Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi samanpituisten ja painoisten ihmisten vaatekoko poikkeaa niin paljon toisistaan?

Vierailija

Itse 160cm ja 60 kiloa, ja vaatekoko 40. Täällä olen ihmetellyt kun minua usean kymmenen kiloa painavammat käyttävät vain paria vaatekokoa isompia vaatteita? Minulle jäi raskaudesta 10 kiloa lisää painoa, sitä ennen olin kokoa 36 ja mielestäni tosi hoikka.. Varmaan lihasmassan määräkin vaikuttaa, vaikka en itsekään ihan sohvapottu ole niin ihan rehellistä läskiä löytyy kyllä takapuolestani ja reisistäni ja paljon..

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Aika roteva olet, jos kerta tuolla painolla ja pituudella käytät _40_ :o

Itsellä mennyt 4 cm pidempänä ja 4 kg painavampana silti se S koko pääasiassa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itsellä mennyt 4 cm pidempänä ja 4 kg painavampana silti se S koko pääasiassa...

Kyllä maailma hämmentää. Itse olen 165cm pitkä ja painan 50kg ja vaatekoko keskimäärin S.

Vierailija

Olen ihmetellyt samaa! Kun olin 161/62, oli mitat 84-62-84, eli suunnilleen xs. Jos olisin vaikka tällä palstalla kertonut vain pituuteni ja painoni, olisi minua haukuttu läskiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailma hämmentää. Itse olen 165cm pitkä ja painan 50kg ja vaatekoko keskimäärin S.

Kuten sanoin, rotevuus.

Olen pienikokoinen nainen ja nyt kun mitat 164/57, niin yläosista XS ja alaosat edelleen se S :) Muutoinkin tosiasiassa sanoisin olevani M, mutta kaupathan ovat viime vuosina villiintyneet vanity sizingin kanssa ja kokoja on muutettu edullisempaan suuntaan, ts. entinen M on nykyinen S...

Vierailija

Minä olen 160 cm ja 74kg ja köytän kokoa 38 ja 40 riippuu vaatteista.
Itse olen laihduttanut 15 kg ja urheilen paljon joten lihasmassaakin on jonkin verran. Tosin sitä läskiäkin vielä löytyy.
Ja ei, en survoudu liian pieniin vaatteisiin vaan olen joutunut hankkimaan uusia vaatteita kun entiset 42 ja 44 kokoiset roikkuu päällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Olen pienikokoinen nainen ja nyt kun mitat 164/57, niin yläosista XS ja alaosat edelleen se S :) Muutoinkin tosiasiassa sanoisin olevani M, mutta kaupathan ovat viime vuosina villiintyneet vanity sizingin kanssa ja kokoja on muutettu edullisempaan suuntaan, ts. entinen M on nykyinen S...

Outoa, koska saan paljon kommentteja, että olen todella pienikokoinen, taskukokoa ja mitä vielä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa! Kun olin 161/62, oli mitat 84-62-84, eli suunnilleen xs. Jos olisin vaikka tällä palstalla kertonut vain pituuteni ja painoni, olisi minua haukuttu läskiksi.

Mihin sulla on tuo paino kertynyt?

Vierailija

Sen ruumiinrakenteen lisäksi vaikuttaa myös itse vaate. Vaihtelee kaupoittain, merkeittäin ja materiaaleittain. Esimerkiksi farkkuista voi olla samassa kaupassa kaksi samaa kokoa ja mallia eri materiaalista. Joustavammista voi mennä parikin tuumakokoa pienemmät kuin niistä venymättömistä versioista. Kokeiltu on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Outoa, koska saan paljon kommentteja, että olen todella pienikokoinen, taskukokoa ja mitä vielä.

Ihan varmasti, suurin osa naisistahan alkaa olla ylipainoisia eli me hoikat erotutaan aika radikaalisti niistä perustankeista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Ihan varmasti, suurin osa naisistahan alkaa olla ylipainoisia eli me hoikat erotutaan aika radikaalisti niistä perustankeista.

Tuo on kyllä totta.

Vierailija

No huh, itse saman pituinen, 4 kiloa kevyempi. Vaatekoko xs, kylkiluut ja vatsalihakset näkyy. Niin se voi kehonkoostumus olla erilainen..

Vierailija

Minä ja kaverini olemme molemmat suht samoissa mitoissa. Itse olen 174 cm ja 59 kg, hän samanpituinen ja pari kiloa painavampi. Molemmilla koko on paidoissa, mekoissa ym. XS-S, mutta lantion koko eroaa huimasti. Itselläni farkkukoko on 26 ja hänellä 30-31.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Tämä trendi on ärsyttävä. Joudun etsimään nykyisin xs-kokoisia vaatteita erityisesti yläosista, vaikka vielä kymmenen vuotta sitten s-koko oli minulle sopiva. En ole laihtunut, eli kyse ei ole muuttuneesta painosta (olen 170/56). Harmittaa, kun noita xs-vaatteita ei todellakaan ole jokaisesta mallista olemassa :(  Miksi me normaalit joudumme kärsimään läskien maailmanvalloituksesta...

N29

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat