Miksi jotkut kiusaa hiljaisia ihmisiä?

Vierailija

Olen itse tällainen hiljainen ihminen. En jostain syystä vaan tykkää olla äänessä, olen muutenkin vähän ujo ja introvertti luonteeltani. Mutta aina on joku, jota tämä minun hiljaisuuteni ärsyttää kamalasti ja joudun nälvityksi tämän ominaisuuteni vuoksi. Miksi jotkut aikuiset ihmiset haluavat ääneen alkaa kiusaamaan minua tämän asian vuoksi? En minäkään kaikista ihmisistä tykkää, mutta en koe tarpeelliseksi heille tätä päin naamaa toitottaa vaan kestän heitä, kuten kestän muitakin ihmisiä riippumatta siitä, pidänkö heistä vai en. Minun seurassani ei tarvitse kenenkään aikaansa pakolla viettää, joten miksi turhaan häiriintyä yhdestä hiljaisesta ihmisestä.

Kertokaa minulle oikeasti, mistä nämä aikuiset kiusaajaihmiset oikein kiusaajat? Jotenkin sen vielä ymmärtäisi, että lapsena kiusaisi vaikka kodin aiheuttaman pahan olon vuoksi, mutta että aikuisena täytyy kiusata!

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Mä ole. Itse hyvin hiljainen ihminen, mutta ymmärrän kyllä, mikä siinä ihmisiä ärsyttää. Se on se, että hiljainen tuppisuu on tavallaan vapaamatkustaja, pummilla kulkija kaikissa niissä tilanteissa, joissa normaalielämässä vieraiden ihmisten täytyy tisiaan viihdyttää. Muut tekevät työtä yhteisen viihtyvyyden eteen juttelemalla niitä näitä, paitsi me hiljaiset, jotka sluibaamme vastuusta ja annamme muden tehdä koko työn, pahinta tämä on työhön liittyvissä tilanteissa, joista ei voi vain kävellä kotiinsa, joissa sitä kivirekeä vaan on jonkun vedettävä - ja se ois kevyempi vetää yhdessä, ei niin että toiset vain katselee kattoa ja lattiaa vieressä.

tämän vuoksi olen itse pyrkinyt opettelemaan kohteliasta smaltalkia - jotta voisin hoitaa osani. En ole kokvin hyvä, mutta kehityn.

Vierailija

Sillä kiusaaja-aikuisella on paha olo. Ihan niin kuin lapsellakin on. Useimmat aikuiset oppivat elämänkokemuksen myötä käsittelemään pahat olonsa niin, että ulkopuoliset eivät liikaa joudu kärsimään. Mutta sitten on se pienempi osa, joilla ei ole minkäänlaista kykyä itsetutkiskeluun ja ihmisenä kehittymiseen. Ja heidän elämässä kaikkeen löytyy vika muista vain muista ihmisistä. Kannattaa vaan yrittää parhaansa mukaan vältellä.

Vierailija

Ymmärrän, etteivät kaikki tykkää hiljaisista ihmisistä eikä tarvitsekaan tykätä, mutta ei se oikeuta kiusaamista missään tapauksessa.

Vierailija

Vaiika et varmaan mielelläsi muistele niitä ikäviä tilanteita, niin kehtaisitko antaa jonkin esimerkin, että mitä ikävää sinulle on sanottu?

Vierailija

Hiljainen antaa helposti tylyn ja epäystävällisen vaikutelman, metsä vastaa kuten sinne huudetaan eli heille ollaan epäystävällisiä takaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joskus oikeasti mietin, että eikö nämä ihmiset ymmärrä, miten surullinen mieli minulle tulee niistä kommenteista. - ap

Eivät varmaan ymmärräkään, sillä se vaatisi tahdikkuutta. Ja noilla tahdittomuuksien lausujilta ei tietenkään tahdikkuutta löydy. Ja sitten sinä vielä ujona ihmisenä peität tunnereaktiosi taidokkaasti. Ja ujona ja hiljaisena et ärähdä vastaankaan.

Mutta ei ole sun tehtäväsi opettaa asiaa, kyllä aikuisten olisi jo pitänyt oppia se ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Vierailija

Mitä kommentteja sä nyt tarkkaan ottaen pidät kiusaamisena?

Jos joitain esimerkkejä. Voihan olla että se "kiusaaja" ei ollenkaan edes tajua että sinä otat hänen puheensa kiusaamisena. Eikä ehkä seurassa muutkaan?

Vierailija

Ei mua kyllä oo kiusattu aikuisena, vaikka oon välillä hiljainen. Toisinaan kyllä myös puhelias, mutta mulla on hiljainen ääni ja ei kiinnosta aina keksiä tyhjästä juttua, niin mut mielletään hiljaiseksi. Ehkä ei oo kiusattu siksi, kun osaan näyttää häijyltä, jos joku alkaa ärsyttämään? Olen nuoruusvuosieni jälkeen opetellut puremaan. Ja lisäksi näytän kuulemma hullulta. Tai sitten olen vain törmännyt fiksuihin ihmisiin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joskus oikeasti mietin, että eikö nämä ihmiset ymmärrä, miten surullinen mieli minulle tulee niistä kommenteista. - ap

Sun täytyy oppia sanomaan takaisin. Oikeasti, etpä siinä mitään menetäkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen antaa helposti tylyn ja epäystävällisen vaikutelman, metsä vastaa kuten sinne huudetaan eli heille ollaan epäystävällisiä takaisin.

Totta kyllä tämäkin. Ujon, hiljaisen intovertin kanssa pitää tietää, että on sellaisen kanssa tekemisissä. Jos ei tiedä, niin kyllä ne möläytykset, vastaamattomuus, vastavuoroisuuden puute, jne. vaikuttavat vain tylyiltä ja siltä, että toinen ei ole seurasta kiinnostunut.

Vierailija

Mä luulen, että ihan vain siksi, että kiltti, hiljainen ja arka ihminen HELPPO KOHDE kiusaamiselle. Kiusaajalla on sisällään paha olla ja aggressioita ja oikein etsii mihin saisi ne purettua. Niin säälittävää kuin se onkin purkaa siihen helpoimpaan uhriin, niin näin se menee. :(

Vierailija

Oon kyllä saanut kuulla hiljaisuudestani, ilmeisesti juuri siksi kun ei mitään muuta ole saatu irti. Varmaan monia tosiaan ärsyttää se. Ja on pakko purkaa se, vaikkei siitä ole mitään hyötyä, päin vastoin. Ujo ja epävarma (siitä hiljaisuus yleensä johtuu, eikä mistään vitun ylimielisyydestä) sulkeutuu entistä syvemmälle kuoreensa.

Vierailija

Ylimielisiä ja itsekeskeisiä "hiljaisia" ihmisiä jotka ei vaivaudu olemaan kohteliaita tai vastaamaan tervehdyksiin kuuluukin vähän näpäyttää takaisin.

Vierailija

Hiljaisella ihmisellä on täysi oikeus olla oma itsensä. Miksi toisten päällepuhujat suupaltit paskanjauhajat olisivat yhtään oikeutetumpia olemassaolijoita kuin hiljaiset? "kyynärpäätaktikot" ovat alinta pohjasakkaa maailmassa.

Hiljainen ja ylpeä siitä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat