Aina kun syön jotain alkaa välittömästi kamala vatsakipu/närästys
Tåtä kestänyt viikon päivät. Onkohan ihan tavallista? Somac otettu käyttöön.
Kommentit (43)
Joo, on tavallista. Siksi kaikki ihmiset kiemurtelevat tuskasta aterian jälkeen.
Mieti nyt vähän itse omilla aivoilla.
Ei se ole mitään vakavaa. Enintään sklerosoiva kolangiitti. Maksan vaihdolla siitä selviää.
Omavastuu saattaa vähän nousta, eiköhän sadalla tonnilla selbiä operaatiosta ja lääkkeet runsaan tonnin kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Menisin kyllä lääkärille.
Syömisten korjaaminen onnistuu ilman lääkäriäkin.
No vaikea sanoa kun ei tiedä mitä syöt ja juot? Kuinka paljon on ylipainoa ja miten muut asiat elämässä? Eli normaalia EI ole missään tapauksessa. Eliminaatiodieettiä voisi itse kokeilla ilman lääkäriäkin. Itselle ei sopinut viljat eikä sokerit/makeutusaineet. Ne kun poistui kokonaan ruokavaliosta niin närästys loppui. Mitään dg en ole hakenut ja nykyään pärjään hienosti.
Refluksitauti, keliakia, laktoosi-intoleranssi. Vaihtoehtoja on monia eikä ne selviä ilman lääkäriä.
Ei hyvää päivää. Kysytkö sä ihan aidosti tosissaan, että onko tavallista? Mä sanoisin, että ei kovinkaan tavallista. Miksi kysyt, kun varmasti tiedät vastauksen itsekin.
Syö ensin Somac-kuuri ja jos ei helpota niin lääkäriin. Vältä vatsaa ärsyttäviä rasvaisia ja happamia ruokia.
Joku pääsee ärsyttämään vatsahappoja. Ärsytysketju pitää katkaista vaikka voihan se olla joillakin jatkuvaa. Aika moni aines voi ärsyttää, jopa mustikka, hedelmämehu, pastilli, kaakao jne. Hankalaa on. Ja suolakin voi tehdä jotain. Ennen nukkumaanmenoa ei juomaa, ruokaa paljon paitsi jos nukkuu pystyasennossa. Lääkkeetkin oma juttunsa, auttaako ab-piimä. Vatsaportti on joskus iän myötä erilainen, tulee helpommin hapot ylös tai neste ei tunnu imeytyvän, kestää ja kestää. Pitää välttää ehkä liikoja nesteitä.
Ensin jonkun aikaa Somac- kuuri, jos ei auta niin sitten varaat lääkäriajan. Mulla aiheutti vuoden jatkuvaa närästystä ja kipua mahassa gastriitti eli mahan limakalvon tulehdustila. Sekin löydettiin sitten gastroskopialla eli kannattaa kuitenkin varata se lääkäriaika jos tuo Somac- kuuri ei auta yhtään oireisiin. Mulla oireet loppui sitten vähitellen vuoden aikana, nyt ei ole ollut mitään pariin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ensin jonkun aikaa Somac- kuuri, jos ei auta niin sitten varaat lääkäriajan. Mulla aiheutti vuoden jatkuvaa närästystä ja kipua mahassa gastriitti eli mahan limakalvon tulehdustila. Sekin löydettiin sitten gastroskopialla eli kannattaa kuitenkin varata se lääkäriaika jos tuo Somac- kuuri ei auta yhtään oireisiin. Mulla oireet loppui sitten vähitellen vuoden aikana, nyt ei ole ollut mitään pariin vuoteen.
Tuonkin olisit välttänyt syömällä sopivaa ruokaa. Mutta menit lääkärii hakemaan lääkettä. Tällaiset urpot tukkii terveyskskukset.
Vältä rasvaa, sipulia, hiilihapollisi juomia
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa rasvaa ei pidä vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvainen ruoka on uksi pahimmista närästyksen aiheuttajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se siinä oleva rasva sen aiheuttaja? Viljat on pahimpia vaivojen aiheuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä syytät rasvaa. Mitäs muuta se "rasvainen ruoka" sisältää?
Hermot siellä reistaa. Nolo hallituksemme käy hermoosi. On tavallista.