Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Tapahtui IT-buumin aikaan. Firmassa oli hieman yritysostosta johtuvaa "turbulenssia" ja iso osa toimipisteen väestä oli lähtenyt litomaan. Tämä oli firmalle ikävä paikka, koska koko porukka teki laskutettavaa työtä. Tein duunia firman isoimmalle asiakkaalle joka oli ymmärrettävästi hermona asian tiimoilta, saatiin kuitenkin jatkettua bisneksiä kun tehtiin hyvää jälkeä ja venyttiin.
Firmaan jääneille oltiin mielin kielin, ja järjestettiin mm. viimeisen päälle hienot pikkujoulut paikkakunnan parhaassa ravintolassa aveccien kanssa. Pikkujoulujen alkaessa kello 16:00 tasan minä lähdin ajelemaan 300 kilometrin päästä asiakkalta kotiin tähän juhlakaupunkiin. Pikkuisen ketutti.
Vierailija kirjoitti:
Huonoimmat oli tänä vuonna:
Olin varma että kuukausia kestänyt silmäpeli varatun kollegan kanssa huipentuisi kuumaksi sessioksi pikkujoulujen päätteeksi. Näin ei käynyt. :(
Anteeksi. Huumaannuin kiinostuksestasi, mutta en vaan pystynyt menemään pidemmälle. Avioliittoni on vaikeuksissa, mutta rakastan lapsiani ja yritän pitää homman kasassa.
niin, kuppa ja syfilis lähti tarttumaan.
Firma järjesti pikkujoulujen kaltaisen puolipakollisen tilaisuuden toisella puolella Suomea. Tapahtumaan olisi pitänyt lähteä bussilla älyttömän aikaisin, jotta perillä olisi voitu ensin käyttää virka-aika ankaraan kehittämistoimintaan (vaivaannuttavia leikkejä ja merkityksettömiä ryhmätöitä). Epäilen, että juhlakuntoni olisi ollut aika heikko siinä kohtaa kun bileet 15 tunnin valvomisen jälkeen olisivat käynnistyneet. Lisäksi olisin bussiin ehtiäkseni joutunut tulemaan naapurikunnasta taksilla, koska julkiset eivät niin aikaisin vielä kulkeneet.
Osa työkavereista teki kaikenlaisia järjestelyitä päästäkseen järkevästi paikalle. Jotkut ottivat edellisen päivän vapaaksi ja menivät omakustanteisesti junalla omakustanteiseen hotelliin etkoilemaan. Osa organisoi omakustanteisia kimppakyytejä säästääkseen pari tuntia unta. Harkitsin vastaavaa, mutta totesin sitten että käytän kyllä ne rahat mieluumin vaikka jouluostoksiin ja keksin jonkun tekosyyn jonka nojalla sain pitkin hampain luvan tehdä sen päivää oikeitä töitä.
Esimiehet menivät toki edellisenä päivänä, ja yöpyivät hotellissa firman piikkiin.
Etäpikkujoulut Teamsissä. Lähetyspaikalla muutama isokenkäisempi seremoniamestari, palkattu artisti ym., loput osallistuivat kotoa. Osalla kamera päällä, osalla ei. Tunnelma ei varsinaisesti ollut aivan katossa.
Vierailija kirjoitti:
Toimiston pikkujoulut pomon kotona. Isännillä pitkät iltapuvut mutta pukukoodista unohdettiin mainita työntekijöille, jotka saapuivat farkuissa. Juhlien aikana syntyi painiottelu työntekjöiden välille. Yksi työntekijöistä uhkasi tappaa pomon ja sen jälkeen itsensä. Vieraiden kengät ja saappaat heitettiin ulos kuraan ja lopussa pomon vaimo sammui lattialle sohvien väliin. Juhlien jälkeen kahlasin sukkasillani ulkona kurassa etsimässä saappaitani ja ne löydettyäni lähdin vähin äänin kotiin toipumaan.
Seuraavana päivänä toimistolla kaksi työkavereistani ei muistanut olivatko he irtisanoutuneet vai eivät.
Toinen näistä ilmeisesti oli koska sai potkut ja toinenkin poistui firmasta vähän myöhemmin.
Tapahtui Espoossa joskus 1992 ?
Vierailija kirjoitti:
Toimiston pikkujoulut pomon kotona. Isännillä pitkät iltapuvut mutta pukukoodista unohdettiin mainita työntekijöille, jotka saapuivat farkuissa. Juhlien aikana syntyi painiottelu työntekjöiden välille. Yksi työntekijöistä uhkasi tappaa pomon ja sen jälkeen itsensä. Vieraiden kengät ja saappaat heitettiin ulos kuraan ja lopussa pomon vaimo sammui lattialle sohvien väliin. Juhlien jälkeen kahlasin sukkasillani ulkona kurassa etsimässä saappaitani ja ne löydettyäni lähdin vähin äänin kotiin toipumaan.
Seuraavana päivänä toimistolla kaksi työkavereistani ei muistanut olivatko he irtisanoutuneet vai eivät.
Toinen näistä ilmeisesti oli koska sai potkut ja toinenkin poistui firmasta vähän myöhemmin.
Tapahtui Espoossa n. 1999 tai 2000.
Firma oli antanut tietyn budjetin ravintolaa ja baaria varten ja yksi esimiehistä oli vastuussa rahankäytöstä. Tyyppi veti sitten hirveet perseet ja osti drinkkejä ja shotteja uusia kierroksia uudestaan ja uudestaan. Kieltäytyminen ei auttanut ja uutta drinkkiä tungettiin käteen vaikka edellinen oli vielä kesken. Juomia päätyi myös muille baarin asiakkaille. Seuraavalla viikolla tämä esimies lähetti kaikille tekopirteän sähköpostin, jossa hehkutti miten hauskat pikkujoulut olivat, mutta budjetti ylittyi. Pyysi kaikilta yli 100€ kattamaan kulut. Oli ilmeisesti joutunut maksamaan omasta pussista budjetin yli menneen osuuden. Parin työkaverin kanssa päätettiin ettei makseta mitään, koska asia ei ollut meidän vastuulla eikä saatu edes itse tilata/valita suurinta osaa juomista. Osa oli lähtenyt suoraan syömisen jälkeen kotiin, joten oli hyvinki tökeröä pyytää heiltäkin baarirahaa. Tunnelma töissä näiden hauskojen pikkujoulujen jälkeen oli aina jäätävää pitkään.
Hillittömiä juttuja! Hihittelen itsekseni espoolaisbileille n. 1999 ja ehkä suosikki ketjun alusta Kauniitten ja rohkeitten katseluun huipentuneet pikkujoulut.
Itselläni näihin verrattuna vain onnistuneita juhlia, mitä nyt joitain vähän noloja epäonnistuneita iskuyrityksiä puolin tai toisin.
Vähän oudot olivat yhden hevostallin juhlat, pieni perheyritys ja juhliin kutsuttiin neljästä työntekijästä kaksi ja lisäksi nelihenkinen perhe paikalla. Meiltä kahdelta kysyttiiin hyvissä ajoin, että kai sitten syödään hanhea. No siitä hanhesta sitten oli syntyä perheriita, että kuka sen osaa leikata oikein ja kaiken kukkuraksi sitä söivät vain isäntä ja me 2 työntekijää, muilla oli omat broileriannokset. No ei siinä mitään, hanhi oli hyvää ja punaviini, jota joivat vain isäntä ja minä. Sitten mentiin ruokkimaan hevoset. Tallivaatteissa oltiin istuttu salongin pöydässä
Tulevat pikkujoulut on todennäköisesti karmeimmat. Korona leviää ja ihmisiä kuolee. En mene paikalle.
Yhdet hurjimmat pikkujouluni olivat ne, joissa vuokratilan isäntä oli vaihtanut oma tuomamme boolijuomat johonkin sairaan vahvaan pirtuun. Tervetuliaisbooli kihahti hattuun jo useimmilla vierailla ja paatuneemmatkin juopot olivat kolmen juoman jälkeen kunnon vauhdissa. Emme epäilleet vielä siinä vaiheessa mitään, meno oli vauhdikas, mutta pikkujoulut hei! Itse jahtasin paikan kokkia siihen malliin, että pomon piti tulla hakemaan minut pois keittiöstä häiritsemästä henkilökuntaa. Harmi! Kokki oli komea ja ihastuttava mies! Sinä iltana riitti vauhtia ja vaarallisia tilanteita juhliin osallistujilla, kellä katosi käsilaukku, kellä kotiavaimet, kuka hukkasi itsensä ja vihkisormuksensa muista kohelluksista puhumattakaan. Jälkipyykkiä pestiin vuokratilan omistajan kanssa pitkään vaihtuneiden juomiemme osalta .
Päivi Lipponen on tainnut sittemmin "vetääntyä julkisuudesta" niinkuin on tapana sanoa :D
Viittaan siis treen terrori- iskuun.
Tässä firmassa ekat 10 vuotta oli kyllä melkoisia pikkujouluja.
Edustaja ja konttorinainen (molemmat varattuja) panivat hotellihuonessa, toinen edustaja oli sammunut viereen ja me muut pölähdettiin sisälle ja joku piirsi tussilla sammuneen edustajan selkään kirkkoveneitä ja lerssejä. Oli kuulemma vaimo ollut tosi pahana kotona.
Mä itse olen suudellut toimitusjohtajan kanssa, tunnustanut rakkauteni (joka oli kyllä ihan kännin aikaansaamaa), yrjönnyt laivan käytäville. Työkaverit tapelleet keskenään niin että puvun hihat irronneet, Eräs minkkiturkkinainen haukkui meidät muut naiset huoriksi, sammui turkki päällä ravintolan tuulikaappiin.
Onneksi olen jo keski-iköinen nainen ja käyn vain syömässä pikkujouluissa ja lähden kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.
Tuli mieleeni, että olikohan tämä minun entinen työpaikkani? Voisi olla.
Minä söin jouluaterian ainoissa pikkujouluissani ja pullon keskiolutta.
Kaaduin humalapäissäni lattialle ja naispomoni istui vahingossa, kun hänkin oli humalassa naamani päälle ja kusi mun suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo kauan sitten. Mutta jäi mieleen.
Ammatillisen oppilaitoksen henkilökunnan pikkujoulut, jotka vuotostaan pidettiin terveydenhoito-oppilaitoksen puolella.
Kun ilta ehti ja koulun paikkoja kierreltiin, niin liiketalouden yksikön naisoletettu pomo löytyi tutkimushuoneesta hoitopöydältä jalat levällään hihittelevät miespuoliset kollegat demonstraatiota seuraamassa.Hyi helvetti. Voiko tuo olla edes totta?
Luulisi ettei tuollainen ole laillistakaan firman juhlissa.
No voi helvetti. Kenen luulet lakikirja kädessä pitävän huolta pikkujouluissa, ettei siellä vaan rikota lakia?
Pikkujoulut naisvaltaisella työpaikalla voi olla niille muutamille miehille aika raskaita. Enemmän tai vähemmän känniset naiset tekevät ahkerasti lähempää tuttavuutta. Jotkin miehet tuosta tykkää, itse en. Naisilla vaikuttaa olevan tässä selvä työnjako, joka saattaa kyllä olla tiedostamatonta. Osa naisista tunkee miesten iholle ja toinen osa kyylää tapahtumia tarkasti. Niistä sitten riittää juoruttavaa pitkäksi aikaa, juttujen todenperäisyydellä ei niinkään ole väliä. Nykyään jätän pikkujoulut kokonaan väliin.
Monella alalla väliportaan pomot tienaa ihan tavallista keskipalkkaa, josta ei verojen jälkeen nyt hirveitä jää ylimääräistä varsinkin jos elättää perhettä kun päivähoitomaksut ja muut menevät maksimin mukaan. Isot palkat on johtaja-tason tyypeillä.