Peukutus, käytkö haudoilla pyhäinpäivänä

Vierailija

Ylös juu, alas ei. 

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Laitoin alas, mutta kävisin, jos jotenkin pääsisin hautausmaalle. Eli nyt sytytän kynttilän kotona pois menneiden muistolle. 41v. olen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

37 olen, vien äitini haudoille.

Niin, enpä tajunnut, että osalla voi olla vain yksikin läheisen hauta ja siksi huono kysymysmuoto. Anteeksi.

Vierailija

En ole koskaan oppinut käymään haudoilla, kun ei lapsuudenkodissakaan käyty (sukulaiset haudattu kauas). Muutoin kyllä muistelen ja joskus kotona saatan sytyttää kynttilöitä läheisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oppinut käymään haudoilla, kun ei lapsuudenkodissakaan käyty (sukulaiset haudattu kauas). Muutoin kyllä muistelen ja joskus kotona saatan sytyttää kynttilöitä läheisille.

Meillä äitini aina sanoi, että kyllähän sitä voi muutenkin kuolleita muistella kuin haudoilla käymällä. Vaikka itse kyllä kävikin usein. Eihän tässä mitään oikeaa tai väärää tapaa ole, ja varmaan juuri perinne on monilla esimerkkinä. Kaunis tapa tuo kynttilän sytyttäminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, enpä tajunnut, että osalla voi olla vain yksikin läheisen hauta ja siksi huono kysymysmuoto. Anteeksi.

Itseasiassa ei ole huonosti muotoiltu, koska yleensä käytetään "haudoilla" sen takia, että onhan siellä hautausmaalla hautoja, monia, vaikka ne vieraiden onkin. Sen ei siis tarvitse tarkoittaa, että onko juuri vastaajalla yksi vai useampi hauta käytävänä, vaan ihan yleisesti käytetty muoto ja USEIMMAT sen tajuaa. Ed. vastaaja nyt halusi n*ssia pilkkua, ei siinä sen kummempaa. Hän on niin hjerkkä, että oikein...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei ole huonosti muotoiltu, koska yleensä käytetään "haudoilla" sen takia, että onhan siellä hautausmaalla hautoja, monia, vaikka ne vieraiden onkin. Sen ei siis tarvitse tarkoittaa, että onko juuri vastaajalla yksi vai useampi hauta käytävänä, vaan ihan yleisesti käytetty muoto ja USEIMMAT sen tajuaa. Ed. vastaaja nyt halusi n*ssia pilkkua, ei siinä sen kummempaa. Hän on niin hjerkkä, että oikein...

Kiitos, kiva vastaus. Totta tosiaan, että täälläpäin ainakin tosiaan sanotaankin noin.

Vierailija

Kävisin varmasti äitini haudalla, jos hauta olisi yhtään lähempänä, mutten jaksaisi montaa tuntia lähteä ajamaan. Äiti on kuitenkin ajatuksissa, ja vietän aikaa sisarusteni kanssa. Olen 26v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana muistella kuolleita. Elämä on eläviä varten.

Mutta muistoja ei voi kukaan pois ottaa. 

t. 21-vuotias leskiäiti

Vierailija

Käydään sytyttämässä isäni ja anopin haudalle kynttilät. Muille muistettaville poltan kynttilöitä kotona. Kynttilämeren valaisemat hautausmaat on mielestäni kauniita. T:48v

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat