Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Viime vuotiset koronapikkujoulut oli kyllä rimanalitus. Paikkana vanha kylätalo hevonjeerassa, varatut paikat, jonne ovesta sisään jonossa turvavälein, valmiiksi annosteltu jouluateria lautaselle, ateria jälkkärikahveineen naamaan ja toisesta ovesta ulos, aikaa ruokailuun n. puoli tuntia. Kyllä oli pikkujoulutunnelma katossa!
En pidä yhtään meidän pikkujouluista tai saati työkavereista. Pikkujoulut on ihan jees, mutta en vaan halua olla siellä. Pakko mennä tai muuten..joutuu naurun alaiseksi. Ehkä joudun muutenkin kun en käytä alkoholia.
Työnantaja on ihan kiva ja maksaa palkankin ajoissa. Kiitos!
10-vuotta sitten, kaikki oli toisin. Oli kiva käydä työkavereiden kanssa viikonloppuisin baarissa ja viettää pikkujouluja jne.
Nyt on henkilökunta vaihtunut, tulosta pitää tehdä tai muuten on vaarassa joutua pihalle. Kaikki aika menee työasioissa ja alkaa olla jo niin väsynyt tähän kaikkeen. Ja vielä pitäisi mennä pikkujouluihin. Palkka motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.
Ai kauhea! Mulla vähän sama. Oltiin koulutuksessa vieraassa kaupungissa, joka sattuu olemaan pääkaupunki ja hinnat tapissaan. Meidän esihenkilön esihenkilö kysyi koulutuksen jälkeen, ketkä tarvitsee taksin ravintolaan vai käveleekö joku mieluummin. Minä tietysti kollegan kanssa viittasin, että taksi. Meille se tilattiin ja muut käveli. Perillä ravintolassa taksi pyysi maksun. Maksoin ja ajattelin, että kuitti menee kuluihin. Ennen ruuan tilausta tämä isompi päällikkö onneksi muisti mainita, että nythän ollaan sitten kaikki vapaa-ajalla ja kukin tilaa oman nälän ja lompakon paksuuden mukaan.
Otin pelkän pääruuan ja vettä. Se pääruoka jo maksoi trendiravintolassa jotain 25€. En tiedä, ymmärsikö meilläkään kaikki edes siinä vaiheessa, että firma ei maksa, koska jotkut tilasi alkuruuat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit sekä viinit. Ollaan pienipalkkaisia taloushallinnon ihmisiä (esim. palkanlaskijat, reskontran hoitajat jne.).Oliko sun jaloissa jotain vikaa, kun halusit taksilla ?
Jos 2.ta lukuunottamatta kaikki muut kävelivät, miksi talon olisi pitänyt kuitata se ?En ole tuo, jolta kysyit, mutta tosiaan, minulla esim. on paha nivelrikko, enkä pysty kävelemään paria sataa metriä enempää. Nivelrikko ei kuitenkaan vaikuta päähän: asiantuntijatyössäni olen yhtä hyvä tai parempi kuin tervejalkaiset kollegani. Kollegani ovat myös sen verran fiksuja, ettei kukaan kyseenalaista ammattitaitoani polven perusteella.
Halusit tahalleen ymmärtää väärin.
Tässä työntekijä halusi taksin, vaan koska ei halunnut kävellä ja halusi firman maksavan.
Itse törmään tähän säännöllisesti. Ojennetaan käsi, otetaan vastaan, koska on ilmainen.
Varmaan tulevat, kun mut nakataan ulos ravintolasta jo ovella, kun mulla ei oo koronapassia.
Vierailija kirjoitti:
Tukholman risteily oli valikoitunut pikkujoulujen viettopaikaksi ja jaoin hytin erään naispuoleisen työkaverin kanssa, jonka kanssa olin lähes päivittäin töiden merkeissä tekemisissä. Oikein mukava ja sellainen “peruskiltti” naimisissa oleva nainen kyseessä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Sen takia järkytykseni olikin suuri, kun ensimmäisenä iltana tulen hyttiimme keskelle orgioita. Siellä tämä nainen peuhaa kolmen miehen kanssa, sillä luuli ilmeisesti, että olisin tullut myöhemmin hyttiimme.
Paluumatka takaisin Helsinkiin oli lievästi sanottuna vaisu, eikä asiasta puhuttu mitään. Pari viikkoa risteilyn jälkeen työkaverini irtisanoi itsensä. En edelleenkään tiedä johtuiko irtisanoutuminen hytin tapahtumista. Työpaikalla en luonnollisesti asiasta kertonut, mutta nainen alkoi kartella minua näkemäni jälkeen.
Vastaavaa kuulin yhdellä työpaikallani. Oli kyse pikkujouluista ennen mun taloon tuloa. Työpaikan kiltein ja nössöin ja vaatimattomin nainen oli paneskellut laivan hytissä työpaikan pahimman alkkiksen kanssa. Miehellä oli myös naistenmiehen mainetta. Vähän sellainen työpaikan sonni, mutta aina kännissä. Nainen oli onnellisesti naimisissa kiltin, mutta pullean miehen kanssa, 2 lasta.
Kukaan ei irtisanoutunut juoruista huolimatta.
Kaverille ei jätetä -pikkujoulujakso! Karmivalla tavalla erittäin osuva huumoripläjäyskooste suomalaisten pikkujoulun vietosta.
Entisessä työpaikassa jouduttiin aina maksamaan omavastuuosuus pikkujouluista, monesti ne vietettiin toimistolla jossa ei juuri tunnelmaa eikä mitään järkevää ohjelmaa ollut.. Toisessa työpaikassa oli myös toimistolla pikkujoulut, mutta siellä oli paljon ilmaista viinaa ja keksitty ohjelmaakin. Työntekijät ottivat kopiokoneella kuvia takapuolestaan ja yhdellä aukesi pää tanssiessa, iski sen kopiokoneeseen. Ihmeteltiin kun lattia oli ihan veressä.
Vierailija kirjoitti:
kaikki muut ovat kännissä ja kaatavat ilmaista viinaa kurkusta alas kaksin käsin paitsi minä ja muutama muu. Hävettää känniääliöiden puolesta, mutta vielä ärsyttävämpää on, kun he yrittävät väkisin saada nekin känniin, jotka osaavat juoda kohtuudella eivätkä halua juoda kännejä vaan nauttia työporukan kanssa yhteisestä illasta järkevän keskustelun tai vaikka pikkuhauskuttelun parissa. Lopulta se menee siihen, että joku sanoo että ei kiinnosta juoda enempää viinaa, koska en ole alkoholisti ja ne työpaikan juopon ja alkoholismin rajalla keikkuvat työkaverit närkästyvät sitten.
Parhaat pikkujoulut meillä on olleet sellaiset, kun ollaan menty teatteriin, elokuviin, ravintolaan (Siis ei juottolaan, vaan ruokaravintolaan) tai vaikka jhonkin musiikkikonsertiin.
Apua. :D "En juo viinaa koska en ole alkoholisti."
Tee tänä vuonna kaikille palvelus ja jää kotiin. Kaltaisesi takakireät moraalinvartijat pilaavat tilaisuuden kuin tilaisuuden läsnäolollaan, pikkujoulut varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki muut ovat kännissä ja kaatavat ilmaista viinaa kurkusta alas kaksin käsin paitsi minä ja muutama muu. Hävettää känniääliöiden puolesta, mutta vielä ärsyttävämpää on, kun he yrittävät väkisin saada nekin känniin, jotka osaavat juoda kohtuudella eivätkä halua juoda kännejä vaan nauttia työporukan kanssa yhteisestä illasta järkevän keskustelun tai vaikka pikkuhauskuttelun parissa. Lopulta se menee siihen, että joku sanoo että ei kiinnosta juoda enempää viinaa, koska en ole alkoholisti ja ne työpaikan juopon ja alkoholismin rajalla keikkuvat työkaverit närkästyvät sitten.
Parhaat pikkujoulut meillä on olleet sellaiset, kun ollaan menty teatteriin, elokuviin, ravintolaan (Siis ei juottolaan, vaan ruokaravintolaan) tai vaikka jhonkin musiikkikonsertiin.
Tee tänä vuonna kaikille palvelus ja jää kotiin. Kaltaisesi takakireät moraalinvartijat pilaavat tilaisuuden kuin tilaisuuden läsnäolollaan, pikkujoulut varsinkin.
Alkoholi vienyt sinulta aivosolut? En missään sanonut, että minä sanoisin tuollaista mitä sinä lainasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi vienyt sinulta aivosolut? En missään sanonut, että minä sanoisin tuollaista mitä sinä lainasit.
