Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirvee toi MOT teuraseläimistä!

sairasta ja vielä Suomessa
26.10.2015 |

toivottavasti tästä nousee kohu ja itse aion boikotoida kaikkia isoja lihanvalmistajia varsinkin HK:ta.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lopeta lihan syöntiä IKINÄ!

Vierailija
102/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutkimusten mukaan kala on luultua kipuherkempi. Miksi syötte kalaa, jos ette hyväksy lihaa.

Kala usein kuolee tukehtumalla.

Itse en syö kalaakaan, mutta kala yleensä saa sentään elää elämänsä uiskentelemalla luonnollisessa ympäristössään (pois lukien kassikasvatetut, joita nyt muutenkin kannattaa välttää, koska tarvitaan antibiootteja paljon ettei tiheässä elävät kalat saa infektioita), ja on siten rinnastettavissa enemmän riistaan kuin tehotuotettuun lihaan. Kuolinhetken kipu on lopulta pieni paha verrattuna koko elämän kärsimykseen jossain tehosikalassa tai -kanalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

800 kg sonnihan liikkuu kun sille nätisti sanoo että menepäs nyt siitä. Tuommoinen muoviputkella perseelle lätkiminen ei perustu kipuun vaan siihen että eläin säikähtää sitä läjähtävää ääntä ja kosketusta

Muoviputkella? Sähköraipalla ne siinä läiski, ja siihen on kyllä laitettu sen verran vahva sähkövirta että sen verran kipua tulee että jopa pelkäävä eläin menee vaan eteenpäin kun ruoskitaan...

Ne oranssit oli muoviputkia ja metalliputki jossa oli päässä ne kaks piikkiä oli sähköpiiska josta saa iskut vain kun niillä piikeillä painaa iholle jolloin elextrodit yhdistyy, näin ei käynyt esimerkiksi videolla kertaakaan tapauksessa jossa väitettiin naudalle annettavan päähän tarpeettomasti sähköiskuja sähköpiiskalla. Persiillehhän nuo muutaman kerran tökkäs... ei kannata olettaa jos ei tiedä...

Vierailija
104/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös katsoa netflixin dokumentti Cowspiracy. Dokumentissa käy muun muassa ilmi kuinka vegaanius ainut keino vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Ainakin itsellä avasi silmät!

Haha tulihan se ilmastonmuutoskin sieltä :D

Just just... Aletaanko sitten myös ihmisten syntyvyyttä rajoittamaan rankalla tavalla?

Ohiksena: kyllä, ihmisten syntyvyyttä pitäisi rajoittaa. Rankasti.

Vierailija
105/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ja kiihkovegaanit eivät taida tajuta sitä, että erittäin merkittävä osa maailman ihmisistä, jotka syövät lihaa eivät todellakaa halua, aio tai tule lopettamaan lihansyömistään. Myydäänhän maailmassa paljon vaarallisempiakin asioita kuin esimerkiksi päihteitä. Ei niitä myytäisi, jolleivat ihmiset niitä ostaisi. Niin kauan kuin teuraseläintentuotanto on kannattavaa. Se tulee jatkumaan. Tällaisen pienen kärpäsenpaskamaan piipertäjien on aivan turha kuvitella tekevänsä tästä planeetasta jotain kasvissyöjien Eedeniä. Syön lihaa, nautin, pieren ja kuolen onnellisena. Jokainen tehkööt omat valintansa.

Jos välittää eläimestä yksilönä, niin silloin pienenkin ryhmän veganismi on merkittävää. Tuhat vegaania säästää 77 000 kiloa lihaa (poislukien kalan), tuo on jo monta pelastettua, arvokasta henkeä. En minä ainakaan halua luovuttaa hankalien asioiden kanssa, vaikkei optimiin koskaan päästäisikään niin en ole muidenkaan moraalikysymysten kanssa luovuttamassa, "lastenraiskaajia tulee olemaan aina, ehkä vaan lopetetaan tuomitseminen ja lakkautetaan suojaikärajat", "ymmärrän, että murhatuksi tuleminen on ikävää, mutta tuo sarjamurhaaja todella nauttii siitä, on oma valintansa mihin ei kannattaisi puuttua. Sitä paitsi, ihmiset ovat murhanneet jo miljoonia vuosia"

Okei. Minä olen valmis luopumaan lihasta kun sitä ei enää kaupasta saa. Siihen asti kyllä puren lenkkiä niin paljon kuin huvittaa.

Juu, samoin kun jotkut päättävät lopettaa raiskaamisen vasta, kun on täydellisesti eristetty uhrikandidaateista.

Ai nyt olen raiskaajakin kun syön makkaraa? Painukaa trollit vittuun täältä :D

Missäs niin sanottiin? 

Voitkin varmaan poistua takavasemmalle jos aihe ei kiinnosta ja ainut mitä keksit argumenttien ja faktojen tilalle on tätä tasoa.

Jätä meidät ituhipit, puunhalaajat ja puutostautiset keskustelemaan keskenään.

Olet sinä kyllä tyhmä ihminen en voi muuta sanoa. Että kasviksia vaan kaikki syömään ja nussitaan 10 miljardia lisä ihmisiä maapallolle sulassa sovussa ja poltetaan vähän sivussa ganjaa niin kaikki on hyvin? Mitäs sitten tehdään kun eläimistä aiheutuu haittaa, kun pääsevät villinä luonnossa ja vapaana lisääntymään ja syömään meiltä kaikki kasvikset? Nyt puhutaan ilmastonmuutoksesta, joka on niin valtava luonnonvoima että sinun juppiaivosi eivät voi sitä käsittää tai pysäyttää porkkanoilla. Minäpä jätän nyt teidät rauhaan ja lähden ostamaan kaupasta herkullista ja mehevää teurastusikaa, joka toivottavasti raiskattiin samalla kun siltä vedettiin kurkku auki ruostuneella leipäveitsellä. On varmasti herkullista ja hyvää pihviä. Nam nam!

Vierailija
106/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet tuntevat yhtälailla kipua kuin ihmisetkin.

En ole syönyt sikaa enää vuosiin, ja naudankin olen jättänyt vähitellen pois. Kanaa, kalaa, maitotuotteita ja kananmunia käytän yhä. En kykene katsomaan dokkaria, mutta luotan näihin reaktioihin, joita olen lukenut. Jätän nyt kanankin pois ruokavaliosta.

Kala vasta kipua tunteekin! Mieti jos sut kiskottais suusta koukun varassa irti omasta asuinympäristössäsi? 

Vierailija
107/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ja kiihkovegaanit eivät taida tajuta sitä, että erittäin merkittävä osa maailman ihmisistä, jotka syövät lihaa eivät todellakaa halua, aio tai tule lopettamaan lihansyömistään. Myydäänhän maailmassa paljon vaarallisempiakin asioita kuin esimerkiksi päihteitä. Ei niitä myytäisi, jolleivat ihmiset niitä ostaisi. Niin kauan kuin teuraseläintentuotanto on kannattavaa. Se tulee jatkumaan. Tällaisen pienen kärpäsenpaskamaan piipertäjien on aivan turha kuvitella tekevänsä tästä planeetasta jotain kasvissyöjien Eedeniä. Syön lihaa, nautin, pieren ja kuolen onnellisena. Jokainen tehkööt omat valintansa.

Jos välittää eläimestä yksilönä, niin silloin pienenkin ryhmän veganismi on merkittävää. Tuhat vegaania säästää 77 000 kiloa lihaa (poislukien kalan), tuo on jo monta pelastettua, arvokasta henkeä. En minä ainakaan halua luovuttaa hankalien asioiden kanssa, vaikkei optimiin koskaan päästäisikään niin en ole muidenkaan moraalikysymysten kanssa luovuttamassa, "lastenraiskaajia tulee olemaan aina, ehkä vaan lopetetaan tuomitseminen ja lakkautetaan suojaikärajat", "ymmärrän, että murhatuksi tuleminen on ikävää, mutta tuo sarjamurhaaja todella nauttii siitä, on oma valintansa mihin ei kannattaisi puuttua. Sitä paitsi, ihmiset ovat murhanneet jo miljoonia vuosia"

Okei. Minä olen valmis luopumaan lihasta kun sitä ei enää kaupasta saa. Siihen asti kyllä puren lenkkiä niin paljon kuin huvittaa.

Juu, samoin kun jotkut päättävät lopettaa raiskaamisen vasta, kun on täydellisesti eristetty uhrikandidaateista.

Missäs niin sanottiin? 

Voitkin varmaan poistua takavasemmalle jos aihe ei kiinnosta ja ainut mitä keksit argumenttien ja faktojen tilalle on tätä tasoa.

