Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
261/1197 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24-vuotias nuorimies, kun noin nelikymppinen esimieheni (nainen) tuli pikkujouluissa hiplaamaan reittä, ja aikansa hierottuaan suuteli väkisin suulle. Olin sen verran hölmistynyt tuolloin, etten osannut tehdä muuta kuin antaa suudelman kestää pari sekuntia.

Jotenkin onnistuin säästymään enemmältä hyväksikäytöltä, mutta huono muisto jäi.

Vierailija
262/1197 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka, iso työyhteisö. Ilmoittauduin omakustanteisiin pikkujouluihin kun ajattelin edes vähän yrittää tutustua porukkaan. Huomasin virheeni kun menin paikalle. Paikalla oli ihmisistä ehkä hädin tuskin 1/3 ja jo hilpeissä tunnelmissa minun saapuessani. Minua muutamat tervehtivät, mutta vanhemmat työntekijät saivat oikein lämpimän vastaanoton saapuessaan. En myöskään päässyt "parhaaseen"pöytään, jossa suurin osa istui, vaan istuin parin muun hylkiön kanssa viereisessä pöydässä. Puheita pidettiin ja naurettiin äänekkäästi (isossa pöydässä). Kurja fiilis tuli koko hommasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1197 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöitä muutamasta päiväkodista. Koko illan vaivaantunut hiljaisuus ja 'juhlat' jossain korvessa, ettei päässyt edes kesken pois..

en pidä Firman pikkujouluista..

Joo, mun nykyisessä päikyssä joko ei ole pikkujouluja tai sitten tosi tylsää (vain syöminen ja kotiin). Edellisessä oli alkoholia, musaa, hauskoja show-numeroita ym hassuttelua. Ja jatkoille discoon :)

Vierailija
264/1197 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari kuukautta sitten aloittanut uusi esimies, joka siis toimi meidän tiimin esimiehenä, iso firma jolla toimintaa ympäri Suomen, meidän tiimissä oli n. 7 henkilöä. Uusi esimies oli sitten tiedustellut meiltä jo hyvissä ajoin että jos me ei osallistuttaisi muiden yksiköiden pikkujouluihin vaan mentäisiin jonnekin joululounaalle. Kyseli ehdotuksia paikoista ja me vinkattiin että varaa vaan Helsingin keskustasta pöydän jostain ravintolasta joka tarjoilee joululounasta  - ei kovin vaikea rasti.

No, tuli tämä kyseinen päivä kun sitten lähdettiin töistä sinne lounaalle. Kävi ilmi, että hän oli varannut pöydän sellaisesta kinkki pikaruokapaikasta, jossa tilaukset ja maksut tehdään kassalla eikä pöytiä todellakaan varailla - koko paikassa oli about 5 pöytää. Mentiin ravintolaan sisään ja istuttiin pöytään. Esimies siinä alkaa huudella (tyhjä ravintola) kassalla olevalle pojalle että tuutkos ottaa tilauksen vastaan?! johon kassa vastaa että meillä ei ole sellaista palvelua vaan tulkaa tänne kassalle tilaamaan. Siinä sit esimies sai jonkun slaagin (varmaan noloudesta kun tajusi minkälaiseen paikkaan oli meidän tuonut "joululounaalle") ja hyppäsi ylös pöydästä ja sanoi että lähdetään muualle täältä. Siinä meidän koko tiimi seurasi häntä pöllästyneenä kadulle, en kerennyt edes takkia laittamaan päälle vain puin sen ulkona räntäsateessa miettien että ei helvetti sentään..

Siinä sitten käveltiin Hgin keskustassa kamalassa räntäsateessa etsien jotain lounaspaikkaa. Lopputuloksena päädyttiin kiinalaiseen ravintolaan syömään ala-arvoista buffetruokaa (siis oikeesti, oli todella kämäinen paikka) ja kaikki saatiin tilata yhdet juomat. Keskustelu oli todella väkinäistä, ja poistuttiin parin työkaverin kanssa hyvin nopeesti lounaan jälkeen.  Ehkä ankeinta ikinä.

Vierailija
265/1197 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten silloisen firmani pikkujoulut. Kaikki muut olivat aivan sekaisin paitsi minä, en nauttinut ollenkaan siitä että näin heidät sekoilemassa niin pahasti. Lähdinkin aika pian pois, ja seuraavalla viikolla sain potkut, koska "en sovellu työyhteisöön". Olin kuulemma pilannut muiden juhlafiiliksen, kun en sekoillut heidän kanssaan.

kaikeksi onneksi nykyinen työpaikkani ei ole moksiskaan siitä, etten halua osallistua mihinkään turhanpäivåäisiin kissanristiäisiin, joita he järjestävät. En ole koskaan välittänyt työkavereideni kanssa kaveeraamisesta, vaikka he ovatkin ihan kivoja. Haluan pitää työkaverit ja henk.koht. kaverit erillään toisistaan.

Vierailija
266/1197 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että aika sikoja monista kuoriutuu kun saa vähän viinaa. Todella ällöttäviä juttuja ollut monilla, lähentelyä väkisin puolin ja toisin, yrjöämistä, pettämistä ja muuta mukavaa. Onko se oma elämä niin peestä, että pitää vetää kuppi nurin kun ''luvan kanssa'' saa ottaa..?

Vierailija
267/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iso firma ja pirusti väkeä. En tunne edes kasvoiltaan noin 90 % porukasta. Firmassa alle puolet duunareita ja ihan v.....i toimareita. Ne 160 cm:set pukupellet tärkeinä kertovat surkeita vitsejä.

Ja yritetty onnetonta ohjelmaakin järjestää ja tj pitää puheen firman hienosta yhteishengestä yms. paskaa joka ei pidä ollenkaan paikkaansa ainakaan duunareitten kohdalla.

En siis ole viihtynyt niinä muutamina kertoina, kun olen käynyt, kuin tunnin verran ja lähtenyt menemään. Tänä vuonna taas skippaan koko paskan.

Edellisessä keskisuuressa yrityksessä firman johto biletti duunareitten kanssa ja juteltiin niitä näitä. Tämä myös näkyi työaikana ja työilmapiirissä erittäin positiivisena. Harmi, että firma meni nurin.

Vierailija
268/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten silloisen firmani pikkujoulut. Kaikki muut olivat aivan sekaisin paitsi minä, en nauttinut ollenkaan siitä että näin heidät sekoilemassa niin pahasti. Lähdinkin aika pian pois, ja seuraavalla viikolla sain potkut, koska "en sovellu työyhteisöön". Olin kuulemma pilannut muiden juhlafiiliksen, kun en sekoillut heidän kanssaan.

kaikeksi onneksi nykyinen työpaikkani ei ole moksiskaan siitä, etten halua osallistua mihinkään turhanpäivåäisiin kissanristiäisiin, joita he järjestävät. En ole koskaan välittänyt työkavereideni kanssa kaveeraamisesta, vaikka he ovatkin ihan kivoja. Haluan pitää työkaverit ja henk.koht. kaverit erillään toisistaan.

Väitätkö että sinut irtisanottiin koska pilasit pikkujoulujen tunnelman lähtemällä tilaisuudesta pois?

269/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

Kuulostaa tutulta. Th-aikoinani terkkareiden pikkujoulut olivat juuri tällaisia. Keitimme itse puurot ja joku oli leiponut jotain. Kahvit tai glögit keiteltiin ja nautittiin toistemme seurasta. Ja tätä ei tietenkään tehty työajalla, ettei olisi tullut sanomista.

Lääkärit pääsivät ravintolaan syömään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
270/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö että sinut irtisanottiin koska pilasit pikkujoulujen tunnelman lähtemällä tilaisuudesta pois?

Niin hän taisi tosiaan polleasti väittää. :D

Vierailija
271/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

Kuulostaa tutulta. Th-aikoinani terkkareiden pikkujoulut olivat juuri tällaisia. Keitimme itse puurot ja joku oli leiponut jotain. Kahvit tai glögit keiteltiin ja nautittiin toistemme seurasta. Ja tätä ei tietenkään tehty työajalla, ettei olisi tullut sanomista.

Lääkärit pääsivät ravintolaan syömään.

Me ollaan päästy ravintolaan syömään miten nyt sitten työvuorot ovat sopineet. Tietenkin KAIKKI omakustanteista. Lääkefirmat järjestää lääkäreille aika hulppeita pikkujouluja :)

Vierailija
272/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkamme huono ilmapiiri siirtyy myös pikkujouluhin.

Paska velloo ilmassa sielläkin.

Vierailija
273/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan meidän pikkujoulut. Työnantaja ilmoittaa järjestävänsä ne ja työntekijöiltä peritään maksu. Ei siinä muuten mitään, mutta mitään ohjelmaa ei ole tiedossa ja juhlapaikkana työpaikan toimisto :D

Meillä on tää ihan sama :D Ensin oot 8 tuntia töissä, sitten pitäisi maksaa että pääset illalla takaisin sinne työpaikalle.. Jätän väliin, yllättävää kyllä.

Vierailija
274/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri hukkui kotimatkalla.

Vierailija
275/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, mulla tuli mieleen hellyttävät pikkujoulut, jotka eräs työnantajani järjesti vuosia sitten. Sori tämä nyt ei ole karmiva.

Olin nuori tyttö ja tein siivoushommia koulun ohessa. Siivousfirma oli ihan pieni yritys. Muistaakseni meitä oli omistaja ja kolme työntekijää siellä töissä. No, pikkujoulut olivat toimistolla iltapäivästä/illalla. Siellä me neljä istuttiin, omistaja ja esimies tonttulakit päässä. Olivat hankkineet glögiä, pipareita, joulutorttuja, suklaata, ja meille työntekijöille joululahjaksi villasukat ja suklaata. Mun mielestä se oli vaan niin hellyyttävää ja ihanaa. Ei varmasti ollut rahaa millä rällätä, mutta silti järjestivät meille jotain kivaa :)

Vierailija
276/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työpaikka, julkinen sektori. Iso työyhteisö. Työnantaja osti ruoka-aineet, työntekijät kokkasivat, tarjoilivat ja tiskasivat. Yhteisöllisyyttä nääs. Lopuksi hauska tehtäväleikki oli keksiä ryhmissä säästökohteita ja -ideoita organisaatiolle. En uskoisi ellen olisi ollut paikalla.

Vierailija
277/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Ne oli varmaan ne joihin en lähtenyt vaikka kaikki vuoron perään kävi suostuttelemassa ja houkuttelemassa että miten kivaa siellä on, tule nyt vain sinäkin!

Sitten kun arki koitti niin kylläpä työpaikalla juorut lensi ja p:n puhuminen nousi ennätyksiinsä! kuka oli tehnyt mitäkin ja kene kanssa jne.... mutta siellähän oli niiiiiiiiiin hauskaa.....

Mitään en menetä kun en osallistu.

Mitä, jälkipuintihan on osa sitä hauskuutta. Juorujen voimalla sitä jaksaa ahertaa taas seuraaviin pippaloihin asti. Pikkujoulut ovat lahja, joka jatkaa antamistaan.

Vierailija
278/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä keskisuuressa yrityksessä firman johto biletti duunareitten kanssa ja juteltiin niitä näitä. Tämä myös näkyi työaikana ja työilmapiirissä erittäin positiivisena. Harmi, että firma meni nurin.[/quote]

Haluaisitko mieluummin työpaikan jossa on järjestystä ja sääntöjä, vai olla työtön? Kylläpä tarinasi loppu sai nauramaan. Ei toimareiden tehtävä ole olla kaveria jokaisen kanssa, siksi niitä välitason pomoja hankitaan.

Vierailija
279/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion virastossa. Niin kuivaa porukkaa, että...nykyään käyn vaan hyvin syömässä, katson iltaan kuuluvan maksetun esityksen ja lähden. Puolison kanssa on pari kertaa menty kahdestaan ja kerran kaveriporukalla jatkoille. Onkin ollut paljon hauskempaa.

Erään kunnan erään joukkoliikenneyksikön pikkujouluissa kaksi miestä tappeli naisesta vessassa. Bileet jäivät sen puljun viimeisiksi Kallion virastotalon ruokalassa, tuli porttari 😂😂😂😂😂😂

Samoissa kemuissa pomoni veti sellaiset lärvit ettei saanut talvisaapikkaita jalkoihinsa. Meni seuraavalla viikolla lääkäriin epäillen vakavaa sairautta, kun ihan pikku naukusta meni jalat alta 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
280/1197 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli edellisenä päivänä suuttunut kaikille. Syynä taisi olla, että kaapissa ei ollut oikeanlaista maitoa (Eila rasvaton), koska se oli loppunut eikä pomo ollut ehtinyt kauppaan. Mökötti koko pikkujouluillan mielenosoituksellisesti. Ei osallistunut mihinkään, koska koki, että häntä vihataan ja häntä ei arvosteta. Kaikki siksi, kun oli sininen maito eikä rasvaton. Veti kyllä siis muutenkin hernepellon nenään vähän joka päivä, mutta tuo maitoasia oli paha.