Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surettaa serkun vauva joka ei ota katsekontaktia koska äiti on koukussa älypuhelimeen

Vierailija

Tyttö 5kk on oikein ihana vauva ja aina kun hoidan, hakee katsekontaktia ja kommunikoi., hymyilee ja jopa naurahtelee.

Aina, siis aina kun häntä äitinsä kanssa näen niin äiti on naama älypuhelimessa eikä kommunikoi tytön kanssa. Korkeintaan murahtelee.

Harmittaa niin hitosti kun vauvansa ei ole mikään tyhmä. Ottaa sormista kiinni kun antaa mahdollisuuden, hymyilee, nauttii kun häntä silittelee ja silittää takaisin.

Äitinsä ei tällaista tee. Jos ei ole älypuhelin kourassa niin juoksee tupakalla tai juoruaa puhelimessa. Tai lykkää mukulan isovanhemmille kun lähtee ryyppäämään, siellä isovanhemmilla lapsi sitä huomiota onneksi saa.

Tämä on niin väärin, itse yrittänut mieheni kanssa lasta kohta neljä vuotta eikä tärppää. :( Antaisin mitä vain jos minulla olisi tuollainen pieni ihme.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tästä asiasta oli jonkun aikaa sitten telkkarissakin puhetta, Ylellä jossain ohjelmassa. Eli siis lasten puheen kehitys viivästyy koska vanhemmat tuijottaa liikaa jotain ruutua sen sijaan että viettäisivät aikaa olemalla läsnä lapselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä monet imettää ja palstailee samalla. Kovin yleistä, ettei äiti keskity lapseen. Se on surullista

Tunnustan! Imetän tälläkin hetkellä. Vauva ei kyllä tiedä että oon puhelimella, koska sillä on silmät kiinni. ;)

Vierailija

Olen jo vanhempi äiti jonka lapset on jo isoja mut tuli tää mieleen kun yritin leikkiä suvun uusimman tulokkaan kanssa. Lapsen äiti on jos ei teiniäiti niin lähellä sitä. Leikkiminen oli outoa koska lapseen ei saanut mitään kontaktia. Lapsi katsoi kohti harvoin, ei meillä ollut mitään yhteistoimintaa siinä. Lapsen leikki oli lähinnä tavaroiden heittelyä. Mietin et oliko tää tällaista omien lasten kanssa, mielestäni ei.

Vierailija

Meilläkin vaimo on koukussa älypuhelimeen/tablettiin/tv/tietokoneeseen ja lasten leikittely jää minulle. Hyvä niin, mutta lasten suhde äitiin muodostuu hieman oudoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

6, kiitos, kehtaisinkohan laittaa tuon linkin facebookissa serkulle, heräisi ainakin

ap

Jos et suoraan hänelle kehtaa laittaa, niin jaa ainakin omalla seinälläsi. :)

-Ei kutonen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanhempi äiti jonka lapset on jo isoja mut tuli tää mieleen kun yritin leikkiä suvun uusimman tulokkaan kanssa. Lapsen äiti on jos ei teiniäiti niin lähellä sitä. Leikkiminen oli outoa koska lapseen ei saanut mitään kontaktia. Lapsi katsoi kohti harvoin, ei meillä ollut mitään yhteistoimintaa siinä. Lapsen leikki oli lähinnä tavaroiden heittelyä. Mietin et oliko tää tällaista omien lasten kanssa, mielestäni ei.

Jos ei ota kontaktia kehenkään ja heittelee tavaroita, kyseessä voi olla autismi tai autistipiirteet. Se ei kysele vanhemman läsnäoloa. Suvussa on autisti, nyt jo aikuinen ja takuulla oli läsnä, molemmat vanhemmat. Siinä perheessä ei tietokoneet ole elämää hallinneet, vaan luonto ja maanläheisyys. Hän oli lapsena juuri sellainen, että leikki oli tavaroiden tyhjentämistä joka paikasta, juoksi eikä ollut kiinnostunut muista ihmisistä lainkaan, vaikka välittäviä ihmisiä oli ympärillä paljon. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat