Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
801/1197 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pikkujouluissa rakastuin työkaveriini, oli varmasti kaunein nainen sinä iltana, ketä olen koskaan nähnyt. Siitä alkoi monivuotinen on/off-seksisuhde, jonka päätöstä myös surin monta vuotta.

Vierailija
802/1197 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uutena, reippaana ja uudistusmielisenä umpikonservatiiviseen perheyritykseen.

Lähdin kyselemään pikkujouluista. Semmoisia ei kuulemma siellä harrastettu. Viimein löytyi se Nestori, joka kertoi, että kerran oli ollut pikkujoulut, mutta kun illan päätös oli ollut ambulanssikyyti ja kolme henkilökunnasta oli jääneet sairaslomalle vähintään kahdeksi viikoksi, niin päätettiin ettei enää pikkujouluja. Ikinä.

Oli muutenkin aika ankea paikka, onnea vaan sille joka mun jälkeen sinne palkattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1197 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

Olen ulkosuomalainen, ja nämä pikkujoulut kuulostaa minusta ihanan nostalgisilta, mielelläni osallistuisin. :-D

Vierailija
804/1197 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdet hurjimmat pikkujouluni olivat ne, joissa vuokratilan isäntä oli vaihtanut oma tuomamme boolijuomat johonkin sairaan vahvaan pirtuun. Tervetuliaisbooli kihahti hattuun jo useimmilla vierailla ja paatuneemmatkin juopot olivat kolmen juoman jälkeen kunnon vauhdissa. Emme epäilleet vielä siinä vaiheessa mitään, meno oli vauhdikas, mutta pikkujoulut hei! Itse jahtasin paikan kokkia siihen malliin, että pomon piti tulla hakemaan minut pois keittiöstä häiritsemästä henkilökuntaa. Harmi! Kokki oli komea ja ihastuttava mies! Sinä iltana riitti vauhtia ja vaarallisia tilanteita juhliin osallistujilla, kellä katosi käsilaukku, kellä kotiavaimet, kuka hukkasi itsensä ja vihkisormuksensa muista kohelluksista puhumattakaan. Jälkipyykkiä pestiin vuokratilan omistajan kanssa pitkään vaihtuneiden juomiemme osalta .

Näissä juhlissa olisi ollut hauska olla.

Vierailija
805/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäpikkujoulut Teamsissä. Lähetyspaikalla muutama isokenkäisempi seremoniamestari, palkattu artisti ym., loput osallistuivat kotoa. Osalla kamera päällä, osalla ei. Tunnelma ei varsinaisesti ollut aivan katossa.

Sama. Ylin johto juhlii lähetyspaikalla, palkattu pari tunnettua artistia ja tv:stä tuttu juontaja. Muut osallistuvat etänä, teams-kutsu tuli työsähköpostiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa katsella jotain firman kerman gaala-iltaa ruudulta. Tuollakin rahalla voisi vaikka palkata lisää henkilökuntaa. Vajaalla miehityksellä mennään ja palkkaus on suoraan/c:eestä.

Vierailija
806/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Teamsissa pikkujoulut, jossa koko Executive Leadership tiimi oli keskenään hienossa ravintolassa ja siellä jollakulla läppäri ja kamera päällä pöydällä. Nelisensataa työntekijää odotettiin osallistuvan kotoaan Teamsissa. Ei edes mitään eväitä kotiin tarjottu. Joku täysin tuntematon stand-up koomikko esiintyi Teamsissa mutta pääosin katsottiin kun pomot syö hienosti ja varsinkin juo.

Vierailija
807/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään pikkufirman maailman paskimmat pikkujoulut. Omistaja oli aina muutenkin meille alamaisilleen ilkeä ja ikävä ihminen, mutta alkoi firman ensimmäisen aukiolovuoden päätteeksi hehkuttaa pikkujouluja vähintään kk ennen h-hetkeä. Pyysi useita kertoja erikseen, että me myyjät laittaisimme ehdottomasti ykköset sitten päälle pikkujouluihin (hänellä oli aina muutenkin töissä tapana puuttua erittäin pikkutarkasti pukeutumiseemme, meillä oli mm. farkkupakko, koska farkut eivät sopineet yrityksen maineesen). Että "nyt tytöt laitatte kerrankin kunnon juhlavaatteet ja iltapuku on jokaisella oltava". Me tietysti oltiin ihan että wau, kerrankin se naakka (=omistaja) palkitsee meidät raatamisesta ja järjestää jotain tosi hienoa, kun aina mainostaa muutenkin olevansa niin hieno ihminen itse. Päät puhki mietimme kaikkia hienoja ravintoloita, minne hän meidät veisi.

Tuli sitten se kauan hehkutettu pikkujoulupäivä. Laitettiin liike kiinni ja vedettiin siitä suoraan takahuoneessa meikit + ykköset päälle juhlatunnelmassa. Omistajakin sitten saapui aikanaan miehensä kanssa paikalle hienoissa  vaatteissa itsekin. Ilta alkoi sillä, että omistaja istutti meidät iltapuvuissa liikkeen (paskaiselle) lattialle rinkiin. Ohjelman nimi oli työntekijöiden haukkuminen. Kuka mitäkin virhettä oli tehnyt ja jättänyt pölyt pyykinättä, henkarit suoristamatta, aasialaiset/romanit ajamatta pois liikkeestä (juu, tämä oli ko. firman policy) ja kuka mitäkin olematonta. Olimme huonoja, hitaita, vääränlaisia. Miksi emme vois olla enemmän yrittäjähenkisiä ja hienoja ihmisiä kuten hän? Aivan järkyttävää tekstiä omistaja suolsi meistä ja asiakkaista. Olimme aivan haavi auki, koska ikinä en ole sellaista kohtelua saanut. Kaikki jähmettyivät paikoilleen, eivätkä uskaltaneet sanoa mitään.  Minun oli pakko saada opiskelijana pitää tämä työ, joten vaikenin muiden mukana. Omistajan mies näytti kyllä myös kovasti kärsivältä, mutta antoi vaimonsa haukkua meidät täysiksi nolliksi, vaikka olimme koko vuoden ahkeroineet HÄNEN liikkeensä menestykseksi. Että haistakaa paska vaan tästä vuodesta. Selvisi siinä sitten kyllä samalla yhden valveutuneen kollegan toimesta, että meille oli maksettu koko vuosi alle minimipalkan. Eipä paljon ihmetyttänyt - maksettiinhan meille ylityökorvauksetkin pimeästi.

Kun olimme järkyttyneinä kuunnelleet omistajan raivoamista, oli the grand finalen eli luxus-illallisen aika. Meidät vietiin iltapuvuissamme suoraan liikkeestä Itäkeskuksen ravintolamaailman räkäisimpään kuppilassa, jossa meille tilattiin kaksi yhteispitsaa. Näitä odoteltiin yli tunti. Mutta saatiin oikein 1 juoma per nenäkin. Hiphei ja tiptap.

Koskaan ei selvinnyt, miksi meiltä vaadittiin iltapukuja. Minimipalkasta valittanut henkilö siirrettiin muuten sittemmin toiseen liikkeeseen.

Itse lopetin liikkeessä työskentelyn pian tämän jälkeen, koska omistaja oli niin hirveä, enkä halunnut millään muotoa hänen bisnestään enää edistää. Nyttemmin onkin lopetettu koko paska, miksiköhän ;-DDD?

Oliko Eurokangas kyseessä?

Vierailija
808/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten Teamsissa pikkujoulut, jossa koko Executive Leadership tiimi oli keskenään hienossa ravintolassa ja siellä jollakulla läppäri ja kamera päällä pöydällä. Nelisensataa työntekijää odotettiin osallistuvan kotoaan Teamsissa. Ei edes mitään eväitä kotiin tarjottu. Joku täysin tuntematon stand-up koomikko esiintyi Teamsissa mutta pääosin katsottiin kun pomot syö hienosti ja varsinkin juo.

Olivat vissiin firmaa edustamassa ja nostivat vielä ylityökorvauksetkin. Siinäpä sitä on rahvaalla ihmettelemistä 🤨

Vierailija
809/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeimpia ovat ne pikkujoulut,  jonne ei kaikkia työntekijöitä edes kutsuta.

Näitäkin työpaikkoja on paljon tässä maassa,  itse tämänkin kokenut.

Vierailija
810/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-iltana töiden jälkeen oli kahvit työpaikan tiloissa. Tarjolla oli pomon tekemää kuivakakkua, joulutorttuja ja juhlapöydän konvehteja. Siinä sitten istuttiin ja juotiin kahvit ja näitä leivonnaisia. Pöydälle oli ostettu joulutähti ja jokainen sai joulukortit.

Eipä siinä keskustelun aiheita juuri ollut ja aika vaivaantunut ja kylmä tunnelma. >Ehkä puoli tuntia istuin kohteliaisuussyistä, jonka jälkeen poistuin, vedoten "henkilökohtaisiin menoihin". Eihän sitä tiedä, ehkä ne pikkujoulut olisi sitten muuttuneet rennomminksi illan aikana. Ja ties mitä olisi tapahtunut :D 

Siivousala. Pienempi paikallinen yritys. Puoli vuotta olin töissä ja irtisanouduin. Ilmapiiri oli aika kolkko alusta asti muutenkin.   

Nykyisin kun kutsutaan pikkujouluihin, minulla on sattumoisin muuta sovittua menoa juuri sinä päivänä.

Vierailija
811/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäpikkujoulut voi järjestää asiallisestikin: Jokaiselle henkilökuntaan kuuluvalle toimitetaan pikkujouluruoat ja -juomat kotiin. Edes verottajalla ei tällaiseen järjestelyyn ole mitään vastaansanomista.

