Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
341/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Pyysi useita kertoja erikseen, että me myyjät laittaisimme ehdottomasti ykköset sitten päälle pikkujouluihin (hänellä oli aina muutenkin töissä tapana puuttua erittäin pikkutarkasti pukeutumiseemme, meillä oli mm. farkkupakko, koska farkut eivät sopineet yrityksen maineesen)...

Jäi nyt vähän epäselväksi tuo kohta.

- Siis olikohan kyseessä kuitenkin farkkuKIELTO eikä -pakko?!

Vai halusiko pomo olla vastarannankiiski ja siksi pakotti käyttämään farkkuja, koska ne eivät sopineet firman maineeseen?

Vierailija
342/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yleisesti sanottuna pikkujouluissa joka kerta vituttaa se, miten todella moni tulee paikalle tarkoituksena vetää ihan hirveät perseet. Keski-ikä firmassa on noin 30, eli mistään kerran vuodessa ryyppäävistä perheenisistä- ja äideistä ei ole kyse vaan nuorista aikuisista jotka bilettävät muutenkin joka viikonloppu. Itse juon maltillisesti niin että pysyy hilpeä ja rento olo yllä mutta minkä helvetin vuoksi kollegat haluavat aina kumota sitä kuppia niin että loppuillasta kontataan, puheesta ei saa mitään selvää ja herätään sitten joko kaverin tai putkan lattialta hirveässä darrassa ja morkkiksessa? Käy nolottamaan työkaverien puolesta ja ärsyttää kun juttuseuraa ei ole, ihmiset vain mölisevät sekavia kännissä ja mahdollisesti myös pajapäissään. Sitten pari viikkoa tuon jälkeen muuta puheenaihetta ei olekkaan kuin se miten Masa ja Pete päissään nolasivat niin itsensä kuin kollegansakin, hihii. Aargh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte olla työpaikoissa, joissa on niin sietämätöntä väkeä ettei heidän kanssaan voi edes juhlia pikkujouluja? Meillä on väkeä parikymppisistä viisikymppisiin ja kaikki osaavat käyttäytyä pikkujouluissa, vaikka toki mielellään humallutaan kuten minä tahansa ravintolailtana. Kaikilla on kivaa ja ihan aidosti on mukava vaihtaa vapaalle työkavereiden kanssa ja heittää läppää. Firmakin toki tarjoaa aina mukavat puitteet, ankeana ei tarvitse olla.

Vierailija
344/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee ollut kato vuosi mutta pikkujouluissa menimma toiseen työpaikkamme tilaan (jossa tosin harvoi koko henkilökunta käy) mutta siellä esiteltiin mitä siellä tekevät, kuunneltiin esityksiä noin 1,5h, sen jälkeen ruokaa (hyvää tosin), ei viiniä tms. Tämän jälkeen siirryttiin yleiseen komiikka showin, eli ihmiset istuivat sinne sun tänne, muiden ihmisten joukkon. Saatiin kaksi drinkkiloppua. Join ne ja läksin. Pikkujoulun hohto vähän meni, kun porukka sekoittui ihmisten sekaan, sekä oli "työntäyteinen"

Vierailija
345/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus pikkujoulut, ravintolaillallinen ja jatkoille baariin. Kaikki oli loppuillasta aivan jurrissa mutta itse vedin hirveät överit ja morkkistelen tätä vieläkin vaikka aikaa tästä on jo monta vuotta. Porukalla otettiin shotit Fernet Brancaa ja tunsin heti että nyt tulee takaisin ylös. Lähdin puolijuoksua vessaan tanssilattian reunustaa pitkin ja oksennus alkoi pursuta käsien välistä matkalla joten ei voinut muuta kuin napata tyhjä tuoppi jostain pöydästä ja sipaista oksennus kävellessä sinne (työkaverit takana näköetäisyydellä) ja juosta vessaan oksennustuoppi kädessä. Yritin siistiytyä parhaani mukaan vessassa ja lähdin äkkiä kotiin etten nolaa itsenäni pahemmin.

No, 100m ennen kotia kompastuin ja poskipää nirhautui hiekoitussoraan ja jäähän. Aamulla heräsin silmä umpeen turvonneena.

Maanantai tuli ihan liian nopeasti. Ai kamala tää hävettää vieläkin eniten ikinä!

Vierailija
346/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypättiin paikallisjunassa, kondari heitti ulos. Olemme opettajia :D

Vierailija
347/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

utyryu kirjoitti:

Miten te jaksatte olla työpaikoissa, joissa on niin sietämätöntä väkeä ettei heidän kanssaan voi edes juhlia pikkujouluja? Meillä on väkeä parikymppisistä viisikymppisiin ja kaikki osaavat käyttäytyä pikkujouluissa, vaikka toki mielellään humallutaan kuten minä tahansa ravintolailtana. Kaikilla on kivaa ja ihan aidosti on mukava vaihtaa vapaalle työkavereiden kanssa ja heittää läppää. Firmakin toki tarjoaa aina mukavat puitteet, ankeana ei tarvitse olla.

No sanotaan nyt vaikka näin, että kun ei niitä töitä joka oksalla ole ottaa ja hakijoitakin on vähintään 90 kpl surkeimpaankin paikkaan, niin se on mentävä sellaiseen duuniin, jonka saa. Ei nyt ole voinut valkata. Pakko sietää p-skaa paikkaa, pomoa, duunikavereita, palkkaa ja asiakkaita ja hakea koko ajan uutta.

Että ihan kiva jos olet päässyt sellaiseen hommaan ja sellaiseen työpaikkaan, että viihdyt.

Vierailija
348/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kamalinta on vuosittaiset pikkujoulut aina. Lähinnä siksi, että työkaverit eivät ymmärrä, että en halua juoda alkoholia. Vihaan sitä oloa, mikä tulee kun pää on sekaisin eikä ajatus kulje kunnolla. Tai sitä, kun seuraavana päivänä ei saa mitään aikaiseksi väsymyksen ja krapulan vuoksi. Itseä ei muiden juominen haittaa mutta todellakin haittaa se, kun kaksikymmentä ihmistä tulee kukin kolme kertaa illan aikana kysymään, että miksi etä juo, onko mies kieltänyt juomasta, ota nyt huikka, tässä ois vähän jallua otas nyt tästä. Uskokaa jo ihmiset, että jotku osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. 

Minä en juo alkoholia ja tämä oli ennen hyvin tuttua. Sitten opin pari kikkaa.

Eli ostan juomani alkoholittomana. Baarimikot tekevät hyviä juomasekoituksia ilman alkoholia. Lisäksi on myös alkoholitonta olutta ja viiniä. Sitten lasi näyttävästi kädessä hengailee porukan mukana. Kuoharilasin voi ottaa käteen ja olla juovinaan, kuljeskella ja unohtaa jonnekin sivummalle sopivassa hetkessä. Pöytiin kannetuista juomista voi kieltäytyä "en juo väkeviä/kaljaa". Täydestä menee. Pääasia kuitenkin hämäyksessä on, ettei ole alkuillan aikana ilman lasia. Loppuillasta kukaan ei sitten enää huomaa mitään vaikka ei mitään joisikaan.

Vierailija
349/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmismä kirjoitti:

Olin töissä  erään firman hallinnossa, porukka oli hiljaista ja kilttiä  naisvaltaista sorttia .

Pikkujoulut pidettiin firman saunatilassa,  ruokana oli eineslohikiusausta ja koppa kaljaa.  Juhlat alkoivat heti töiden jälkeen.

No kun ilta eteni niin joku halusi avata telkkarin, koska sieltä tuli kauniiden ja rohkeiden tärkeä jakso.

Siinä sitten katseltiin katseltiin telkkaria ja syötiin lohikiusausta.

Pomo sanoi, että hän ei kyllä Ridgelle pärjää ja lähti kotia, kuten meikäläinenkin 

Ahahahaa, taisi löytyä voittaja!

”Minen kyllä Ridgelle pärjää!”

Vierailija
350/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kamalinta on vuosittaiset pikkujoulut aina. Lähinnä siksi, että työkaverit eivät ymmärrä, että en halua juoda alkoholia. Vihaan sitä oloa, mikä tulee kun pää on sekaisin eikä ajatus kulje kunnolla. Tai sitä, kun seuraavana päivänä ei saa mitään aikaiseksi väsymyksen ja krapulan vuoksi. Itseä ei muiden juominen haittaa mutta todellakin haittaa se, kun kaksikymmentä ihmistä tulee kukin kolme kertaa illan aikana kysymään, että miksi etä juo, onko mies kieltänyt juomasta, ota nyt huikka, tässä ois vähän jallua otas nyt tästä. Uskokaa jo ihmiset, että jotku osaa pitää hauskaa ilman alkoholia. 

Tuo on ärsyttävää. Itsekin juon melko hillitysti ja HITAASTI - sama olut saattaa olla kädessäni tunnin pari. Minuakin ihmiset usein hoputtavat juomaan lisää ja viimeksi kuukausi sitten olin bileissä, joissa join jälleen yhtä samaa juomaa melko pitkään. Muuan puolituttuni tuli kettuilemaan "älä vaan sano että toi on se sama juoma joka sulla oli kaksi tuntia sitten, mä menen ostamaan sulle toisen!"

Rasittavaa! Mitä kenenkään juomiset toisille kuuluvat?

Miksi tuollaiset raivoraittiit uskovaiset tulevat normaalien ihmisten bileisiin nyrpistelemään norsunvttunaamaansa alkoholijuomien edessä?? Pysykää niissä raamattukekkereissänne!

Mä en ole naama norsunveellä, vaikka olisin selvänä. Juttu lentää ilman viinaakin. Mitä sen sun napaas kaivelee, jos toinen ei juo? Sen kun juot ite vaan, kyllä sun toilailujas kattelee ja naureksii selvinkin päin.

En ole uskiskaan, vaan kirkosta eronnut. Ei vaan alko maistu enää enkä kaipaa krapulaa.

Vierailija
351/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kaikki on just semmosia, että en tasan mene yksinkään pikkujouluihin. Mieluummin olen kotona rauhassa ja hiljaisuudessa, kun katselen kännisekoilevia työkavereita. Ihan kaikkea ei tartte kaikista tietää. Oon tietysti se tylsä tyyppi kun en lähde mukaan, mutta siinäpähän olen sitten.

Oiski oikeesti kivoja pikkujouluja mutta kun ne on AINA niitä ryyppäjäisiä....

Vierailija
352/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

Voisi ihan olla meidän kirjasto ennen muinoin...

Vierailija
353/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini ovat ihan kivoja ja pikkujouluihinkin panostetaan laadukkaasti. Mutta sitä en voi ymmärtää, että vielä tämänkin vuoden pikkujouluissa muistetaan edellisen vuoden mokia yksityiskohdat kerraten. Tosi ihmeellistä.

Vierailija
354/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työpaikka, julkinen sektori. Iso työyhteisö. Työnantaja osti ruoka-aineet, työntekijät kokkasivat, tarjoilivat ja tiskasivat. Yhteisöllisyyttä nääs. Lopuksi hauska tehtäväleikki oli keksiä ryhmissä säästökohteita ja -ideoita organisaatiolle. En uskoisi ellen olisi ollut paikalla.

Minä uskon vaikka en tiettävästi ole ollut paikalla. Näin on meilläkin tehty.

Vierailija
355/1197 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri hukkui kotimatkalla.

Sama juttu meillä.

Vierailija
356/1197 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".

T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)

Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!

No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.

Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.

Jos on joskus maksanut ravintolassa 3 ruokalajia juomineen, se on keskitasoisessakin paikassa helposti 150 EUR per henki, harvoin pääsee alle 200 EUR jos ottaa menun kanssa suositellut juomat. Siksi ehkä tuota summaa kummastellaan. Jos oli hyvät ruoat ja juomat, kertokaa mikä paikka?

Vierailija
357/1197 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä pikkujouluissa tuli vähän sekoilua. Bileet päättyivät siihen, kun heräsimme työkaverini kanssa ala-aulan sohvilta aikaisin aamulla. Vartija herätti ja sanoi, että nyt on aika lähteä kotiin.

Vierailija
358/1197 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin..ehkä etelä-savon pelastuslaitoksen kunnon pettämis bileitä aina.

Vierailija
359/1197 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko vielä on pikkujouluja joissa jengi ördäilee tuolla tavoin?

Meillä pidetään hauskaa ja skumppapullot poksuu, mutta KUKAAN ei ole konttauskunnossa vaan iloisessa nosteessa ja yöksi kotiin omin jaloin ja iloisin mielin.

Vierailija
360/1197 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".

T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)

Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!

Kyllä minua silti tuokin summa kirpaisisi, koska minulle jää palkastani käteen päivässä noin 78 euroa. Ymmärrän kyllä mistä nuo ravintoloiden hinnat muodostuvat, ei ole halpaa hommaa pitää sitä ravintolaa tässä maassa.