Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisin vielä säästää?

opiskelija

Olen juuri aloittanut yliopisto-opinnot ja etsin lisää säästökohteita. Tuloja on opintotuki 336,76 euroa, asumislisä 120,00 euroa. Lisäksi käyn töissä siivoamassa, josta saan 110 euroa kuussa käteen. Menoja on soluasunnon vuokra 140 euroa sekä kännykkä 19,95 euroa, ruoka 30 euroa, hygieniatarvikkeet noin 10 euroa ja opiskelutarvikkeet noin 10 euroa. Matkat vanhempien luokse kotipaikkakunnalle noin 100 euroa

Tiedän, että olen voitollinen joka kuukausi, mutta haluaisin saada enemmän säästöön pahan päivän varalle.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Katso matkoissa tarjouksia, ne on monesti opiskelija hintaa halvempia. Juuri nyt on tarjouksessa sarjalippuja, käykö sinun reitillesi? Hygieniatarvikkeet, tuo on itse asiassa aika iso summa vai onko vessapaperi mukana?. Osta 3 litran saippuapönikkä, maksaa citymarketissa kolmisen euroa tai käytä palasaippuaa. Jos et ole hikinen, aina ei tartte saippuaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katso matkoissa tarjouksia, ne on monesti opiskelija hintaa halvempia. Juuri nyt on tarjouksessa sarjalippuja, käykö sinun reitillesi? Hygieniatarvikkeet, tuo on itse asiassa aika iso summa vai onko vessapaperi mukana?. Osta 3 litran saippuapönikkä, maksaa citymarketissa kolmisen euroa tai käytä palasaippuaa. Jos et ole hikinen, aina ei tartte saippuaa. 

Siis VR:llä on sarjalipputarjouksia. 

Vierailija

No mitä ihmettä sä haluat et sulle vastataan, älä mene äitin luo joka vkl? Tavalliselle opiskelijalle menee jo lounaisiin enemmän rahaa kuussa kuin sinulla kaikkeen ruokaan? Miten se on mahdollista?

Vierailija

Asumistuki on osa opintotukea, kuten myös laina. Oikeasti opintotukesi olisi siis ainakin 856,76 niin halutessasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä sä haluat et sulle vastataan, älä mene äitin luo joka vkl? Tavalliselle opiskelijalle menee jo lounaisiin enemmän rahaa kuussa kuin sinulla kaikkeen ruokaan? Miten se on mahdollista?

En syö yliopistolla kallista ruokaa koskaan, vaan ruokavaliooni kuuluu lähinnä purkkihernekeitto, nötköt, makaroni ja kananmunat. Mikään noista ei maksa paljoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on osa opintotukea, kuten myös laina. Oikeasti opintotukesi olisi siis ainakin 856,76 niin halutessasi.

Lainaa en halua nostaa, koska minäkään muunkaan ihmisryhmän ei tarvitse elää lainalla, niin miksi opiskelijan pitäisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa en halua nostaa, koska minäkään muunkaan ihmisryhmän ei tarvitse elää lainalla, niin miksi opiskelijan pitäisi?

En minä kehoitakaan sinua nostamaan lainaa, ainoastaan sanomaan opintorahaa opintorahaksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat