyttää kun kaikki ei menekään enää niinkuin sinä haluaisit. 

• ylös 23
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet seurannut heidän suhdettaan läheltä mutta kuitenkin menettänyt isäsi tälle naiselle. Yhtälö ei oikein toimi ellet tarkoita isäsi menettämisellä esim sitä ettet enää saa määräillä ja päättää mitä ja miten tehdään vaan isä kuunteleekin uuden puolisonsa neuvoja ennemmin kuin sinun. 

Mitä neuvoja? En mä mitään neuvoja halua isälle antaa vaan viettää aikaani hänen kanssaan. Myös lapsilleni se olisi ollut kiva. Mutta menetin isäni tämän naisen takia, ja se on tämän naisen sairaan käytöksen syytä. Silloin kun seurasin heidän touhujaan minulla ei ollut lapsia mutta kun lapset syntyivät mieheni antoi ymmärtää, että kannattaa ennemmin katkaista välit kuin koittaa tulla heidän kanssaan toimeen. Itse olin siihen kyennyt kun kaikille mutkille taivuin, mutta lasten takia päätimme, että ihmisarvo se on minullakin oltava.

Näitä ongelmia ei olisi ollut terveen puolison kanssa tai silloin kun isä oli yksin tai erään toisen (ei niinnvakavan suhteen) kanssa. Tuosta tuli oikea parisuhde from hell. Mutta isä halusi siinä olla :(

Ap

• ylös 15
  • alas 10
Vierailija

Sama juttu. Katkaisin välit saman tien, yli kymmeneen vuoteen ei olla nähty. Hautajaiset kun aikanaan koittaa, en osallistu, perunkirjoituksessa olen kyllä paikalla tikkana :)

• ylös 20
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Katkaisin välit saman tien, yli kymmeneen vuoteen ei olla nähty. Hautajaiset kun aikanaan koittaa, en osallistu, perunkirjoituksessa olen kyllä paikalla tikkana :)

Ymmärrän hyvin. Itse aion mennä hautajaisiin, koska olen tehnyt tilini selviksi isän kanssa. Aina. Hän on minulle rakas, mutta samaa en voi sanoa siitä vaimosta. 

Ap

Juha81

Jos nyt alkuun unohtaisit oman puolison ja isän puolison tästä kuviosta ja kertoisit isälle mitä haluat ja tunnet. Isälläsikin on oikeus omasta mielestään onnelliseen elämään haluamansa puolison kanssa. Keskustele niin asiat järjestyy.

• ylös 23
  • alas 2
Vierailija

Että ei niin kuin voi ymmärtää, miksi miesten uudet eivät voi antaa isän ja lasten välien jatkua normaaleina. Pahimmillaan niille ei anneta enää mitään tilaa eikä mahdollisuutta. Jos mies on vähän alistuva siinä suhteessa. Isä tavallaan hylkäsi minut ennemmin, mutta sekään ei ollut ensimmäinen kerta. Se oli jo vanhempieni avioerossa kun olin pieni. Siksi kai tää tilanne on mulle nyt sellainen, että olen jo aikanaan käsitellyt isän poismenot, ja kun hänestä aika jättää se on minulle vain pieni asia, mutta vaimo suree ja kärsii. Isä kun on jo alkanut vanhentua ja heikentyä selvästi. Kohta kokee vaimo siis isäni kanssa sen, minkä minä aikoinaan. Menettää tämän. 

Ap

• ylös 11
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt alkuun unohtaisit oman puolison ja isän puolison tästä kuviosta ja kertoisit isälle mitä haluat ja tunnet. Isälläsikin on oikeus omasta mielestään onnelliseen elämään haluamansa puolison kanssa. Keskustele niin asiat järjestyy.

Se, että minullakin on tarpeita on isälle liian iso ristiriita. Ei pysty. Aikoinaan olen asioista toki jutellut. Mutta selkeästi ei pysty asioita vain käsittelemään. On itselläänkin varmaan lapsuudesta sen verran tunne-elämän kolhuja tai jotain. 

Mutta eivätpä ne vain haitanneet, kun isä sai itsekseen päättää asioistaan.

Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.