**NELIAPILAT LOPPUVIIKKOON nro6**
Pistetääs tästä uutta pinoa kun meinaa venyä ihan mahdottomiin!
Kommentit (112)
Ja älkää unohtako minua jos sen suljetun yhteisön perustatte.
Olipahan tuo vanha pino kasvanutkin jo iiiisoksi... ei tarvii olla " uutispimennossa" kuin puolipäivää, niin sivuja on ollut puolen tusinaa lisää...
Torstaita siis mennään. Musta tuntuu, että tää viikko on mennyt ihan äärettömän hitaasti. Joka aamu huokaa, että olis jo perjantai... No, huomannaha se on. Onneksi! Joskus vaan on viikkoja jolloin aika matelee. Hommiakin olis rästissä vaikka kuinka, mutta eipä saa itteensä niskasta kiinni. ARGHHH! Olen kiukkuinen itselleni.
Kiukuttaa siitäkin syystä, että kp8 ja täti yhä kylässä... Eikö se ymmärrä jo hävitä näiltä nurkilta??? Eipä tässä auta muu kuin odottaa että kerää kimpsunsa ja häipyy.
Pakko se kai on jotain tän kämpänkin hyväksi tehdä... Keittiöön mars ja tiskit koneeseen. Mutta yksi juttu vielä... Meidän 5v poika on hurahtanut mäkihyppyyn, varsinkin Janne Ahoseen. Odottelee jo innoissaan olympialaisia.. Odottaminen on pitkä aika ja sitä lievittäessä se on koko päivän mennyt sisällä sininen villahaalari (just hiukan tiukka malli...), kauluri kaulassa ja sellaiset turvalasit päässä. Siis sellaiset mitä uutena vuotena sai rakettien ammuntaa varten. Hyppii hurjia hyppyjä ja tekee telemark-alastuloja... Ja äitillä ja siskoilla on hauskaa!! Piti ottaa kuviakin kameralle, että voidaan iskälle näyttää kun tulee kotiin.... Näin meillä, mutta nyt hommiin.
-emma-
Kirjoitin tän siis tuonne vanhaan pinoon, mutta tässä tulee uudestaan:
Tavarat suunnilleen kasassa mutta pukuhuone ihan kesken, kun pitää raahata vaatekaappi sieltä ulos ja ukkokultani on pihalla...
Joten, ihanaa kyllä, on aikaa istahtaa koneen äärelle!!
Mikähän tässä ihmisen mielessä on näin erikoista, reissuun on aina kiva lähteä ja on aivan ihanaa nähdä siskojani, mutta tämä tilanne ennen reissua on ihan kaoottinen... Hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty! Kiitos onnentoivotuksista, toivottavasti meidän suojelusenkelit ovat matkassa mukana :)
Ostin jo kaupasta piristävää Fenixiä itelleni, kassalla kyllä mietin että kannattaisko sittenkään ;), mutta järki sanoo että ihan hyvin voin juoda, koska EN voi tällä hetkellä olla raskaana... Vuoto on kyllä laantumaan päin, ilmeisesti yrittää kostaa 1,5 vuoden niukan vuodon jäljiltä :)
Mullakaan ei ole kokemusta/tietoa miten ne suljetut keskustelusysteemit toimii... Mutta kai niistä löytyy tietoa ja äkkiähän sen homman oppis. Kivahan täälläkin on ja tulee kyllä luettua noita muidenkin juttuja jossain määrin, mutta ehkä voisi keskustella enemmän henkilökohtaisista jutuista siellä omassa paikassa...
Oho, vai ei ole odotuspuolella Neliapiloita... Kyllä kai se tilanne olis korjattava ;)... Tosin jos meistä vain osa odottaa niin miten ikinä tämän porukan voi katkaista? Eli kaikki vaan samassa pinossa, tilanteesta riippumatta =)... Täällä on niin lystiä!!
Väsymys iskee... En jaksa edes väreillä leikkiä (miten se voi olla tottakaan...)
Palailen taas myöhemmin, huomaan että työtahti hidastuu koko ajan... Taitaa joku asia jo unohtua :). Onneks siskolla on suunnilleen samanikäiset lapset niin ainakin varavaatetta löytyy. Pikkusiskolla (kenen luokse mennään huomenna) on kyllä tietokone joten en jää ihan paitsioon tästä kaikesta... Ja saan käytyä sellaisessa liikkeessä missä myydään niitä kuukuppeja, tahtoo sellaisen :)
Juujuu, työt odottaa, edelleen. Palaillaan!
Ei meinaa taas keretä kotihommia tekemään, kun täällä on niin paljon hauskempaa! Nyt on vaan pakko siivota, huomenna me saadaan uus sänky ja lipasto! Käytettyjähän ne on, mutta meille uusia. Miehen työkaveri lahjoittaa ne meille, kun ne ei enää kelvanneet hänen vaimolleen, vaan vaimo halusi ostaa hienommat ja kalliimmat. Meille kyllä kelpaa! Meillä onkin viime vuodet ollut pelkkä runkopatja lattialla, siitä lähtien kun meidän vanha sänky hajosi. Ei sekään kyllä ole mua haitannut yhtään, eivätpähän pojat ole korkealta pudonneet, kun ovat kierineet sängyltä!
Mutta " uusi" on aina mukavaa, ja nyt on hyvä syy siivota!
Kiitos äitikki toivotuksista, kyllä minäkin niiiiin toivon, ettei miehen tarvii lähteä, kyllä mulle tulis itku varmaan monta kertaa... mutta se on noita miehen ammatin varjopuolia...No, kesäkuuhun on vielä matkaa, tässähän voi tapahtua vielä vaikka mitä!!!
Voi elämä, nyt tuo kuopus löysi mun huulipunan, ja on jo ehtinyt koristelemaan seiniä sillä! Argh! Sen siitä saa, kun täällä vaan palaveeraa! Jatkuu myöhemmin.
En jaksa nyt sepustaa samaa uudelleen, sieltähän voi vielä lukaista.
Huh nyt on kämppä siivottu yötä varten. Olen sen verran hölmö, ettei nukkumatti tule, ellei talo järjestyksessä. (On meidän nukumatti vissiin joku nipottaja...) Ei mutta kun on NIIIN IHANAA aamulla herätä siistiin kotiin. Välillä kyllä kiristää ja sit saa huutia koko perhe; " tää läävä ON nyt siivottava" ja sit ne pikkuparat (mies mukaan lukien, jos on kotona) auttaa kovasti ja lapset pyytää ;" anteeks äiti" . Voi minua, kyllä sitt hävettää ja sen jälkeen ollaan niin hyvää pataa taas. Mies ei kyllä aina jaksa muistaa ymmärtää minua, vaan ärähtää jotain... No eihän se kiva oo tulla töistä kotiin, kun toinen on raivokohtauksen vallassa????
Tuntuuko teistä muistakin, että ollaan TOSI kauan täällä pyöritty ja ei kuitenkaan vielä yhtään plussaa, ainakaan mun aikana.... Onko joku ollu pidempään mukana?? En edes muista milloin " löysin" teidät, mutta tuntuu pitkältä. Tais olla kyllä vasta tammikuussa, sen mun keskenmenon jälkeen?? Hitsi, kun on laho pää.
Nyt nauttimaan miehen seurasta, kun tuli just kotiin. Täytyy vissiin vietelä, vaikka (olikos se K@isan idea) sovin jo aamusella treffeistä... *katotaan nyt valitseeko minut vai Jack Bauerin 24:stä???
Alice yhä kp 14?
eli vanhaan pinoon kuulumisia rustailin. Kyllä neliapilat ovat ahkeria!! Kaksi aktiivista pinoa :-)
(toivottavasti ei tule tämä tuplana..vähän sählään)
Lapset nukkuu ja viimeisetkin hommat on tehty, kohta lähden saunaan ja varmaan kaadun jo sänkyyn :)
tuolla muistaakseni Alice -ei vaan Äitikki =) kyseli putkiremontista, kerron ens viikolla tarkemmin mutta kertauksen vuoksi siis asumme omakotitalossa, vm. -74, joten meidän putkilla on jo kolmenkympin kriisi ollut ja mennyt, niin on aika pistää uutta kehiin. Kun vois itekin saada jotain uudistusta, vaikka tuonne muistin puolelle...
Olen kyllä niin turhamainen (ja harvoin satsaan ulkonäkööni...) että olen ajatellut valkaista hampaitani mikäli saisin sen hoitolapsen. Kuulostaa kyllä ihan hullulta ja maailman turhimmalta, mutta minun kalusto näkyy selvästi ja olis kiva jos se olis valkoisempi :). Jos ehkä jonkun korunkin sinne iskisi...
Se siitä, muumimamma meinaa tosissaan pitää hulluja jännityksessä ;). Mutta ehkä nää päivät kuluu niiiiin hitaasti että tuntuu vaan siltä että siitä olis pitkä aika kun edellisen kerran testasit! Ei ole tosiaan tainnu tänne plussia sadella, mutta pakkohan sen on joskus jollekin meistä tärpätä. (tosin me ollaan sillä ajatuksella että vauvalla ei ole kiire, eli todella tulee jos tulee, kiva olis ens vuoden aikana vaikka kun tuo esikoinen lähtee kouluun...)
Jaahas, mörököllini jo meni saunaan (tänään aikuisten saunavuoro...) taidan kömpiä perästä, niin ei tarvii aamulla mennä kylmään suihkuun :)
sen verran pakko lisätä, että ihan oikeesti ne siiderit ja piristysjuomat (mitä-ne-nyt-oli) ei vahingoita vauvaa ennen kuin kiinnittymisvaiheessa. Muistaakseni. Vai oliko se niin että istukka kehittyy 6 viikolla. Apua, kun kuopus on " jo" 2vee niin ihan sitä on jo nämä kaikki unohtunu...
Mutta nyt menen! Palaillaan...
Eiks kaikki täältä ole tasapuolisesti tervetulleita sinne suljettuun yhteisöön, jos sellainen perustetaan?! se on ainakin mun mielipide.
hyvää yötä, kauniita unia kaikki ihanat NELIAPiLAT!
Aah mikä rauha. Vasta kaikki simahti. Meni taas vähän pitkäksi.
K@isalle kysymys, ootko jo päättäny minkä kipon ostat? Mun täytyy oikein nyt uskaltaa ilmoittaa etä ostin oman kuukautiskupin eilen. Nyt on mulla ikioma Lunette :) ja tänään ostin Lunetelle oman kylpyammeen eli keittokattilan. Vähän iljetti ajatus keitellä tätinapparia pottukattilassa :(
Tietysti sitä piti heti päästä koittamaan. Sinnehän se sujahti ja ihmetys oli suuren suuri. Siis sehän ei tunnu ollenkaan!! Aivan käsittämätöntä. Istuin, seisoin, käveli, hyppelin...jos en olisi sitä sinne itse laittanut, en olisi uskonut sen siellä olevan. Nyt odotan jännityksellä pääsenkö sitä testaamaan aidoissa olosuhteissa parin viikon päästä. Sinne se täti sitten hupsahtaa...ansaan. Jospa koipensa poikkasees, eikä enään muille pääse nilkuttamaan.
Voi teillä on niin paljon juttuja, etten nyt millään muista mitä piti tuumailla. Kai se on alettava paperille muistiin rustaamaan. Meillä on tosiaan mahdottoman vilkas pino. Muistelen että aloin kirjotella 10.1. Sillon oli hiukan toinen tahti. Niihin aikoihin tuli paljon uusia Neliapiloita. Muistanko ihan väärin että Alice aloittelit samoihin aikoihin.
Vai ei oo odotuspuolella Neliapilapinoa. Se on korjattava tai sit ois se suljettu yhteisö toinen vaihtoehto. Entä onko ideoita...jos muumimamma pissii nyt plussan. Ei kai me viskata kaveria odotuspuolelle yksin??
Vieläkö muita on hereillä vai höpisenkö täällä yksikseni :)
Siis kaikki neliapilat olisivat yhteisöönkin tervetulleita! Kun vaan joku viisaampi sen ensiksi perustaisi? Kyllä sitä juttua riittää tässä näinkin, ja voihan siitä yhteisöstä tehdä avoimenkin;tosin silloin kaikki voivat lukea taas juttuja eikä se eroaisi tästä palstailusta.. Vaan pitäydymme lienee siis tässä jos joku ei rohkaistu?? Ihan ok kummin vaan!
Minunkin puolestani hyvää yötä, kauniita unia ja enkelin kuvia! Muumimamma, kerrohan heti aamutuimaan mieluusti meille sitten plussauutisia!! +++++++~~~~~~~~ (eli plussasäteitä..) :)
Palsta" häiriköt" Ädä ja helmiini vaan vauhdissa yötä myöden!! ;D
EI EI EI...nyt sitä vasta vauhtiin päästään. Äläs karkaa. Hus Matti tiehesi
pidän itselleni seuraa. Joku oli edellisessä pinossa yrittänyt tehdä tähden...hmm..täytyypä kokeilla, jos se vaikka toimii :)
Sori taas mun huono muisti nim.merkin osalta ja sori nää mun testailut
&stars;
Nyt saa nauraa
Tervetuloa nyt sitten kupittelijoihin. Olin muuten itse aivan samoin hämmästynyt siitä, että koostaan huolimatta kuukuppi ei tunnu missään. Ensin joskus istuessa tuntui se antenni, mutta siitähän pääsi, kun leikkasi sen tarpeeksi lyhyeksi.
Se suljettu yhteisö olisi tietysti toisaalta hyvä siitä, että uskaltaisi paremmin kirjoitella, koska tosiaan täältä saattaisi joku tunnistaa. Alicen kanssa me ollaankin ystäviä jo ennestään, mutta tämä vauvakuumeilu oli kyllä kummallakin tiedossa jo ennen tätä palstailua. Ja tosiaan tunnistettiin toisemme kyllä täältä neliapiloista.
Ihanaa huomata tämä, että muutkin " ihan tavalliset perheet" haluavat enemmän lapsia kuin tuon standardin 2 tai korkeintaan 3. Ja siitä huolimatta en todellakaan tunne olevani superäiti tai kotitalousihme, vaan täydellisen vajavainen monessa suhteessa. Itse olisin halunnut aina suuren perheen ympärilleni, mutta mulla on vain yksi veli. Jo nyt näkee miten lapsilla on ihanasti aina leikkikaveri omasta takaa vaikka joskus (lue usein) meno yltyy ihan mahdottomaksi ja tappelunnujakoita syntyy päivittäin useita.
Kukahan se kirjoitti heittäneensä kamaa roskiin säkkitolkulla. Meillä täytyisi kyllä tehdä ihan samoin. Mies häipyy harrastamaan viikonlopuksi, joten ajattelin tehdä hiukan tyhjennystä. Se kun ei antaisi mitään heittää pois (nimim. elämäni hamsterin kanssa). Koskaan ei voi tietää mitä voi tarvita.
Joopa, olisko jo jonkun muun vuoro, minä tässä vaan höpisen omiani.
T. Riin@
Riin@ kiva kun joku vielä valvoo. Oon lueskellu muita pinoja, mutta ei ne oikein kiinnosta niin ku tää meitin oma.
Suljettu vois olla kiva siinäkin mielessä, ettei tää porukka hajois vaikka plussia tulis. Kävin jo tutkimassa niitä yhteisön sivuja, mutta kun en luota omiin taitoihini, niin en uskalla edes ehdottaa ottavani hommaa haltuun...jos nyt ensin edes päätetään yhteisöstä. Kiva täälläkin on kirjottaa, mutta saa varoa sanojansa.
Hihittelen täällä itsekseni, kun Jackassissa joulupukki ottaa suolihuuhtelua... taidan olla ihan vähän väsynyt. Mies kävi tuossa houkuttelemassa makuuhuoneen puolelle, taidan lähteä sinne katsomaan josko olisi jotain vipinää... Tai sitten vaan nukahdan suosiolla. Huomenna taas jatketaan.
Kivaa, kun on vilkkaasti kirjoittelevaa porukkaa. Taidetaan me neliapilat olla vauvakuumepalstan aktiivisin pino... eli eipä anneta pinon tipahtaa ekalta sivulta pois.
Öitä kaikille! Chicky taitaa olla vielä meidän aamuyön tunteina piipahtaa täällä jos vanhat merkit paikkansa pitävät. *vilkuttaa Kanadaan saakka*
Riin@
*huiskuttaa takaisin*
Juu, vesijumpasta kotiutuneena ja kamalan nälän riivaamana tulin mainostauon ajaksi tänne lukemaan viime hetken kuulumiset. Ja tietty taas pitää sanoa jotain, niinkuin mulla olis jotain tärkeetäkin asiaa.
Sen verran kyllä on, että tänän sanoin miehelleni, että " musta tuntuu, että mä olen raskaana" . Sanoin sen oikeestaan vahingossa ääneen, mutta en olekaan koskaan oppinut pitämään mitään sisälläni.
Mulla on ollut muutamana päivänä ihme oireita; vatsaa kipristelee tuon tuosta, väsyttää, syötättää ihan tolkuttomasti, ärsyttää, rinnat ihmeen täyden tuntuiset... Olen koittanut järkeillä, että " no niin, tuon tuosta palstalla hyppäämisestä saa, nyt tulee jo valeraskaudetkin kuvioon" , ja tosissani yrittänyt topputella ajatuksiani.
Mutta sitten tänään tuli sellainen ahaa-oivallus, että MIKSI aina pitäisi järkeillä ja olla pessimistinen? Miksen voisi nauttia tästä kutkuttavan jännittävästä tilasta...edes hetken? Sitten jos/kun täti tulee, niin romahdan takaisin maan pinnalle ja varmasti se tulee sattumaan kipeästi, mutta onko aina välttämätöntä olla järkevä?
Mä olen muutenkin sellainen vuoren huipulla- kaivon pohjalla- tyyppi, elän aina voimakkaasti ja joka solullani, joten miksen mä voisi antaa sydämeni tuntea, niinkuin se haluaa? Ehkä sitten ensi kierrossa osaan jo ottaa asiat iisimmin (tuskin kuitenkaan). Joten antakaa jo valmiiksi anteeksi, jo nyt alan kovasti " oirehtimaan" ... ja jos olen totaalisesti väärässä se täti sieltä tulla pärähtää, niin saanhan sitten itkeä hetken olkaanne vasten?
Kuten joku viisas sanoi " it' s better to have loved and lost, than to never have loved at all"
Nyt äkkiä takas kattomaan ER' iä ennenkuin alan aivan kyynelehtimään! Hyviä öitä toivottaen, Kanadan kirjeenvaihtajenne, Chicky kp 21 tai joitain
Täällä jo taas...
Olipa ihanat ajatukset Chicky. Itse viime kierrossa uskalsin hieman heittäytyä olotilojen pyörteeseen. Mulla oli sitä pahoinvointia joka varmaan taas kohta alkaa. Olihan se ihanaa, kun uskoi pienen alun olevan sisällä. Olisin varmaan ollut ihan hermona testejen kanssa, ellei täti olisi tullut yllättäen päivän etuajassa. Tietysti sitä sitten vähän korkeemmalta tultiin alas. Nyt on uusi kierto herkullisimmillaan. Tästä alkaa taas odottelu ja olotilojen puntarointi.
Ihmeen pirteenä herättiin koko pesue. Nyt vielä vahtaavat, tulisiko telkasta lastenohjelmia. leivinuunissa rätisee tuli ja pyykkishow alkaa kohta. Sain onneksi eilen edes vähän ripusteltua. Nyt kone jo pyörittää uutta.
Tästä se päivä lähtee rullaamaan :)
Ihanaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua Neliapilat :)
Lueskelin tuossa muita pinoja ja joku mainitasi testin nimeltä one-step. Se oli niin tutun kuuloinen testi että nyt taidan perua puheeni Clear bluesta. Koska apteekista olen aina testit ostanut, niin varmaan se olikin one-step jolla kaikki plussat on tullu.
Pakko ens apteekki reissulla luntata, mitä merkkiä oon käyttäny. Tällästä tää on, kun muisti pätkii :)
Helmiini kp 16/28-31
Ja jännäämään hakeeko se muumimamma sitä testiä!! :D