Joka tapauksessa etäpikkujoulut on paljon parempi systeemi kuin perinteiset sähläysjuhlat, joiden seurauksena on parit mustat silmät, avioerot ja seuraavan maanantain saikkurypäs.

Vierailija
812/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäpikkujoulut Teamsissä. Lähetyspaikalla muutama isokenkäisempi seremoniamestari, palkattu artisti ym., loput osallistuivat kotoa. Osalla kamera päällä, osalla ei. Tunnelma ei varsinaisesti ollut aivan katossa.

Sama. Ylin johto juhlii lähetyspaikalla, palkattu pari tunnettua artistia ja tv:stä tuttu juontaja. Muut osallistuvat etänä, teams-kutsu tuli työsähköpostiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa katsella jotain firman kerman gaala-iltaa ruudulta. Tuollakin rahalla voisi vaikka palkata lisää henkilökuntaa. Vajaalla miehityksellä mennään ja palkkaus on suoraan/c:eestä.

Ollaanko samassa firmassa? Kippis!

Vierailija
813/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli firman pikkujoulujen jatkot baarissa.

Melko tuhdissa humalassa olin.

Sain kuningasidean mennä yhteen gaymestaan, ajatuksena gangbang tuntemattomien miesten kanssa. Luonnollisesti olen perheellinen heteromies.

Mestan ovella ei päästetty sisään, sanottiin että "ei susta olis täällä iloa kellekään".

Yritin vielä legendaarista "ladon seteleitä sun käteen, sano kun riittää"-kikkaa.

Rahat meni, ovi ei auennut.

Aamulla herätessäni kotoa, kiittelin mielessäni portsaria jämäkkyydestä.

Ei kerta homoksi tee!

Ei, koska on jo!

Vierailija
814/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun näitä lukee, niin mun on miehenä hirveän vaikea ymmärtää, miten nää miehet, jotka vetää hirveät tuubat ja paneskelee työkavereita, onnistuu siinä? Jos olisin oikeasti siinä tilassa, että seksi tyyliin muiden edessä pikkujuhlapaikalla on ok, niin en todellakaan saisi jäykäksi. En saa itseäni edes jäykäksi 6-8 kaljan jälkeen, vaikka katselisin lempivideota ja yksin olisin :D Miten teidän jutuissa ihmiset onnistuu? Ja eihän siinä ole mitään nautintoa, koska tuubassaolo on yhtä kuin olisit puuduksissa :D

Vierailija
815/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kun näitä lukee, niin mun on miehenä hirveän vaikea ymmärtää, miten nää miehet, jotka vetää hirveät tuubat ja paneskelee työkavereita, onnistuu siinä? Jos olisin oikeasti siinä tilassa, että seksi tyyliin muiden edessä pikkujuhlapaikalla on ok, niin en todellakaan saisi jäykäksi. En saa itseäni edes jäykäksi 6-8 kaljan jälkeen, vaikka katselisin lempivideota ja yksin olisin :D Miten teidän jutuissa ihmiset onnistuu? Ja eihän siinä ole mitään nautintoa, koska tuubassaolo on yhtä kuin olisit puuduksissa :D

Kaikki ei ole kuin sinä.

Vierailija
816/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeimmat pikkujoulut oli kun mun juomaan laitettiin jotain tyyliin tyrmäystippoja. Selvisin siitäkin sitten kuitenkin hengissä. Kissalla on ainakin seitsemän elämää. Vai miten se meni?

Vierailija
817/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syyllistyin törkeään seksuaaliseen häirintään. Kiehnäsin varatun työkaverin sylissä ja nuoleskelin sitä. Kirjaimellisesti siis nuolin sen poskea kuin mikäkin labradorinnoutaja. Firman muut miehet veti sen pois.

Pomoni änkesi kämpilleni nukkumaan, koska vaimonsa oli kieltänyt tulemasta kännissä kotiin. (ko. pomo nukkui asiakastapaamisten jälkeen yöt usein firman varastolla, kaapelivyyhti päänalusena). Kukaan kaverini ei meinannut uskoa jälkeenpäin, että mitään ei tapahtunut, vaikka pomo ja minä nukuimme samassa sängyssä ja minulla pelkät stringit ja narutoppi päällä.

Toisen pomon kanssa messuilla (okei, ei pikkujoulut, sori siitä) yövyttiin asuntoautossa. Pomo antoi minulle kokovartalohieronnan, minä taas stringeissä ja pikkutopissa, eikä mitään tapahtunut.

Noista on 20 vuotta aikaa, ja vieläkin hävettää. Noin muuten olen aina ollut tosi kiltti tyttö.  Täytyy sanoa, että käsitykseni suomalaisten miesten itsehillinnästä on aika korkealla tasolla.

Vierailija
818/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatööri.

Vierailija
819/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole kuin sinä.

No saatko sinä muka nautintoa seksistä v*tunmoisessa kännissä? Pakko arvostaa jos niin on.

Vierailija
820/1197 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen laival omat pikkujoulut itsepäisyyspäivä