Alkoholistit ovat itse katkeria koska eivät pysty lopettamaan juomista, puretaan kiukkua ja aggrea niihin jotka ei juo tai juovat maltillisesti kuitenkaan tulematta tuhtiin humalaan ja nolaten itsensä
-ohis
Tapahtui noin 10v sitten. Työnantaja silloin työllisti yli 5000 henkeä kaupallisella alalla ja itse olin varaston puolella töissä. Pari isoa päällikköä saapui norsunluutornista sanoon pari jouluista sanaa. Jakavat muovikassista jokaiselle yhden lakun ja tämän jälkeen on tarjolla viel glögiä ja piparia. On tuo kyseinen laku vieläkin syömättä ja tallessa.
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulut -90 armeijassa. Ensimmäiset naiset alkoivat -90 luvulla tulla armeijaan töihin. Noloimmat hetket oli juhlat joissa viina virtasi ja naiset yrittivät naittaa itseään varatuille miehille. Kyllä se myös onnistui. Ihme rituaalit.
Naiset eivät päässeet armeijaan kuin vasta 90-luvun puolivälin jälkeen, että se siitä.
Hyvä tarina taas faktoilla pilalla.
Kyllä meillä varusmiesaikana 1997 oli naisia töissä armeijassa. Ja jos rajataan keittiö ja rättivarasto pois, niin sopimussotilaina eli ylikersantteina ihan oikeissakin töissä.
Just saatettiin eläkkeelle kollega joka oli tullut töihin 'armeijaan' 1982. Sihteerit, hankkijat, siivoojat, taloushallinnon ja HR:n väki on ollut monesti naisia jo ammoisista ajoista. Nyt naiset ovat sotilainakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.
Ai kauhea! Mulla vähän sama. Oltiin koulutuksessa vieraassa kaupungissa, joka sattuu olemaan pääkaupunki ja hinnat tapissaan. Meidän esihenkilön esihenkilö kysyi koulutuksen jälkeen, ketkä tarvitsee taksin ravintolaan vai käveleekö joku mieluummin. Minä tietysti kollegan kanssa viittasin, että taksi. Meille se tilattiin ja muut käveli. Perillä ravintolassa taksi pyysi maksun. Maksoin ja ajattelin, että kuitti menee kuluihin. Ennen ruuan tilausta tämä isompi päällikkö onneksi muisti mainita, että nythän ollaan sitten kaikki vapaa-ajalla ja kukin tilaa oman nälän ja lompakon paksuuden mukaan.
Otin pelkän pääruuan ja vettä. Se pääruoka jo maksoi trendiravintolassa jotain 25€. En tiedä, ymmärsikö meilläkään kaikki edes siinä vaiheessa, että firma ei maksa, koska jotkut tilasi alkuruuat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit sekä viinit. Ollaan pienipalkkaisia taloushallinnon ihmisiä (esim. palkanlaskijat, reskontran hoitajat jne.).Oliko sun jaloissa jotain vikaa, kun halusit taksilla ?
Jos 2.ta lukuunottamatta kaikki muut kävelivät, miksi talon olisi pitänyt kuitata se ?En ole tuo, jolta kysyit, mutta tosiaan, minulla esim. on paha nivelrikko, enkä pysty kävelemään paria sataa metriä enempää. Nivelrikko ei kuitenkaan vaikuta päähän: asiantuntijatyössäni olen yhtä hyvä tai parempi kuin tervejalkaiset kollegani. Kollegani ovat myös sen verran fiksuja, ettei kukaan kyseenalaista ammattitaitoani polven perusteella.
Halusit tahalleen ymmärtää väärin.
Tässä työntekijä halusi taksin, vaan koska ei halunnut kävellä ja halusi firman maksavan.Itse törmään tähän säännöllisesti. Ojennetaan käsi, otetaan vastaan, koska on ilmainen.
No itse olen ottanut vastaan "ilmaisen" taksin lyhyelle matkalle muun muassa seuraavista syistä:
- jalassa on juhlakengät joilla ei ole kiva kävellä reippaasti parin kilometrin lenkkiä
- mukana on isot kassit tavaraa koska juhlat ei-kotipaikkakunnalla
- olen juuri tullut reippailusta, käynyt suihkussa ja vetänyt freesit vaatteet päälleni enkä halua hikoilla enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit ovat itse katkeria koska eivät pysty lopettamaan juomista, puretaan kiukkua ja aggrea niihin jotka ei juo tai juovat maltillisesti kuitenkaan tulematta tuhtiin humalaan ja nolaten itsensä
-ohis
Toinen ohis, mutta tässä ketjussa kerrotaan niitä karmeimpia kokemuksia. Voi siis odottaa että ne pahimmat kännistoorit tulee listattua tänne.
Kuitenkin Suomessakin järjestetään vuosittain tuhansia pikkujouluja joissa juodaan ihan sivistyneesti ruoan kanssa ruokajuomat eikä örvelletä sen jälkeen. Itse olen ollut pääsääntöisesti semmoisissa työpaikoissa, ja olenkin sitä mieltä että täysin raittiit pikkujoulut olisivat jäykemmät ja tylsemmät. En silti tarkoita että pitäisin örvellyksestä tai haluisin mihinkään ryyppäjäisiin.
Opettajien pikkujoulut koululla, jossa aina jotkut junteimmat vetää itsensä humalaan. Todella surullista katsottavaa, kun joku on niin torvi, että ei ole tilannetajua yhtään. Eihän nyt työkavereiden kanssa juoda itseään humalaan. Siinä menee uskottavuus ja arvovalta murenee muiden silmissä. Pikkujoulut eivät ole kännien paikka. Se kuuluu kaveriporukan illanistujaisiin ja omiin menoihin ainostaan.
Olen ainoa nainen meidän työpaikalla. Pikkujoulut vuodesta toiseen samaa saunomista ja ryyppäämistä. Saunon yksin ennen miehiä, sitten odotan reilun tunnin kun ukot saunovat, ryyppäävät, varmaan nuoleskelevat pomon ahteria lauteilla, peseytyvät ja valmistautuvat saunatilojen puolella. Sitten on ollut ruoka jolloin puolet porukasta jo niin tuubassa että hieno ruokailu yhtä sekoilua. Sitten alkaa se show jossa osa riitelee keskenään, kettuilevat minulle tai yrittävät iskeä. Silloin yleensä lähden kotiin ja mietin miksi taas vaivauduin tulemaan. Onneksi koronan takia oli taukoa ja tänä vuonna en aikonut enää mennä sinne "miesten omaan saunailtaan".
kirjanpidon marja ei antanut joten jouduin tyytyyn kokoonpanon läski merjaan, vieläki kaduttaa ku alkanu pommittaan ehdotuksilla
Vierailija kirjoitti:
Olen ainoa nainen meidän työpaikalla. Pikkujoulut vuodesta toiseen samaa saunomista ja ryyppäämistä. Saunon yksin ennen miehiä, sitten odotan reilun tunnin kun ukot saunovat, ryyppäävät, varmaan nuoleskelevat pomon ahteria lauteilla, peseytyvät ja valmistautuvat saunatilojen puolella. Sitten on ollut ruoka jolloin puolet porukasta jo niin tuubassa että hieno ruokailu yhtä sekoilua. Sitten alkaa se show jossa osa riitelee keskenään, kettuilevat minulle tai yrittävät iskeä. Silloin yleensä lähden kotiin ja mietin miksi taas vaivauduin tulemaan. Onneksi koronan takia oli taukoa ja tänä vuonna en aikonut enää mennä sinne "miesten omaan saunailtaan".
jos kerranki vetäsit jo kunnon pohjat ja menisit äijjien kanssa saunoon ja nuoleen pomon persettä kirjaimellisesti, vois olla uusi mukavakin kokemus, ei tarvis nillittää jossain palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia. Ja kuka tuon sitten sanoi ellet sinä? :D "Joku sanoo että.." Jep jep.
Tukholman risteily oli valikoitunut pikkujoulujen viettopaikaksi ja jaoin hytin erään naispuoleisen työkaverin kanssa, jonka kanssa olin lähes päivittäin töiden merkeissä tekemisissä. Oikein mukava ja sellainen “peruskiltti” naimisissa oleva nainen kyseessä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Sen takia järkytykseni olikin suuri, kun ensimmäisenä iltana tulen hyttiimme keskelle orgioita. Siellä tämä nainen peuhaa kolmen miehen kanssa, sillä luuli ilmeisesti, että olisin tullut myöhemmin hyttiimme.
Paluumatka takaisin Helsinkiin oli lievästi sanottuna vaisu, eikä asiasta puhuttu mitään. Pari viikkoa risteilyn jälkeen työkaverini irtisanoi itsensä. En edelleenkään tiedä johtuiko irtisanoutuminen hytin tapahtumista. Työpaikalla en luonnollisesti asiasta kertonut, mutta nainen alkoi kartella minua näkemäni jälkeen.