Olet sinä kyllä tyhmä ihminen en voi muuta sanoa. Että kasviksia vaan kaikki syömään ja nussitaan 10 miljardia lisä ihmisiä maapallolle sulassa sovussa ja poltetaan vähän sivussa ganjaa niin kaikki on hyvin? Mitäs sitten tehdään kun eläimistä aiheutuu haittaa, kun pääsevät villinä luonnossa ja vapaana lisääntymään ja syömään meiltä kaikki kasvikset? Nyt puhutaan ilmastonmuutoksesta, joka on niin valtava luonnonvoima että sinun juppiaivosi eivät voi sitä käsittää tai pysäyttää porkkanoilla. Minäpä jätän nyt teidät rauhaan ja lähden ostamaan kaupasta herkullista ja mehevää teurastusikaa, joka toivottavasti raiskattiin samalla kun siltä vedettiin kurkku auki ruostuneella leipäveitsellä. On varmasti herkullista ja hyvää pihviä. Nam nam!

Olitkin surkea trolli, yrittäisit edes olla nokkela.

Vierailija
108/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä nuo nostalgoijat aitoluomukannattajat ovat oikeassa, mutta ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Nykyinen tuotantotyyli on sekä ekologisesti kestämätöntä että eettisesti hyvin kyseenalaista. Käytännössä toimivia vaihtoehtoja on perääntyä vuosia taksepäin, alkaa tuottaa ruokaa omiin tarpeisiin, hylätä moderni lääketiede ja nykyaikaiset hyödykkeet ja antaa luonnon supistaa ihmiskunta todelliseen, kestävään kokoon. Tai kehittyä eteenpäin, ottaa tiede vakavasti, rajoittaa ihmisten lisääntymistä lääkkeellisesti ja silti välttää suuri lapsikuoleissuus, hylätä eläintuotanto ja keskittyä moderneihin kehityskeinoihin.

Vierailija
109/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs niin sanottiin? 

Ensikerralla sit parempi trolli, eikö? ;)

Vierailija
110/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs niin sanottiin? 

Olitkin surkea trolli, yrittäisit edes olla nokkela.

Minä kyllä seison 100% sanojeni takana. Parit lehmänpierut ei aiheuta ilmastonmuutosta. Se tapahtuu ihan muista syistä. Onnea myös kieltämään ihmisiltä paljaalla nussiminen. Juippikasvissyöjät ovat varmaan viides eliökunnan pääryhmä. Teidän Jeesustelulla ei mennä seuraavaan galaksiin. Se on aivan varma asia. Paistelenpa tässä nyt näitä herkullisia ja verisiä porsaanpihvejä aijai! Näyttää ihanan kärsineen murealta :P

Vierailija
111/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimet tuntevat yhtälailla kipua kuin ihmisetkin.

En ole syönyt sikaa enää vuosiin, ja naudankin olen jättänyt vähitellen pois. Kanaa, kalaa, maitotuotteita ja kananmunia käytän yhä. En kykene katsomaan dokkaria, mutta luotan näihin reaktioihin, joita olen lukenut. Jätän nyt kanankin pois ruokavaliosta.

Kala vasta kipua tunteekin! Mieti jos sut kiskottais suusta koukun varassa irti omasta asuinympäristössäsi? 

En mieti. Mitä vitun paskahousuja täällä oiken pyörii? Miten helvetissä te selviätte synnytyksestä hengissä jos itkette kalojen puolesta?

Vierailija
112/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä kasvissyöjät ovat myös täysin raittiita.

Vierailija
113/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaapa ääliöt miksi hallitukset eivät ole kieltäneet lihantuotantoa, jos se on ihmisille ja maapallolle niin vaarallista? Miksi myös päihteet sallitaa, koska ovathan nekin pelkästään karsinogeenejä aiheuttavia nautintoaineita? Terveellisiä ja turvallisia päihteitä voisi lääketeollisuus valmistaa million vain, mutta sitä ei tehdä.

Vierailija
114/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kerran Oikeutta eläimille -järjestölle tästä materiaalista. Hienoa, että yhä useammat ihmiset vähitellen ymmärtävät, minkälaista brutaalia eläinrääkkäystä lihateollisuus on ja toivon mukaan vähentävät lihansyöntiään tai lopettavat sen kokonaan. Tietenkin aina on näitä puupäitä, kuten tälläkin palstalla, jotka vähättelevät eläinten kärsimystä ja valehtelevat itselleen oikeuttaakseen empatiakyvyttömyytensä, mutta onneksi monilla on sydän paikallaan. Rupesin muuten juuri järjestön kuukausitukijaksi, vaikka opiskelija olenkin :)

Vierailija
115/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä nuo nostalgoijat aitoluomukannattajat ovat oikeassa, mutta ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Nykyinen tuotantotyyli on sekä ekologisesti kestämätöntä että eettisesti hyvin kyseenalaista. Käytännössä toimivia vaihtoehtoja on perääntyä vuosia taksepäin, alkaa tuottaa ruokaa omiin tarpeisiin, hylätä moderni lääketiede ja nykyaikaiset hyödykkeet ja antaa luonnon supistaa ihmiskunta todelliseen, kestävään kokoon. Tai kehittyä eteenpäin, ottaa tiede vakavasti, rajoittaa ihmisten lisääntymistä lääkkeellisesti ja silti välttää suuri lapsikuoleissuus, hylätä eläintuotanto ja keskittyä moderneihin kehityskeinoihin.

