Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi samanpituisten ja painoisten ihmisten vaatekoko poikkeaa niin paljon toisistaan?

Vierailija
26.10.2015 |

Itse 160cm ja 60 kiloa, ja vaatekoko 40. Täällä olen ihmetellyt kun minua usean kymmenen kiloa painavammat käyttävät vain paria vaatekokoa isompia vaatteita? Minulle jäi raskaudesta 10 kiloa lisää painoa, sitä ennen olin kokoa 36 ja mielestäni tosi hoikka.. Varmaan lihasmassan määräkin vaikuttaa, vaikka en itsekään ihan sohvapottu ole niin ihan rehellistä läskiä löytyy kyllä takapuolestani ja reisistäni ja paljon..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika roteva olet, jos kerta tuolla painolla ja pituudella käytät _40_ :o

Itsellä mennyt 4 cm pidempänä ja 4 kg painavampana silti se S koko pääasiassa...

Vierailija
2/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakenteetkin on erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä mennyt 4 cm pidempänä ja 4 kg painavampana silti se S koko pääasiassa...

Kyllä maailma hämmentää. Itse olen 165cm pitkä ja painan 50kg ja vaatekoko keskimäärin S.

Vierailija
4/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa! Kun olin 161/62, oli mitat 84-62-84, eli suunnilleen xs. Jos olisin vaikka tällä palstalla kertonut vain pituuteni ja painoni, olisi minua haukuttu läskiksi.

Vierailija
5/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailma hämmentää. Itse olen 165cm pitkä ja painan 50kg ja vaatekoko keskimäärin S.

Kuten sanoin, rotevuus.

Olen pienikokoinen nainen ja nyt kun mitat 164/57, niin yläosista XS ja alaosat edelleen se S :) Muutoinkin tosiasiassa sanoisin olevani M, mutta kaupathan ovat viime vuosina villiintyneet vanity sizingin kanssa ja kokoja on muutettu edullisempaan suuntaan, ts. entinen M on nykyinen S...

Vierailija
6/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 160 cm ja 74kg ja köytän kokoa 38 ja 40 riippuu vaatteista.
Itse olen laihduttanut 15 kg ja urheilen paljon joten lihasmassaakin on jonkin verran. Tosin sitä läskiäkin vielä löytyy.
Ja ei, en survoudu liian pieniin vaatteisiin vaan olen joutunut hankkimaan uusia vaatteita kun entiset 42 ja 44 kokoiset roikkuu päällä.

Vierailija
7/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Olen pienikokoinen nainen ja nyt kun mitat 164/57, niin yläosista XS ja alaosat edelleen se S :) Muutoinkin tosiasiassa sanoisin olevani M, mutta kaupathan ovat viime vuosina villiintyneet vanity sizingin kanssa ja kokoja on muutettu edullisempaan suuntaan, ts. entinen M on nykyinen S...

Outoa, koska saan paljon kommentteja, että olen todella pienikokoinen, taskukokoa ja mitä vielä.

Vierailija
8/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa! Kun olin 161/62, oli mitat 84-62-84, eli suunnilleen xs. Jos olisin vaikka tällä palstalla kertonut vain pituuteni ja painoni, olisi minua haukuttu läskiksi.

Mihin sulla on tuo paino kertynyt?

Vierailija
9/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ruumiinrakenteen lisäksi vaikuttaa myös itse vaate. Vaihtelee kaupoittain, merkeittäin ja materiaaleittain. Esimerkiksi farkkuista voi olla samassa kaupassa kaksi samaa kokoa ja mallia eri materiaalista. Joustavammista voi mennä parikin tuumakokoa pienemmät kuin niistä venymättömistä versioista. Kokeiltu on.

Vierailija
10/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Outoa, koska saan paljon kommentteja, että olen todella pienikokoinen, taskukokoa ja mitä vielä.

Ihan varmasti, suurin osa naisistahan alkaa olla ylipainoisia eli me hoikat erotutaan aika radikaalisti niistä perustankeista.

Vierailija
11/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Ihan varmasti, suurin osa naisistahan alkaa olla ylipainoisia eli me hoikat erotutaan aika radikaalisti niistä perustankeista.

Tuo on kyllä totta.

Vierailija
12/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, itse saman pituinen, 4 kiloa kevyempi. Vaatekoko xs, kylkiluut ja vatsalihakset näkyy. Niin se voi kehonkoostumus olla erilainen..

Vierailija
13/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaverini olemme molemmat suht samoissa mitoissa. Itse olen 174 cm ja 59 kg, hän samanpituinen ja pari kiloa painavampi. Molemmilla koko on paidoissa, mekoissa ym. XS-S, mutta lantion koko eroaa huimasti. Itselläni farkkukoko on 26 ja hänellä 30-31.

Vierailija
14/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, rotevuus.

Tämä trendi on ärsyttävä. Joudun etsimään nykyisin xs-kokoisia vaatteita erityisesti yläosista, vaikka vielä kymmenen vuotta sitten s-koko oli minulle sopiva. En ole laihtunut, eli kyse ei ole muuttuneesta painosta (olen 170/56). Harmittaa, kun noita xs-vaatteita ei todellakaan ole jokaisesta mallista olemassa :(  Miksi me normaalit joudumme kärsimään läskien maailmanvalloituksesta...

N29

Vierailija
15/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ap sun mitat on? Rinta/vyötärö/lantio?

Vierailija
16/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa myös ruuminrakenne: toisilla on leveämpi selkä, leveämmät hartiat, pitkä tai lyhyt selkä, pitkät tai lyhyet jalat, peppua enempi yms.

Kaikki nuo vaikuttaa vaatteen istuvuuteen...

Vierailija
17/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on todella paksut jalat. Painooni nähden voin käyttää hyvinkin pieniä yläosia, vaikkeivät rinnatkaan ihan olemattomat ole. Mutta vyötärö on kapea. Housukoko vaihtelee sen mukaan, millaiset housut ovat muotia. Tämä nykyinen kapealahjemuoti on minulle kammotus, joudun ostamaan isokokoisia vyötäröltä liian väljiä housuja, ja silti jaloista näytän piukealta makkaralta. Kunhan lahkeet taas väljenevät niin housukokoni luultavasti pienenee. 

Vierailija
18/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 160cm ja 60 kiloa, ja vaatekoko 40. Täällä olen ihmetellyt kun minua usean kymmenen kiloa painavammat käyttävät vain paria vaatekokoa isompia vaatteita? Minulle jäi raskaudesta 10 kiloa lisää painoa, sitä ennen olin kokoa 36 ja mielestäni tosi hoikka.. Varmaan lihasmassan määräkin vaikuttaa, vaikka en itsekään ihan sohvapottu ole niin ihan rehellistä läskiä löytyy kyllä takapuolestani ja reisistäni ja paljon

Koska esim koossa 38 on eri mitoituksia. Eli A B C D jne. Sama koko on siis oikeasti aivan eri. Olen 167cm ja 57kg j käytän yläosaan kokoa 38 ihan se perusmitoitus ja alaosaan 36 normikoko ja olen kyllä aika pieni kaikin tavoin. Kaveri joka on 180 cm ihan normaalipainoinen puhui aina että koko 38 se on paras hälle. Ihmettelin miten on mahdollista kun on tosiaankin iso minuun verrattuna. Se oli sitten se mitoitus.

Vierailija
19/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen ruumiinrakenne? Lihaksen ja rasvan suhde kehossa, luuston rakenne.

Vierailija
20/29 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt asiaa. Olen ehtinyt olla monen kokoinen vuosien varrella. Esim. painaessani n. 165/72 meni H&M 38 koko yläosissa, alaosissa 40. Zarassa en ole tainnut mahtua L-kokoa pienempään ellei paino ala 6:lla. 

Nyt painan n. 85kg ja kokoni on 42-44.

Käytin kokoa 34-36 kun olin noin 165/60. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi