Ihan hirvee toi MOT teuraseläimistä!
toivottavasti tästä nousee kohu ja itse aion boikotoida kaikkia isoja lihanvalmistajia varsinkin HK:ta.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Jätin ohjelman katsomatta, en pysty katsomaan ihmisten raakuutta. Rakastan eläimiä, hämähäkkiäkään en tapa vaan kiikutan sen ulos.
Ei sitä kannatakaan tappaa. Hämähäkki on hyötyeläin siinä missä kasvinsyöjät ovat lihansyöjien luonnollista ja terveellistä ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan pihalla ja aivopesty jos todella kuvittelet maatalouden olevan vaarallisempaa kun fossiliset päästöt. Tuossa dokumentissa ei ole mistään muusta kysymys kuin ruoantuotannon mustamaalaamisesta. Aivan sekaisin kuin seinäkellot olette. Mitä te vedätte?
Lihantuotanto oikeasti tuottaa tutkimusten mukaan 51% kasvihuoneilmiötä aiheuttavista hiilidioksidipäästöistä, eli ei todellakaan mikään merkityksetön pikkujuttu http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/77564-lihantuotanto-syy-yli-51-prosent...
Minä en usko tuota. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan pihalla ja aivopesty jos todella kuvittelet maatalouden olevan vaarallisempaa kun fossiliset päästöt. Tuossa dokumentissa ei ole mistään muusta kysymys kuin ruoantuotannon mustamaalaamisesta. Aivan sekaisin kuin seinäkellot olette. Mitä te vedätte?
Lihantuotanto oikeasti tuottaa tutkimusten mukaan 51% kasvihuoneilmiötä aiheuttavista hiilidioksidipäästöistä, eli ei todellakaan mikään merkityksetön pikkujuttu http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/77564-lihantuotanto-syy-yli-51-prosent...
Taas uusi propagandatutkimus, jolla ei ole mitään konkreettista näyttöä. Mitä te sitten syötte jos ei ole lihaa tarjolla? Ekologisia ihmeellisiä kasveja, jotka on lennätetty tänne pohjolaan ekologisella lentobensiinillä vai? Ei tsiisus.
Mulla loppui possunsyönti kun näin dokkarin, jossa possu ratkoi vaikeita päättelytehtäviä nopeammin ja paremmin kuin koira. Fiksuja otuksia. Ja nahan sisällä, sisäelimiltään, muistuttaa hyvin paljon ihmistä.
Enpä tosin muutakaan lihaa ole syönyt aikoihin, ei vain moraali taivu eläinten järjestelmälliseen alistamiseen ja kiduttamiseen parin pihvin takia.
Riistaa voisin syödä, mielestäni ainut eettinen liha.
Ihmiset ja kiihkovegaanit eivät taida tajuta sitä, että erittäin merkittävä osa maailman ihmisistä, jotka syövät lihaa eivät todellakaa halua, aio tai tule lopettamaan lihansyömistään. Myydäänhän maailmassa paljon vaarallisempiakin asioita kuin esimerkiksi päihteitä. Ei niitä myytäisi, jolleivat ihmiset niitä ostaisi. Niin kauan kuin teuraseläintentuotanto on kannattavaa. Se tulee jatkumaan. Tällaisen pienen kärpäsenpaskamaan piipertäjien on aivan turha kuvitella tekevänsä tästä planeetasta jotain kasvissyöjien Eedeniä. Syön lihaa, nautin, pieren ja kuolen onnellisena. Jokainen tehkööt omat valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppui possunsyönti kun näin dokkarin, jossa possu ratkoi vaikeita päättelytehtäviä nopeammin ja paremmin kuin koira. Fiksuja otuksia. Ja nahan sisällä, sisäelimiltään, muistuttaa hyvin paljon ihmistä.
Enpä tosin muutakaan lihaa ole syönyt aikoihin, ei vain moraali taivu eläinten järjestelmälliseen alistamiseen ja kiduttamiseen parin pihvin takia.
Oletteko huomannet että broilerit maistuvat seuraavana päivänä jääkaapista otettaessa aivan joulukinkulle. Sinappi vaan puuttuu. Sama rehu siis sioilla ja kanoilla... Kama oikeesti kohta loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Villiintyneet siat tuntevat ihmisen tavat ja tyylin ja siksi ovat oppineet päihittämään ihmiset älyllisesti, niitä on ihan mahdoton pyydystää. Tämä oli jossain dokkarissa. Kanatkin osaa todella hyvin matematiikka ja lehmän ja sen pojan välinen rakkaus on täysin verrattavissa ihmisen äidinrakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaa sisältävään lemmikkieläinruokaan haittavero. Vaikka autoilun veroja tasata tähän oikeudenmukaisempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Saahan näistä kuvattua minkälaisia vain, sehän on kuvaajan käsissä tuo homma. Aletaan kuvaamaan teidän perhe-elämää. Kuvataan kokoajan ja otetaan koosteena kaikki riidat ukkojenne kanssa, lasten tappelut ja teidän huutamiset, kaljan kittaukset ja porsastelut. Laitetaan julkisiksi ja annetaan ymmärtää että tätä elämä on päivästä toiseen. Katotaan monenko ovella tantta seisoo:D Ihan samasta asiasta on nyt kyse.
Oi pyhä yksinkertaisuus! O sancta simplicitas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaruudessakaan ei ole käyty, Timo Soini on oikeasti hoikka ja nöpönenäinen mies. Jokainen voi uskoa mitä tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ja kiihkovegaanit eivät taida tajuta sitä, että erittäin merkittävä osa maailman ihmisistä, jotka syövät lihaa eivät todellakaa halua, aio tai tule lopettamaan lihansyömistään. Myydäänhän maailmassa paljon vaarallisempiakin asioita kuin esimerkiksi päihteitä. Ei niitä myytäisi, jolleivat ihmiset niitä ostaisi. Niin kauan kuin teuraseläintentuotanto on kannattavaa. Se tulee jatkumaan. Tällaisen pienen kärpäsenpaskamaan piipertäjien on aivan turha kuvitella tekevänsä tästä planeetasta jotain kasvissyöjien Eedeniä. Syön lihaa, nautin, pieren ja kuolen onnellisena. Jokainen tehkööt omat valintansa.
En minä usko että tuollaisia kiihkovegaaneja paljon on. Useimmat meistä kasvissyöjistä ymmärrämme ihan hyvin, ettei muut tule valitsemaan meidän tietämme, enkä minä ainakaan ole koskaan kellekään saarnannut lihan syömisestä. Teen itse omat valintani oman ruokavalioni kanssa, ja valinta on vegetarismi, mutta muiden erilaisiin valintoihin en puutu.
Eikä varmasti kukaan täysjärkinen luule, että tästä planeetasta mitään Eedeniä kasvissyönnillä saadaan. Johan tälläkin hetkellä ihmiset tappaa eri puolilla maailmaa toisiaankin sodissa, ja kaikenlaista pahaa tapahtuu joka puolella, kaikenlaista julmuutta. Ei toki kasvissyönti sitä lopeta. Mutta minä teen mieluiten sen vähän jonka voin tehdä, kuin heitän hanskat tiskiin ja sanoisin että kun en kuitenkaan voi parantaa koko maailmaa, niin en välitä mitään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaruudessakaan ei ole käyty, Timo Soini on oikeasti hoikka ja nöpönenäinen mies. Jokainen voi uskoa mitä tahtoo.
Luulet sä oikeasti että lihantuotanto loppuu jos pari ihmistä ei tykkää lihasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa toki jotain uskottavampaa materiaalia, olen kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Villiintyneet siat tuntevat ihmisen tavat ja tyylin ja siksi ovat oppineet päihittämään ihmiset älyllisesti, niitä on ihan mahdoton pyydystää. Tämä oli jossain dokkarissa. Kanatkin osaa todella hyvin matematiikka ja lehmän ja sen pojan välinen rakkaus on täysin verrattavissa ihmisen äidinrakkauteen.
Pakko mainita vaikka vähän off-topic... Olin kerran koiran naksutinkoulutuskurssilla, jossa ensin ennen kuin päästettiin koirien pariin, piti periaatteet opetella kanalla. Kanallahan ei ole laumaviettiä tai ihmisen miellyttämishalua kuten koiralla voi olla, joten sen kanssa koulutusperiaatteet oppii varmemmin. Olin ihan yllättynyt miten kanakin tosiaan oppii ja jopa haluaa tehdä yhteistyötä ja osoittaa persoonallisia piirteitä! Ennen olin pitänyt niitä jotenkin aika vähä-älyisinä ja vähän tietoisina otuksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen kaltainen tehokalastus aiheuttaa sen että merien kalakannat on tuhoutuneet olemattomiin vuonna 2075. Jotkut Kiinan savupiiput eivät tällaista tuho saa aikaiseksi
Kerro minulle miten kala aiheuttaa ilmastonmuutoksen?
Niin kertokaa nyt miten kalojen puute aiheuttaa ilmastonmuutosta? Nehän pikemminkin keventävät sitä kun eivät tuota enää happea meriin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en itse katsonut, koska en pystyisi. Toisaalta en koe mitään velvollisuutta katsoa sitä, koska en syö lihaa. Tää kyllä sai mut miettimään siltikin ja päätin ryhtyä kokonaan vegaaniksi. :)
Syön lihaa enkä koe velvollisuudeksi katsoa jotain ohjelmia jossa esitellään yksittäistapauksia.
"Velvollisuus katsoa ".....voi pyhä yksinkertaisuus :)
Vierailija kirjoitti:
Jos välittää eläimestä yksilönä, niin silloin pienenkin ryhmän veganismi on merkittävää. Tuhat vegaania säästää 77 000 kiloa lihaa (poislukien kalan), tuo on jo monta pelastettua, arvokasta henkeä. En minä ainakaan halua luovuttaa hankalien asioiden kanssa, vaikkei optimiin koskaan päästäisikään niin en ole muidenkaan moraalikysymysten kanssa luovuttamassa, "lastenraiskaajia tulee olemaan aina, ehkä vaan lopetetaan tuomitseminen ja lakkautetaan suojaikärajat", "ymmärrän, että murhatuksi tuleminen on ikävää, mutta tuo sarjamurhaaja todella nauttii siitä, on oma valintansa mihin ei kannattaisi puuttua. Sitä paitsi, ihmiset ovat murhanneet jo miljoonia vuosia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainita vaikka vähän off-topic... Olin kerran koiran naksutinkoulutuskurssilla, jossa ensin ennen kuin päästettiin koirien pariin, piti periaatteet opetella kanalla. Kanallahan ei ole laumaviettiä tai ihmisen miellyttämishalua kuten koiralla voi olla, joten sen kanssa koulutusperiaatteet oppii varmemmin. Olin ihan yllättynyt miten kanakin tosiaan oppii ja jopa haluaa tehdä yhteistyötä ja osoittaa persoonallisia piirteitä! Ennen olin pitänyt niitä jotenkin aika vähä-älyisinä ja vähän tietoisina otuksina.
Minä kyllä väännän siitä huolimatta kanalta niskat nurin ja syön sen kun nälkä tulee. Pure sinä vaan närettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen kaltainen tehokalastus aiheuttaa sen että merien kalakannat on tuhoutuneet olemattomiin vuonna 2075. Jotkut Kiinan savupiiput eivät tällaista tuho saa aikaiseksi
Kerro minulle miten kala aiheuttaa ilmastonmuutoksen?
Niin kertokaa nyt miten kalojen puute aiheuttaa ilmastonmuutosta? Nehän pikemminkin keventävät sitä kun eivät tuota enää happea meriin.
Arvasin. Te olette aivan täysin idiootteja. Peloteltu pilalle kaiken maailman möröillä. Syökää ja eläkää mitä mielenne tekee ja jättäkää muut ihmiset rauhaan.
Lihantuotanto oikeasti tuottaa tutkimusten mukaan 51% kasvihuoneilmiötä aiheuttavista hiilidioksidipäästöistä, eli ei todellakaan mikään merkityksetön pikkujuttu http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/77564-lihantuotanto-syy-yli-51-prosen…