Onko sinulla toimiva etu- ja takavalo pyörässä? Jos ei niin miksi ei?

Vierailija

Mulla on. Ihmetyttää, miten moni nykyään ajaa pimeänä ilman lamppuja.
Eihän heitä meinaa nähdäkään tuolla pimeässä, vasta melkein kuin kohdalla on.

Oletko sinä yksi näistä pimeän hiippareista?

Kommentit (14)

Vierailija

Ei taida olla tällä hetkellä toimivaa lamppua, yleensä niistä menee kiinnikkeet rikke.

Mutta ei haittaa, koska poljen vain kuntoillakseni vapaa-ajalla ja ajan vain valoisan aikaan, joten en tarvi valoja.

Vierailija

Näin kaupunkijalankulkijana sitä arvostaa enemmän pimeitä pyöriä kuin niitä, joissa on liian kirkkaat tai väärin suunnatut tai vilkkuvat valot. Sellainen kun tulee vastaan, niin pitää jo hyvissä ajoin laskea katse maahan tai nostaa käsi suojaksi silmille. Paras on himmeähkö vaatimaton valopiste, kuten dynamokäyttöisissä pyörän lampuissa ennen vanhaan.

Vierailija

Ne vilkkuvat valot on suoraan peestä!

Joskus on pyöräilijöillä ollut punaiset valot edessä! Sellainen kun tulee vastaan, niin eihän sitä edes osaa varoa, kun ei tajua sen tulevan vastaan!

Vierailija

Eilen näin sinisen valon, tosin ei ollut pyörässä vaan pyöräilijän rintataskussa. Pyörään kytekettynä olisi ollut varmasti laiton, mutta jos se on ihmisessä kiinni, niin olisiko ehkä laillinenkin, en tiedä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eilen näin sinisen valon, tosin ei ollut pyörässä vaan pyöräilijän rintataskussa. Pyörään kytekettynä olisi ollut varmasti laiton, mutta jos se on ihmisessä kiinni, niin olisiko ehkä laillinenkin, en tiedä.

Ihmiseen kytkettynä laillinen. Mutta ajoneuvo on laiton, jos siinä ei ole muuta valoa.

Vierailija

Olipa kerran.

Valkoinen loistava etuvalo. Punainen tasaisesti loistava takavalo. Heijastinliivit.

Ihan varmaan kukaan ei olisi voinut törmätä minuun vahingossa. Itse asiassa omngelmia tuli siitä, että autoilijat väistivät myös selllaisissa tillanteissa, joissa väistämisvelvollisuus olisi ollut minulla. Tästä seurasi epäselviä ja vaarallisia liikennetilanteita.

Nykyään pyöräilen mustissa  vaatteissa ihan pimeänä ja pidän itse turvaallisuudestani huolen. Väistän kaikkia, sillä he eivät vi olla tietoisia minusta- Parempi näin sillä yllätetty epätietoinen autoilija kun on todella vaarallalinen.

PS. Ajan autolla, pyöräilen, kuljen jalan. liikenne ei vaan ole niin helppoa, varsinkaan jos on kusipäitä likenteessä (en tarkoita aloittajaa),

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ne vilkkuvat valot on suoraan peestä!

Joskus on pyöräilijöillä ollut punaiset valot edessä! Sellainen kun tulee vastaan, niin eihän sitä edes osaa varoa, kun ei tajua sen tulevan vastaan!

meinaan saada aina hepulin, kun nään pyöräilijällä vilkkuvalon :D siis mikä vitun järki niissä on?!? Tekee mieli alkaa aina lämpytellä auton pitkiä valoja tuollaisille idiooteille. 

Vierailija

On etuvalo, takavaloa ei ole. Meinaan kuitenkin ostaa, järkeilen että iso osa niistä kerroista kun auto ajaa pyörän päälle pimeällä, on niitä kun auto kääntyy ja ajaa suoraan ajavan pyöräilijän päälle, vaikka siis auton pitäisi väistää. Punainen takavalo varmaankin ehkäisee osittain tällaista. 

Ja strobovaloille iso EI! Kiinteät valot. Kiitos. 

Muistutan, että etu- ja takavalon/heijastimen lisäksi pyörässä pitää olla oranssit sivu- ja poljinheijastimet. Pinnaheijastimia myydään ihan Prismoissa, tarkistakaapa pyöränne. Vaikka olisi joskus ollutkin, ovat saattaneet irrota.

Vierailija

Lisätkää hyvät ihmiset heijastimia pyöriinne?? Minulla on pinnaheijastimet, edessä valo ja takana heijastin sekä käsivarressa heijastin. Se riittää ihan hyvin.

Vierailija

Onko enää niitä sivulle vedettäviä heijastimia, joka kiinnitetään tarakkaan? En ole vuosiin missään nähnyt. Ei mun nuoruudessa ollut mitään pyörävaloja, tai sitten ne oli semmosia tosi heikkotehoisia. Silti hengissä selvittiin, vaikka pyörässä oli vaan etuheijastin, poljinheijastimet, pinnaheijastimet, kissansilmä takana ja sitten se sivulle vedettävä heijastin. Nää ihmeen takavalot ja muut vilkuttimet on ilmestyny ihan vasta, kammottavia ne on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat