Miksi miehen "logiikka" on aina niin epälooginen?
Kommentit (32)
Se vaikuttaa siltä naiselle, joille on vaikea selittää että Maa on pyöreä vaikka se tuntuukin jalkojen alla tasaiselta. Naiset eivät ajattele vaan tuntevat, siksi miesten rationaalisuus on heistä outoa
Esimerkki valaisis todella asiaa. Yleensä kuitenkin miesten logiikka on aika suoraviivaista ja johdonmukaista.
Mä en ymmärrä, mun kokemuksen mukaan miehen logiikka on usein loogisempaa kuin naisilla. Vaikka olen itsekin nainen.
AP olet väärässä. Spedekin tämän aikanaan hoksasi. Siis että naisen logiikka on omituinen :)
Vierailija kirjoitti:
Se on loogista silloin kun me miehet olemme keskenämme. Naisten seurassa joudumme mukautumaan naisten "logiikaan", joten tuo saattaa vääristää kokemuksiasi miehistä.
Joutuvathan naisetkin mukautumaan miesten "logiikkaan". Tuo selityksesi on taas sitä miehen logiikkaa, ei selitä mitään. Naisten kesken asiat sujuvat paljon helpommin, voi pysähtyä kysymään tietä kun ollaan eksyksissä ym. Mies ei edes myönnä kun on eksynyt.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin naisten logiikka on epäloogista.
Näillä argumentointitaidoilla ei taida ihan yliopistoon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Joutuvathan naisetkin mukautumaan miesten "logiikkaan". Tuo selityksesi on taas sitä miehen logiikkaa, ei selitä mitään. Naisten kesken asiat sujuvat paljon helpommin, voi pysähtyä kysymään tietä kun ollaan eksyksissä ym. Mies ei edes myönnä kun on eksynyt.
Hah. Kesällä eräissä polttareissa keskustelimme siitä, kuinka helposti asiat pystytään järjestämään miesten kesken. Esimerkiksi polttarit. Naiset puolestaan tekevät tuollaisestakin erittäin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Valaiskaa mua :D
Kerro esimerkki.
Haluaisin myös kuulla AP:n esimerkkejä, jolloin miehen logiikka on ollut epälooginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Kesällä eräissä polttareissa keskustelimme siitä, kuinka helposti asiat pystytään järjestämään miesten kesken. Esimerkiksi polttarit. Naiset puolestaan tekevät tuollaisestakin erittäin vaikeaa.
Että ihan keskustelitte miesten kesken? No nyt joudun kyllä sitten myöntämään olleeni täydellisen väärässä kun ihan miesten kesken tästä on keskusteltu. Ja ihan polttareissa vielä. (Tämä sitten oli sarkasmia.)
En ole ikinä ollut mukana naisten polttareissa missä mikään olisi ollut hankalaa. Naiset vain jaksavat nähdä vaivaa tuollaisen eteen ja miesten mielestä kaikki on sitten NIIN vaikeaa kun haluaa tehdä jotain muuta kuin maata sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Valaiskaa mua :D
Kerro esimerkki.
Haluaisin myös kuulla AP:n esimerkkejä, jolloin miehen logiikka on ollut epälooginen.
Samoin, vaikka nainen olenkin. Aloitus on tosi laiskasti tehty.
Vierailija kirjoitti:
AP olet väärässä. Spedekin tämän aikanaan hoksasi. Siis että naisen logiikka on omituinen :)
Ja huvittavinta noissa sketseissä on, että Hannele sanoi, että ei itse ymmärtänyt mikä tuossa oli niin hauskaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huvittavinta noissa sketseissä on, että Hannele sanoi, että ei itse ymmärtänyt mikä tuossa oli niin hauskaa...
Naisen logiikka sketseistä useampi on kuulema lähtöisin riitta väisäsestä. Saman huhun mukaan oli tuonut oman lankapuhelimensa speden luo että hänen numeroon voi soittaa.
Tulee tästä miehen logiikasta mieleen äskettäinen ketju täällä, jonka mukaan naisen pitää maksaa päivähoitomaksut, koska hän saa tililleen lapsilisät. No olisiko päivähoitomaksut ehkä vähän isommat kuin ne lapsilisät... Ja sitten kun nainen teki Excelin talouden tulojen ja menojen jakautumisesta, niin mies suuttui.
Joo, en ymmärrä.
Ja lisää miehen logiikkaa: Vanhempani aikoinaan riitelivät talousasioita kovastikin. Isäni mielestä vikani oli äidissäni, joka ei osaa maksaa laskuja: Laskuja ei kuulemma pidä maksaa eräpäivänä, vaan vetkuttaa sitä maksamista. Mikähän logiikka tuossakin oli? Silläkö se maksettava summa pienenee? Nyt, vuosikymmeniä myöhemmin (vanhemmat jo eronneet), on myöntänyt, ettei ole koskaan osannut raha-asioita hoitaa.
Minkä miehen? Törmännyt aika moniin logiikoihin, niin miesten kun naisten. Vihaan yleistystä.
Se on loogista silloin kun me miehet olemme keskenämme. Naisten seurassa joudumme mukautumaan naisten "logiikaan", joten tuo saattaa vääristää kokemuksiasi miehistä.