Miksi samanpituisten ja painoisten ihmisten vaatekoko poikkeaa niin paljon toisistaan?
Itse 160cm ja 60 kiloa, ja vaatekoko 40. Täällä olen ihmetellyt kun minua usean kymmenen kiloa painavammat käyttävät vain paria vaatekokoa isompia vaatteita? Minulle jäi raskaudesta 10 kiloa lisää painoa, sitä ennen olin kokoa 36 ja mielestäni tosi hoikka.. Varmaan lihasmassan määräkin vaikuttaa, vaikka en itsekään ihan sohvapottu ole niin ihan rehellistä läskiä löytyy kyllä takapuolestani ja reisistäni ja paljon..
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt asiaa. Olen ehtinyt olla monen kokoinen vuosien varrella. Esim. painaessani n. 165/72 meni H&M 38 koko yläosissa, alaosissa 40. Zarassa en ole tainnut mahtua L-kokoa pienempään ellei paino ala 6:lla.
Nyt painan n. 85kg ja kokoni on 42-44.
Käytin kokoa 34-36 kun olin noin 165/60.
Olet ilmeisesti ihan samanmallinen kuin minä. :D Nimittäin nuo koot käy täysin yksiin omien kokemuksieni kanssa, tosin en ole koskaan painanut 85 kiloa, mutta joku 77 ja silloin sopi pösyistä 42 ja yläosista ehkä 40.
Käytätte liian pieniä vaatteita. Olette tottuneet siihen oman nuoruutenne ylitiukkaan muotiin ja luulette että joka psidan täytyy ollaa ihonmyötäinen.... se on joissain vaatteissa aika järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Käytätte liian pieniä vaatteita. Olette tottuneet siihen oman nuoruutenne ylitiukkaan muotiin ja luulette että joka psidan täytyy ollaa ihonmyötäinen.... se on joissain vaatteissa aika järkyttävää.
Ja ennen kun joku tulee läskittelemään niin olen 174cm pitkä ja painan 65 kg. Kyllä minulla massaa on mutta ei en ole lihava.
Onpa tosiaan hämmentävän isoja eroja. Minulla on elopainoa 62 kg ja pituutta 165 cm, koko lähes poikkeuksetta 36 tai S. Enkä todellakaan ole ahtamassa itseäni liian pieniin vaatteisiin, tälläkin hetkellä housut roikkuu päällä (eivät ole venyvää kangasta), pitäisi varmaan olla kokoa pienemmät. Vaatteita on vaikka miltä valmistajalta ja numerot menee välillä 34-38, joten ei se pelkästä yhden merkin mitoituksestakaan enää ole kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on todella paksut jalat. Painooni nähden voin käyttää hyvinkin pieniä yläosia, vaikkeivät rinnatkaan ihan olemattomat ole. Mutta vyötärö on kapea. Housukoko vaihtelee sen mukaan, millaiset housut ovat muotia. Tämä nykyinen kapealahjemuoti on minulle kammotus, joudun ostamaan isokokoisia vyötäröltä liian väljiä housuja, ja silti jaloista näytän piukealta makkaralta. Kunhan lahkeet taas väljenevät niin housukokoni luultavasti pienenee.
Miksi et käytä itsellesi sopivia housuja? Eihän kukaan nyt "muodin" takia pidä epämiellyttäviä vaatteita yllään. M33
Vierailija kirjoitti:
:D
Jos minä ostaisin S-koon paidan XS sijaan, niin ne hartiat ovat liian isot, samaten vyötärön alue. Näyttää tosi suttuiselta ja muille tulisi mieleen mikähän toope tuokin on kun ei osaa oikeaa kokoa ostaa.
Minä olen 162/58, 98 - 70 - 92. Alaosista menee S - 36 - 38, ja yläosasta M - 38 - 40. Vyötärö huonoin puoleni (eli sen puute) ja hoikat jalat sekä suuret tissit paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika roteva olet, jos kerta tuolla painolla ja pituudella käytät _40_ :o
Itsellä mennyt 4 cm pidempänä ja 4 kg painavampana silti se S koko pääasiassa...
Kyllä maailma hämmentää. Itse olen 165cm pitkä ja painan 50kg ja vaatekoko keskimäärin S.
Hämmentävää todellakin. Olen 163 pitkä, painan 64 kiloa ja vaatekokoni on paidoissa S, housuissa M.
Ruumiinrakenne. Olen samanpituinen ja ollessani samanpainoinen vaatekokoni oli 36. Nyt painan 68 kg ja vaatekokoni on 38-40 (yläosa 38, alaosa 40).