Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivejä Helsingistä pienellä kuppikoolla mutta isolla ympärysmitalla?

Vierailija

Luulen, että oikea ympärysmittani on jotain välillä 90-100 ja kuppikoko on aa tai a. Mistä löytäisin tuollaisia liivejä? En ole koskaan päässyt edes kokeilemaan täysin oikean kokoisia liivejä.

Kommentit (15)

Vierailija

Sain laskurilla tulokseksi 90c, joteb epäilen kokoni olevan 100a. En ole vain koskaan nähnyt tuollaisia rintaliivejä missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sain laskurilla tulokseksi 90c, joteb epäilen kokoni olevan 100a. En ole vain koskaan nähnyt tuollaisia rintaliivejä missään.

En käsitä tätä logiikkaa.

Vierailija

Osta  pienemmän ympärysmitan liivit ja jatka niitä jatkopaloilla. Näin  itse joudun tekemään, koko 85aa ja käytän pääasiassa 80a kuppeja koska 85aa tuskin on olemassakaan. 

Vierailija

Onko rinnanympäryksesi tissien alapuolelta napakasti mitattuna siis 90cm? Siinä tapauksessa oikea ympärysmitta sinulle on pikemminkin 85cm. Kannattaa mennä liiviliikkeeseen, oli kokosi mikä tahansa. Funky Ladysta olen saanut hyvää palvelua.

terveisin 70F

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rintojen alta 91 ja päältä 108 cm. Ja siis leveä rintakehä ja pienet rinnat.

En kyllä ymmärrä, miten sä tosta saat kooksi 100A. Liivien ympärysmitta pitäisi aina olla edes muutaman sentin vähemmän kuin mitta rintojen alta. Muutenhan ne nousee selästä niskaa kohti. Oikea ympärys sulle ois ehkä 90, jos ei ole paljon pehmustetta kylkiluiden päällä, tai 85, jos pehmustetta löytyy. Kuppikoosta en tiedä, mutta taatusti isompi kuin A.

Vierailija

Itsellä myös ry 85-90 ja a /aa kuppi. 80 on jo niin pieni et selkää särkee, joskus 85 on myös liian pieni.

Vierailija

Tällä hetkellä minulla on 80 b liivit, joiden kuppikoko on aivan liian iso mutta ympärys on ok. 80 a:ssa ja 85 a:ssa taas ympärysmitat ovat liian pienet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä minulla on 80 b liivit, joiden kuppikoko on aivan liian iso mutta ympärys on ok. 80 a:ssa ja 85 a:ssa taas ympärysmitat ovat liian pienet.

Laita noista liiveistä merkit ja mallit. Epäilen että tuossa on häikkää, koska miten toinen liivi 80 on ok nauhasta, mutta toinen kokoa 85 liian pieni?

Noilla sun mitoilla useimmat laskurit antavat sellaisia kokoja kuin 85F tms.

Sinun pitää nyt mennä liiviliikkeeseen ja ensiksi kokeilla samaa liiviä nauhan koossa 80, 85, 90. Noista jokin lienee sitten se sopiva. Kun selänympärys on selvä, otat liivin, esim. 85, ja rupeat kokeilemaan eri kuppikokoja.

Liivien mallit eli leikkaukset ja materiaalitkin vaikuttavat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni kuppi voi tehdä ympäryksenkin liian kireän tuntuiseksi. Rinta ei mahdu paikalleen liian pieneen kuppiin ja ottaa tilaa "työntämällä" ympärysnauhaa ja seurauksena tiukalta tuntuva ympärys. Kupissa taas voi olla tyhjää siksi, että liivi malli ei sovi rinnallesi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni kuppi voi tehdä ympäryksenkin liian kireän tuntuiseksi. Rinta ei mahdu paikalleen liian pieneen kuppiin ja ottaa tilaa "työntämällä" ympärysnauhaa ja seurauksena tiukalta tuntuva ympärys. Kupissa taas voi olla tyhjää siksi, että liivi malli ei sovi rinnallesi. 

Juuu ja jos mitat ovat oikein niin eroa rinnan- ja selänympäryksen välillä on 17 cm ja otat vielä selänympärystä kireämmän ympäryksen eli ei 90 vaan 80, niin kyllähän luulisi että kuppikoko olisi vähintään E!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton.. Suosittelen menemään esim Funky Ladyyn sovitettavaksi. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat