Bufomix easyhaler yskään ja limaisuuteen. Menikö nyt ihan oikein?

Vierailija

Kävin lääkärissä kun kaikki röörit tukossa. Sain nenäsumutteen Nasonex ja yskään tuota Bufomix easyhaleria. Onko tää ihan oikea lääke yskään ja rohinaan?

Onko kokemuksia tuosta lääkkeestä?

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllähän noita jonkin verran kirjoitetaan esim. parin viikon kuureina jos lääkäri on kuullut selviä vinkunoita eli ns. obstruktion (pienten keuhkoputkien ahtautumisen) tuottamaa ääntä keuhkoista. Ei ole kyllä mikään virallinen suositus. Pelkkä avaava (tuossa lääkkeessä formoteroli) on yleisempi ratkaisu. 

Mutta hyvin tuosta saattaa olla hyötyäkin. Itselläni on lapsena ollut astma, ja edelleen käytän joskus esim. parin viikon kuurin inhalaatiokortisonia jos on tosi hankala "kutiseva" yskä ja vingun rasituksessa. Ja jos siis en pärjää pelkällä avaavalla. Vaikken enää ole astmaatikko varsinaisesti. Luottolääkäri nuo on mulle määrännyt, tärkeää on kuulemma, ettei lääkitys jää päälle, eli se pitää sitten lopettaa parin-kolmen viikon päästä. 

Jos yskä on tosi limaista, niin joskus olen saanut limaa irroittavan tablettikuurin reseptillä. En muista auttoiko. 

Vierailija

Mulla nimenomaan ongelma tuo yskä joka kestää 2-4kk. Pienestä pitäen kaikki flunssat menneet keuhkoputkiin ja lähes aina keuhkoputkentulehdus jälkitautina. 

Lääkäri kirjoitti tuon kun arveli olevan apua. 

Jos tää auttaa haen heti seuraavan flunssan alkaessa tuota, niin ei heti mene keuhkoihin.

Ap

Vierailija

Juu, ei ainakaan mulle ole semmoisia haittavaikutuksia tullut, ettäkö niiden takia kannattaisi kärsiä noin inhasta yskästä. Kieleen tulee sammasta kyllä ja ääni joskus käheytyy, johtuu kortisonista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat