Treffit tulossa, ahdistaa kaikki deittiasiat!
Kumpi maksaa treffeillä? Toki tarjoudun aina maksamaan itse, mutta sitten tulee tunne, ettei mies ole kiinnostunut minusta, kun ei halua maksaa edes juomaani! Entä mitä treffien jälkeen? Jos lähden hänen luokseen, olen helppo nakki, eikä hän kiinnostu ja jos taas en lähde, niin hän tietenkin ajattelee, että minulla on muutakin sutinaa! Ota siitä sitten selvää!
Siis voi vee deittailu on perseestä! Treffeillä on vuosien mittaan tullut käytyä, mutta silti aina nämä perusasiat ottaa kupoliin!
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on turn off jos mies ei tarjoa. Samoin minä tarjoan kylään kutsuessani kahvia, ruokaa, herkkuja, viiniä... koska minut on opetettu hyville tavoille.
Pihiys on nounou.
Eli olet maksullinen seuralainen? Tee heti selväksi miehille joita tapailet.
Uskon että monikaan ei "tutustumista" jatka , jos ehtonasi on miehelle lompakon levittäminen sinun hassattavaksesi.
Sama levy se vain jatkaa pyörimistään. Olen yhden miehen nainen :) Tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa maailmaa nainen lähtee pois välittömästi "virallisilta" deiteiltä tai ainakin ilmoittaa myöhemmin ettei seuraavaa kertaa tule jos mies alkaa ehdottelemaan että naisen pitäisi maksaa lasku. Ei suomimiehillä olisi pahemmin vientiä rajojen ulkopuolella.
Noh riippuu maailmallakin naisesta. Los Angelesissa useampi nainen kieltäytyi siitä että tarjoaisin. Vahvoja naisia, joilla oma ura. Eivät jääneet vikoiksi deiteiksi.
Mutta tosiaan tarjouduin maksamaan - en tiedä mikä olisi ollut reaktio jos olisin suoraan ehdottanut jakamista. En usko, että olisi ollut mikään juttu.
Riippuu siis aika paljon tyypistä niin maailmalla kuin täällä. Toki Suomessa 50-50 on paljon yleisempää. Nykyisen vaimoni kanssa ekoilla treffeillä mentiin ensin pieneen tapahtumaan ja minä maksoin liput. Vaimoni sanoi, että sitten hän maksaa ruoan myöhemmin. Koska otin oluen ja sisäfilepihvin ja hän salaatin ja vettä, en kehdannut antaa hänen maksaa, vaan maksoin myös ruoan.
Mutta noin muuten AP:n huoliin. Teet niinkuin hyvältä tuntuu. Jos haluat mennä miehen luo hengaamaan senkun menet jos siltä tuntuu. Tai jos ei tunnu siltä niin et mene. Jos teissä on mitään potentiaalia ei se kaadu tuolllaisiin valintoihin ja todennäköisesti intuitio tietää paremmin kuin vauvafoorumi tai cosmo. Sellaiset 4. deitin jälkeen seksi, 4kk jälkeen saa sanoa "rakastan" kunhan ei sano ekana yms. sääntömallit on lehtien ja klikkauksien myymiseksi. Ihan sontaa.
m38
Olen nainen enkä tykkää, jos mies tarjoaa treffeillä, etenkin jos on sokkotreffit. Haluan itse maksaa omat kahvini tai viinini. Eri juttu on, jos menee tutun kanssa ja on ennenkin ollut tapana että toinen tarjoaa joskus ja toinen joskus, mutta jos tuntematon tarjoaa mulle kahvit siitä ilosta että tulen paikalle niin se tuntuu oudolta. Etenkin kun tiedän että mun kaltasilla opiskelijoilla on rahat tiukassa. Tiedän kyllä, että moni mies tarjoaa mulle juuri siksi, että ajattelee mun odottavan sitä tai mun ilahtuvan. Musta se vaan tuntuu kiusalliselta.
Voi elämän kevät tätä keskustelua. Joka treffeillä kun olen yrittänyt maksaa osuuteni, mies on melkein loukkaantunut siitä ja vaatinut maksaa. Tästä syystä en tykkää mennä treffeillä syömään, koska tulee olo että minut yritetään ostaa. Teekupin hinta on niin pieni ettei asia haittaa. Inhottaa käyttää toisen rahaa, varsinkin jos on tunne ettei ole vastapuolesta riittävän kiinnostunut.