Valitsisin ensimmäisen vaihtoehdon.

Vierailija
116/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti tästä nousee kohu ja itse aion boikotoida kaikkia isoja lihanvalmistajia varsinkin HK:ta.

Tuomittavaa oli toiminta, mutta vilkaiseppa youtubesta muslimien halalteurastusta, siellä on reipasta meininkiä, tainnutuksesta ei tietoakaan, kurkut vaan huolimattomasti auki ja jalasta roikkumaan.

Suvakit ihan hiljaa, koska muslimit rasistikortin suojassa saavat vapaasti kiduttamalla tappaa.

Suomessa sentään ainakin yritetään tainnuttaa.

Vierailija
117/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomittavaa oli toiminta, mutta vilkaiseppa youtubesta muslimien halalteurastusta, siellä on reipasta meininkiä, tainnutuksesta ei tietoakaan, kurkut vaan huolimattomasti auki ja jalasta roikkumaan.

Suvakit ihan hiljaa, koska muslimit rasistikortin suojassa saavat vapaasti kiduttamalla tappaa.

Olen suvakki, enkä kyllä hyväksy tuota yhtään sen enempää kun teurastustapoja tai eläinten oloja täälläkään. Hieno olettamus jokatapauksessa.

Vierailija
118/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

800 kg sonnihan liikkuu kun sille nätisti sanoo että menepäs nyt siitä. Tuommoinen muoviputkella perseelle lätkiminen ei perustu kipuun vaan siihen että eläin säikähtää sitä läjähtävää ääntä ja kosketusta

Muoviputkella? Sähköraipalla ne siinä läiski, ja siihen on kyllä laitettu sen verran vahva sähkövirta että sen verran kipua tulee että jopa pelkäävä eläin menee vaan eteenpäin kun ruoskitaan...

Ne oranssit oli muoviputkia ja metalliputki jossa oli päässä ne kaks piikkiä oli sähköpiiska josta saa iskut vain kun niillä piikeillä painaa iholle jolloin elextrodit yhdistyy, näin ei käynyt esimerkiksi videolla kertaakaan tapauksessa jossa väitettiin naudalle annettavan päähän tarpeettomasti sähköiskuja sähköpiiskalla. Persiillehhän nuo muutaman kerran tökkäs... ei kannata olettaa jos ei tiedä...

Niin ne oranssit putket olivat ihan selvästi aurausviittoja. Ja mitään sähköraippaa ei kyllä ole olemassakaan. Se sähkö"piiska" on tosiaan lyhyt pötkylä jolla tökätään perseelle. On muuten käytössä myös eläinlääkäreillä esimerkiksi tilanteissa kun yritetään saada poikimahalvauksesta kärsivää eläintä nousumaan ylös. Jos menet sonnien sekaan ilman kättä pidempää, sinut ruhjotaan kuoliaaksi

Vierailija
119/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oikea eettinen johtopäätös on lopettaa lihan syönti. lihan syöminen on pelkästään ahneuden ja mukavuudenhaluisuuden syytä! 

Kerro lisää siitä, miten lihan syöminen liittyy ahneuteen.

Ihmisen ahneuteen, antroposentristiseen näkökantaan, jonka mukaan eläin on ainoastaan kulutushyödyke.

ahneutta on syödä eläintä ilman, että ajattelee sen seurauksia eläimille tai ympäristölle. 

Rajat kiinni pakolaisilta  eurooppaan. Eihän tämmöinen väestönsiirto ole hyväksi maapallolle.

Maapallolle ei ole juurikaan merkitystä syödäänkö kasviksia vai lihaa kun kumminkin tarkoituksena on käyttä kaikki resurssit, kuten väestönsiirto eu-alueelle osoittaa.

Vierailija
120/127 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse mitenkään tainnuttaa. Jäniksen liha on maailman terveellisintä kamaa ja sitä saadaan kun ammutaan jänistä haulikolla. Aina jänise ei heti kuole vaan tanssahtelee ympäriinsä ja sitten vasta kuolee. Näin se menee. Ihminen on maailman herra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi