Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Pikkujoulujen karmeus syntyy siitä että pomo vaimoineen osallistuu niihin myös.
Onneksi ei järjestetä minkäänlaisia pikkujouluja 3 hengen pikkufirmassa. Jokainen viettää omassa kaveriporukassaan tai perheensä parissa.
Se oli 2003 jouluna. Meillä oli työpakan pikkujoulut. Mutta meitä työharjoittelijoita ja työkokeilijoita ei kutsuttu sinne! Kyllä harmitti. Muistaakseni ei saatu edes mitään joululahjoja. Nykyään olen onneksi työtön työkyvytön työnhakija.
Ei nyt mitään ihmeellistä mutta kerran yks työkaveri nautiskeli mehuboolia pikkujouluissa, sanoin että tuo on sitä alkoholitonta, booli vaihtui toiseen aikas äkkiä.
Näistä tulee mieleen ”Pikkujoulut” niminen TV-ohjelma, jossa Oona Kamu ja Antti Litja mm.
Vieläkin hymyilyttää vaikka olen katsonut ohjelman monta kertaa. Oona Kamu on siinä niin mainio.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi seisomaan.
Ja siitä #metoo -liike saikin sitten alkunsa, vai?
Vierailija kirjoitti:
Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.
Onko 85€ niin paljon vai? pelkkä ruoka olisi ollut aika kallis tolla hinnalla, mutta oletan nyt että siihen sisältyy viiniä ja drinkkejä myös?.
Ehkä parempi kysyä etuajassa seuraavalla kerralla, eikä olettaa että firma maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi seisomaan.
Ja siitä #metoo -liike saikin sitten alkunsa, vai?
Eiku, sitä ei kukaan huomannut. Seisotin turhaan.
16 vuotiaana lähettityttönä johtajat ja sihteerit sekoilivat kännissä siihen malliin,että sen jälkeen en ole ikinä osallistunut pikkujoulujuhliin.se oli ällöttävää katsottavaa,kuin eri henkilöt jotka tiesin arkipäivästä.
Siivosin huonoilla siivousvälineillä täti-ihmisen oksennuksia vessakopin lattialta ja yritin pelastaa häntä sotkemasta itseään kun konttasi siellä oksennuksen seassa.
No, rennosti tähän suhtauduin ja lohduttelin, etten kerro tästä kenellekään työpaikalla. Muuten fiksu nainen, mutta sattuuhan sitä toisinaan paremmissakin piireissä...
Nussin pomoa (nainen) takaapäin vessassa, en saanut potkuja. Kiitteli myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt piinahetki kirjoitti:
Olin lukuvuoden pituisessa työpestissä eräällä koululla. Pikkujoulut olivat yhdessä paikkakunnan ravintolassa heti koulupäivän päätteeksi perjantaina.
- NIIIN tylsää! :O Vaivaantunutta keskustelua, tikusta asiaa ja tekohauskaa - tiedättehän.
Ohjelmana olli vain ruokailua, ja meille oli varattu pieni, ahdistva kabinetti, jossa sitten olimme ihan keskenämme kollegoiden kanssa. Niiden samojen naamojen, joita katseltiin arkena töissäkin jo ihan tarpeeksi! :DJostain kummasta työkavereilla oli minusta ilmeisesti sellainen luulo, että olen kova ryyppäämään, vaikka en juo alkoholia ollenkaan! :'( Tämä voi johtua siitä, että tuolloinen mieheni oli pahasti alkoholisoitunut, kulki kylillä kapakoissa, oli kaikki vapaansa päissään jne. Pikkukaupungissa juorut kulkevat, miehen tavat helposti liitetään myös avovaimoon, "rikkinäinen puhelin" tuo lisää vettä myllyyn jne... Loppupäätelmä on sitten se, että molemmathan ovat tietysti alkoholisteja, pakostakin! :O
Arvatkaa, vahdattiinko minua henkeä pidätellen, että mitä tilaan ruoan kanssa juomaksi..? :O :D :D No toki vahdittiin!!! :D
Vieressä istuva kollega tilasi juuri minua ennen ruokajuoman, ja oikein merkitsevästi pohjusti, että minäpä taidankin kyllä ottaa ihan ison annoksen viiniä ruoan kanssa! :O Ja tilasi jonkin viinin - ihan vain siksi, että minäkin uskaltaisin tilata alkoholia ja todistaisin näin koko porukalle, että olen itseasiassa alkoholisti! ;) :D
Noh, minähän tilasin ruokajuomaksi vettä, kuten aina muutenkin ravintolassa, ja kuten kotonakin juon aina vettä ruoan kanssa. :)Lähdin paikalta heti ruoat syötyämme, (ihan oikeasta) syystä, että meillä oli miehen kanssa muutakin sovittua/pakollista menoa sille päivälle, ja olimme miehen kanssa sopineet hänen tulevan minua hakemaan heti, kun olemme pikkujouluporukan kanssa syöneet.
Huh, mikä helpotus, että pääsin pois noista jäykistä pahanmielen juhlista! :OVoin vain arvata, mitn siellä on spekuloitu, että oli pakko lähteä, jottei ratkeaisi... Tai että oli kiire miehen kanssa kostean viikonlopun viettoon! :D :D :D Mutta siinäpä vaan: pientä piristystä noihin tylsiin ja ohjelmattomiin pikkujouluihin, juorujen kautta edes. ;)
Jos haluat näyttää, ettet ole alkoholisti, juo lasillinen viiniä. Alkoholistit ovet usein kokonaan ilman, vesilinjalla, se on helpompaa kuin juoda vain vähän.
Itse asiassa näin, ja lisäksi, jätä lasiin vähän viiniä. Se on varmahko merkki että hallitset täysin.
Mä oon kyllä eri mieltä tästä. Jos on alko-ongelma niin nimenomaan sellainen ihminen jättää lasiin vähän, varmaankin uskotellakseen itselleen että hallitsee käytön. Jos ongelmaa ei ole niin ihminen ei kiinnitä tuollaiseen asiaan huomiota että jättäisi tilkan.
Kuinkahan moni näistäkin jutuista on ihan vaan keksittyjä.
Yksityisen työnantajan palveluksessa oli ollut riehakkaita pikkujoulua, paljon porukkaa eri yksiköistä, hyvät tarjoilut, tanssia ja flirttiä. Siirryin julkiselle puolelle. Myöhästyin vähän pikkujouluista, jotka pidettiin työpaikan kokoushuoneessa. Odotin kuitenkin kivaa aikaa työkavereiden kanssa. Kun pääsin vihdoin paikalle odotukset korkealla, minut ohjattiin ensin vaa´ alle ja kehon koostumusmittaukseen. Muut olivat jo ilmeiseti käyneet saman läpi. Terveysintoilija esimies vahti tuloksia. Liukenin niin nopeasti, kuin kehtasin.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen työnantajan palveluksessa oli ollut riehakkaita pikkujoulua, paljon porukkaa eri yksiköistä, hyvät tarjoilut, tanssia ja flirttiä. Siirryin julkiselle puolelle. Myöhästyin vähän pikkujouluista, jotka pidettiin työpaikan kokoushuoneessa. Odotin kuitenkin kivaa aikaa työkavereiden kanssa. Kun pääsin vihdoin paikalle odotukset korkealla, minut ohjattiin ensin vaa´ alle ja kehon koostumusmittaukseen. Muut olivat jo ilmeiseti käyneet saman läpi. Terveysintoilija esimies vahti tuloksia. Liukenin niin nopeasti, kuin kehtasin.
Kuulostaa hyvältä. Itsekin haluaisin jonkun ilmaisen terveystarkastuksen koostumusmittauksineen. Mieluuummin kuin jotkut ilmaisen viinan bileet. Ihmiset ovat erilaisia ;)
Meillä sillosessa työpaikasssa oli vuosittain panostettu pikkujouluihin - syötiin ja juotiin todella hyvin. Kun pikkupäällikkö illan mittaan humaltui, alkoi perinteinen potkujen jakelu. Jos joku oli erimieltä esim parhaasta viskimerkistä, hän sai huudot ja potkut päälle. Saattoi päällikkö suutuksissaan tirpaista nokkaanki.
Noh, seuraavana päivänä asiat oltiin jo unohdettu. Se oli aikaa silloin. Eikä päällikökään ole nykyään missään töissä - on saanut potkut kaikista pesteistään, mihin on itsensä puhunut.
Muut katsoo kun narsistinen pomo palkitsee omia suosikkejaan pitkine ylistyspuheineen. Toiset, erittäin hyvää työtä tekevät, mutta eivät pomon mieleiset, eivät saa koskaan mitään palkintoja, vain ne äänekkäimmät. Että sellaiset juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
Vahvasti tämä. Jos tilillä on vähemmän kuin 85 euroa, se 85 euroa on tälle henkilölle sikamaisen kallista.
No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.
Muutama vuosi sitten ison kaupungin koulujen ja päiväkotien keittiöhenkilökunnalle järjestetty tilaisuus.
Oli pakollinen, työaikana, mutta työt piti tehdä kiireytetyllä aikataululla omassa kohteessa. Juhla järjestettiin yhden koulun ruokasalissa iltapäivällä.
Paikalla hapan ja tyly esihenkilö, joka neuvoi hakemaan tarjoilut linjastosta. Kellertäväksi imeltynyt riisipuuron jämä (jäänyt oppilailta), termarissa haaleaksi jäähtynyttä glögiä ja kuivahtaneita joulutorttuja sekä Kantolan pipareita.
Ohjelmanumerona eräs keittäjä lauloi joululaulun kännykästä poimitun youtube-säestyksen kanssa.
Tilaisuuden lopuksi ilmoitettiin, että pois lähtiessä saa ottaa mukaansa sivupöydältä suklaarasian mukaansa. Sellainen perusmarkettitarjous.
Olipahan mieleenpainuva tilaisuus. Ei siis verorahoja tuhlattu!😁