Isäni uusi vaimo vei isäni
Ei vissiin edes kovin harvinainen kuvio. Isästä kun aika jättää niin olen joutunut tekemään ero- ja surutyön jo ennakkoon, mutta isääni kiinniripustautunelle vaimolle isän kuolema tulee olemaan karmea asia. Sen verran läheltä olen kuitenkin suhdettaan seurannut. No, ei voi sanoa, että olisin kauhean myötätuntoinen.
Niin että jos täällä on joku sinisilmäinen uusioperhekuvion äiti, niin älä kuvittelekaan, etteikö se isoihinkin lapsiin sattuisi, kun mies ei enää ole läsnä lapsilleen kuten aiemmin tai teidän kiuktteluidenne takia pahimmillaan enää ollenkaan. Mutta jos tiedät, ettei tämä koske sinua, niin älä provosoidu, en silloin tarkoita sinua.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä nainen on tehnyt? Kieltänyt isääsi tapaamasta sua?
Heille tulee riitaa, jos isä pitää minuun yhteyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaameaa, että Ap oikein mässäilee vaimon tulevalla surulla.
Niin, eikö olekin? Kertakaikkiaan kaameaa. Ajatteles, ihmiset kuolee. Onko se mun syy? Miksi en saa tuntea niin kuin tunnen? Kielletäänkö sekin? Oletko tämän vaimon joku kätyri?
Ap
Vaikka ap:n ulosanti on paikoin erikoista niin kylläpä taas teilataan ap oikealta ja vasemmalta. Minulle ei tuota vaikeuksia kuvitella tuota tilannetta. Ehkä ap:n isä olisi muutenkin etääntynyt lapsistaan tai sitten ei. Ainakaan vaimo ei ilmeisesti ole tukenut isän ja lasten välistä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä sä tämän tiedät? Ja miten se SINUUN vaikuttaa? Sun ihmisarvoosi? Eikö isäsi voi riidellä omat riitansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä sä tämän tiedät? Ja miten se SINUUN vaikuttaa? Sun ihmisarvoosi? Eikö isäsi voi riidellä omat riitansa?
Isä on kertonut ja olen itsekin ollut keskellä sellaista riitaa joskus. Ei se minuun vaikutakaan, vaan ISÄÄN. Hänen on vaikea tehdä päätös tavata minua kun saa sitten aina riidellä asiasta vaimon kanssa. Hän ei kykene riitoihin, koska aina ns. häviää toiselle, joka huutaa kovempaa. Kai isä pelkäsi (turhaan kai), että vaimo suuttuu niin, että jättää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aseella uhaten ja käsiraudoissako? Miten ihmeessä niitä miehiä noin vain viedään? Eikö niillä ole omaa tahtoa? Kyllä isäihmisen pitäisi olla sen verran aikuinen, että tekee ihan itse päätöksensä, tapaako lapsiaan vai ei.
Isäihminen on sellainen, joka tapaa lapsiaan.
Omaa tahtoa vailla oleva nilviö hylkää lapsensa, ettei uudelle rouvalle tule osaton olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ole ilmeisesti itse ollut koskaan kiistakapulana, josta riidellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli Sinun isäsi on lassukka. Turha syyttää uutta vaimoa. Ehkä hän ei halua olla kanssasi tekemisisissä, siis SINUN isäsi. Uudella naisella tai vaimolla ei mitään tekemistä asian kanssa, kaikki on kiinni SINUN isästäsi.
En vain ymmärrä, miten aikuiselle naiselle se voi olla ongelmallista, että miehensä tapaa omia lapsiaan. Suoraan sanottuna halveksin häntä alimpaan helvettiin ja toivoisin, että voisin tehdä jotain, mutta kun en voi.
Ap
Tämä keskustelu on samaa tasoa, kun joku nuorempi horo vei mieheni. Ja ei se mies mitään pystynyt tekemään. Kääk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Isä on kertonut ja olen itsekin ollut keskellä sellaista riitaa joskus. Ei se minuun vaikutakaan, vaan ISÄÄN. Hänen on vaikea tehdä päätös tavata minua kun saa sitten aina riidellä asiasta vaimon kanssa. Hän ei kykene riitoihin, koska aina ns. häviää toiselle, joka huutaa kovempaa. Kai isä pelkäsi (turhaan kai), että vaimo suuttuu niin, että jättää.
Ap
Jos nyt luet tarkkaan niin huomaat, että ongelma on isäsi, joka ei osaa laittaa vaimoa kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli Sinun isäsi on lassukka. Turha syyttää uutta vaimoa. Ehkä hän ei halua olla kanssasi tekemisisissä, siis SINUN isäsi. Uudella naisella tai vaimolla ei mitään tekemistä asian kanssa, kaikki on kiinni SINUN isästäsi.
Ei ole lassukka ja kyllä hän haluaa. On totta, että ennen vaimoakin isä harvoin teki asioita minun puolestani vaan ennemminkin odotti, että minä tulen ja teen asioita, mutta olimme silti paljon yhdessä ja kyllä hän siitä silminnähden nautti ja oli onnellinen. Ja on lapsirakas, eli olis varmasti nauttinut lastenlastensa seurasta. Nyt on tavannut heitä todella vähän.
Ap
Millainen olet lapsena? Oletko halunnut solmia suhteen isäsi vaimon kanssa? Oletteko istuneet alas kolmisin ja keskustelleet asiasta? Isäsi on avainasemassa, ei hänen vaimonsa.
En ole lukenut koko ketjua.
Tekstitäsi paistaa naiivius. On helppo syyttää isän uutta naista siitä, ettei vanhempiesi suhde toiminut. Siihen on ihan varmasti syynsä miksi näin ei ollut, ja sinä tuskin tiedät edes kaikkea heidän suhteestaan. Ei kahden ihmisen liittoa kukaan riko ellei sitä anneta rikkoa.
Kannattaa varmaan hieman yrittää ottaa ennakkoluulottomampi asenne ja tutustua isääso ja uuteen naiseen. Saattaa paljastua yllättäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tekstitäsi paistaa naiivius. On helppo syyttää isän uutta naista siitä, ettei vanhempiesi suhde toiminut. Siihen on ihan varmasti syynsä miksi näin ei ollut, ja sinä tuskin tiedät edes kaikkea heidän suhteestaan. Ei kahden ihmisen liittoa kukaan riko ellei sitä anneta rikkoa.
Kannattaa varmaan hieman yrittää ottaa ennakkoluulottomampi asenne ja tutustua isääso ja uuteen naiseen. Saattaa paljastua yllättäviä asioita.
Voi apua miten naivi sä olet. Et edes ymmärrä lukemaasi ja lisäilet sinne oman mielikuvituksesi tuotteita. En ole missään sanonut, ettenkö tunne vaimoa. Ennen omaa perhettäni vietin aikaa heillä ja heidän kanssaan. Jo silloin isäni oli viety minulta niin, että kahdenkeskinen aika ei tullut kyseeseen, vaan vaimon kanssa aina.
Lisäksi en ole puhunut ketjussa vanhempieni erosta suhteessa tähän naiseen yhtikäs mitään. Sen olet lisäillyt aivan omasta päästäsi tänne. Puhuin oman isän menettämisestä uudelle vaimolle, vaikka olisin puoliksi orpo (äiti kuollut).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jos nyt luet tarkkaan niin huomaat, että ongelma on isäsi, joka ei osaa laittaa vaimoa kuriin.
On sekin osa ongelmaa. Mutta siksi olenkin menettänyt isäni uudelle vaimolle.
Ap
Mutta mietin vain, millainselle naiselle se, ettei mies saa häntä tällaisessa asiassa ns. kuriin on ok? Hieroo siellä vain käsiään yhteen, että ei halua miehen omaa lasta miehensä elämään enää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aseella uhaten ja käsiraudoissako? Miten ihmeessä niitä miehiä noin vain viedään? Eikö niillä ole omaa tahtoa? Kyllä isäihmisen pitäisi olla sen verran aikuinen, että tekee ihan itse päätöksensä, tapaako lapsiaan vai ei.
Isäihmiset on täysin uuden pillun vietävissä, varsinkin jos se on kireämpi kuin edellinen.
Ap. Paljonko sinulla on ikää? Ei kukaan ketään voi viedä, ihminen ei voi omistaa toista, onneksi
Kaameaa, että Ap oikein mässäilee vaimon tulevalla surulla.