On ollut ilahduttavaa lukea monia perusteltuja ja järkeviä miesten mielipiteitä ketjusta (en tarkoita niitä lompakkolois-huuteluita), mutta ettehän te käytännössä anna naisen maksaa. Jollain tapaa tämä ristiriita hämmentää minua. Baareissakin miehet haluaa ostaa juomia saadakseen seuraa, ja kieltäydyn aina, koska en halua kokea velvollisuutta olla jonkun seurana. Ja ei, se kahvikupin hinta ei tee kenestäkään loista tai huoraa - on loukkaavaa edes vihjata niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on hyvä muistaa, että jos mies on tosissaan ja vakavissaan susta kiinnostunut, niin hän kyllä maksaa jos on sut treffeille myös pyytänyt.
Ei ole vastaan tullut vielä sellaista miestä itselle, joka olisi halunnut vielä nähdä jatkossakin ja tutustua ja joka EI olisi maksanut ekoilla treffeillä.
Mikä sun tuntitaksa on ?
Kyllä ottaa sua koville kuulla, että osa miehistä haluaa tarjota :D
Ehkä ne epätoivoisimmat.
Kuinka paljon se sun treffitaksa siis on?
Itse asiassa ne tasokkaimmat miehet ovat aina hanakammin tarjoamassa, sellaiset mammanpoika - tyyppiset tai muuten vain katkerat "herramiehet" ovat tarkkoja joka sentistä.
Et sä tuolla sheimaamisella saa mitään muuta aikaan, kuin myötähäpeän loisimismentaliteettiasi kohtaan.
:D kenties olemme sitten vain treffailleet erilaisia miehiä. Väitteeni perustuu omiin kokemuksiin, ne tasokkaimmat miehet (jotka haluavat tarjota) ovat ihan syystäkin tasokkaita. Ja ei, tämä ei tarkoita vain varallisuutta kun kuitenkin luet sen niin. Loisiminen olisi omalla kohdallani aika turhaa, sillä tienaan mukavasti ja maksan oman elämiseni ihan omin pikku kätösin.
Naisvihaajat ovat jälleen löytäneet palstan :D eipä ollut ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena tämä on ollut todella avartava ketju. Olen tarjoutunut aina itse maksamaan, mutta enpä arvannutkaan minkä munauksen olisin voinut tehdä, jos olisin vihjaissut miestä maksamaan.
Ajat muuttuu ja on ilahduttavaa huomata, että miehet haluavat tasaveroisen suhteen myös kotitöwiden ym. osalta. Mieluummin näin, että on kotonakin huomiova nykymies, kuin se 50-luvun mies, joka kyllä tarjoaa muttei kotitöissä auta ja jonka palvelijatar nainen on koska mies tuo rahan.
Siis ihan ihania miehiä! Eivät pidä naista alempana tai räsymattona vaan rinnallaan tasavertaisena kumppanina. Tykkään!
hahahah... miehille kyllä kelpaa palvelija edelleenkin kotiin, mutta nykyään monen palvelijan etuja on vaan leikattu. Ennen sentään miehet tajusivat maksaa palvelijasta, mutta nykyään monelle naiselle lankeaa se palvelijan rooli ja saavat sen lisäksi vielä itse maksaa elämisensä (pahimmassa tapauksessa vielä miehenkin elämisen) KUN OLLAAN NIIN TASA-ARVOISIA.
Usein nämä kahvikupin maksamisesta nillittäjät ovat kotioloissa niitä pahimpia vaimon palvelusten hyväksikäyttäjiä mun elämänkokemuksen mukaan. Kysymys on heillä siitä, että eivät ole totuneet sosiaalisessa vaihdannassa uhrautumaan missään kohtaa. Kotona äi4i on passannut ja vastaavaa odotetaan naiselta myöhemminkin. Tasa-arvo 7n keppihevonen heille.
Nimim. Onnellisesti naimisissa ihanan miehen kanssa
Täyspäisimmät miehet ja ne joita tasa-arvo kiinnostaa, ihan pelkästään naisten oikeuksien vuoksi eivät ole vinkumassa tällä palstalla jostain parin euron kahvikupista.
Vierailija kirjoitti:
:D kenties olemme sitten vain treffailleet erilaisia miehiä. Väitteeni perustuu omiin kokemuksiin, ne tasokkaimmat miehet (jotka haluavat tarjota) ovat ihan syystäkin tasokkaita. Ja ei, tämä ei tarkoita vain varallisuutta kun kuitenkin luet sen niin. Loisiminen olisi omalla kohdallani aika turhaa, sillä tienaan mukavasti ja maksan oman elämiseni ihan omin pikku kätösin.
Ethän sä treffeillä suostu maksamaan. En sitten tiedä mitä kätösilläsi teet,
mutta treffeillä sulla ei sitten olekaan varaa maksaa omaa elämistäsi?
Kiitos useista kommenteista - vaikka nyt tulin entistä epävarmemmaksi! ;D Olen tavannut tulevaa deittikumppaniani kerran aiemmin - kävelytreffeillä! Siellä ei mennyt rahaa ja oli mukavaa jutustella. Nyt hän ehdotti toisia treffejä ja menemme suht edulliseen tapahtumaan, johon hän on nähtävästi ostanut liput. Toki aina maksan oman osuuteni, mutta jännittää aina se maksamiskuvio, koska vedän johtopäätöksiä sen perusteella.
Kävin treffeillä kahden miehen kanssa (eri aikaan), molemmat hyvissä ammateissa, eikä kumpikaan oma-aloitteisesti tarjonnut minulle kahvia (!), eikä myöskään tullut tokia treffejä.. eli siksi ajattelen, että mies veti minusta johtopäätökset matkalla tapaamispaikasta kahvilaan..
ap
Varsin epätoivoista yritystä loiselta.
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaajat ovat jälleen löytäneet palstan :D eipä ollut ikävä.
Katos kun ei naisissa ole noin yleisesti ottaen mitään vikaa, mutta kaltaisiasi halveksivat sekä miehet että normaalit naiset.
Pitäisi oikein kerätä kaikki miesten argumentit yhteen viestiin, kun tuntuu, etteivät naiset ole lukeneet koko ketjua. Sivun 2 ensimmäinen viesti kiteyttää ajatuksen aika hyvin, mutta muitakin erinomaisia kommentteja on.
Laitetaan tähän nyt kaikille kaksi scenaariota miten toimia eri tilanteissa:
1. Kun toinen pyydetään omaan asuntoon syömään, niin ei silloin seuralaiselta pyydetä ruokakuluja. Ettehän te pyydä kaveriltannekaan, jos kahvitatte häntä.
2. Kun mennään treffeillä ulos syömään, niin silloin etiketin mukaan molemmat maksavat omat ruokansa. Eikö naistenkin ole tarkoitus antaa itsestään mahdollisimman hyvä kuva?
Kyllä tässä asiassa se miesten mielipide on se, jota tulee kunnioittaa, koska kyseessä on miehen rahat. Ei kukaan voi päättää toisen puolesta, että mä nyt käytän sun rahojasi, koska oon nainen ja oon tottunut siihen (-.-)
Keskusteltiin asiasta vaimon kanssa, ollaan molemmat akateemisia ja samaa mieltä tästä asiasta. Tässä kysytään nimenomaan miesten mielipidettä asiaan, minkä vuoksi ihmetyttää, että sitä sanotaan vääräksi. Kun mies ilmoittaa, ettei pidä jostain, niin nainen ilmoittaa, että ihan sama, koska hän tykkään siitä. Miettikääpä hetki samaa toisinpäin... Miestä pidettäisiin itsekkäänä hirviönä, joka haluaa alistaa naista kaiken aikaa. Kieltämättä osa täällä kuulostaa aika hirviömorsmiamilta.
Summa summarum miehet eivät siitä pidä -jos haluatte tehdä mieheen vaikutuksen niin ilmoitatte maksavanne oman osuutenne. Voi toki istua prinsessana ja vaatia miestäkin maksamaan, mutta huononnat vain omia mahdollisuuksiasi.
Eli naisen pitää tarjoutua maksamaan, mutta mies kuitenkin maksaa, tai miehisyys kärsii ja pippeli putoaa pois. Onneksi ei tarvitse käydä treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä näitä kommentteja oikein luet? Se, että mies tarjoutuu maksamaan, ei tarkoita automaattisesti että hän joutuisi maksamaan. Se on vain kohtelias ele, joita et itse taida harrastaa :) kuten sanoin, maksan omat juttuni tai sitten maksetaan vuorotellen. Näin normaalit ihmiset toimivat.
Syy miksi naisen kannattaa maksaa aina itse, on juurikin se että jotkut päästään vinksahtaneet miehet kuvittelevat naisen olevan pillua velkaa yhden kahvikupillisen tai lasillisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos useista kommenteista - vaikka nyt tulin entistä epävarmemmaksi! ;D Olen tavannut tulevaa deittikumppaniani kerran aiemmin - kävelytreffeillä! Siellä ei mennyt rahaa ja oli mukavaa jutustella. Nyt hän ehdotti toisia treffejä ja menemme suht edulliseen tapahtumaan, johon hän on nähtävästi ostanut liput. Toki aina maksan oman osuuteni, mutta jännittää aina se maksamiskuvio, koska vedän johtopäätöksiä sen perusteella.
Kävin treffeillä kahden miehen kanssa (eri aikaan), molemmat hyvissä ammateissa, eikä kumpikaan oma-aloitteisesti tarjonnut minulle kahvia (!), eikä myöskään tullut tokia treffejä.. eli siksi ajattelen, että mies veti minusta johtopäätökset matkalla tapaamispaikasta kahvilaan..
ap
Sullahan on loistotilanne. Kysy mieheltä, että paljonko lippu maksoi ja tarjoudu maksamaan sen hinta. Todennäköisesti tuossa tilanteessa haluaa tarjota lipun kerran on sen etukäteen ostanut, mutta nostat pisteitäsi roimasti ehdottamalla tuota.
Täällä kans yksi hyvässä ammatissa oleva, joka ei tarjoa edes sitä kahvia. Mitä paremmassa asemassa on, niin sitä vähemmän haluaa pyydystää naisia esimerkikse taloudellisin avuin. Kaikki etsii oikeaa rakkautta. Jo kahvikupin maksaminen saa itselleni ikävän fiiliksen ikäänkuin naisen ostamisesta.
t:Oikeustieteiden maisteri, todella huomiova aviomies, onnellisesti naimisissa vaikka en tarjonnut edes tikkaria kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä näitä kommentteja oikein luet? Se, että mies tarjoutuu maksamaan, ei tarkoita automaattisesti että hän joutuisi maksamaan. Se on vain kohtelias ele, joita et itse taida harrastaa :) kuten sanoin, maksan omat juttuni tai sitten maksetaan vuorotellen. Näin normaalit ihmiset toimivat.
Syy miksi naisen kannattaa maksaa aina itse, on juurikin se että jotkut päästään vinksahtaneet miehet kuvittelevat naisen olevan pillua velkaa yhden kahvikupillisen tai lasillisen jälkeen.
Missä kohtaa näin on kukaan kirjoittanut?
Miksi sukupuolielintäsi tulisi syöttää tai juottaa?
Todella puuduttava ketju lukea. Joka toinen sana on loinen sitä ja loisiminen tätä, sheimaamista ja uliuliuli. Voisivatko näiden kuluneiden fraasien hokijat hieman kehittää argumentointitaitojaan?
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yksi hyvässä ammatissa oleva, joka ei tarjoa edes sitä kahvia. Mitä paremmassa asemassa on, niin sitä vähemmän haluaa pyydystää naisia esimerkikse taloudellisin avuin.
toi on itse asiassa ihan hyvä huomio. Hyvin (ilmiselvästi) toimeentulevan tarjotessa paljon (vaikka ei tunnu yhtään tilissä) on tilanne helposti vinksahtaneempi. Nainen voi kokea miehen pröystäilevän tai ostavan naista. Toisaalta miehelle saattaa tulla olo, että nainen etsii elintasoa ei miestä hänen itsensä vuoksi.
Helpoimpia nämä tilanteet ovat kun molemmat ovat omillaan ja tulevat suht hyvin toimeen. Silloin ei ole iso draama menee niin tai näin.
Itse miehenä tarjoan (tarjosin, en ole enää markkinoilla, olen viestin 105 kirjoittaja) aina, mutta koin sen hyvin oudoksi jos nainen aina (siis useita tilnateita peräkkäin) otti tarjouksen vastaan eikä ikinä osallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Todella puuduttava ketju lukea. Joka toinen sana on loinen sitä ja loisiminen tätä, sheimaamista ja uliuliuli. Voisivatko näiden kuluneiden fraasien hokijat hieman kehittää argumentointitaitojaan?
Voisitko siis argumentoida sitä, miksi mies on aina se maksaja?
Uliuli.
No ei kyllä naisten puolelta kovin huikeaa argumentointia ole ollut. Samaa vanhaa jankataan vaikka täällä on ihan selkeästi lueteltu paaaaaljon syitä miksi miehet eivät halua tarjota. Lukekaa koko ketju ennenkuin alatte kommentoimaan.
Heitäppä 119 nyt hyvä ja päivänvaloa kestävä argumentti siitä miksi miehen pitäisi maksaa ja heitä myös argumentti miksi ei. Kun kwhut olevasi hyvä argumentoimaan niin luonnollisesti otat molemmat näkökulmat silloin huomioon ja rakennat hyvän argumentin.
Pinnistä pinnistä! Hauku kaikki miehet jotka eivät pyöri pillusi ympärillä ja nosta sinua jalustalle.
Kukahan tässä olikaan naurettava?